MDF آریا

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

اپل امسال داخل مراسمی موسوم به Hi Speed، گوشی های خانواده ی آیفون های ۱۲ را رونمایی کرد. کوپرتینویی ها داخل آیفون ۱۲ متشابه نسخه ی پرو و پرو مکس، از همان حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی استعمال کرده اند؛ اما اصلی ترین فرق این است که آیفون ۱۲ از دوربینی دوگانه بخاطر ثبت تصاویر در تعاقب گوشی استفاده می یواش و از حسگر لایدار و دوربین دام فوتو بی بهره است. حال وب سایت DXOMARK، مرجعی بخاطر سنجش کیفیت دوربین گوشی های هوشمند، آیفون ۱۲ را در موضع آزمایشگاهی بررسی کرده است که نتایج آن، از عملکرد خرسند مقدر شدن آیفون ۱۲ حکایت می درنگ.مقاله ی مرتبط:آیفون ۱۲ پرو مکس در آزمون DXOMARK تشخیص ۱۳۰ گرفت

همان طورکه گفته شد، آیفون ۱۲ تو پنل پشتی به دوربین دوگانه مجهز است. مشخصات شیرهدار وسایل دوربین اصلی عبارت اند از: لنز واید ۲۶ میلی متری، کمیت ی پیکسل ۱٫۷ میکرومتر، فوکوس خودکار دوال پیکسل، رعشه انسداد اپتیکال تصویر و دیافراگم f/1.6. این دوربین را لنز اولتراواید ۱۳ میلی متری با پوشش ۱۲۰ منصب ای و حسگر ۱/۳.۶ اینچی و دیافراگم f/2.4 وحدت می کند.



طبق وارسی های وب سات DXOMARK، آیفون ۱۲ با دوربین یادشده اش تشخیص ۱۲۲ را کسب کرده و اعلی از گلکسی نوت ۲۰ اولترا، داخل جایگاه سیزدهم رتبه بندی این وب سایت صبر گرفته است. باوجوداین، همچنان از آیفون ۱۱ پرو مکس با امتیاز ۱۲۴ اندکی پشت نمدار است. دلیل این قضیه را شاید بتوان نداشتن دوربین سوم و به تبع آن، دوربین تله فوتو بخاطر عرضه بزرگ نمایی اپتیکال دانست. آیفون ۱۲ در آزمون های DXOMARK توانست امتیاز ۱۳۲ را داخل بخش عکاسی و ۱۱۲ در بخش فیلم برداری و نمره ۴۱ را در جزء بزرگ نمایی به دست آورد که عملکردی قابل پذیرش محسوب می شود.

DXOMARK در بیانیه ی خود می گوید: آیفون ۱۲ با امتیاز ۱۳۲ در بخش عکاسی، درمیان دَه گوشی افضل قرار می گیرد. این گوشی به نیکوکاری ازپسِ اصول مقدماتی به خشکی امدن می آید و درمجموع، عکاسی با آن دقیق است؛ اگرچه دامنه ی داینامیکی می تواست گشاد تیز باشد. ته رنگ ها دلپذیر و معمولا کنجکاو هستند. فوکوس خودکار برای آیفون ۱۲ شبیه تمامی آیفون ها مزیتی مهم به حساب می آید و با قفل شدن، فوکوس به سرعت و با دقت داخل هر وضعیت نوری اجرا می بطی ء. عکس ها نیز جزئیات زیادی در سطح نور روشن تا متوسط ​​دارند. نویز تصاویر قدری بیش از حد معمول و حالت بوکه شبیه سازی شده تاحدودی نومید کننده است. همچنین، کمبود ماژول دام فوتو امکان بزرگ نمایی اضافی عرضه نمی دهد.

