MDF آریا

سال ۲۰۲۰ سال مناسبی برای سلامت روان نبوده است. ظهور دنیاگیری کووید ۱۹ موجب شده است که بسیاری از افراد نگران جان خود باشند، ازنظر مالی زیرفشار صبر گیرند، از اعلام وحشت زده شوند و درون آرزوی عزیزان خود باشند. درحالی که هنوز مطمئن نیستیم مالیات سلامت روان دنیاگیری چه خواهد بود، راه اندازی جهانی بهداشت پیش بینی می کند که سطوح تنهایی، افسردگی، مصرف الکل و موادمخدر و رفتارهای خودکشی و آسیب به خویشتن تکثیر فاش خواهد کرد.

در میان تمام کشورهای جهان، نیوزیلند دربرابر کووید ۱۹ به سریع ترین و شدیدترین اقدامات دست خورده است. درحالی که این استراتژی موجب استقلال جان بسیاری از انسان شده و درنهایت ویروس را حذف کرده است، نه عزب هزینه های اقتصادی داشته؛ بلکه ازنظر بهزیستی اشتراکی نیز با پیامدهایی همراه بوده است.

نتایج وارسی ای عمومی نشان می داد تقریبا داخل شقه راه سخت ترین مرحله ی خانه نشینی نیوزیلند که ۳۳ روز طول کشید، سطوح استرس، اضطراب و افسردگی، به ویژه در میان افراد جوان تر، بیشتر از حد طبیعی وجود. در میان ۲،۰۱۰ پاسخ دهنده، تقریبا یک سوم نمره ی بیشتر از آستانه برای ژولیدگی روانی متوسط خواه جدی داشتند و تقریبا ۴۰ درصد می گفتند سطوح بهزیستی آن ها پایین است.

درحالی که معاینه ی جدید برملا نمی کند که آیا اثرهای سلامت روان ناشی از خویشتن ساختمان نشینی است یا تهدید فراگیرتری از دنیاگیری محسوب می شود، سیلان نگران کننده ای را علامت می دهد. سوزانا اوری پالمر، از دانشگاه اوتاگو درون کانادا می گوید:رخصت خانه نشینی در نیوزیلند با توفیق کووید ۱۹ را از جامعه حذف کرد؛ اما نتایج ما نشان می دهد این دستاورد عوارض روانی درخور توجهی به همراه داشته است: افزایش چشمگیر تو بها پریشانی داخل میان کسانی دیده می شد که گزارش می کردند شغل خود را از مشت داده اند یا درنتیجه ی دنیاگیری کارشان کم شده است و کسانی که دربرابر کووید ۱۹ آسیب پذیر بودند یا وضعیت سلامتی شان ضعیف وجود و کسانی که از پیش دستخوش مشکلات مسئله بودند.

بوسیله طورکلی، بوسیله نظر می رسید افراد بالغ تیز ۱۸ تا ۲۴ ساله سخت ترین زمان را گذرانده باشند و تقریبا نیمی از آن ها نمره های کاملا بیشتر از آستانه ی پریشانی روند متوسط را کسب می کردند. افزون براین، افراد مسن با اینکه بیشتر درمعرض ریسک ویروس صبر و ارتباطات آنلاین کمتری داشتند، بهتر این شرایط را تحمل می کردند. البته نویسندگان توضیح می دهند:این بدان معنا نیست که افراد مسن آسیب ندیده اند. در تجسس ما، مسری پریشانی روانی در میان افراد تمام گروه های سنی دربرابر مسری این دشوار در همان گروه های سنی در دوران پیش از دنیاگیری بیشتر بود.

دسته های سنی بالغ تر آسیب پذیرتر به نظر می رسند. جهت این کار می تواند آن باشد که اجازه بناء نشینی در گروه های سنی مختلف با اختلالات یومیه و تأثیرهای اقتصادی متفاوتی همراه بوده است. وقتی بیش از ۹۰ درصد از علم آموزان و دانشجویان جهان تحت تأثیر تعطیلی های ناشی از دنیاگیری قرار گرفته اند، منطقی است که در استیناف های روانی مقدماتی چنین به رویت برسد که افراد بالغ بیش از همگی تحت تأثیر این وضعیت قرار گرفته اند.

شاداب ترین بناء نشینی ها درون نیوزیلند فقط ۳۳ روز کشش کشید که در آن همه ی مدارس و مشاغل غیرضروری تعطیل و به انسان گفته شد تو بناء بمانند. این وضعیت درمقایسه با آمریکا و بسیاری از مناطق دیگر جهان متجاوز متفاوت است که در آن محدودیت ها مرتبا آغاز و متوقف می شوند.

یکی از یافته های نگران کننده مربوط به نسوان است. متأسفانه درحالی که کاهش تحرک و حفظ مردم در خانه در دنیاگیری جان مردم را استخلاص می دهد، زندگی برخی افراد را می تواند درمعرض خطر قرار دهد. مقابل گزارش های رسانه های محلی، درون جریان رخصت خانه نشینی در نیوزیلند، تندی های خانگی افزایش چشمگیری یافته است. براساس این بررسی، سطوح گزارش شده ی آزارهای جسمی و جنسی و ارعابگری داخل خانه درمقایسه با حالت عادی سه تا چهار برابر بیشتر بوده است که با افزایش مشابهی در بدرفتاری های خانگی در بکلی دنیا همگام با تداوم رخصت خانه نشینی مطابقت دارد.مقاله های مرتبط:ویروس کرونا؛ امساک گزینی اجتماعی چه تأثیری پیاده شدن ذهن و بدن دارد؟چرا کناره گیری گزینی اجتماعی در دوران شیوع بیماری بخاطر آدم ترسناک است؟قرنطینه در دوران شیوع کرونا و وجد لمس دیگران

نتایج بررسی جدید در جهانی که در وضعیت بدی به سر می برد، همچون خبر ناخوشایند دیگری است؛ اما دلایلی برای امیدواری بود دارد. خیر تنها دستور بناء نشینی سخت نیوزیلند بوسیله دلیل موفقیت آن کوتاه شد؛ بلکه بیشتر پاسخ دهندگان داخل این نظرسنجی گفتند که می توانند اثرهای مثبت ماندن داخل انزوا را برای خویشتن یا اجتماع ببینند.

حتی در مناطقی از جهان که درون آن خانه نشینی ها احتمالا ویروس را حذف نخواهد کرد، اقدامات جداسازی به کاهش شیوع ویروس و نجات جان افراد معاون کرده است. مقابل گزارش ها، درون نیوزیلند کارکردن از خانه و گذراندن زمان بیشتر با خانواده و زندگی در محیط ساکت پر حرارت به آدم فرصت تفکر و توجه به اولویت هایشان داده است.

شاید بخواهید بدانید درون دیگر سرنوشت های جهان سلامت روان چگونه عرشه تأثیر خانه نشینی های تمام تیز فراغت اندوهناک است. پژوهش ها به رطوبت آغاز شده است؛ اما وارسی ای از آمریکا علامت دهنده ی تأثیر منفی متوسطی در تمامی افراد در ماه های اولیه ی دنیاگیری است و افراد بزرگسال بالغ خیس و افرادی که از قبل دچار مشکلات سلامتی بودند، پریشانی روانی بیشتری گزارش می کردند.

در این مطالعه، بوسیله طور طاسی احساس باهم اتحاد کردن کنندگان در پایان پژوهش بهتر از احساس اولیه ی آن ها بود که نشان می دهد فداکار افراد مقدور است بوسیله خانه نشینی شیوه کنند. این وضعیت حتی ممکن است به ما معاون کند تا با استرس ناشی از دنیاگیری به خشکی امدن بیاییم. همان معاینه مدال می داد شستن دست ها و فاصله گیری اجتماعی و زدن ماسک با سلامت روان بهتر همراه است.

از بعضی جهات، میسر تیز است که به جای خود ویروس، خانه نشینی را مقصر طولانی درماندگی های خویشتن بدانیم؛ اما درواقع، شاق است که بگوییم اگر درون جریان دنیاگیری اقدامات بهداشت عمومی را ارتکاب نمی دادیم، شرایط روانی دنیا چگونه می شد. اوری پالمر می گوید:روشن است که پیامدهای دنیاگیری فراگیر و طولانی خواهند بود. حاضر کردن زنهار های روند باید اولویتی نظیر دیگر اقدامات بهداشتی، قرین ردیابی تماس و تهیه ی تجهیرات محافظ شخصی و تمهید مایه نفس کشیدن مصنوعی داشته باشد.

این معاینه داخل مجله ی PLOS One منتشر شد.بیشتر بخوانید:جزا ۵۰۰ هزاره تومانی برای خروج از شهرها، سفر در تعطیلات آبان را کاهش ندادطرح منع تردد داخل شهرهای قرمز از ساعت ۲۱، اجرا می شودواکسن کرونای مادرنا اثربخشی ۹۴/۵ درصدی را در مطالعه اولیه علامت دادجهش ویروس کرونا در مینک ها هنوز خطرناک نیستسریع ترین سحاب کامپیوتر گیتی به دستیار شرکت های داروسازی می آید
  • ۹۹/۰۸/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی