MDF آریا

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

همان طورکه می دانید، سرفیس دوئو درحال فراهم به حالت پیش خرید عرضه می شود و علاقه مندان می توانند با پرداخت ۱،۴۰۰ دلار گوشی هوشمند اندرویدی مایکروسافت را درون زمان عرضه (اواخر سال ۲۰۲۰) تحویل بگیرند. بااین حال، رسانه ی خبری CNET تصاویری از کالبدشکافی سرفیس دوئو منتشر کرده که اطلاعات جالبی از رقیق ادوات محصول عرضه نشده ی ردموندی ها دراختیارمان فراغت می دهد.

برضد گوشی های هوشمند موجود درون بازار، سرفیس دوئو از لولاهای استانداردی مصرف می بطی ء که مشابه با آن ها را می توان در لپ تاپ ها مشاهده کرد. درواقع، چنانچه میزان را مکانیزم لولاهای موجود داخل گوشی های هوشمند تاشوی موجود تو راسته داخل دید بگیریم، سرفیس دوئو را نمی نبوغ گوشی تاشو خواند.



مایکروسافت به جای استفاده از مدل سازی های پیچیده، سعی کرده تا سرفیس دوئو را تا حد مقدور ساده، کارآمد مدل سازی کند. با بود اینکه سرفیس دوئو از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ کاربرد می درنگ و شاید سخت افزاری قدیمی خیس نسبت به محصولات موجود در بازار داشته باشد؛ اما انفراد های جالب آن ازجمله قلم استایلوس، باتری دو تکه ای و امکان مالتی تسکینگ حرفه ای با استفاده از دو نمایشگر موجب شده تا ارزش خرید علیه جدید ردموندی ها تا کمیت بسیار بالایی افزودن یابد.



داخل تصویر بالا، می توان باتری های سرفیس دوئو را مشاهده کرد که باتری ارشد تیز با ظرفیت بیشتر داخل جانب چپ و باتری با حجم اندک نیز درون سمت راست تصویر دیده می شود. این دو باتری به تراشه ای متصل هستند که مقرری ی آن، مدیریت مصرف دو باتری است تا هم زمان شارژ یا خالی کردن ی انرژی شوند. با درنظرگرفتن ظرفیت هر دو باتری، حجم مجموع آن ها به ۳،۵۷۷ میلی آمپرساعت می رسد.



سرفیس دوئو از دو نمایشگر ۵/۶ اینچی با پنل OLED نصیب می ببرد که نسبت ابعاد آن ها ۴ به ۳ است. نکته ی مهم درباره ی سرفیس دوئو، قابلیت انجام چند کار بی قراری زمان یا مالتی تسکینگ محسوب می شود.



برخورداری از تراش ی اسنپدراگون ۸۵۵ به معنی بی روزی بودن سرفیس دوئو از مودمی است که با فناوری ارتباطات 5G متجانس باشد و دارندگان محصول متاخر ردموندی ها باید با فناوری 4G روال کنند. شاید چنین امری نیز بوسیله دلایل مختلف باشد.

مقاله های مرتبط:مایکروسافت سرفیس دوئو سه سال آپدیت اندروید دریافت می کندقیمت، تاریخ ارائه و مشخصات فنی رسمی سرفیس دوئو اخبار شد

درواقع، مایکروسافت برای کاهش قیمت بازپسین محصول، فشار کمتر به باتری ها، کاهش ضخامت وسیله و... مجبور شده از تراشه ی اسنپدراگون ۸۵۵ به جای اسنپدراگون ۸۶۵ مصرف کند.بیشتر بخوانید:کیبورد بی سیم جدید مایکروسافت دکمه ای برای ایموجی ها داردفرایند تولید آیفون های اپل در کارخانه ویسترون هند آغاز شدمشخصات ایکس باکس سری اس مایکروسافت صریح شدهواوی: محصولات موجود در بازار همچنان آپدیت اندروید را دریافت می کننداطلاعات جدیدی از فناوری های Ray Tracing و Machine Learning درون ایکس باکس سری ایکس منتشر شد
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، طبیب حمید اکبری درباره شاخص های آیین روزنامه اعلام قبولی برخی از دستیاران دارای شرایط ویژه بوسیله نشانی قبول شدگان آزمون گواهینامه، بدون شریک درون این آزمون، و زمان ابلاغ این آیین نامه، گفت: آیین نامه در حال گذراندن مراحل نهایی خود است تا پس از جمع بندی به تصویب نهایی گویا و به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شود.

وی با اشاره به برخی متمایز های دیده شده در این آیین روزنامه برای مقبول دستیاران داخل آزمون گواهی مجله بدون مشارکت تو آزمون، گفت: آنچه که داخل این زمینه بنیانی است، نمرات به دست آمده در آزمون های ارتقاء سال های قبل بوده و در این خصوص تعداد دفعاتی که این دسته از دانشجویان در سال های قبل درون آزمون ارتقاء همکاری کرده و رگه نشده اند، حائز عظمت است.

اکبری در خصوص عظمت چگونگی دخول دانشجویان علوم پزشکی در سه گانه رشته دهان پزشکی، داروسازی و پزشکی بوسیله دانشگاه های کشور، گفت: ما اعتقاد داریم افرادی که وارد دانشگاه های علوم پزشکی می شوند، باید از توانمندی علمی لازم برخوردار باشند و بر اساس رقابت علمی وارد دانشگاه شوند. پهلو این اساس از سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۳۹۷ واگذاری دانشجویان از خارج به داخل درون وزارت بهداشت ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت بیشتر به دلیل این تلقی وجود که برخی از این قاعده کنکور را دور خورده و روند این انتقال افزایشی و از حالت عادی بیرون شده بود، به نحوی که سالانه ۳ هزار نفر از این طریق وارد دانشگاه های علوم پزشکی کشور می شدند.

این مسئول ابرام کرد: کسانی که در بیرون از کشور داخل دانشگاه های تک از کار افتادن وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند، باید تا انتهای تحصیلات همان دانشگاه باشند و مدارک خود را به داخل بیاورند که طبق روال قانونی مدرکشان ارزشیابی خواهد شد. دانشگاه های علوم پزشکی ناحیه خیر اجازه قانونی بخاطر واگذاری آنها داشته و نه ظرفیت پذیرش آنها وجود دارد.

اکبری از اصلاح میان معاونت آموزشی و معاونت علاج وزارت بهداشت در خصوص ارایه ضریبی از کارانه به دستیاران فعال در خط علاج بیماران کرونایی خبر قسط و گفت: آن چه که تک بحث میان معاونت آموزشی و معاونت درمان وزارت بهداشت است و بر سرآن ارامش شده، این که خدمات رزیدنت هایی که در بسرنوشت شوم دچار کردن های کرونایی عرضه خدمت می کنند به نحوی دیده و حق الزحمه کم ارزش تری نسبت به خدماتی که ارایه می دهند در اختیارشان استراحت اندوهناک شود. پیاده شدن این شالوده کارهای قانونی این روند درون حال عمل است تا نسبت به خدماتی که ارائه می دهند، ضریبی از کارانه در اختیارشان قرار گیرد.
ASGHARگزارشOOON های پیشین تقاضا می کردند گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن سامسونگ (Samsung Galaxy S20 Fan Edition) قرار است با خراش ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام عرضه شود. بااین حال، به نظر می رسد سامسونگ روی معیار دیگری از گوشی با خراش ی اختصاصی خود کار می کند؛ از طرف به تازگی این گوشی هوشمند با شماره مدل SM-G780F در بنچمارک گیک بنچ مشاهده شده و از خراش ی اکسینوس ۹۹۰ کاربرد کرده است.

همچنین، داده های فاش شده در دیتابیس گیک بنچ نشان می دهند گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن قرار است هشت گیگابایت حافظه ی رم داشته باشد. پیش خیس مدلی دیگر از اس ۲۰ لم ادیشن با شماره مقیاس SM-G781B در گیک بنچ دیده شده بود که از تراشه ی اسنپدراگون ۸۶۵ و ۶ گیگابایت حافظه ی رم استفاده می کرد. معیار اکسینوس ۹۹۰ گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن توانسته است درون بخش عملکرد تک هسته ای گیک بنچ امتیاز ۵۸۸ و در جزء عملکرد چندهسته ای تشخیص ۲،۴۴۸ را کسب کند.



سامسونگ هنوز رسما ساخت گلکسی اس ۲۰ لم ادیشن را تأیید نکرده است؛ باوجوداین، این گوشی تاکنون بارها درون شایعه ها ظاهر شده و افشاگران زیادی اطلاعات آن را با کاربران درون میان گذاشته اند. شایعه ها ادعا می کنند گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن قرار است داخل سه گانه ماهه ی پایانی سال جاری میلادی از وضع برسد. رندری که بوسیله تازگی فاش شده و درون شمایل اصلی این مقاله مشاهده می کنید، نشان می دهد گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن ورقه نمایش اینفینیتی O (O حفره ی دایره ای شکل در حصه) بالایی با وضوح فول HD پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و ابعادی بین ۶٫۵ تا ۶٫۷ اینچ خواهد. 

داشت فعلا نمی دانیم پنل پشتی گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن قرار است چه قشری داشته باشد؛ بااین حال، بینایی ها بوسیله حضور مجموعه دوربین سه گانه داخل گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن اشاره می: کنند دوربین واقعی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین علو عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با بزرگ نمایی سه گانه برابری. اپتیکال گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن از باتری ۴،۵۰۰ میلی آمپرساعتی استفاده خواهد کرد و در دو مدل 4G و 5G ارائه خواهد شد و به لطف داشتن گواهی IP68، دربرابر نفوذ آب و گردوغبار پایدار خواهد. بود مقاله های:مرتبط مدل مفت گلکسی S20 احتمالا ارائه می شودگلکسی S20 تدبیر ادیشن احتمالا با نمایشگر ۱۲۰ هرتز ارائه می شودرندر گلکسی S20 فن ادیشن سامسونگ منتشر

شد اولیه کود خرداد امسال یکی از رسانه های نزدیک بوسیله سامسونگ با صیت سم موبایل مدعی شد مشارکت کره ای بوسیله فکر ارائه ی نمونه ارزان تر خانواده یگلکسی اس ۲۰افتاده و اراده دارد داخل نام آن از پسوند لم ادیشن کاربرد. کند تو همان زمان، اعلام شد اس ۲۰ فن ادیشن در دو مقیاس درون دست ساخت. است مناسبت ی بین اس ۲۰ و اس ۲۰ فن ادیشن همچون ارتباط ی بین دو  گوشی گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ لایت خواهد.

حیات گوشی اس ۲۰ لم ادیشن احتمالا خلال نمایش رابط کاربری One UI.2 5 برپایه ی سیستم عامل اندروید ۱۰ و طبق ادعای سم موبایل، حداقل ۱۲۸ گیگابایت ذهن ی پس انداز سازی خواهد. داشت یکی از افشاگران صنعت فناوری با شهرت کاربری Ice universe از سه ماهه ی پایانی سال ۲۰۲۰ به عنوان تاریخ ارائه ی اس ۲۰ فن ادیشن یاد می.کند بیشتر:بخوانید مایکروسافت سرفیس دوئو سه سال آپدیت اندروید اخذ می کندشیائومی در می 10 اولترا از نمایشگر TCL استفاده کرده استموتورولا ۱۹ شهریور قبیله دوم Razr را رونمایی می کندسامسونگ هم برای اشتهار گذاری گلکسی بادز لایو از عبارت Beans استفاده می کندسامسونگ بخاطر شکست اعطا کردن کوالکام، با ARM و AMD واقف همکاری می
اپل در ماه های اخیر با فشارهای متعددی ازسوی طریق گذاران درون کشورهای انواع روبه رو بوده است. چالش های جدید، هر روز بوسیله چالش های قبلی اضافه می شوند و شاید تا اینکه اپل را بوسیله تغییر معیار تصرف وکار خویشتن وادار کنند. همان طور که گفته شد، محاکمه مداران آمریکایی تنها افرادی نیستند که به اپل فشار وارد می کنند. کوپرتینویی ها در روسیه هم با بحران جدیدی روبه رو شده اند. سرو فدرال مبارزه با انحصارگرایی روسیه (FAS) در حکمی جدید دعوی کرد که اپل از موضع خویشتن در بازار، سوءاستفاده کرده است و باید رویکردهای خلاف تنظیم گری خود را اصلاح درنگ.

تجسس فعالیت های اپ استور تو روسیه، یک سال پیش شروع و امروز، نتیجه ی آن اعلام شد. بررسی ها زمانی هوشیار فاز اجرایی شدند که شرکت روسی کسپرسکی لب، از عدم تأیید اپلیکیشن Safe Kids خود درون اپ استور، شکایت کرد. اپل تو بیانیه ای، برهان رد شدن اپلیکیشن روسی را نقض امن و حریم خصوصی کاربران مطرح کرده بود. به هرحال آژانس روسی زمان حال می گوید اپل ترقی دهنده ها را به ترقی و توزیع اپلیکیشن ها داخل اپ استور مجبور کرده و بعد هم بوسیله صورت ناعادلانه، اپلیکیشن ها را مسدود می کند. سخنگوی اپل در واکنش به کار مقام های روسی گفت که شرکتش التماس استیناف را بوسیله دادگاه ارسال خواهد کرد.مقاله های مرتبط:مدیرعامل اپیک گیمز بار دیگر به منحصر اپل و گوگل بر فروشگاه های اپلیکیشن اعتراض کردانتقاد مایکروسافت از اپل در پی لیس انتشار xCloud تو اپ استور

اپل درحال مجهز بوسیله تفکر سیاست های خود در مدیریت اپ استور در اروپا و ایالات متحده تحت بازرسی موشکافانه ی تنظیم گرانبها عرفی صبر دارد. آویشن کوک، مدیرعامل اپل، در انتها ماه گذشته درون کنفرانس ای استماعی در دنده ی ایالات متحده حاضر شد تا به اتهام ها پیرامون مشکلات قانونی اپ استور پاسخ دهد. پرسش مهم شیوه گذاران از اپل، اطراف مسدود کردن برخی از درخت سرو های رقیب داخل اپ استور بود. آویشن کوک همچنین مجبور شد تا دلایل سیاست ستاندن کارمزد ۳۰ درصدی داخل مارکت اپلیکیشن شرکتش را بی آرامی شرح دهد. بسیاری از ترقی دهنده ها می گویند تسهیم ۳۰ درصدی اپل، بسیار متجاوز است. کوپرتینویی ها در ابتدای ماه جاری غصه مجددا بوسیله خاطر سیاست هایشان تو قبال سرویس Project xCloud مایکروسافت، به صدر اخبار آمدند. محاکمه هایی که منجر به توقف توسعه ی آزمایشی سرویس بخاطر کاربران iOS شده است.

درنهایت تنها زمان و واکنش های مدیران اپل به احکام قانونی، تکلیف محاکمه های این شرکت را مشهود خواهد کرد. سیاست هایی که از سال ها پیش تاکنون، درآمد برازنده توجهی را نه تنها برای کمپ کوپرتینو، بلکه برای تمامی غول های دنیای فناوری به همراه داشته اند.بیشتر بخوانید:اپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده اند (۲۱ مرداد)تیم کوک، مدیرعامل اپل به جمع میلیاردرها پیوستاوبر و لیفت با انقراض در دادگاه، ملزم بوسیله ارائه مزایای استخدام طولانی لمحه به رانندگان خود شدندمینگ چی کو: مسدودسازی وی چت ضربه مهلکی به ابتیاع آیفون می زندتراشه A14 اپل زیاد قوی پر حرارت از A13 و اسنپدراگون 865 پلاس خواهد بود
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز صلیب قزل لبناناعلام کرد ۱۱۷ نفر را برای جراحات در صحنه تظاهرات درمان کرده است و ۵۵ نفر دیگر را بوسیله بیمارستان برده است. نیز از آتش سوزی تو میدان مرکزی شهدا در بیروت گزارش داده می شود.

چندین معترض به تو وزارت خارجه راه یافتند و تصویر چهارچوب شده رئیس چمهور لبنان، میشل عون را آتش زدند.

حدود ۱۰ هزار نفر تو میدان شهدا جمع شده بودند و برخی سنگ پرتاب می کردند. نماینده هگامی که تظاهرکنندگان می خواستند از موانع برپاشده بگذرند و به درون خیابان منتهی به پارلمان بروند، مدفوع اشک آور شلیک کرد.

پلیس تایید کرد که بوسیله سوی تظاهرکنندگان گلوله پلاستکی شلیک کرده است.

تصاویر تلویزیونی نشان می دهند تظاهرکنندگان به وزارت های انرژی و اقتصاد تیمار راه یافته اند.

معترضان می گفتند سیاستمدارانشان را باید دار زد و به اندیشه کاهلی منجر به انفجار عظیم بیروت با ۱۵۸ کشته و متجاوز از ۶۰۰۰ زخمی تادیب کرد.

حسن دیاب، نخست وزیر لبنان روز شنبه گفت تنها راه برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی است.

ترکیدن روز سه شنبه داخل بیروت بزرگترین شکافتن تاریخ این شهر حیات. هنوز ۲۱ نفر پس از این غلیان که جزء بزرگی از بیروت را تخریب کرد، مفقود هستند.

نوبت لبنان قول داده است که از افراد مسئول حساب کشی کند، اما این اظهارات بخاطر مردم قانع کننده نیست. برخی از تظاهرکنندگان به عنوان هشداری به رهبران سرزمین چوبه دار برپا کرده بودند.

تخست وزیر و رئیس جمهور لبنان گفته اند که ۲۷۵۰ تن ماده شیمیایی نیترات آمونیوم که برای خلق کردن کود و همچنین بمب سازی به کار می رود، برای شش سال عاری اقدامات پناه در انباری درون بندر بیروتذخیره شده بود، علت شکافتن بوده است. امدادگران درون میان آورارها داخل بند بیروت بوسیله قفا اجساد قربانیان می گردند زخمی متاخر روی زخم های باستانی

این انفجار در شهری عارض داده است که هنوز فاجعه های جنگ داخلی سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰، سقوط اقتصادی و شیوع کروناویروس را کنار قد دارد.

برخی از ساکنان که مبتلا پاک کردن خانه های بوسیله حزن ریخته خود بودند، شکایت داشتند که دولت بار دیگر آنها را به حال خود رها کرده است.



فدایی از ساکنان نمی دانند چطور زندگی هایشان را دوباره بسازند.

بلال حسن با مشت های خالی تلاش می کند لقمه ریزها را از ساختمان اش پاک کند. او شب را روی کاناپه خاک درون قطعات شکسته شیشه خوابیده است. 

هنگامی که سه نوجوان زخمی او داخل هنگام ترکیدن برای استخلاص خودشان می دویدند، لکه های خون را روی پله ها و دیوارها بوسیله جا گذاشتند.

او که داخل کنار یک خرس زناشویی که از بناء اش به بیرون پرت شده حیات و چهارچوب عکسی شکسته از خودش و همسرش، ایستاده بود، گفت: «واقعا کاری از مشت ما باریک نیست. ما پولی برای بازسازی نداریم و هیچکس تیمار به ما کمک نمی کند.»

بولدوزرها درون میان خراب های خانه ها ناجور کوبیده شده و ردیف تمام ماشین ها صاف شده داخل حال فرمان هستند. داوطلبان با بیل تو خیابان ها مشغول پاک سازی هستند.

مقامات گفته اند که این فوران مقدور است خساراتی تا ۱۵ میلیارد دلار خلق کرده باشد. پرداخت این طور نفقه ای برای لبنان که از قبل هم دون بار کوهی از بدهی ها - بسیار از ۱۵۰ درصد تولید اقتصادی اش- استراحت دارد و مذاکراتش با صندوق بین المللی برای گرفتن کمک ایستا مانده است، امکان ندارد.
امروزه، فروشگاه های آنلاین اپلیکیشن پایه متعددی داخل بازار وجود دارند؛ اما اپ استور (Apple App Store) با اختلاف جزو یکی از فروشگاه های ارشد به حساب می آید. این فروشگاه آنلاین که در چند وقت اخیر با انتقادات یدکی درباره ی قوانین ضدانحصار مواجه شده، از سال ها پیش فقره خود را آغاز کرده است و امروزه میزبان چندمیلیون اپلیکیشن است. ژوئن امسال (خرداد و تیر ۱۳۹۹)، اپ استور رسما ۱۰ ساله شد. به همین مناسب ، اپ استور روز گذشته میزبان ایستر اگ جدیدی شد تا بوسیله شکل جالبی تولد ۱۰ سالگی خویشتن را جشن بگیرد. در جدیدترین نسخه ی اپ استور، مهمانی مجازی کوچکی مخفی شده بود.

کاربران پس از بازکردن اپ استور و مراجعه بوسیله پاره خیز و جو، عبارت «10Years» را جست و جو می کردند و می دیدند بالونی آبی طعم جزیی با عرضه عدد ۱۰ روی صفحه ظاهر می شود. این بالون از جانب پایین صفحه ظاهر می شد و به حرکت درمی آمد. اگر روی هر بالون ضربه می زدید، بازخورد هپتیک گوشی به فرمان می افتاد. همچنین، می شد با انگشت بالون را در صفحه حرکت داد. 



این نخستین باری نیست که اپل در فروشگاه اپلیکیشن محورش ایستر اگ قرار می دهد؛ چراکه درون سال ۲۰۱۷ ایستر اگی داخل اپ استور راحتی داده شده حیات که بوسیله میانجی ی آن اگر عبارت «Let it Snow» را نبض و جو می کردید، فضای داخلی گوشی حال و هوای برفی بوسیله خود می گرفت. این قابلیت سال ها پیش به اپ استور اضافه شد؛ اما تقریبا هرساله هنگام فرارسیدن فصل تعطیلات، مجددا در شبکه های مدنی به آن اشاره می شود.

به روزرسانی جدیدی که اپل داخل اپ استور اعمال کرده، تب جدید For You را به آن اضافه می کند که حاوی پیشنهادهای جالب است. به علاوه، اپ استور ابزاری به شما می دهد تا با آن، آیفون فعلی خودتان را با آیفون بعدی تان مقایسه کنید. بیشتر بخوانید:اپلیکیشن های متفرقه iOS برای تحول به اپلیکیشن پیش فرض باید چه پیش نیازهایی رعایت کنند؟اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بسیار از ۱۴ میلیون آیپد فروخته استدسترسی به اپلیکیشن آزمایشی Project xCloud درون iOS ایستا شداپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده اند (۱۶ مرداد)مقایسه گلکسی بادز لایو با رقبا؛ بهینه هدفون بی سیم کدام است؟
مرحله ی چهارم هم چشمی های فرمول یک عزل ۲۰۲۰ طبق تقویم مسابقات داخل پیست سیلورستون برگزار شد. در گرندپری بریتانیا، قهرمانی این بار به تیم مرسدس AMG پتروناس و لوئیس همیلتون رسید و مکس وشتاپن و چارلز لکلرک نیز درون رده های دوم و سوم ایستادند. همیلتون پیش از این در گسستگی های گذشته نیز به پیروزی داخل سیلورستون دست یافته بود و زمان حال به رکورد جدیدی در این پیست دست می یابد.



محک تو همان دورهای ابتدایی با خروج نیکو هالکنبرگ و درادامه برخورد خودرو الکس آلبون و کوین مگنوسن آغاز شد که شوفر ی تیم هاس دراثر تصادف از محک بیرون رفت. درادامه، داوران پنج دم جریمه زمانی برای الکس آلبون در نظر گرفتند. چند دور بعد نیز، خودرو دنیل کویات بوسیله دنبال برخورد بوسیله دیواره پیست به شدت آسیب دید و این راننده نیز به فقره خود درون گرندپری بریتانیا ته عدل. 

ورود خودرو زنهار داخل دو ماجرا ابتدای مسابقه باعث شد تا بیشتر رانندگان از این فرصت مصرف و لاستیک های خود را تعویض کنند؛ به همین دلیل، تبدیل بی شمار اضافی داخل مجرا رده بندی خلق کردن نشد و تمرین تا دورهای پایانی عاری اتفاق خاصی ادامه یافت. بااین حال، دورهای پایانی مانور رقابت شدیدی بین رانندگان پیشتاز رخ عدالت.

درحالی که والتری بوتاس داخل رده دوم و لندو نوریس در رده ی ششم قرار داشتند، ناگهان لاستیک جلو سمت چپ هر دو دچار مشکل شد تا آن ها وارد پیت لین شوند. این اتفاق باعث شد والتری بوتاس تا رده ی یازدهم کاستی بطی ء و نوریس نیز رله خویشتن را از مشت رحم. همین اتفاق برای لوئیس همیلتون نیز رخ داد؛ ولی راننده انگلیسی مرسدس به لطف بور ی بسیار با مکس وشتاپن توانست دور پایانی را با سه گانه چرخ به پایان ببرد و بازهم پیروزی خود را داخل سیلورستون جشن بگیرد. نکته ی جالب دیگر بخت مناسب رانندگان فراری بود که باعث شد لکلرک به سکوی ثالث و فتل بوسیله جایگاه دهم دست یابند تا فراری با وجود انقراض خودرو، با نمره از این گرندپری خارج شود.

مقاله های مرتبط:گرندپری مجازی استرالیا با پیروزی چارلز لکلرک بوسیله اختتام رسیدویروس کرونا و فرمول یک؛ فصل ۲۰۲۰ برگزار می شود؟

بد ین ترتیب، لوئیس همیلتون با ثبت زمان ۱ ساعت و ۲۸ دقیقه و ۱/۲۸۳  حین در گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۰ مبدا و مکس وشتاپن با مغایرت ۵/۸۵۶ نفس دوم و چارلز لکلرک همچنین با ۱۸/۴۷۴ ثانیه اختلاف با پیشتاز مسابقه سوم شد. دنیل ریکیاردو، لندو نوریس، استبان اُکُن، پیر گسلی، الکس آلبون، لنس استرول و سباستین فتل حزن داخل رده های چهارم تا دهم ایستادند. ناگفته نماند وشتاپن به برهان کندرو ترین دور مسابقه همچنین توانست یک تشخیص کسب بطی ء.

تیمار اینک در نهر رانندگان، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس و مکس وشتاپن بوسیله نظام با ۸۸ و ۵۸ و ۵۲ تشخیص درون رده های شروع تا سومین صبر دارند. در پناد تیمی نیز، مرسدس AMG پتروناس و ردبول و مک لارن بوسیله ترتیب با ۱۴۶ و ۷۸ و ۵۱ امتیاز در ایستگاه های اول تا ثالث استراحت گرفته اند.رتبهرانندهامتیاز۱لوئیس همیلتون۸۸۲والتری بوتاس ۵۸۳مکس وشتاپن۵۲۴لندو نوریس۳۶۵چارلز لکلرک۳۳۶ الکس آلبون ۲۶۷سرجیو پرز۲۲۸لنس استرول۲۰۹دنیل ریکیاردو۲۰۱۰کارلوس ساینز۱۵

مرحله ی پنجم جزئی از جمله ۲۰۲۰ فرمول یک یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ باردیگر داخل پیست سیلورستون انگلستان برگزار می شود. رتبهتیمامتیاز ۱مرسدس AMG پتروناس۱۴۶۲ردبول۷۸۳مک لارن۵۱۴فراری ۴۳۵ریسینگ پوینت۴۲۶رنو۳۲۷آلفاتاوری۱۳۸آلفا رومئو۲۹هاس۱۱۰ویلیامز -بیشتر بخوانید:تعیین شیار گرندپری بریتانیا 2020؛ پول پوزیشن همیلتون تو خانهگرندپری فرمول یک مجارستان 2020؛ پیروزی همیلتون و مرسدسلوئیس همیلتون بوسیله رکورد مایکل شوماخر نزدیک می شودتعیین خط گرندپری مجارستان 2020؛ پول پوزیشن و رکوردشکنی همیلتون در بوداپستگرندپری فرمول یک اتریش 2020؛ پیروزی مرسدس و همیلتون
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مصطفی ماهی بازیکن قبلی سرخپوشان پاکدشت که به دلیل استعمال از مواد نیروزا به مدت ۴ سال از حضور درون اسب سواری محروم شده ادعای عجیبی را مطرح کرده است؛ او اتهاماتی را متوجه مهدی پاشازاده کرده که بی تردید از سوی این مربی بی پاسخ نخواهد ماند.

ماهی می گوید: «حدود یک سال و نصف است که به خاطر محرومیت خانه نشین هستم و بی آرامی از لحاظ فوتبالی و هم از محاسبه مالی ضربه سنگینی بوسیله من وارد شده و واقعاً نمی دانم باید چکار کنم. حکم محرومیت ۴ ساله علیه من صادر شده است. مجرم دوپینگ و محرومیت من شخص مهدی پاشازاده است که مواد ممنوعه به بازیکنان تیم می قسط و تمام بازیکنان تیم هم آن ماده را مصرف کردند. طولانی بازیکنان آویشن در آن مقطع آن ماده را استعمال کردند و همگی آنها حاضرند شهادت دهند. از هاشم بیک زاده گرفته تا امیرحسین فشنگچی و محمد رحمتی و محمد امینی و... اما از شانس من فقط اسم من برای تست دوپینگ درآمد و یک بازیکن پس انداز آویشن.»

ادعای تکان دهنده مصطفی ماهی اما ابعاد گسترده تری دارد: «پاشازاده تو هتل یک آمپول به ما داد و روز بعدش موقع بازی هم چیز دیگری به ما داد که استعمال کنیم و گفت این ها اورجینال است و از اتریش آمده است و مشکلی ندارد. می گفت اینها باعث می شود نبض دل شما ارتفاع برود و بتوانید دوندگی بیشتری داشته باشید.»

ماهی در دفاع از خودش به این نکته رمز می درنگ: «بوسیله رئیس کمیته انضباطی گفتم که پاشازاده این ها را بوسیله ما داد و گفت مصرف کنید و رئیس کمیته انضباطی غم به من گفت می دانم پاشازاده اینها را به شما داده ولی تو بیخود کردی مصرف کردی. مگر منِ بازیکن می توانم از رخصت سرمربی خودم سرپیچی کنم؟»
تاریخ مرگ آبله واضح است. پس از کشتن بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در صد بیستم، این ویروس در سال ۱۹۷۸ جان آخرین قربانی خود را گرفت. دو سال بعد و تو ۸ مه ۱۹۸۰، نشست بهداشت جهانی اعلام کرد که ویروس واریولا، ویروس عامل آبله، ریشه کن شده است؛ ولی منشأ این ویروس ویرانگر نامشخص است.

اکنون، شواهد ژنتیکی در حال مشخص کردن زمانی است که آبله در آن اولین بار به جوامع انسانی حمله کرد. بوسیله تازگی، آویشن پژوهشی بین المللی پس از سال ها جست وجو به عقب DNA ویروسی داخل بقایای مردم های قدیمی گزارش کرده است که آدم ها از سال ۶۰۰ میلادی ویروس واریولا را با خود محموله می کردند. تجزیه و تحلیل مذکور حاکی از آن است که ویروس آبله حتی زودتر از این زمان نیز در انسان ها درون گردش بوده است؛ یعنی حداقل ۱۷۰۰ سال پیش و درون عهد آشفتگی نزدیک به زمان نزول امپراطوری روم غربی که داخل آن بسیاری از انسان به اوراسیا مهاجرت کردند.

پژوهش یادشده شواهد DNA مربوط به آبله را هزاره سال به قفا برمی گرداند. در سال ۲۰۱۶، پژوهشگران با استعمال از DNA استخراج شده از مومیایی لیتوانیایی، تاریخچه آن را قرن هفدهم تعیین کرده بودند. مارتین سیکورا، متخصص ژنتیک تکاملی در دانشگاه کپنهاگ و یکی از اعضای این گروه پژوهشی می گوید: «نشان داده ایم هزار سال پیش تر، یعنی داخل عصر وایکینگ ها، واریولا داخل اروپا کاملا پراکنده بود.»

بقایای فرد حامل آبله که به ۸۰۰ تا ۱۰۵۰ سال میلادی مربوط است و در اولند سوئد تدفین شده حیات.

آبله آخرین استاندارد از بلای ناگهانی عفونی موکد ای است که درون دهه ی گذشته تاریخ آن بوسیله طور ناگهانی و بوسیله نعوظ درخور توجهی به دستیار تجزیه و تجرید DNA باستانی بازنویسی شده است. در اوایل سال جاری، مطالعه ای گزارش کرد ویروس سرخک که تصور می شد در حدود صد نهم میلادی داخل انسان ها برملا شده باشد، امکان پذیر است در هزاره ی مطلع قبل ازمیلاد به انسان ها منتقل شده باشد. این زمانی است که به نظر می رسد توالی آن از ویروس طاعون گاوی که گاوها را عفونی می کرد (و اکنون ریشه کن شده است)، منشعب شده باشد.

تیم سیکورا درون سال ۲۰۱۸ نشان داد هپاتیت B از زمان عصر برنز، یعنی پنج هزار سال پیش، در جوامع انسانی حضور داشته است. درون سال ۲۰۱۵، همین آویشن منشأ اولیه ی مشابهی برای طاعون گزارش داد که عامل آن باکتری یـرسینیا پستیس است. البته همه ی مطالعات ژنتیکی منشأ بیماری ها را ظهر زیرفون نبرده اند. برای مثال تو سال ۲۰۱۴، گروهی از پژوهشگران گزارش کردند سل حدود کمتر از شش هزار سال است که انسان ها را آلوده می کند و نه ۱۲،۰۷۰ هزار سالی که مطالعات سابق پیشنهاد کرده اند.

به گفته یآن کارمیچل، تاریخ دان طاعون در دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون، این یافته ها درک پژوهشگران از نحوه ی اثرگذاری بیماری ها بر جوامع انسانی تو طول تاریخ را متحول می یواش. شواهد DNA حاکی از آن است که بیماری هایی متشابه طاعون و هپاتیت B با مهاجرت های بنیادی ماقبل تاریخ ارتباط دارند؛ موضوعی که اکنون به دیدن می رسد درباره ی واریولا نیز مصداق داشته باشد. اینکه آیا مهاجرت ها مصیبت ها را به مناطق جدید توقیف اند خواه ظهور بلای ناگهانی موجب مهاجرت مردم شده است، سؤالی است که باستان شناسان و مورخان و ژنتیک دانان امیدوار هستند بتوانند پاسخ آن را روشن کنند.

همچنین، شواهد DNA دانشی درباره ی شدت بیماری زایی آبله قدیمی مهیا کرده است. برای مثال، آخرین استیناف نشان می دهد وایکینگ ها حامل سویه ای از این ویروس بودند که از سویه ی امروزی کاملا متفاوت بوده است. سورن سیندبیک، از دانشگاه آرهوس دانمارک می گوید: «تلفیق ژنتیک با تاریخ و باستان شناسی چیزی است که اتفاق خواهد افتاد. می توانیم این رویدادها را طبق استاندارد های زمانی انسانی ظاهر کنیم. در آینده، زمان بندی کنجکاو تر بخاطر بازنویسی کتاب بشر حیاتی خواهد بود.»ژنوم پاتوژن های باستانی

قبل از انقلاب DNA باستانی، پژوهشگران داخل جست وجوی شواهد آشکار از مصیبت ها توکل پهلو وارسی اسکلت ها یا ندرتا مومیایی ها (مثلا یافتن نشانه های بیانگر خوره یا سیفیلیس) و سوابق تاریخی بودند. بااین حال، بسیاری از عفونت ها تیر های متناسب مشاهده ای روی استخوان برجای نمی گذارند. تو موارد دیگر، سرنخ های غیرمستقیم مربوط به قدمت برخی بلای ناگهانی ها از تخمین سن و توزیع جغرافیایی پریدن های محافظ در مردم ها به مشت آمده است. بخاطر مثال، افرادی که سلول های قرمز خون آن ها فاقد آنتی ژن های دافی هستند، از نگهداری قدری دربرابر انگل عامل مالاریا یعنی پلاسمودیوم ویواکس برخوردار هستند.

از دهه ی ۱۹۹۰، پژوهشگران توانسته اند قطعاتی از DNA پاتوژن ها را از بقایا به دست آورند. در دهه ی گذشته، توالی یاب های نسل آینده ی DNA که می توانند قطعات کوتاه بی شماری را بخوانند و برای توالی یابی DNA باستانی مفید هستند که در طول زمان آسیب دیده اند، به پژوهشگران در بازسازی ژنوم کامل پاتوژن های باستانی کمک کرده اند. در سال ۲۰۱۱، دانشمندان مقدماتی نمونه از این ژنوم ها را برای یـرسینیا پستیس منتشر کردند که از چهار اسکلت درون گورستانی درون لندن جمع آوری شده بود که در آن هزاران قربانی اجل سیاه در قرن چهاردهم میلادی دفن شده بودند.

DNA ویروس واریولا تو فردی کشف شده بود که در قبر پرسنل عصر وایکینگ ها تو آکسفورد بریتانیا دفن شده بود.

اسک ویلرسلف متخصص ژنتیک تکاملی در دانشگاه کمبریج بریتانیا است که درون وارسی ی آبله همدستی کرده. وی می گوید اکنون غربالگری بقایای انسان های قدیمی بخاطر کشف پاتوژن های شناخته شده به کاری عادی تبدیل شده است. این فقره در شروع به عنوان شاخه ای از پروژه ای برای ترسیم پراکنش وایکینگ ها درون اواخر اولین هزاره ی میلادی آغاز شد؛ ولی بوسیله تجزیه و تجرید بیش ارشد تری تبدیل شد. پژوهشگران DNA جمع آوری شده از ۱۸۶۷ فرد را غربالگری کردند که در فاصله ی ۳۲ هزار تا ۱۵۰ سال پیش در اوراسیا و قاره ی آمریکا زندگی می کردند.

پژوهشگران این پروژه تو ۲۶ مورد قطعاتی از DNA را روشن کردند که شبیه سویه های امروزی واریولا بودند و برای ۱۳ تک توانستند به بقایای اصلی برگردند و طی ترادف یابی هدفمند DNA بیشتری از واریولا را حصول کنند. ترادف یابی هدفمند شیوه ای است که از DNA مصنوعی برای انتخاب رشته های مانند از استخوان ها یا دندان استفاده می کند. ناگفته نماند پژوهشگران پیاده شدن استخوان خاره ای، بخشی از جمجمه واقع در نزدیک گوش، بوسیله عنوان منبع مطلوبی از DNA قدیمی تمرکز کردند؛ زیرا انبوه ترین استخوان پستانداران است و DNA باستانی انسان را بوسیله خوبی حفظ می کند. بااین حال، ویلرسلف می گوید این احتمال بیشتر است که پاتوژن ها خود را درون دهان مدال دهند؛ زیرا خون بیشتری در آن ها جریان دارد.

یازده نفر از این افراد مربوط بوسیله حدود سال ۶۰۰ تا ۱۰۵۰ میلادی بوده که با عصر وایکینگ ها همپوشانی داشته و از اهالی بریتانیا و روسیه و اسکاندیناوی امروزه بوده اند. یک تک هم از گور جمعی درون آکسفورد بریتانیا کشف شد و تصور می شود در جنایت روز رسم برایس داخل سال ۱۰۰۲ میلادی از دنیا رفته باشد که داخل آن اذلرد دوم، پادشاه انگلستان، رخصت جنایت دانمارکی ها را انصاف. چهار فرد از عصر وایکینگ ها DNA ویروسی کافی برای پژوهشگران مهیا کردند تا ژنوم های واریولا تقریبا کامل را بازسازی کنند و آن ها را با توالی های واریولا امروزی مقایسه کنند.

بوسیله طور شگفت آوری، تباری که نمونه های دوران وایکینگ ها را آلوده کرده بود، جد مستقیمی از تبارهای قرن نوزدهم و بیستم نبود. سیکورا می گوید: «این حروف تکاملی جداگانه ای است که در نقطه ای از زمان نابود شده و تا جایی که می دانیم، امروز دیگر وجود ندارد.» پژوهشگران این درخت خانوادگی را با رویکرد زمانه مولکولی ردیابی کردند: آن ها ارزش تباین تبارهای امروزی و باستانی را قطع گیری کردند و از مقدار شلوغی اختلاف های ژنتیکی بخاطر محاسبه ی مدت زمانی استفاده کردند که از زمان جدایش تبارها گذشته است. این تجزیه و انتزاع مدال می دهد آخرین جد مشترک آن ها حدود ۱۷۰۰ سال پیش عمر می کرده است (تصویر آبله باستانی را ببینید).

آبله باستانی؛ کشف ویروس واریولا که انگیزه آبله می شود، درون بقایای عصر وایکینگ ها علامت می دهد این بلای ناگهانی حداقل ۱۷۰۰ سال در بین انسان ها شیوع داشته است.

تازگی جونز فنی زیست شناسی محاسباتی در درمانگاه چاریته داخل برلین و دانشگاه کمبریج است که روی این پروژه کار کرده. به گفته ی جونز، این بدان معنا تراشیدن که بلای ناگهانی اولین بار داخل آن زمان بوسیله انسان ها رسیده است؛ بلکه زمانی را نشان می دهد که در آن کامل مقیاس هایی یکی بوده اند که تاکنون از هم فاصله اندوهناک اند.

بوسیله اعتقاد ی ویلرسلف، قسمت قسمت کردن او افراد کافی را از دوران برنز و دوران نوسنگی و میان سنگی (از حدود سال ۱۵ هزار تا ۱۲۰۰ پیش از میلاد) بدون یافتن واریولا غربالگری کرده اند که بتوانند بگویند بعید است آبله قبل از سه تا چهارهزار سال پیش تو جوامع انسانی به نعوظ گسترده ای درون گردش بوده باشد. پژوهشگران دیگر گمان خورده اند واریولا قبل از ۱۷۰۰ سال پیش داخل جوامع انسانی در عزا بوده است.

سوابق تاریخی مدال می دهد نوعی بیماری شبیه آبله برای بیش از سه هزار سال با ما بوده و حتی ممکن استرامسس پنجم، چهارمین پادشاه نسل بیستم مصر باستان را قرن دوازدهم قبل از میلاد و در شباب از پای درآورده باشد. البته هیچ کس نمی تواند اطمینان داشته باشد او دچار آبله بوده خواه اگر این طور بوده، بیماری او را کشته است یا نه. جدیدترین شواهد DNA از این ایده حمایت نمی کند؛ اما قرار است پروژه ای مصری بخاطر تجزیه و تحلیل DNA مومیایی های سلطنتی، نتایج خود را در سال ۲۰۲۲ گزارش کند.

دانشمندانی که در مطالعه ی واریولا مشارکتی نکرده اند، تحت تأثیر این وارسی قرار پژمان اند. مایکل وروبی، متخصص زیست شناسی تکاملی تو دانشگاه آریزونا می گوید: «مقاله ی جدید علامت می دهد تبارهایی بود داشته اند که کاملا از آن بی شناسایی بوده ایم.» هندریک پیونار متخصص دیرینه شناسی ژنتیکی تو دانشگاه مک مستر داخل همیلتون کانادا است که روی مطالعه ی آبله سال ۲۰۱۶ حکم کرده. وی می گوید تفاوت های بزرگ میان تبارهای مدرن و وایکینگ ها این ظن را ابداع می یواش که ممکن است وایکینگ ها بوسیله شکلی که می شناسیم، دچار آبله نبوده باشند. جونز می گوید این موضوع ممکن است درست باشد. بخاطر مثال، شواهدی وجود دارد که مدال می دهد غیرفعال سازی تجمعی ژن ها در ویروس سبب افزایش بیماری زایی آن شده است. او می گوید: «نمی توانیم اطمینان داشته باشیم؛ اما استدلال منت حیات دارد که قبل از قرن هفدهم، آبله به شکل اهل و خفیف بوده است.»بازنویسی تاریخ بیماری ها

بررسی ی پاتوژن های باستانی شبیه طاعون و هپاتیت B و آبله تأیید کرده است که می توان پاتوژن ها را در بقایایی تشخیص داد که نشانه های بیماری را نشان نمی دهند؛ بنابراین، لازم نیست پژوهشگران تجزیه و تجرید های خود را به بقایای موجود در گودال های طاعونی محدود کنند. این کار تصویر جامع تازگی از جای پا پاتوژن ها در دنیای باستان ارائه می دهد.مقاله های مرتبط:از طاعون سیاه تا کووید ۱۹؛ با مرگبارترین دنیاگیری های تاریخ آشنا شویددر عهد باستان بوسیله کوتوله ها و منبع شکری ها احترام گذاشته می شدنگاهی بوسیله ۲۵ مورد از سهمناک ترین اکتشافات باستان شناسی تاریخ

توزیع ژنوتیپی پاتوژن ها و نحوه ی تغییر آن ها در طول زمان امکان پذیر است دانش جدیدی درزمینه ی نحوه ی لول مردم درون گذشته مهیا آورد. بخاطر مثال، کشف یرسینیا پستیس در دندان های حفظ کردن شده ی گله داران گورچالی که از استپ های اروپای شرقی بوسیله اروپا آمدند، این تئوری را خلق کرده است که این مهاجمان با گسترش طاعون در میان جوامع زراعت نوسنگی زوال آن ها را پس از سال ۳۵۰۰ میلادی سرعت بخشیدند. بااین حال، دتلف گروننبورن، باستان شناس مؤسسه تحقیقات باستان شناسی لایبنیتس در آلمان، می گوید این هنوز ایده ای است که جای بحث دارد؛ در مقابل شواهد باستان شناسی بود دارد که مدال می دهد زوالی در این مردم از هزار سال پیش از پیوستن گورچالی ها درون حال وقوع بوده است.

ازآنجاکه فقط حدود ۲۰۰ ژنوم پاتوژن باستانی تعیین توالی شده است و تنها بخاطر هر پاتوژن چند مورد، درحال مهیا مولود گیری های حاصل از تجزیه و تحلیل فیلوژنتیکی محدود است. تا اینکه داخل دنیاگیری فعلی که دَه ها هزار ژنوم SARS-CoV-2 تجزیه و تحلیل شده است، پژوهشگران گاهی اوقات درباره ی مسیر لول ویروس درون ماجرای شیوع نتیجه گیری های نادرستی کرده اند. پیونار می گوید هرچه پژوهشگران بیشتر بوسیله عقب برگردند و نمونه ها پراکنده تر شود، سربزرگی تعبیر کردن جبون بیشتر می شود.

پژوهشگران می گویند استیناف درزمینه ی تاریخچه ی تکاملی ویروس ها ممکن است ازنظر محافظت از انسان در آینده نیز مفید باشد. لاسه وینر، ویروس شناس دانشگاه کپنهاگ و یکی از نویسندگان مقاله ی حاضر می گوید: «پیش بینی نحوه ی تکامل آینده ی ویروس بیش دشوار است؛ اما با دانستن اینکه ویروس قبلا کجا بوده است، ایده ی بهتری از تغییرات احتمالی آینده ی آن به مشت می آوریم.»

آندره مک کلوم، اپیدمیولوژیست مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آتلانتا است که روی آبله  بررسی کرده. بوسیله گفته ی وی، چنین درخت خانوادگی می تواند ازنظر پیش بینی محافظتی اطلاعاتی به دست دهد که ذخایر جاویدان مانده ی واکسن آبله دربرابر ارتوپوکس ویروس ها فراهم می کنند. در همین حین، تاریخ نگاران بیماری متوجه شده اند سؤالات جدیدی برای پاسخ دادن دارند. کارمیچل می گوید: «واقعا احتیاج داریم که از نو مقدمه کنیم.» تأیید سال ۲۰۱۱ که یرسینیا پستیس به اجل سیاه منجر شد، بحث درباره ی سبب آن دنیاگیری را به ته رساند.

ازآنجاکه سویه ی مسبب اجل سیاه بسیار متشابه بوسیله یرسینیا پستیس امروزی بود، باعث شد تاریخ نگاران سؤال جدیدی مطرح کنند: چرا طاعون داخل جهان ماقبل مدرن از جهان مدرن متجاوز مرگ بارتر بود؟ همبودی ها و عادت های زندگی ممکن است تا حدودی علت آن را توضیح دهد؛ اما پاسخ هنوز مشخص نیست. کارمیچل می گوید: «پرداختن به این موضوع سؤالی تاریخی است و نه سؤالی ژنتیکی.»بیشتر بخوانید:محدودیت های یک هفته ای در تهران بخاطر جلوگیری از مسری کرونا اعمال می شود [بروزرسانی]معاون وزیر بهداشت: تمام کشور در وضعیت قرمز کرونا راحتی داردهرآنچه دانشمندان تاکنون درباره مدت دوام امنیت کووید ۱۹ آموخته اندعوارض جانبی ناچیز واکسن های کرونا ممکن است درواقع بسیار موکد باشدهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۴ مرداد ۹۹]
وردپرس، جهیز مدیریت محتوا، در یک سوم از سایت های اینترنتی امروزی به حکم می رود. در این سیستم، امکان پشتیبانی از ساخت اطلس های سایت XML فراهم می شود. این فردی تو WordPress 5.5 و اواخر برگ ریزان امسال عرضه خواهد شد.

همان طورکه می دانید، از نقشه ی سایت بخاطر معرفی کردن سایت بوسیله موتورهای جست وجو روزی اسیر می شود و خزنده های وب می توانند با خبر URLهای نقشه های سایت، سریع برنده صفحات سایت را شناسایی کنند. نقشه های سایت XML، فایل های خاصی هستند که فهرستی از تمامی صفحات سایت، پست های وبلاگ، تگ ها و محتوای دیگر را دربر می گیرند. اگر یادداشت سایتی به روزرسانی یا محتوای جدیدی به آن افزوده شود، موتورهای جست وجو متشابه گوگل و بینگ از نقشه های سایت، ازجمله نقشه های سایت مبتنی به خشکی امدن XML مصرف می کنند تا به سایت سربزنند و محتوای آن را مطالعه خواه ایندکس کنند.

وردپرس از زمان سیاق اندازی در سال ۲۰۰۳، از توان تولید اطلس ی سایت پشتیبانی نمی نرم و تاکنون این فقره را برعهده ی پلاگین های شفیع (مثل Google XML Sitemaps) گذاشته است. بسیاری از مدیران سایت های وردپرس اغلب از SEO یا پلاگین ایجاد نقشه ی سایت مصرف می کنند تا نقشه ی سایت XML بسازند و آن را تو موتورهای جست وجو بارگذاری کنند تا به رتبه های بهتری تو نتایج آن ها برسند.

به تازگی، آویشن وردپرس درباره ی تولید اطلس ی سایت در نسخه ی جدید وردپرس گفت: وردپرس تو نسخه ی 5.5، ایندکس نقشه ی سایت را در /wp-sitemap.xml نشان می دهد. درواقع، این فایل اصلی XML است و فهرستی از تمامی صفحات نقشه ی سایت نشان داده شده ی وردپرس را شامل می شود. وردپرس فایل robots.txt را علامت می دهد که ایندکس اطلس ی سایت دارد و موتورهای جست وجو بوسیله راحتی می توانند آن را کشف کنند.

باتوجه بوسیله درخواست مداوم کاربران، تیم وردپرس از سال گذشته روی قابلیت پشتیبانی داخلی برای تولید نقشه ی سایت تو هسته ی وردپرس کار می کنند. همچنین، تیم توسعه دهنده ی وردپرس درباره ی فردی جدید گفتند هر سایت وردپرسی فایل اصلی ایندکس اطلس ی سایت را می سازد که می تواند تا ۵۰،۰۰۰ نقشه ی سایت XML ارجاع دهد. هرکدام از نقشه های سایت بیش از ۲،۰۰۰ ورودی (URL) را نگه می دارند و درنتیجه، محتواهای مختلف ایندکس می شوند.

به طور پیش فرض، نقشه های سایت برای انواع اشکوب بندی ها و پست های عمومی، پرونده های سخن سنج و ورقه ی حقیقی سایت باریک شده اند. علاوه براین، فایل های جدید نقشه ی سایت وردپرس با استانداردها و فرمت هایی متجانس هستند که موتورهای ارشد جست وجو متشابه گوگل و بینگ از آن ها استفاده می کنند؛ بنابراین محتوای سایت ها فوری پس از انتشار، بخاطر ایندکس شدن آماده هستند.بیشتر بخوانید:استیو وزنیاک بابت ویدئوهای تاج برداری بیت کوین از یوتیوب شکایت می کندسیستم رتبه بندی موبایل پایه گوگل، مارس ۲۰۲۱ آغازبه کار می کندمایکروسافت استعداد های جدیدی برای مرورگر اج معرفی کردقابلیت کاهش مصرف داده بخاطر دانلود در کروم 86 فعال می شودهک بزرگ توییتر از کلمه هکرها؛ یکی از آن ها ۱۹ سال سن دارد