آیفون ۱۲ با کسب امتیاز برابر با آیفون ۱۲ پرو و یک نمره کمتر از آیفون ۱۲ پرو مکس، با امتیاز برجسته ۱۱۲ درون رله سوم پایگاه داده ی ما استراحت می گیرد. محدودیت های عملکردش تقریبا مشابه آیفون ۱۲ پرو است که جای تعجب ندارد؛ مربوط به به دید می رسد هر دو از سخت ابزار دوربین انطباق استعمال کرده اند. به طور کلی فیلم برداری دقیق و قدم ی دینامیکی آن گسترده است که بخشی از آن مرهون قابلیت Dolby Vision HDR است. در جزء فیلم برداری، جزئیات در نور مناسب دقیق و راضی کننده است و با کاهش پرتو و فضا های تویی و کمتر نور جزئیات نیز کاهش می یابد. نویز شمایل اصلی ترین ضعف آیفون ۱۲ به حساب می آید و حتی در تلالو مناسب، نویز دیده می شود. سیستم تثبیت کننده قاهر اجرا می بطی ء و هنگام روش رفتن با دوربین درون دستان خواه هنگام متوقف شدن موقع ضبط، تصاویر را ثابت و گویا نگه می دارد.

درنهایت، گوشی متاخر اپل با کسب تشخیص طاسی ۱۲۲ نتوانسته است در بین دَه گوشی مرجح این وب سایت قرار گیرد؛ اما باتوجه به دوربین دوگانه اش نمره و عملکرد راضی کننده ای ثبت کرده است. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی تشخیص کسب شده ی آیفون ۱۲ در آزمون های وب سایت DXOMARK چیست؟بیشتر بخوانید:وارسی گلکسی زد فولد 2 سامسونگنوکیا 5.4 احتمالا با دوربین سلفی حفره ای راهی بازار خواهد شدسامسونگ دیسپلی طرح اولیه صفحه نمایش خم شونده سه گانه را به نمایش گذاشتمک بوک پرو ۱۶ اینچی احتمالا با پردازنده M1X اپل عرضه خواهد شدتصاویر مفهومی جدید مدل سازی و طعم جزیی های زیبای گلکسی اس ۲۱ را مدال می دهد
در حال حاضر امکان اجرای اپلیکیشن های اندروید درون کامپیوترهای مبتنی پهلو ویندوز ۱۰ با استفاده از شبیه سازهایی بسان Bluestacks وجود دارد؛ اما به نظر می رسد مایکروسافت سرود دارد احتیاج به دستور کار های مثل ساز را از بین ببرد و بوسیله صورت مستقیم از دستور کار های اندروید تو ویندوز پشتیبانی بطی ء. زک باودن، یکی از روزنامه نگاران ویندوز سنترال، داخل شمار توییتر خویشتن اعلام کرد که مایکروسافت در حال بررسی فراهم کردن شرایط پشتیبانی از اپلیکیشن های اندروید تو ویندوز برای سال ۲۰۲۱ است. او اعتقاد دارد این قابلیت درون مایکروسافت استور دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.



هنوز هیچ اطلاعاتی درباره چگونگی اجرای دقیق این فرمان توسط مایکروسافت بود ندارد. آیا این قابلیت در ویندوز با معماری آرم (ARM) صبر خواهد داشت؟ این مورد حساب دان بوسیله نظر می رسد و موجب آن را می توان ترقی ی بیشتر برنامه های اندروید بر پایه ی معماری ARM نشانی کرد. سیاری از برنامه ها همانند اوبر (Uber)، جیمیل (Gmail) و سایر موارد بوسیله پشتیبانی گوگل پلی نیازمند هستند؛ اما مشخص محو آیا مایکروسافت منظور نمایش و پشتیبانی از کلکسیون مدنظر را دارد یا خیر؟ سایر جهیز عامل هایی که سازگاری با برنامه های اهل اندروید را ارائه می دهند، یکپارچه سازی خدمات گوگل پلی را ارائه نداده اند.

بااین حال پشتیبانی ویندوز از برنامه های اندروید می تواند تک استقبال کاربران راحتی گیرد، بوسیله خصوص با توجه به اینکه macOS هم از برنامه های آیپد و آیفون پشتیبانی می درنگ. امیدواریم این موضوع بتواند بیشتر توسعه دهندگان اندروید را برای تولید برنامه هایی که از ورق نمایش بزرگ پشتیبانی می کنند، ترغیب درنگ.بیشتر بخوانید:اپلیکیشن ایکس باکس برای تلویزیون هوشمند احتمالا تو سال ۲۰۲۱ ارائه خواهد شدهواوی دستور کار پاشیدن آپدیت EMUI 11 را منتشر کردتعداد کنسول های ایکس باکس سری ایکس مصنوع شده تاکنون، بیشتر از سری اس استمایکروسافت از نقش خود داخل توسعه کرومیوم می گویدایلان ماسک در فهرست ثروتمندترین افراد جهان از بیل گیتس پیشی گرفت
ASASASانبازیHAROOOONHAROOOONHAROOOON های بسیاری در دنیای فناوری مشغول هستند اما اکثر آن ها نامی نمی شوند؛ زیرا هنوز نتوانسته اند به تعداد شایان توجهی مصرف کننده داشته باشند. اما تو این میان شرکت هایی هستند که فیروز می شوند ظرف مدت زمان مشخصی، به توفیق برسند. یکی از آن ها، سازنده ی محصولات فناوری هواوی است که توانسته افراد زیادی را از بکلی دنیا به برند خود جذب کند. به تازگی گزارشی درباره هواوی و چند شرکت عظیم فناوری دیگر منتشر شده است که داده ها جالبی به ما منتقل می یواش.

ممکن است این مسئله بخاطر کسانی که میدان مایه های بی سیم را دنبال می کنند خواه فقره آن ها بوسیله این مدخل از دنیای فناوری مرتبط می شود تعجب آور نباشد؛ ولی باید بگوییم می توان هواوی را خلاق ترین همدستی درون زمینه تولید محصولات بی سیم نامید. هر سال پس از معرفی اعضای متاخر خانواده ی سری Mate این شرکت، عموما این دستگاه ها از برترین تلفن های هوشمند مبتنی بر فناوری در گیتی شناخته می شوند؛ این خود نشان دهنده ی موفقیت هواوی تو بوسیله روزرسانی مداوم دستگاه های هوشمند است.

بااین حال تراش های قدرتمند ۵ نانومتری که برای سری Mate 40 ساخته شده بودند، به دلیل تحریم اقتصادی هواوی توسط دولت ایالات متحده آمریکا، نمی توانند به دست این باهم اتحاد کردن برسند. اگر این خراش ها با استفاده از فناوری آمریکایی تولید شوند، سازندگانی مانند TSMC از فروش بدون مجوز تراش های پیشرفته به هواوی منع می شوند.

بر زمینه گزارش صنعتی South China Morning Post، هواوی از اول سال تا خاتمه ماه اکتبر، ۸۶۰۷ پتنت جدید مربوط به فناوری بی سیم ثبت کرده است. این آمار، غول فناوری چینی را درون صدر فهرست، یعنی اعلی از کوالکام قرار می دهد. این شرکت کالیفرنیایی داخل بازه ی زمانی شبیه بین ژانویه و اکتبر موفق به ثبت ۵۸۰۷ پتنت شده است. یکی دیگر از انبازی های تولیدکننده چینی بوسیله نام اوپو با ثبت ۵۳۵۳ پتنت در جایگاه سوم قرار دارد. داده های موجود درون این فهرست توسط بانک مفروضات incoPatارائه شده است که دکه مرکزی آن داخل پکن صبر دارد.



بر اساس اطلاعات incoPat، گره و ایالات متحده آمریکا با ۳۲ درصد سهم از همگی ی پتنت های منتشرشده از ژانویه تا اکتبر، پیش قدم بودند. پس از آن ها ژاپن با ۱۵ درصد و اضطرار جنوبی با ۷ درصد قرار دارند. این همکاری می گوید اطلاعاتی که برای بوسیله مشت آوردن آمار نهایی استفاده می کند، کنار اساس پرونده ی پتنت های ارتباطات بی سیم است که دردسترس عموم راحتی دارد. این پرونده ها دربرگیرنده پتنت های مربوط بوسیله فناوری 5G نیز می شود. داخل گزارش incoPat نوشته شده است:بوسیله عنوان یک حوزه کلیدی داخل ارتباطات مدرن، فناوری شبکه ارتباطات بی سیم همیشه سرنوشت متجاوز مهمی در فرایند جستجو و توسعه 5G بوده است. با هم چشمی فعلی موجود و وضعیت جهانی سازی، فناوری شبکه ی ارتباطات بی سیم تو حال تحول شدن بوسیله یک برگزینی رادیکال استراتژیک برای همکاری ها است.

اینترنت 5G نسل بعدی وحدت بی سیم است و کشورهایی که آن را کنترل می کنند، ازلحاظ اقتصادی دارای مزیت هستند. بوسیله همین دلیل، در ماه جون وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا با دیدن نوآوری هواوی و احتمال عقب ماندن در این مشق ی نفسگیر، این مشارکت را تحریم اقتصادی کرد. البته اکنون باهم اتحاد کردن های فناوری آمریکایی مشروع بوسیله همکاری با هواوی برای کمک بوسیله ساختن استانداردهای جهانی 5G هستند. ایالات متحده آمریکا بیم آن داشت که داخل صورت عدم حضور داخل جلسات مشارکت هواوی، از این تصادم پشت بیفتد.مقاله های مرتبط:مطالعه نمو و رله کنونی هواوی در دنیای فناوریسرمایه گذاری درون بخش استفهام و ترقی راز ترفیع های اخیر هواوی است

هواوی نیز در دستیار به 3GPP برای تمهید استانداردهای 5 G G پیشرو. است (3GPP پروژه باهم اتحاد کردن نسل) ۳ اصطلاحی است که محتوی دایره های استانداردی می شود که به خلق کردن پروتکل هایی برای مخابرات تلفن همراه معاون می. کنند پس ازآن از هواوی، اریکسون و کوالکام بیشترین کمک را به 3GPP برای استانداردهای 5G می. کنند طبق SCMP، امسال 3GPP مجموعه استانداردهای بعدی خود را برای 5G تکمیل کرد که شامل برنامه های احتمالی برای 5G می. شود از این برنامه های می توان به رانندگی خودکار، کارخانه های هوشمند و جراحی از متد دور اشاره.

کرد داخل اوایل ماه جاری، وزارت صنعتی و فناوری داده ها (چروک) MIIT گفت این کشور درون سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۰۰ هزار ایستگاه پایه احداث کرده و هدف اصلی آن رسیدن بوسیله نما ۵۰۰ هزاره برای کل سال. است هواوی به نشانی پیشروترین تأمین کننده تجهیزات شبکه در جهان، تأمین کننده مهم ایستگاه های پایه 5G. است درواقع، گزارش های منتشرشده مدال می دهد هواوی امسال جایگزین اریکسون خواهد شد تا تو صدر سیاهه رله های پایه G 5 G. صبر بگیرد هوی می رود اریکسون تسهیم بازار خود را از ۳۰ درصد در سال گذشته به ۲۶٫۵ درصد درون سال ۲۰۲۰. کاهش دهد از طرف دیگر، هواوی باید تماشایی افزایش سهم ایستگاه G محور 5 G خود از ۲۷٫۵ درصد تو سال ۲۰۱۹ به ۲۸٫۵ درصد داخل.

سال ساری باشد نظر شما کاربران زومیت درباره ی فعالیت های فراخ هواوی با وجود فشارهای اقتصادی نصیب و قسمت آمریکا چیست؟ به نظر شما آیا این باهم اتحاد کردن می تواند مشابه گذشته و عاری محدودیت، قطعات مورد حاجت خویشتن را از شریک های آمریکایی:تهیه کند؟بیشتر بخوانید چرا مصرف از پلتفرم Unreal Engine داخل صنعت خودرو رواج خواهد یافت؟رونمایی رایانه رومیزی MateStation B515 هواوی با پردازنده سری ۴۰۰۰ شرکت AMDانتقاد گوگل، فیسبوک و توییتر از قاعده جدید پاکستان بخاطر سانسور محتوای دیجیتالیپلتفرم Maxine؛ راه جدید انویدیا بخاطر ابداع تبدیل درون تماس های ویدئوییرویداد آنلاین هوآوی برای معرفی محصولات جدید این شریک شدن در ایران
اپل به تازگی از رایانه های مک مبتنی به خشکی امدن پردازنده های عام M1 رونمایی کرده است. بر اساس اعلام منتشرشده، اپل تنها شرکتی تراشیدن که روی رایانه های مجهز به پردازنده های عام امر می کند؛ بلکه هواوی نیز در حال ترقی ی بدوی رایانه ی تجاری با پردازنده ی اختصاصی مبتنی بر آرم موسوم به Kunpeng 920 است. صدای زیر مردانه می رود حرکت هواوی قدری از پروژه ی مبصر چین برای کاهش وابستگی بوسیله تکنولوژی های غربی باشد. روز گذشته تصاویری از کامپیوتر رومیزی هواوی موسوم به «MateStation B515» در سطح اینترنت پخش شد. اشتیاق می جوی رایانه ی جدید مشارکت چینی قبل از معامله عمومی، مقدمه به بخت ها و شرکت های چینی فروخته شود؛ بوسیله همین منظور هواوی باید کارایی بالا و ارتقاپذیری مناسبی در رایانه ی جدید خویشتن عرضه دهد.



همان طور که گفته شد، رایانه ی جدید هواوی از پردازنده ی اختصاصی Kunpeng 920 مبتنی پیاده شدن معماری آرم استفاده می نرم که HiSilicon (بسرنوشت شوم دچار کردن طراحی پردازنده ی هواوی) آن را طراحی و TSMC آن را با فرایند پیدایش ۷ نانومتری به تولید انبوه رسانده است. قلب تپنده ی پردازنده های متاخر را ۴ خواه ۸ هسته ی پردازشی با تناوب ۲٫۶ گیگاهرتز تأمین می کنند. طبق شایعات، پردازنده ی بالارده ی Kunpeng 920 می تواند تا ۶۴ هسته و ۱۸۰ وات شایسته کردن توان مصرفی (TDP) داشته باشد.



برخلاف اپل، هواوی از مؤلفه های استاندارد صنعتی رایانه استفاده کرده است؛ از جمله چهار پیشگاه UDIMM برای حداکثر ۶۴ گیگابایت رم از نوع DDR4-2400، حداکثر ریه درایو SATA 3.0 برای ذخیره سازی انبوه و در نهایت، دو حافظه ی SSD M.2. این فقره باعث می شود MateStation انعطاف پذیری بیشتری تو مقایسه با مک های مجهز بهM1 ارائه دهد. البته رایانه های مک شناساندن شده در کلاسی متفاوت با Mini Tower هواوی راحتی می گیرند. هواوی بخاطر غلبه بخشیدن بوسیله مقدر شدن گرافیکی کامپیوتر جدید خود از پردازنده ی گرافیکی استاندارد R7 Radeon 430 شرکت AMD استفاده و امکان ارتقای آن را ازطریق چندین جناب PCIe 3.0 فراهم کرده است. درون MateStation چهار پورت USB 3.0 و چهار پورت USB 2.0 به علاوه دو NIC بخاطر گیگابیت اترنت تعبیه شده است.



انتظار می جوی هواوی درکنار کامپیوتر MateStation B515، از مانیتور ۲۳٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و ۷۲ درصد پوشش فضای رنگی NTSC، نسبت کنتراست ۱:۱۰۰۰ و زاویه دید ۱۷۸ منصب ای رونمایی بطی ء و این رایانه درون یک کیس فلزی جمع و ستم ارائه شود.مقاله ی مرتبط:هواوی زمان نمایش ی نسخه ی آزمایشی Harmony OS را اعلام کرد

کامپیوتر متاخر هواوی با پیکربندی پردازنده مرکزی ۸ هسته ای، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه ی پس انداز سازی از نوع SSD، درایو DVD و پردازنده ی گرافیکی R7 430 و تو نهایت، جوهر تغذیه ی ۱۸۰ وات ساعتی عرضه خواهد شد. هنوز چیزی در تک قیمت نهایی و جنس سیستم عامل آن ظاهر نیست؛ اما طبق شایعات، غبطه می رود رایانه ی متاخر هواوی از سیستم عامل UOS استفاده کند که توزیع چینی لینوکس محسوب می شود.بیشتر بخوانید:مک مینی فراهم به پردازنده M1 از لاجیک برد کوچک رطوبت برخوردار استهواوی شایعه پیمانه همکاری با لایکا را رد کرداریکسون بوسیله تحریم هواوی تو سوئد واکنش نشان دادبررسی مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی M1 از نگاه کارشناسان فناوریهواوی آنر را فروخت