MDF آریا

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بوسیله گفته ی مطبوعات فرانسه، ریچارد یو، مدیر بخش استعمال کنندگان هواوی اطلاع دادن کرده که گوشی های P40 و P40 Pro تو رویدادی داخل ماه مارس (اسفند) در پاریس رونمایی می شوند. P40 و P40 Pro ظاهرا از عملکرد و کیفیت عکاسی بالایی برخوردار خواهند بود. ریچارد یو همچنین رمز کرد که گوشی هواوی P40 Pro بدون خدمات و درخت سرو های موبایلی گوگل با اندروید ۱۰ در اختیار کاربران صبر خواهد گرفت.مقاله های مرتبط:چین موسسه های دولتی خود را از استعمال از فناوری های آمریکایی منع کردهواوی جهیز عامل هارمونی را در محصولات بیشتری ارائه خواهد کرد

ازآنجاکه هواوی در فهرست سیاه ایالات متحده در شالوده ی استعمال از فناوری های این کشور راحتی دارد، درنتیجه قادر بوسیله دریافت مجوز کند افزارهای گوگل نبوده است. اندروید عین باز است، درنتیجه هواوی قادر است تا به این سیستم عامل آزادانه دسترسی داشته باشد. خدمات و سرویس های موبایلی گوگل شامل فروشگاه گوگل پلی نیز بوده که احتیاج به مجوز خواهد داشت. از سوی دیگر اپلیکیشن هایی برای اینکه Uber ،Maps و حتی Google Podcasts نیز به مجوز نیاز دارد و هواوی از گرفتن این مجوزها منع شده است. تو عوض، این گوشی ها با خدمات هواوی یا Huawei Mobile Services عرضه خواهند شد و این خدمات هواوی جایگزین خدمات گوگل می شوند.



این دقیقا همان اتفاقی است که هواوی مدت ها خویشتن را برای آن آماده می کرد و قبلا غم در گوشی Mate 30 Proچنین اتفاقی بی ریا حیات. گوشی هوشمندی با دوربین فوق العاده و باتری بی نظیر درون کنار این طور مشکلات نرم افزاری احتمالا با استقبال خوبی در راسته جهانی رو به رو نخواهد شد. البته از لفظ دیگر احتمالاً این گوشی های هواوی همچنان خرید بالایی خواهند داشت زیرا بیشتر مشتریان هواوی در کشور چین هستند اما قطعا این شرکت مشتریان اجنبی خویشتن را از دست خواهد عدل. درواقع این موضوع فقط به فروش بین المللی P40 تباره خواهد زد. البته سری Mate 30 بی قراری که با این مشکل رو به رو بود در اول فقط در چین فروخته شد و داخل ماه گذشته راهی چند بازار جهانی شده است.  ریچارد یو به مطبوعات فرانسوی گفت:عمر باتری بی نظیر و دوربین عالی همان چیزی است که باید تو P40 Pro منتظرش باشیم.

بوسیله نعوظ طاسی گوگل داخل چین فقره نمی کند، بنابراین هیچ تلفن چینی به خدمات گوگل دسترسی ندارد. درنتیجه فهرست سیاه هواوی داخل ایالات متحده مسئله ای بزرگ در بازار چروک محسوب نمی شود. همان نعوظ که اشاره شد، سری P40 هواوی با اندروید ۱۰ و رابط کاربری هواوی عرضه می شوند و هواوی با اجرای جهیز عامل هارمونی داخل گوشی های هوشمند خویشتن مخالف است.بیشتر بخوانید:گوگل عیب در نسخه 79 مرورگر کروم را برطرف کردگوگل پیکسل 4 با فدایی کابل های USB شارژ نمی شودهواوی میت ایکس با تراشه کرین 990 سال آینده معرفی خواهد شدانتشار نسخه متاخر کروم 79 بخاطر اندروید راکد شدرونمایی هواوی Y9 Prime 2019 ،Y9S و هواوی Watch GT 2 در ایران
با شروع موج کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی در ایران، حضور وردپرس به نشانی سیستم مدیریت محتوا و سایت­ ساز زیاد پررنگ تر و قوی تر شده است. هم حالا تعداد زیادی از ترقی­ دهندگان در حال به روزرسانی و توسعه ی وردپرس هستند و هرروز امکانات و ابزارهای نوین و کاربردی تازگی بوسیله این سیستم افزوده می­ شود.

رویداد WPsummit پنجم و ششم دی با حضور متجاوز از ۳۰۰ نفر از ترقی دهندگان وردپرس، تولیدکنندگان محتوا، طراحان وب سایت و مدیران فروشگاه ­های اینترنتی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد و درکنار ایجاد بستری مناسب برای شبکه­ سازی و معرفت­ افزایی، سیستم وردپرس و فروشگاه ساز آن، یعنی ووکامرس، به صورت تخصصی واکاوی و جدیدترین امکانات و به روزرسانی ­های آن بررسی می شود.

مخاطبان اصلی رویداد توسعه دهندگان وردپرس، طراحان فروشگاه های اینترنتی، مدیران فنی، وب مستران، تولیدکنندگان محتوا، طراحان وب سایت و مدیران فروشگاه ­های اینترنتی هستند. از رادیکال ترین محورهای رویداد می­ نبوغ به «وردپرس در میدان جهانی»، «وردپرس؛ کسب وکار و نوآوری»، «وردپرس در بسترهای متنوع میزبانی»، «سیستم اختصاصی یا وردپرس»، «مزایا و معایب و بایدها و نبایدهای وردپرس» و «نقش وردپرس درون بهره وری دیجیتال مارکتینگ» اشاره کرد.

بخاطر کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت wpsummit.ir رجوع و درصورت تمایل، با کد تخفیف ۳۰ درصدی zoomit داخل این رویداد ثبت صیت و شریک شدن کنید.بیشتر بخوانید:عادل فردوسی پور با برنامه کلاسیکو به شبکه های عرضه اینترنتی می آید؟ [به روزرسانی]سومین همایش روز بازاریابی دیجیتال دی ماه امسال برگزار می شودشاتل موبایل سری متاخر شماره های رند خود را بوسیله بازار عرضه کردرونمایی محصولات جدید هواوی در ایرانمیانگین درآمد ماهانه ۲۳ میلیون تومانی فروشندگان درون مارکت پلیس دیجی کالا
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حدود ۳۰ درصد از کودکان، حداقل یک بار درون طول دوران طفولیت درون بیمارستان بستری می شوند و حدود ۵ درصد از آن ها نیز، چندین کود چنین رویدادی را تجربه می کنند.

بستری شدن برای کودکان، بوسیله نشانی دست پاچه بخاطر مدنی شدن و سازگاری با فضا متاخر آن غم درون شرایطی است که خیر تنها از سلامت برخوردار نیستند، بلکه در معرض اصابت با عوامل ناشناخته و خطرآفرین نیز قرار دارند. محدودیت کودک درون مکانیسم های دفاعی همچون مهارت حل قضیه و غرض گیری، داشتن دید خودمحور از دنیا و تجربیات محدود وی، باعث ترس او در موضع های تهدیدکننده ای همچون بستری شدن می شود.

بوسیله باور متخصصان، ازآنجاکه رنجور شدن درون بیمارستان، باعث اضطراب کودک می شود، این حکم می تواند عامل مهمی داخل به تأخیر انداختن بهبودی کودک باشد. بر این بنیان این موضوع، مشکل بزرگی برای قوم و تجربه ای تهدیدکننده برای بچگی است که تلاش می کند وظایف مربوط بوسیله سطح تکاملی خویشتن را ادا دهد.

صاحب نظران معتقدند صغیر علیل در بیمارستان در معرض تهدیدهای مختلفی ازجمله جدایی از والدین، نبود فرید شایان اعتماد، آسیب جسمی، درد، هوا ناآشنا، از دست دادن استقلال و محرکات اضافی شبیه سروصدا و رایحه فراغت می گیرد و باید برای استقلال از اضطرابی که در همین رابطه بوسیله او دست می دهد، مشورت ای اندیشید و داخل این رابطه، هم روش های دارویی و بی آرامی روش های غیردارویی سزاوار سرزنش توصیه هستند.

این موضوع مورد توجه گروهی از محققان ملک از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه فردوسی قرار پژمان تا داخل خصوص آن مطالعه ای انجام دهند. در این مطالعه، محققان فوق، تأثیر شکل مصور را به نشانی یک متد غیردارویی، بر ترس بدو پذیرش کودکان مورد مطالعه قرار داده اند.

این پژوهش روی ۵۰ نوزاد سه تا جگر ساله در بدو پذیرش در حصه اطفال درمانگاه امام رضا(ع) مشهد ارتکاب شده است.

بخاطر این کودکان، در یک برنامه یک ساعته که توسط آویشن جستار اجرا شد، یکی از پژوهشگران با لباس مصورشده با کودک احوالپرسی می کرد، خویشتن را بوسیله کودک معرفی کردن می کرد و فضای مدخل و کارهایی را که راحتی است برای بچه انجام شود برایش بازگو می کرد.

همچنین کامل گونه های بدو پذیرش با کمک پژوهشگر انجام می شد و تو مرحله پایانی نیز، پژوهشگر کودک را به منظور استوار شدن داخل تخت، به اتاقش می برد و پس از سنجش التهاب کودک با ابزار خودگزارشی، از او خداحافظی کرده و اتاق را ترک می کرد.

بر شالوده یافته های این پژوهش، مشخص شد که میانگین تشخیص ناراحتی درون کودکانی که بخاطر آن ها از برنامه فوق استفاده شده بود، به طور قابل توجهی از گروه دیگر که وضعیتی عادی داشت، پایین تر وجود. به خشکی امدن این اساس، محققان کاهشی ۸۵ درصدی را در معیار اضطراب این کودکان گواه بودند.

در این خصوص، طیبه ریحانی، جستجوگر گروه کودکان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر همکارانش در این استیناف می گویند: «با توجه به شعار پژوهش، کودکان در قسمت قسمت کردن لباس مصور درون مقایسه با قسمت قسمت کردن کنترل، بی تابی کمتری را دارا بودند. درعین حال، میانگین نمره بیم درون کودکانی که سابقه بستری نداشتند، تقریباً به میزان ۰.۶ بیشتر از کودکانی حیات که سابقه بستری قبلی داشتند».

آن ها می افزایند: «نیز پیاده شدن اساس نتایج به مشت آمده، بین سن کودک و تشویش خردسال یک همبستگی معکوس وجود دارد. به عبارت دیگر، هر چه سن خردسال افزودن می یابد، نمره ترس کودک کاهش پیدا می کند».

بوسیله بیان محققان فوق، «اهمیت فلسفه مراقبت کم استرس از کودکان، در به حداقل رساندن استرس های جسمی و روانی کودکان و خانواده آن هاست. بنابراین پرستاران تو تلاشند تا اضطراب ناشی از درد، محیط بیگانه و افراد ناشناس را در کودکان به حداقل برسانند. در این راستا، لباس پرستاران که مکمل تماس غیرکلامی بین پرستار و صغیر است، می تواند نقش اساسی در خلق کردن فضا اندک استرس داشته باشد. به طوری که مطالعات علامت داده اند لباس کارکنان بهداشتی و درمانی در کاهش بی تابی کودکان در اصابت با آنان مؤثر است. پهلو همین بنیاد درصورتی که هویدا پرستار موجب ایجاد ترس درون کودک شود، نمی قابلیت خواهش داشت که منشأ قلق در صغیر بستری کاسته شود».

ریحانی و سه همکار دیگرش که یافته های پژوهش خود را در «مجله پرستاری کودکان» متعلق به هیئت قانونگذاری علمی پرستاری ایران منتشر کرده اند، با توجه به نتایج بررسی های خود، استعمال از لباس مصور را درون بخش اطفال بیمارستان ها، توصیه کرده اند.
اینتل قوم ی پردازنده های گرافیکی Xe را تاکنون دور از هیاهوی رسانه ای پیش درگیر است. درواقع، اخبار زیادی درباره ی این محصولات به گوش نمی رسد؛ اما اکنون راجا کادوری، کمک بزرگ اینتل، اطلاعاتی از علیه متاخر این خانواده ارائه داد که نشان دهنده ی پردازنده ای پرقدرت است. معاون ارشد اینتل می گوید تیم توسعه کنیه «پدر همه ی محصولات» را برای پردازنده ی متاخر انتخاب کرده است.مقاله های مرتبط:کارت های گرافیک Xe اینتل اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار نمایش می شوندپردازنده گرافیکی پونته وکیو Xe اینتل با لیتوگرافی هفت نانومتری تولید می شود

راجا کادوری ثمر جدید را یکی از قطعات سیلیکونی مبصر دنیا می داند؛ البته درحال حاضر، لقب بزرگ ترین تولید سیلیکونی دنیا دراختیار تراشه ای به اشتهار Wafer Scale Engine است. به هرحال صرف دید از مقایسه ی کادوری با تراش های دیگر، می نبوغ چشم اندازی کلی از ابعاد میوه آتی اینتل در دسته ی پردازنده های گرافیکی متصور شد. بوسیله علاوه، حالا می دانیم هیاهوی خبری درباره ی پردازنده های Xe دیگر به صورت رسمی شروع شده است.

کمک مبصر اینتل که مستمری ی مدیریت کل آویشن معماری را هم برعهده دارد، اخیرا از آویشن طراحی در بنگلور هند ملاقات و درباره ی آن توییتی منتشر کرد. کادوری سعی نکرد توجه رسانه ای زیادی را به رخدادهای در حال عمل در تیم توسعه جلب کند؛ اما بوسیله هرحال بوسیله دنبال جلب توجه کلی بود. کادوری در حساب توییتری خود نوشت:آویشن مدل سازی اینتل در بنگلور کاملا مشغول توسعه ی Xe HP است. آن ها نتایج نوع دوستی در تولید خراش ها به دست آوردند که به راحتی می تواند بزرگ ترین تراش ی ساخته شده در هند و نیز جزو ارشد ترین ها در دیگر نقاط دنیا باشد. تیم مدل سازی بوسیله این کارت گرافیک لقب «بابا همه ی محصولات» داده است.

نکته ی اول درون اظهارنظر کادوری این است که او از اشتهار Xe HP به جای Xe بخاطر محصول جدید استعمال می درنگ. او از این معروفیت استفاده می کند؛ چون نمونه های اولیه ی Xe محصولات قدرتمند نخواهند حیات و پسوند HP به خاطر قدرت خیلی (High Performance) بخاطر پردازنده ی گرافیکی سابق الذکر مصرف می شود. اینتل تاکنون از اشتهار های بسیار سهل برای محصولاتش کاربرد کرده و درنتیجه، می توان HP را همان مخفف High Performance دانست.



هنوز مشخص نیست طراحی جدید با پردازنده ی گرافیکی پونته وکیو ارتباطی دارد یا نه. بوسیله هرحال، صرف نظر از تمامی تقویم ها و ادعاها، می قابلیت بالاخره تأیید کرد اینتل بوسیله مملکت ی تولید پردازنده های گرافیکی بسیار قدرتمند وارد می شود. ناگفته نماند پردازنده ی گرافیکی پونته وکیو Xe اینتل با لیتوگرافی هفت نانومتری تولید می شود.خراش ی جدید بزرگ ترین خراش ی مدل سازی شده داخل هند خواهد بود

نقشه کشی تراشه ها تا تبدیل به ثمر نهایی و عرضه درون فروشگاه ها، حداقل بوسیله دو سال زمان نیاز دارد؛ ازاین رو، نمی توان خواهش داشت میوه جدید اینتل تا سال ۲۰۲۱ روانه ی بازار شود. به علاوه، می دانیم محصول اینتل با معماری ۷ یا ۱۰ نانومتری تولید خواهد شد و احتمالا تحت تأثیر چالش های تولید و عرضه ی تراش های سابق الذکر باشد.

راجا کادوری در مقدر شدن دیگری از توییت خود، تراشه ی متاخر را بزرگ ترین محصول طراحی شده داخل هند و یکی از مبصر ترین خراش های دنیا می داند. قبلا گفته شد به احتمال زیاد، او Wafer Scale Engine را به عنوان رقیب مقایسه ی ابعادی در نظر ندارد؛ درنتیجه، می استعداد حداکثر ابعاد شبکیه ی ۸۰۰ میلی مترمربع را بخاطر تراشه ی مذکور متصور شد. اگر اینتل از قالبی با ابعاد ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلی متر مربع استفاده کند، شاهد بزرگ ترین پردازنده ی گرافیکی گیتی خواهیم حیات که قطعا قدرت پردازشی درخورتوجهی هم خواهد داشت.

باتوجه به ابعاد ادعایی دستیار ارشد اینتل، می توان کارایی و قدرت پردازنده ی گرافیکی Xe HP را تخمین زد؛ ولی به تجسس عمیق تری نیاز دارد. بااین همه، اعلام جدید نشان می دهد پردازنده های گرافیکی هنوز داخل اولویت اینتل هستند و تا دوسه سال آینده بخاطر آن ها برنامه ریزی شده است. اگرچه کارشناسان تمایل ندارند دودمان مبدا و دوم پردازنده های گرافیکی Xe، بسیار قدرتمند و کارا باشند، می نبوغ مقصود محصولاتی رقابتی را بخاطر سال ۲۰۲۱ داشت.بیشتر بخوانید:AMD باز هم تعداد هسته پردازنده های رایزن را افزایش می دهدپردازنده های پنج نانومتری AMD Zen 4 تا سال ۲۰۲۱ به راسته می آینداینتل برای تولید پردازنده های ۱۴ نانومتری از سامسونگ درخواست کمک کرددل به دلیل مشکلات تأمین پردازنده ی اینتل، پیش بینی سالانه خود را کاهش داداینتل رویکردهای رقابتی کوالکام را دلیل شکست در بازار خراش های مودم می داند
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ایخراسان رضوی امروز در رسوم اعلام آغاز طرح زمستانی راهداری درون خراسان رضوی گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته، طرح زمستانه راهداری همزمان در تمامی شهرستان های استان از نیمه آذرماه آغاز و تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

ابراهیم نصری افزود: برغم تمامی کاستی های موجود و تحریم واردات ماشین آلات سنگین راهداری، همکاران ما داخل راهداری های استان با تمامی توان، کمر بوسیله نوکری به مردم بسته اند.

جانشین فرمانده پاسبان راه خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: پلیس روش ارتباط تنگاتنگی با دایره کچل راهداری دارد و نیروهای آن دوشادوش پرسنل راهداری در گردنه های برفگیر استان همچون تیوان، گوجگی، شریف آباد، رباط سنگ، بید، البلاغ و مزداوند به قیافه شب هنگام روزی پیشگاه دارند.

سرهنگ محمدعلی احسانبخش افزود: پلیس گونه همچنین بیش از ۱۷۵ تیم قرص تو بیرون از محل استقرار راهداران داخل نظر محزون تا وضعیت امنیت و اطمینان سیر تکاملی را بخاطر زائران و مسافران استان مجهز کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی هم گفت: امسال در طول راه های استان ۷۶ اکیپ شامل ۷۶۵ نفر راهدار داخل ۷۶ نقطه استوار می شوند.

علیرضا فرخنده افزود: این اکیپ ها با ۵۴۳ دستگاه سامان آلات راهداری تو خدمت مردم بوده تا تو رخساره ابراز شرایط برف و یخبندان نسبت به برفروبی، شن و نمک پاشی جاده های استان رفتار کنند.

وی تصریح کرد: راهداران، ۵۱ گردنه درون طول شریان های واقعی حمل و نقل جاده ای استان بوسیله کشش ۵۴۰ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه از جاده های روستایی به طول۵۷۰ کیلومتر و ۱۳۶ خال مه گیر و محل وقوع تغییر ناگهانی هوا و برف بوسیله کشش ۵۸۰ کیلومتر را پوشش خواهند عدل.

خراسان رضوی۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر گونه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.
همشهری آنلاین – رضا رحیمی: سایت ها و شبکه های اجتماعی لباس محزون درون فضای مجازی، در سایه برخی کاستی ها و ضعف داخل نظارت به جولانگاهی بخاطر سودجویان تحول شده و هر دم احتمال قربانی شدن یک شهروند دیگر در این فضا حیات دارد؛ قربانیانی که یا اموال موجودی به سرقت می جوی خواه با بوسیله ربایش عدول کردن داده ها محرمانه و شخصی شان، اسیر مشکلات غیرقابل تصوری می شوند.

در چنین فضایی، مسائل مهمی چون سواد فضای رمزی و ارائه آموزش های کافی به شهروندان و همچنین افزایش ضریب پناه فضای مجازی از جمله ضرورت هایی است که بی توجهی به آن ها، بنیاد سخت گیری مشکلات این مملکت را فراهم می کند.

حالا درون شرایطی قرار داریم که هنوز نظام بانکداری کشور درون مسیر هوشمندسازی با چالش های فراوانی روبه روست و بسیاری از شهروندان برای حساب و تاریخچه های مالی خود ناگزیرند چند حساب یا کارت بانکی داشته باشند؛ احصائیه و کارت هایی که تعدد رمز و اطلاعات سری آن ها خویشتن ضریب لو رفتن اطلاعات را بالا می برد. این اسلوب تو حالی است که با توجه به توسعه تکنولوژی و در دسترس فراغت گرفتن گوشی های هوشمند امکان خلق کردن ارتباط میان کارت های بانکی و دستگاه های هوشمند شهروندان برای بالابردن ضریب امنیت این حساب ها اضافه وجود دارد.

از سویی دیگر نبود آموزش های کافی به ویژه داخل مدارس کشور به دانش آموزان و نپذیرفتن فضای رمزی و حضور نوجوانان و جوانان در آن به عنوان یک واقعیت از لفظ نهادهای رسمی و متولی آموزش، چالش بزرگ دیگری است که نمی نبوغ از پیاده شدن آن به سادگی گذر کرد. نهادهایی که باید متولی آموزش و بالابردن آگاهی افراد جامعه باشند خود درون سردرگمی میان به رسمیت شناختن یا نفی شبکه های مجازی قرار گرفته اند و این شهروندان و کاربران فضای مجازی هستند که مجبورند زیان این سردرگمی را بپردازند.

داخل این آشفتگی، راسته مکاره ای برای سودجویان ابداع کرده است که بخاطر پیشبرد اهداف خود از نبود سواد کافی در جامعه و ضعف در بازرسی استفاده می کنند و افرادی که از هوش و ذکاوت سزاوار سرزنش قبولی نیز برخوردارند بوسیله جای این که این توانمندی خود را داخل مسیر توسعه ناحیه به کار گیرند، توانمندی هایشان را تو مسیر تحمیل خسارت بوسیله دیگر همنوعان و سودجویی به فقره بسته اند. رویه ای که قربانیان یدکی را در حوزه های متنوع به جامعه معرفی کرده و این روند خطرناک همچنان امتداد دارد.

دکتر حسین امامی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر رسانه های نوین در گفت وگو با همشهری سرنخ، چالش های فضای رمزی را مورد مطالعه قرار داده و مشکلات موجود درون فضای مجازی و ضرورت هایی را اظهار می درنگ که باید مورد توجه فراغت گیرد. آنچه درون ادامه می خوانید مشروح این گفت وگوست.  تخمین تان از شرایط امنیت فضای رمزی و کلاهبرداری هایی رُخداده درون این هوا چیست؟

واقعیت این است؛ کلاهبرداری هایی که در ارتباطات دیجیتال می تواند رخ دهد عمدتا مربوط به سرقت هویت و بدافزارهاست. ربودن هویت زمانی اتفاق می افتد که معلومات حساس مانند شهرت کاربری و اشاره گذر کاربر داخل اختیار کلاهبرداران بیفتد. بدافزارها هم مربوط به کند افزارهایی است که می تواند کنترل رایانه یا تلفن همراه هوشمند کاربر را به طور تمام یا لخت درون وارستگی خود بگیرد. آن راه که در آمارها و خبرها اعلام می شود برداشت اینترنتی غیرمجاز از شمار افراد بیشترین بزه فضای رمزی را به خود اختصاص داده است. بعد از آن دیگر کلاهبرداری های اینترنتی، مزاحمت، تهدید و اخاذی داخل فضای آنلاین نیز در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. آمار مشعر از آن است که جرم های مالی در بستر اینترنت و رسانه های اجتماعی سال گذشته، ۲۰۰درصد نسبت بوسیله سال ۱۳۹۶ افزایش داشته است. این آمار نشان دهنده افزایش نگران کننده کلاهبرداری های اینترنتی است و کاربرانی که با تلفن همراه هوشمند یا هر دستگاهی که بوسیله اینترنت هموار می شوند، بیشتر از گذشته تو معرض ریسک و آسیب این تهدیدها فراغت دارند. بنابراین شهروندان باید نسبت به حفظ اطلاعات احصائیه های بانکی و رمزهایشان در فضای مجازی هوشیاری و حساسیت بوسیله خرج دهند. همچنین هر برنامه نرم افزاری ناشناخته و ناامن را دانلود نکرده و دقت کافی در این مملکت داشته باشند.  فارغ از بحث افزودن دانایی و دقت شهروندان برای محضر داخل فضای مجازی، ما شاهدیم سواد بسیاری از شهروندان در استفاده از فضای مجازی که لازمه تکثیر هوشیاری است بوسیله وزن استاندارد محو. این گونه کار کلاهبرداران را برای تخلف و سرقت سایبری افزایش داده است. بخاطر این جریان مهم چه باید کرد؟

به دید غلام آموزش در این مرزوبوم نقش بسیار حساس و بسزایی ایفا می کند؛ البته متولیان آموزش شهروندی قرین سازمان فرهنگی هنری شهرداری ها و فرهنگسراها و سرای کوچه ها باید داخل راستای آموزش بزرگسال ها همت بیشتری کنند. از سوی دیگر آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش آموزان نیز حائز اهمیت است. روابط عمومی بانک ها، نماینده فتا و رسانه ها نیز به این مسئله پیش از این بسیار پرداخته اند اما متاسفانه جامعه هنوز روی این مسئله حساس نشده است و کسی فکر نمی نرم این پیوستگی یک روزی بخاطر او رخساره می دهد. در حالی که این موضوع با یک اشتباه کوچک مانند ذخیره مفروضات بانکی در کامپیوتر محل کار اندوه می تواند به وجود آید.

 شما برای نجات شهروندان از تهدیدهای فضای مجازی پیشنهاد مشخصی دارید؟

پیشنهاد می کنم نهاد و مراجع بالادستی مشابه شورای عالی فضای مجازی نسبت بوسیله تدوین دستورالعملی جامع بخاطر عزم حفاظت از کاربران رفتار کند و شرح وظیفه متولیان این فرمان را برای آموزش و آگاهی اندکی مردم پدیدار کند. درون نسب این اقدام به خشکی امدن اساس یک پروگرام جامع و یکپارچه و با مخاطبانی مشخص، دنبال شود. تا زمانی که یک اسلوب مشخص و منسجم در کشور برای مقابله با این آسیب ها وجود نداشته باشد، حل آسیب ها امکان پذیر نخواهد بود.  شما از آن دست متخصصانی هستید که عقیده دارند خلال نشدن مسئله معمولی توسعه فضای رمزی در ایران یکی از دلایل اصلی وقوع مشکلات در این حوزه است؟

زیاد شنیده ایم که می گویند قبل از ادخال هر تکنولوژی متاخر باید اتیکت آن تو جامعه بود داشته باشد. به واقع درون زمینه فضای مجازی و توسعه آن در سرزمین با چالشی جدی روبه رو هستیم. قبل از ورود هر فن شناسی به ناحیه رسانه ها نتوانستند کارکردهای مثبت و منفی آن را بخاطر آدم بازگو کنند. به عنوان مثال چقدر دستور کار های نوا و اهنگ مربوط بوسیله مصرف مفید از رسانه های اجتماعی در پاره های مختلف مانند اقتصاد، سیاست، اجتماع و ... بوده است؟ رسانه ملی چقدر از کارکردهای رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و تلگرام و ... در فضای کسب و کار سخن گفته است؟ متاسفانه آن شرف که از نکته های منفی در مقابل ابزار جاسوسی دشمن و فروپاشی نهاد خانواده و... درون رسانه ها سخن گفته اند، درباره حُسن و مزیت های آن عددی به میان نیامده است. جای پا این نوع سیاست گذاری را هم در مردم دیده ایم. مردم وقتی ببینند تکنولوژی جدیدی برایشان مفید است بخاطر کاربرد از آن خود پیشقدم می شوند. امکانات ظاهری و سطحی این تکنولوژی ها می تواند تعمیم شود، ولی استفاده های تخصصی و صنف ای نمدار نیاز به آموزش قابلیت ها و پرورش مهارت ها دارد.

اینترنت پرسرعت می تواند در مقدماتی گام فرصت آموزش را در جوامع روستایی مهیا یواش. اما پرسیدن این است که اگر آموزش نباشد چه دشواری ها و خطرهایی را متوجه جوامع روستایی می کند؟ شاید اساسی ترین اشکال برگردد به مهاجرت فزاینده روستاییان به شهرهای مبصر و تغییرات فرهنگی و کم رنگ شدن آداب، رسوم و فرهنگ مردمان و محلیهر رسانه اجتماعی که به جامعه ما آمد فاتحه آزاد بود و سپس از مدتی که بین آدم تعمیم شد دچار فیلتر شد. فیس بوک، یوتیوپ، توییتر، تلگرام و... از محبوب ترین و نامی ترین شبکه های اجتماعی در ایران بودند. این تکنولوژی ها مطابق سیر تحولی که دارند متشابه پله نردبانی است و در فاصله های کوتاه مرحله قبلی را طی کرده و گام بعدی را برمی دارد؛ یعنی بی قراری زمان با اشاعه نزاکت کاربرد تو جامعه، این شبکه های مدنی فراگیر و به ریختگی عمر مردم دگرگونی شده است و انسان بوسیله آن سر کرده اند. در حقیقت انسان یک جامعه با ورود به یک بار و آشنایی با آن، وارد تکنولوژی ارتباطی بعدی می شوند ولی داخل کشور ما بدون گذراندن تمام مراحل فیس بوک و توییتر وارد مرحله مصرف از پیام رسان های موبایلی مثل وایبر شدیم. در این پیام رسان ها عده تلفن هرکس (که جزو حریم خصوصی اش محسوب می شود) زیبنده مشاهده بخاطر همه بود و تو آن ایام شاهد بزه های فزاینده ای داخل ملک بودیم. نه این که این تکنولوژی ها مقصر و بغرنج حقیقی باشند بلکه گام های قبلی زندگی در ارتباطات دیجیتال را بوسیله دهش عقب شیوه نگذاشتیم و زمان می برد تا این اخلاقیات مبادله شود و فرهنگ جدیدی در رسانه های اجتماعی به بود آید. ضمن آن که کسی نمی تواند بوسیله ادعای فرهنگ سازی، فرهنگ جدیدی را بوسیله کره بوسیله شهروندان تلقین کند.  اکنون درون دورانی صبر داریم که دولت دوازدهم و وزارت ارتباطات با مباهات از ترقی زیرساخت های اینترنت پرسرعت در مناطق دور افتاده واج می گوید. به نظرتان این نحو با توجه بوسیله نبود آموزش های کافی چالش هایی را تو پی خواهد داشت؟

اتفاقا اینترنت پرسرعت خود می تواند در نخستین گام فرصت آموزش را درون جوامع روستایی حاضر کند. ولی سوال این است که اگر آموزش نباشد چه اشکال ها و خطرهایی را متوجه جوامع روستایی می کند؟ شاید مهم ترین اشکال برمی گردد بوسیله مهاجرت فزاینده روستاییان بوسیله شهرهای بزرگ و دوم تغییرات فرهنگی و کمینه فام شدن آداب، رسوم و ادب بومی و محلی. این بوسیله آن معناست که نبود آموزش های لازم می تواند منجر به تغییر هویت تو افراد شود. اگر بخواهیم از مزیت های اینترنت پرسرعت هم بگوییم این که اینترنت و حتی رسانه های اجتماعی ماهیتاً وسایل منحصربه فردی است برای قدرت دهی به جوامع روستایی که می تواند صدای آن ها را داخل پاره های متنوع اجتماع بالا ببرد و توسعه مشارکتی را تقویت کند. از طرفی غصه می تواند ماخذ ترقی گردشگری و بازرگانی را در این مناطق افزایش دهد.  راهکارهای توسعه کنف فضای مجازی و کاهش آسیب های مرتبط با آن چیست؟

سازمان ملل متحد برای این موضوع راهکار و دستورهایی دارد که در قالب سرفصل ۱۱ توصیه به کمک رسانه های اجتماعی منتشر شده است. در این کتابچه ۱۷۶ صفحه ای که از سوی موسسه فناوری اطلاعات ایران همچنین برگردان و منتشر شده است، راهکارها و دستورهایی بود دارد که انجام کردن به آن ها می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات این حوزه را برطرف کند. در این کتابچه، آموزش هایی برای مدیران ارشد دولتی مطرح شده است که نگرش آن ها را تغییر می دهد تا نکته هایی را در محاکمه گذاری و پروگرام ریزی برای شهروندان مدنظر قرار دهند. اگر مسئولان و متولیان ناحیه ما ضمن رجوع و تجسس دقیق این نظم روزنامه در پی آن بوسیله تدوین و تنظیم نظام نامه های منسجم داخلی رفتار کرده و در پی نهادینه کردن آن باشند، قطعاً تو آینده منافع آن تو جامعه واضح خواهد شد. درون غیراین صورت با توجه به روند شتابنده ترقی بدافزارها و افرادی که در فضای مجازی در پی تخلف هستند، ضرر های زیادی متوجه شهروندان خواهد شد.

منبع: همشهری سرنخ
توییتر از ۱۱ دسامبر مسئله حذف حساب های کاربری غیرفعال درون این شبکه ی اجتماعی را آغاز خواهد کرد. این شبکه ی اجتماعی تصمیم گرفته است حساب های کاربری ای را حذف یواش و معروفیت کاربری سندیت را دراختیار متقاضیان دیگر قرار دهد که ۶ ماه از زمان آخرین فعالیت آن ها گذشته است.

یکی از سخن گویان توییتر با تأیید این شناسایی به سندیت خبری ورج گفت:به نشانی بخشی از فعالیت های ما به منظور خلق بستر لازم بخاطر ارتباط همگانی، تصمیم محزون ایم حساب های کاربری غیرفعال را حذف کنیم تا افراد به محیطی اتکاپذیرتر درون توییتر دسترسی داشته باشند. داخل همین زمینه و براساس قوانین مرتبط با شمار های کاربری غیرفعال خودمان، می خواهیم کاربران را به استفاده از احصائیه های کاربری خود تشویق کنیم. اطلاع رسانی بوسیله تعداد یدکی از صاحبان شمار کاربری ای را شروع کرده ایم که داخل ۶ ماه گذشته دانا احصائیه خود نشده اند. به این کاربران معارفه داده شده که بوسیله برهان غیرفعال بودن، حساب آن ها بخاطر همیشه حذف خواهد شد.مقاله های مرتبط:توییتر امکان گزارش حساب های کاربری جعلی و بات ها را فراهم کردچگونه طولانی حساب های کاربری شبکه های اجتماعی خود را پاک کنیم

براساس این گزارش، قضیه حذف حساب های کاربری غیرفعال توییتر چند ماه طول خواهد کشید و آن ها هم زمان حذف نمی شوند. اگر کاربری غرض گرفته است نام کاربری حساب غیرفعالش را تصاحب کند، باید منتظر حذف شدن آن احصائیه باشد.

براساس گزارش ورج، جزء زیادی از شمار هایی که درون این فرایند حذف می شوند، به افرادی متعلق هستند که از جهان رفته اند. توییتر می گوید هنوز پروگرام ای برای مرجح داشت صاحبان فوت شده ی احصائیه های کاربری خود ندارد؛ اما تیمی تشکیل شده تا روی این ایده کار کند.بیشتر بخوانید:استعداد پنهان کردن ریپلای توییتر شناساندن شدقابلیت زمان بندی ارسال توییت به صورت آزمایشی بوسیله نسخه کوچکتر وب توییتر اضافه شدMastodon چیست و چرا کاربران توییتر داخل حال مهاجرت به آن هستند؟ادوبی با باهم اتحاد کردن توییتر و نیویورک تایمز، طرح احراز اصالت محتوا راه اندازی کرده استتوییتر: درخواست های دولتی برای افشای معلومات کاربران در حال افزایش است
با اجل آخرین کرگدن سوماترایی، این نحو رسما در مالزی منقرض شد. مقامات حیات وحش ایالت صباح تو مالزی، روز شنبه رسما خبر مرگ «ایمان (Iman)»، آخرین کرگدن ماده سوماترایی داخل این کشور را تأیید کردند. وزارت جهانگردی، فرهنگ و محیط زیست مالزی در بیانیه ای رسمی اعلام کرد، خاطرجمعی روز شنبه ساعت ۱۷:۳۵ دقیقه به ثانیه محلی درگذشت.

اداره بود وحش ایالت صباح مالزی داخل این خصوص گزارش داد، این کرگدن ماده تقریبا ۲۵ سال سن داشت و درون پناهگاه بورنئو درگذشت. کرگدن سابق الذکر از سال ۲۰۱۴ و از زمان به دام افتادن داخل پناهگاهی در بطرف خانه صباح در جزیره بورنئو مالزی نگه داری می شد.

داتوک کریستینا لیو، وزیر امور جهانگردی، فرهنگ و محیط زیست مالزی تو این خصوص در بیانیه ای ابراز داشت:ایمان از زمان به دام افتادن تو مارس ۲۰۱۴ (فروردین سال ۱۳۹۵) از بهینه محافظت و مواظبت برخوردار وجود. کار بیشتری از دستمان بر نمی آمد.

آگوستین توگا، مدیر اداره وجود وحش صباح در این خصوص گفت، ایمان به سرطان رحم مبتلا بود که به دلیل حیات توموری در مثانه، تو روزهای پایانی زندگانی اش درد بسیار شدیدی را تحمل می کرد.

انجمن کرگدن بورنئو که ایمان تو یکی از پناهگاه های آن جان سپرد، پس از درگذشت او داخل پستی فیسبوکی از او بوسیله عنوان «موجودی دوست داشتنی» یاد کرد که فرح و هوی را با خود برای همگی ی (اعضای انجمن) بوسیله همراه آورده بود.

مقامات این سندیکا در ادامهاین پست نوشتند:ما هم زمان حال معتدل درد و هم بسیاری هستیم، ولی خوشحالیم که در (ایمان) دیگر دردی را تحمل نمی کنی. امیدواریم که به معادل در قوی باشیم تا روش ات را نجات دهیم و همچون تو شجاع باشیم تا هیچگاه وقت دست از مبارزه نکشیم.

آخرین کرگدن نر سوماترایی مالزی که تام اشتهار داشت، اوایل خردادماه امسال در اثر نقص قد درگذشت. راه اندازی بود وحش صباح امیدوار بود با وجود تام و ایمان به حفظ اولاد این گونه ی داخل معرض شکست کمک کند؛ اما تمامی تلاش ها نافرجام ماند.

تام، آخرین کرگدن نر سوماترایی مالزی در بستر اجل. تمامیت خرداد ماه امسال کنار اثر عیب عضو جان خویشتن را از دست داد

مجری جهانی حیات وحش، کرگدن سوماترایی را رسما گونه ای در معرض خطر اطلاع دادن کرده و شالوده بین المللی کرگدن نیز برآورد می کند که کم از ۸۰ زنجیر از این سبع در گیتی باقی مانده است. هرچند فدایی آمارها از وجود تنها ۳۰ کرگدن در جهان شناسایی می دهد.

سوزی الیس، مدیر اجرایی ماخذ بین المللی کرگدن در بیانیه ای ابزار داشت:ما از اخباری که به دستمان رسید شدیدا متأسف شدیم و به نمایندگی از بنیاد بین المللی کرگدن، به موسسه وجود وحش روستا صباح و تیم انجمن کرگدن بورنئو مراتب تسلیت خود را اعلام می کنیم.

کرگدن سوماترایی، کوچک ترین کرگدن زنده جهان محسوب می شود. نیز این کرگدن تنها کرگدن آسیایی است که دو شاخ دارد. بوسیله گفته ی اساس بین المللی کرگدن، پایا کرگدن های سوماترایی هم اکنون تو شرایط خاص ای با تدابیر امنیتی سختگیرانه در جزیره سوماترا در اندونزی نگه داری می شوند. کرگدن های سوماترایی به دلیل شکار بی طرز و خرابکاری زیستگاه ها با کاهش شدید جمعیت مواجه شدند، ولی امروزه، مبصر ترین ترساندن برای این متد ی در معرض خطر، پریشانی جمعیت این حیوانات است.

داخل حال حاضر، پنج گونه کرگدن در جهان یافت می شود که دو گونه ی آن در آفریقا و ۳ راه دیگر داخل آسیا زندگی می درنگ. گونه های آسیایی دربرگیرنده کرگدن سوماترایی می شود که خویشاوندی معاشرت با کرگدن پشمالو دارد که حدود ۱۰ هزاره سال قبل منقرض شده است.بیشتر بخوانید:آیا سایر گونه های انسان قربانی ششمین شکست دسته جمعی شدند؟منتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از پنجاهمین سالگرد آپولو ۱۲ تا عبور عطارد از مقابل خورشیدشکست در درایت بلندمدت؛ چرا شکست بشر دیگر برایمان اهمیتی ندارد؟چرا تامل می کنیم اقدام گربه ها دوستانه نیست؟منتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از سحابی روح تا کشف نسخه ای دیگر از تابلوی داوینچی
درون روزهای گذشته و پس از آنکه دولت در ۲۴ آبان با اصلاح ارج بنزین نظم سهمیه بندی را وعده دیگر برقرار کرد، برخی از شهروندان از ابطال کارت سوخت خودرو خواه موتورسیکلت خود بروز حیرت و گلایه می کردند. ردیابی ها علامت می دهد براساس آیین نامه ی مصوب هیئت دولت، نه تنها کارت بنزین خودروهای دارای شرایط فرسودگی فسخ می شود؛ بلکه پلیس موظف است از رفت وآمد این خودروها جلوگیری کند.

براساس این آیین نامه، خودروهای سواری شخصی با زندگی ۲۵ سال، موتور دولتی با زندگی ۱۵ سال، تاکسی (سواری و ون) با عمر ۱۰ سال، مینی بوس و میدل باس با زندگی ۱۵ سال، اتوبوس داخل شهری با عمر ۱۰ سال، اتوبوس برون شهری با زندگی ۱۵ سال، کامیون و بدخیم با عمر ۲۵ سال، وانت با عمر ۱۵ سال، موتورسیکلت با عمر ۱۰ سال و سایر وسایل نقلیه با عمر ۲۵ سال به عنوان خودروی فرسوده و ازرده خارج محسوب می شوند.



براساس این تصمیم که از سال ۱۳۸۸ تاکنون ساری است، تمام وسایل نقلیه ی مشمول این طریق امکان برخورداری از کارت بنزین ندارند و باید از سهمیه ی آزاد بنزین مصرف کنند. برهمین اساس، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی کارت سوخت خودروهایی را فسخ که ضعیف تلقی می شوند و بدیهی است درصورت هرگونه تحول تو این تصمیم، همدستی ملی پخش فراورده های نفتی بوسیله پیروی و ارائه ی خدمات مطابق با تصمیم طالع موظف خواهد وجود. 

همچنین، با اعلام وقوف اضافه ارج و سهمیه بندی بنزین، فداکار معلمان که محل تدریس آن ها در مناطق روستایی و عشایری است، با مشکلات مختلفی مواجه خواهند شد. داخل چنین شرایطی، به نظر می رسد رایزنی اندیشی بخاطر وضعیت این معلمان یا ویژه راست ایاب و ذهاب می تواند به نشانی ضرورت مطرح شود. محمدباقر نوبخت، رئیس دایره پروگرام و بودجه، درباره ی اختصاص سهمیه ی خاص ی بنزین به معلمانی که محل خدمت آن ها داخل روستاها خواه مناطق عشایری است، اظهار کرد:به وزیر آموزش وپرورش مأموریت داده ایم تا داخل هر موردی که این وزارتخانه به ویژه سهمیه ی بنزین نیاز دارد، التماس خود را اعلام کنند.بیشتر بخوانید:اضافه ارج بنزین؛ تلاطم نو در راسته خودروسهمیه بنزین تاکسی ها اضافه یافتسهمیه بنزین به افرادی که چند خودرو دارند تعلق می گیرداختصاص سهیمه سوخت بوسیله خودروهای فرسودهفهرست بها پرفروش ترین خودروهای ایران در میدان آزاد