MDF آریا

با اجل آخرین کرگدن سوماترایی، این نحو رسما در مالزی منقرض شد. مقامات حیات وحش ایالت صباح تو مالزی، روز شنبه رسما خبر مرگ «ایمان (Iman)»، آخرین کرگدن ماده سوماترایی داخل این کشور را تأیید کردند. وزارت جهانگردی، فرهنگ و محیط زیست مالزی در بیانیه ای رسمی اعلام کرد، خاطرجمعی روز شنبه ساعت ۱۷:۳۵ دقیقه به ثانیه محلی درگذشت.

اداره بود وحش ایالت صباح مالزی داخل این خصوص گزارش داد، این کرگدن ماده تقریبا ۲۵ سال سن داشت و درون پناهگاه بورنئو درگذشت. کرگدن سابق الذکر از سال ۲۰۱۴ و از زمان به دام افتادن داخل پناهگاهی در بطرف خانه صباح در جزیره بورنئو مالزی نگه داری می شد.

داتوک کریستینا لیو، وزیر امور جهانگردی، فرهنگ و محیط زیست مالزی تو این خصوص در بیانیه ای ابراز داشت:ایمان از زمان به دام افتادن تو مارس ۲۰۱۴ (فروردین سال ۱۳۹۵) از بهینه محافظت و مواظبت برخوردار وجود. کار بیشتری از دستمان بر نمی آمد.

آگوستین توگا، مدیر اداره وجود وحش صباح در این خصوص گفت، ایمان به سرطان رحم مبتلا بود که به دلیل حیات توموری در مثانه، تو روزهای پایانی زندگانی اش درد بسیار شدیدی را تحمل می کرد.

انجمن کرگدن بورنئو که ایمان تو یکی از پناهگاه های آن جان سپرد، پس از درگذشت او داخل پستی فیسبوکی از او بوسیله عنوان «موجودی دوست داشتنی» یاد کرد که فرح و هوی را با خود برای همگی ی (اعضای انجمن) بوسیله همراه آورده بود.

مقامات این سندیکا در ادامهاین پست نوشتند:ما هم زمان حال معتدل درد و هم بسیاری هستیم، ولی خوشحالیم که در (ایمان) دیگر دردی را تحمل نمی کنی. امیدواریم که به معادل در قوی باشیم تا روش ات را نجات دهیم و همچون تو شجاع باشیم تا هیچگاه وقت دست از مبارزه نکشیم.

آخرین کرگدن نر سوماترایی مالزی که تام اشتهار داشت، اوایل خردادماه امسال در اثر نقص قد درگذشت. راه اندازی بود وحش صباح امیدوار بود با وجود تام و ایمان به حفظ اولاد این گونه ی داخل معرض شکست کمک کند؛ اما تمامی تلاش ها نافرجام ماند.

تام، آخرین کرگدن نر سوماترایی مالزی در بستر اجل. تمامیت خرداد ماه امسال کنار اثر عیب عضو جان خویشتن را از دست داد

مجری جهانی حیات وحش، کرگدن سوماترایی را رسما گونه ای در معرض خطر اطلاع دادن کرده و شالوده بین المللی کرگدن نیز برآورد می کند که کم از ۸۰ زنجیر از این سبع در گیتی باقی مانده است. هرچند فدایی آمارها از وجود تنها ۳۰ کرگدن در جهان شناسایی می دهد.

سوزی الیس، مدیر اجرایی ماخذ بین المللی کرگدن در بیانیه ای ابزار داشت:ما از اخباری که به دستمان رسید شدیدا متأسف شدیم و به نمایندگی از بنیاد بین المللی کرگدن، به موسسه وجود وحش روستا صباح و تیم انجمن کرگدن بورنئو مراتب تسلیت خود را اعلام می کنیم.

کرگدن سوماترایی، کوچک ترین کرگدن زنده جهان محسوب می شود. نیز این کرگدن تنها کرگدن آسیایی است که دو شاخ دارد. بوسیله گفته ی اساس بین المللی کرگدن، پایا کرگدن های سوماترایی هم اکنون تو شرایط خاص ای با تدابیر امنیتی سختگیرانه در جزیره سوماترا در اندونزی نگه داری می شوند. کرگدن های سوماترایی به دلیل شکار بی طرز و خرابکاری زیستگاه ها با کاهش شدید جمعیت مواجه شدند، ولی امروزه، مبصر ترین ترساندن برای این متد ی در معرض خطر، پریشانی جمعیت این حیوانات است.

داخل حال حاضر، پنج گونه کرگدن در جهان یافت می شود که دو گونه ی آن در آفریقا و ۳ راه دیگر داخل آسیا زندگی می درنگ. گونه های آسیایی دربرگیرنده کرگدن سوماترایی می شود که خویشاوندی معاشرت با کرگدن پشمالو دارد که حدود ۱۰ هزاره سال قبل منقرض شده است.بیشتر بخوانید:آیا سایر گونه های انسان قربانی ششمین شکست دسته جمعی شدند؟منتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از پنجاهمین سالگرد آپولو ۱۲ تا عبور عطارد از مقابل خورشیدشکست در درایت بلندمدت؛ چرا شکست بشر دیگر برایمان اهمیتی ندارد؟چرا تامل می کنیم اقدام گربه ها دوستانه نیست؟منتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از سحابی روح تا کشف نسخه ای دیگر از تابلوی داوینچی
  • ۹۸/۰۹/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی