MDF آریا

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

تشکر در انگبین

هرچند جزو اقلام ضروری سبد خانوار نیست، اما مردم با خرد بوسیله خواص بالای این ماده آن را تهیه می کنند. امروزه عسل روند تولید غریزی خود را از دست داده، بوسیله طوری که بسیاری از نمونه های بازاری تقلبی و مضرند و نسبت به شهد غریزی قیمت پایینی دارند. مشکلات عسل جعلی

یکی از فروشندگان شهد با بیش از ۲۰ سال سابقه فروش در خصوص امتیاز شهد غریزی از نمونه تغذیه ای و قلابی آن می گوید: درون گذشته با توجه بوسیله استفاده نکردن از سپاسگزاری در تولید انگبین معیار تغذیه ای و تقلبی آن اندک یافت می شد و تشخیص اصالت آن نیز از طریق روش های مختلفی نظیر عطرو بو راحت وجود. «سیروس احمدی» ادامه می دهد: امروزه با وجود شرایط ابکی اقتصادی و نبود منبع درآمد کافی، زنبورداران از شکرهای سهمیه ای بخت استعمال می کنند، لذا با بود حربه های جدید و افزودنی ها، امکان نمره آنها دشوار است، بوسیله طوری که تا اینکه افراد متخصص نیز دراین باره دچار لغزش می شوند و عزب با کاربرد از مایه ها و آزمایش های پیشرفته این فرمان امکان پذیر است. احمدی ضمن رمز به آشفتگی راسته عسل در شرایط رقیق اقتصادی می افزاید: از دلایل آشفتگی میدان شهد می استعداد بوسیله نبود ثبات ارزش و بازرسی دقیق اشاره کرد.

تولیدکننده و فروشنده در قیمت گذاری انگبین دخالت مستقیمی دارند و مقدار معینی بخاطر آن در دیدن محزون نمی شود. این فروشنده همچنین می گوید: متأسفانه قشر ضعیف جامعه معمولاً از عسل تقلبی مصرف می کنند که مشکلات فراوانی از یکسره دیابت، کاهش سطح گیرایی، شش چرب، بیماری های پوستی، زکام تاک و بلای ناگهانی هلیکوباکتر پیلوری (باکتری که عامل بیماری های گوارشی، زخم معده و ابتدای روده می شود) را به دنبال خواهد داشت. احمدی با اشاره به بازار عرضه و تقاضای انگبین تو شرایط سخت اقتصادی می افزاید: با اضافه جمعیت، فروش این جنس محصولات نیز افزایش می یابد اما این فرمان برهان بر توفیق اقبال و میدان مناسب نمایش و تقاضای شیرینی محو بلکه مدال دهنده بی اطلاعی آدم از مضرات شیرینی قلابی است که بایدکنترل شود. رکود بازار

یکی از تولیدکنندگان میزان ملک و استان تو خصوص سرانه تولید و مصرف شیرینی طبیعی استان می گوید: با توجه به وجود شهد تقلبی و زنبور ندیده تو بازار فروش، سرانه تقاضای راسته جلوه گر نیست، اما به طور میانگین می قابلیت گفت سرانه کاربرد عسل تو هر خانوار یک کیلوگرم است و تولید هر کندو نیز تو کردستان از ۳ تا ۵ کیلوگرممتغیر است. «موسی شریفی» در ادامه می افزاید: انگبین محصولی تشریفاتی است و استفاده آن جزو ضروریات نیست، بنابراین داخل حال فراهم با وجود مشکلات اقتصادی، ابتیاع آن با فترت مواجه شده و نسبت به سال های گذشته ۷۰ درصد کاهشیافته است.  

این تولیدکننده با رمز به تولید عسل در فدایی از فصل های سال اظهار می درنگ: با گرده افشانی و تولید شهد، انگبین غریزی در اواخر بهار تا اواسط تابستان برداشت می شود و انگبین تغذیه ای که پروسه ای استثنا دارد و از شکر برای تولید آن استفاده می شود، در اواخر تابستان برداشت می شود.
شریفی در تک کوچ اعطا کردن زنبورها در فصل های سرد سال می گوید: این فقره به رخساره مدیریتی و سلیقه ای انجام می شود و بیشتر زنبورها را با نظارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی به مناطق جنوبی بسان دزفول، بندر، شوشتر، بوشهر و دیگر استان های گرمسیر و دارای گیاهان زنبور دوست کوچ داده می شود. کیفیت بالای عسل کردستان

مدیرعامل هم گذاری زنبورداران کردستان می گوید: طبق آخرین آمار درون سال گذشته ۷ هزار و ۲ نفر زنبوردار و تولیدکننده درون سطح استان فعالیت دارند و تولید شیرینی نیز بوسیله هزاره ۳۴۹ تن رسیده است. «مهران محمدی خواه» ادامه می دهد: استان کردستان تو بیشتر موارد از جمله آب وهوا، طبیعت و پوشش گیاهی از وضعیت نیکی بخاطر صنعت زنبورداری برخوردار است و در چند سال اخیر این شرایط رو به رشد بوده و امیدواریم این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد. محمدی خواه می گوید: شهد استان از دید کیفیت جزو رده های شروع تو سطح سرزمین و بیشتر به صورت طبیعی تولید می شود، در حالی که ظرفیت تولیدی نسبت بوسیله حجم محیطی آن ناچیز است و برای اضافه قدری تولید باید مدیریت صحیح، استفاده از تکنیک ها و وضع های متاخر مدیریتی و پرورشی افزایشیابد.

رئیس هم گذاری زنبورداران استان با رمز به همدستی جهاد کشاورزی با این اتحادیه می افزاید: طرح توسعه زنبورداری یکی از طرح هایی است که بوسیله کمک آن تعامل عطا بین هم گذاری و سازمان جهاد کشاورزی خلق کردن شده است. داخل این طرح مشترک بعد از آموزش های لازم به زنبورداران کلونی های مجانی تو اصالت آنها استراحت می گیرد و در رخساره موفقیت و تولید شیرینی به عنوان زنبوردار شناساندن و تسهیلان لازم بوسیله آنها دلبستگی می گیرد. محمدی خواه اظهار می کند: عسل کردستان از ارج غذایی انعام برخوردار است، به همین دلیل قیمت این کالای لوکس نسبت به سایر استان ها بیشتر است. در حال حاضر همچنین به عقب تأسیس کارخانه برای عرضه و تجاری سازی مناسب این ثمر هستیم و امیدوارم با جدیت همگی جانبه این امر جستجوگر شود.
قرن هاست که از آرد نخود تو آشپزی هندوستان استفاده می شود. نخود یکی از حبوبات پرکاربرد با طعمی صبور و شبیه به مغزهاست. آرد نخود را می توان بوسیله استراحت تو ساختمان تمهید کرد. اغلب آردها محتوی گلوتن هستند. برخی افراد نمی توانند از غذاهای شامل گلوتن استفاده کنند. به تازگی تو سرتاسر گیتی از آرد نخود به عنوان جایگزین عاری گلوتن بخاطر آرد گندم کاربرد می شود. آرد نخود فواید بسیاری برای صلح و صفا دارد. در ادامهٔ این یادداشت با خواص آرد نخود و رویه تهیه آن بیشتر آشنا بشوید. حتما بخوانید:غله سیاه چیست و چه خواصی دارد؟خواص جو دوسر؛ فوایدی که این خوراکی برای کاهش وزن و پوست شما داردخواص برنج قهوه ای؛ ۱۴ واکنش ای که این خوراکی برای سلامتی دارد ۱. سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

آرد نخود سرشار از مواد مقوی بنیادی است. یک فنجان (۹۲ گرم) آرد نخود دارای ارزش تغذیه ای دون است: کالری: ۳۵۶؛ پروتئین: ۲۰ گرم؛ چربی: ۶ گرم؛ کربوهیدرات: ۵۳ گرم؛ فیبر: ۱۰ گرم؛ تیامین (ویتامین B-۱): مقدار ۳۰٪ از نیاز روزانهٔ بدن؛ فولات (ویتامین B-۹): مقدار ۱۰۱٪ از حاجت روزانهٔ بدن؛ آهن: نرخ ۲۵٪ حاجت روزانهٔ بدن؛ فسفر: قیمت ۲۹٪ نیاز روزانهٔ بدن؛ منیزیم: مقدار ۳۸٪ نیاز روزانهٔ بدن؛ مس: ارزش ۴۲٪ حاجت روزانهٔ بدن؛ منگنز: ارج ۷۴٪ نیاز روزانهٔ بدن؛

یک فنجان آرد نخود محتوی قدری بیشتر از نیاز یومیه تان بوسیله فولات است. این ویتامین نقش مهمی درون پیشگیری از بروز نقص لولهٔ عصبی درون نوزادان دارد. دراین اساس یک مطالعهٔ مشاهده ای بر روی متجاوز از ۱۶۰۰۰ طفل ادا گرفت. نتیجهٔ معاینه نشان داد نوزادان زنانی که از آرد غنی شده با فولات و سایر ویتامین ها مصرف می کنند، ۶۸ درصد کمتر از نوزادان زنانی که از آرد معمولی استعمال می کنند، دچار نقص لوله خشمناک می شوند. همچنین سطح فولات در خون زنانی که از آرد غنی شده با فولات مصرف می کردند، ۲۶ درصد بیشتر از گروه دیگر بود.

بها فولات تو آرد نخود به طور غریزی تقریبا دو برابر آرد غنی شدهٔ غله است.

علاوه به خشکی امدن این آرد نخود منبع نوع دوستی از برخی مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، فسفر، مس و منگنز است. ۲. کاهش تشکیل ترکیبات مضر در غذاهای فراوری شده

آرد نخود محتویآنتی اکسیدان های مفیدی به اشتهار پلی فنول است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که درون بدن با مولکول های ناپایداری به اشتهار بنیانی آزاد می جنگند. عمده های آزاد در بروز بیماری های مختلفی در بدن نقش دارند. پلی فنول های گیاهی در کاهش بنیادی های آزاد موجود در غذاها و خنثی سازی تأثیرات مخرب و آسیب های آن ها تو بدن نقش ویژه ای دارند.

نیز به دیدن می رسد آرد نخود درون کاهش ترکیبی بوسیله نام «آکریل آمید» در غذاهای فرآوری شده کارگر باشد. آکریل آمید یک محصول جانبی ناپایدار در مواد غذایی فرآوری شده است. اسنک های بر پایهٔ آرد و سیب خاکی محتوی مقادیر چشمگیری از آکریل آمید است. آکریل آمید احتمال بروز عطارد را تکثیر داده و با ابراز اختلالاتی شبیه مشکلات تولیدمثلی، عصبی، کاهش عملکرد عضلات و کاهش فعالیت آنزیمی و هورمونی در ارتباط است.

در یک تجسس بر روی چندین نوع آرد، آرد نخود یکی از پایین ترین مقادیر تولید آکریل آمید را پس از حرارت دهی داشت.

همچنین محققین دریافتند کاربرد از خمیر نخود در تهیهٔ چیپس سیب زمینی، تو کاهش تشکیل آکریل آمید موثرتر از استفاده از آنتی اکسیدان هایی مانند مرزنگوش و کرن بری است.

درنهایت تو مطالعه ای مشاهده شد، در کلوچه هایی که در آنها از ترکیبی از آرد نخود و گندم استفاده می شود، بها آکریل آمید ۸۶ درصد کمتر از کلوچه هایی است که تو آنها تنها از آرد گندم استفاده می شود. ۳. کالری اندک نسبت به آرد عادی



اگر به دنبال کاهش کالری دریافتی تان هستید، آرد نخود جایگزین خوبی بخاطر آرد غله محسوب می شود. مقدار مساوی آرد نخود داخل مقایسه با آرد گندم تصفیه شده، ۲۵٪ کمتر کالری دارد. یعنی در نرخ برابر، مقیاس کالری آرد نخود کمتر است. درنتیجه آرد نخود خلل وفرج دار کالری پایین تری دارد.

چگالی کارمایه بوسیله خاطر تأثیرش در کنترل وزن به طور گسترده ای موردمطالعه قرار محزون است. محققین پیاده شدن این باورند که استفاده از غذاهایی با چگالی کالری ناچیز روش بهتری نسبت به کاهش غذاخوردن است.

در یک مطالعهٔ ۱۲ هفته ای کنار روی ۴۴ فرید دارای تکثیر وزن، شرکت کنندگانی که غذاهای با چگالی کالری کم مصرف کرده بودند نسبت به کسانی که دستورالعمل های تغذیه ای پیچیده را دنبال می کردند، ۱٫۸ تا ۳٫۶ کیلوگرم بیشتر وزن کم کردند.

بنابراین جایگزین کردن آرد نخود با آرد گندم می تواند به شما کمک بکند تا بدون کاهش حجم وعدهٔ غذایی، میزان کالری دریافتی تان را کاهش بدهید. ۴. خاصیت سیرکنندگی بیشتر نسبت بوسیله آرد غله

محققین دهه هاست که کنار این باورند که مصرف حبوبات شبیه نخود و عدس انگیزه کاهش احساس گرسنگی می شود.

براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ ارتکاب گرفت افزودن حبوبات به وعدهٔ غذایی علت افزایش ۳۱ درصدی احساس سیری پس از صرف وعدهٔ غذایی می شود.

علاوه براین آرد نخود خود همچنین موجب کاهش گرسنگی می شود. بااینکه تمام مطالعات این ادعا را ثبوت نمی کنند، اما برخی از آنها از واکنش آرد نخود پیاده شدن افزایش عاطفه سیری حکایت دارند. یکی از راه هایی که آرد نخود باعث کاهش گرسنگی می شود، از شیوه تنظیم هورمون گرلین است. به دید می رسد پایین بودن سطح هورمون گرلین بتواند به افزایش احساس سیری کمک بکند. حتما بخوانید: ۱۱ غذایی که جلوی گرسنگی شما را می گیرد

درون یک مطالعهٔ مشاهده ای بر روی ۱۶ زن کسانی که از شیرینی محتوی ۷۰ درصد آرد گندم و ۳۰ درصد آرد نخود مصرف کردند، نسبت به کسانی که شیرینی دربرگیرنده ۱۰۰ درصد آرد غله کاربرد کرده بودند، سطح گرلین پایین تری داشتند.

بااین تفاسیر هنوز اندوه برای مشخص شدن خاصیت کنجکاو آرد نخود به خشکی امدن روی اشتها و هورمون های گرسنگی به مطالعات بیشتری نیاز است. ۵. آرد نخود کم از آرد گندم بر روی قند خون تأثیر می گذارد



میزان کربوهیدرات در آرد نخود تقریبا نصف آرد گندم است. بنابراین آرد نخود به شکل متفاوتی بر روی قند خون واکنش می گذارد.

شاخص گلوکزی نشان می دهد غذا با چه سرعتی در بدن بوسیله قندها تحول شده و موجب تکثیر قند خون می شود. گلوکز شکلی از قندهاست که بدن اولویت می دهد برای تأمین کارمایه از آن استفاده بکند. متمایز گلوکزی بخاطر گلوکز ۱۰۰ است. یعنی مصرف گلوکز باعث می شود قند خون در تند ترین زمان ممکن افزایش یابد. شاخص گلوکزی آرد گندم حدودا ۷۰ است. شاخص گلوکزی نخود ۶ و شاخص گلوکزی میان جنین های تهیه شده از آرد نخود بین ۲۸ تا ۳۵ است. این غذاها با شاخص گلوکزی پایین نمدار نسبت بوسیله آرد گندم، با سرعت کمتری موجب افزایش قند خون می شوند.

داخل دو مطالعهٔ مشاهده ای بر روی ۲۳ نفر مشخص شد، مصرف غذاهایی که با آرد نخود تهیه شده اند، باعث می شود تا سطح قند خون نسبت به استفاده غذاهای تدارک شده از آرد گندم پایین تیز بماند.

در یک مطالعهٔ مشابه بر روی ۱۲ زن سالم مشاهده شد تغییرات قند خون در زنانی که از نان تهیه شده از آرد گندم همراه با ۲۵ تا ۳۵ درصد آرد نخود کاربرد می کنند، متجاوز کمتر از کسانی است که نان شان ۱۰۰ درصد از آرد گندم تهیه شده است.

بااین حال باید برای تشریح دقیق وابستگی میان آرد نخود و قند خون مطالعات گسترده تری انجام بشود. ۶. سرشار از فیبر

آرد نخود سرشار از فیبر است. زیرا نخود سرشار از این مادهٔ مغذی است. یک فنجان آرد نخود محتوی ۱۰ گرم فیبر است که این مقدار، سه موافق فیبر موجود در آرد سفید است.

فیبر فواید بسیاری برای صلح و صفا دارد. فیبر موجود تو نخود به طور اختصاص فایده زیادی درون کاهش سطح روغن خون دارد. در یک مطالعهٔ ۱۲ هفته ای بر روی ۴۵ بزرگسال مصرف ۳۰۰ گرم نخود در هفته بدون دگرگونی دیگری درون رژیم غذایی توانست کلسترول طولانی را ۱۵٫۸ میلی گرم پهلو دسی لیتر کاهش بدهد. به نظر می رسد این تأثیر بیشتر به خاطر فیبر موجود در نخود باشد.

در یک مطالعهٔ مانند بر روی ۴۷ بزرگسال مشاهده شد نوشیدن نخود به مدت پنج هفته می تواند در مقایسه با آرد گندم باعث کاهش کلسترول کامل به مقدار ۳٫۹٪ و کلسترول بد به مقدار ۴٫۶٪ بشود.

نیز نخود محتوی نوعی فیبر به نام نشاستهٔ قائم (نشاستهٔ امین به هضم) است. تو یک مطالعه بر روی برخی غذاها، نخود برشته شده تو پیاده شدن موز نارس بالاترین بها نشاستهٔ مستقر را داشتند.

نشاستهٔ برقرار تا زمان بزمین نشستن به رودهٔ مبصر هضم نمی شود. همین امر نشاستهٔ جماز را به منبع غذایی خوبی بخاطر باکتری های موثر موجود در روده تبدیل کرده است. نشاستهٔ مقاوم می تواند سربزرگی فدایی مصیبت ها مانند بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و عطارد کولون خواه روده مبصر را کاهش دهد. ۷. پروتئین اعلی نسبت بوسیله سایر آردها

مقدار پروتئین موجود داخل آرد نخود بیشتر از سایر آردها از عموم آرد سفید و آرد طولانی تهیه شده از گندم است. یک فنجان آرد نخود محتوی ۲۰ گرم پروتئین است. در حالی که این ارزش در آرد سفید ۱۳ گرم و در آرد کامل ۱۶ گرم است.

بدن برای ساخت عضلات و ترمیم آسیب ها و گشایش بیماری ها به پروتئین حاجت دارد. همچنین پروتئین نقش مهمی در کنترل وزن دارد. غذاهای سرشار از پروتئین شما را به مدت بیشتری سیر نگه می دارند و بدن تان برای هضم آنها، کالری بیشتری کاربرد می نرم.

علاوه بر این به اندیشه نقش پروتئین ها درون رشد عضلات، مصرف پروتئین کافی می تواند حفظ عضلات در زمان کاهش وزن کمک بکند.

همچنین نخود یک حقیقت پروتئینی عالی برای گیاه خواران است. زیرا نخود محتوی ۸ آمینواسید از ۹ آمینواسید ضروری است. آمینواسیدها واحدهای ساختاری پروتئین ها هستند که بیشتر آنها از طریق غذا تامین می شوند.

عزب آمینواسید ضروری که درون نخود یافت نمی شود، متیونین است که به وفور تو بسیاری از منابع گیاهی مانند لوبیا سفید بود دارد. ۸. جایگزین ممتاز بخاطر آرد گندم

آرد نخود جایگزینی عالی برای آرد گندم است. میزان مواد مقوی موجود داخل آرد نخود بیشتر از آرد تصفیه شده است. آرد نخود نسبت به آرد غله مقدار بیشتری ویتامین، مواد معدنی، فیبر و پروتئین دارد، ولی کالری و کربوهیدرات کمتری دارد.

آرد نخود گلوتن ندارد. همین امر آرد نخود را بوسیله گزینه ای عالی برای مبتلایان به سلیاک و حس بوسیله غله کرده است.

آرد نخود در پخت وپز مثل آرد غله است. آرد گندم آرد نخود آرد متراکمی است و می تواند تا حدی خاصیتی که گلوتن در آرد گندم در زمان پختن دارد را ایجاد بکند. بنابراین آرد نخود گزینهٔ خوبی برای مصرف در نان های عاری گلوتن است. محققین مشاهده کردند که ترکیب سه قسمت آرد نخود همراه با یک تقدیر نشاستهٔ سیب خاکی خواه نشاستهٔ مانیوک ترکیبی ایده آل است. البته استفادهٔ تنها از آرد نخود نیز می تواند میوه قابل قبولی را ارائه بدهد.

جایگزینی ۳۰ درصد از آرد گندم در کلوچه با آرد نخود می تواند باعث اضافه مواد مغذی و محتوای پروتئین میوه شده و درون لب حال درون طعم و هویدا محصول هیچ تغییری خلق نکند. ۹. قابلیت تهیهٔ آسان آرد نخود در خانه



می توان به راحتی در بناء آرد نخود درست کرد. طولانی چیزهایی که بخاطر این فرمان نیاز دارید، عبارت اند از: نخود خشک شده، سینی شیرینی پزی، غذاساز و الک. راه تهیه آرد نخود تو ساختمان

۱. اگر می خواهید از نخود برشته شده آرد تهیه کنید، ابتدا نخود خشک شده را در سینی عسل پزی ریخته و آن را به مدت ۱۰ دقیقه تو دمای ۳۵۰ درجهٔ فارنهایت (۱۷۵ سانتی گراد) تو فر بگذارید تا نخود به اثر جزیی قهوه ای طلایی درون بیاید. انجام این مرحله اختیاری است.

۲. نخود را در غذاساز آسیاب کنید تا به لباس پودر ریزی درون بیاید.

۳. سپس آرد نخود را با الک صاف کنید تا تکه های صلب نخود که به مرحمت آسیاب نشده اند، استثنا شوند. می توانید این تکه ها را دوباره داخل غذاساز ریخته یا حتی اصلا کاربرد نکنید.

برای افزایش زمان مراقبت آرد نخود را درون ظرفی مقاوم در طبق هوا و در دمای اتاق محافظت بکنید. با این متد می توان آرد نخود را بوسیله مدت ۶ تا ۸ هفته نگهداری کرد.

روش های استعمال از آرد نخود عبارت اند از: جایگزین آرد گندم در پخت وپز؛ ترکیب با آرد غله بخاطر افزایش خاصیت غذاهای پختنی؛ به عنوان ماده ای که می تواند به طور طبیعی به سوپ ها و خورش ها غلظت ببخشد؛ مصرف تو غذاهای سنتی هندی مشابه پاکورا و لادو؛ استفاده در تهیهٔ پنکیک و کرپ؛ نانی سبک بخاطر همراهی با غذاهای سرخ کردنی. تو دنباله بخوانید: خواص جو؛ ۳۱ دلیل بنیادی برای گنجاندن نان مجرای لنف در رژیم غذایی
ASمعرفیلپAROOOON تاپ جدید گیمینگ Omen X 2S اچ پی با دو نمایشگر جداگانه همه ی نگاه ها را بوسیله خویشتن دوخته؛ اما این شرکت از ارتقای زنبیل محصولات لپ تاپ های استاندارد خود نیز دست نکشیده است دراین. میان، دو لپ تاپ Omen 15 و Omen 17 با تجهیز به پردازنده ها و تراش های گرافیکی قدرتمندتر و با کاهش چشمگیر کلفتی بدنه بوسیله روزرسانی شده اند مقاله. های مرتبط اچ:پی لپ تاپ گیمینگ قدرتمند Omen X 2s را با دو نمایشگر معرفی کردبایدها و نبایدهای خرید لپ تاپ Geforce RTX هر

دو لپ تاپ Omen 15 و Omen 17 همچنان با طراحی صاف و صیقل خورده، ولی این وهله با ظاهری نسبتا تهاجمی نمدار ارائه می شوند اچ. جای پا با انتخاب پردازنده های قبیله نهم اینتل که بهترین آن پردازنده ی Core i9 سری H H است، سطح عملکرد این لپ تاپ ها را بوسیله نیکی متحول کرده است. همچنین، این مشارکت از خراش های گرافیکی قدرتمندی استفاده کرده که بهترین آن ها پردازنده ی گرافیکی GeForce RTX 2080 ‏انویدیا از سری Max-Q است. شایان ذکر است در برخی مدل ها، فضای ذخیره سازی تا اینکه به سه ترابایت می رسد.



اچ پی در طراحی مدح برانگیزی، شیرهدار افزار قدرتمند استاندارد ۱۵ اینچی را درون فضای فشرده تری گنجانده و ستبری این دستگاه را به ۲۰ میلی متر رسانده است. عملکرد دفع گرمی در هر دو دستگاه بوسیله طورکامل متحول شده و این کود از شیارهای تهویه ی اضافی و پره های فن با طول بیشتر کاربرد شده است. بدین ترتیب، عزا هوا و در رو گرمای مازاد این لپ تاپ تاحدی بهبود یافته است.









گزینه های نمایشگر متعددی برای انتخاب تو این لپ تاپ های قدرتمند بود دارد. نمایشگرهای ۲۴۰ یا ۱۴۴ هرتزی 1080p، نمایشگر 4K شصت هرتزی و نمایشگر معمولی 1080p گزینش های پیش روی کاربران است. برخی از مدل ها به قابلیت G-G Sync انویدیا مهیا شده تا تجربه ی گیمینگ روان لطافت به ارمغان. آورد نورپردازی RGB بن ی کیبورد با امکان سفارشی سازی چهار قلمرو ی جداگانه از دیگر امکانات این لپ تاپ های دوست داشتنی.  است مراد می جوی نمونه های لپ تاپ Omen 15 و Omen 17 اچ پی در ژوئن و بوسیله زیبایی با نرخ پایه ی ۱۰۵۰ و ۱۱۰۰ دلار عرضه. شوند درضمن، مدل های فعلی این لپ تاپ ها با تخفیف های چشمگیری درون بازار فروخته می.

شود اچ اثر برای کاربرانی با بودجه ی محدودتر، به روزرسانی جذابی در مدخل لپ تاپ های گیمینگ Pavilion درون دید. دارد دو مدل جدید Pavilion Gaming 15 و Pavilion Gaming 17 همچنین با بهبودهای مشابهی تو عملکرد حرارتی اعم از بازطراحی شیارهای تهویه و عزاداری هوای بهبودیافته همراه شده.

اند این شرکت لپ تاپ های جدید سری Pavilion Gaming را با تراشه های گرافیکی به یکروز مشابه Nvidia GeForce 1660 Ti سری-Max Q تقویت خواهد. کرد پردازنده های جدیدی همچنین برای این دستگاه ها در نظر گرفته شده که نیکوترین آن ها، پردازنده های Core i5 و Core i7 نسل نهم اینتل. است این لپ تاپ ها با نمایشگر 1080p با ارج نو سازی تصویر ۱۴۴ هرتز یا با نمایشگر ۶۰ هرتزی با وضوح 4K به دست هواداران خواهد.  رسید مدل های Pavilion Gaming 15 و Pavilion Gaming 17 در ماه جاری و به تزیین با مقدار محور ی ۸۰۰ و ۸۵۰ دلار از روش می.رسد بیشتر:بخوانید اچ اثر لپ تاپ گیمینگ قدرتمند Omen X 2s را با دو نمایشگر معرفی کردن کردعرضه خاندان جدید لپ تاپ های Latitude دل با محدودیت های متنوعنقشه سیاق لپ تاپ های XPS شرکت Dell حاوی اطلاعاتی درخور توجه استمعرفی لپتاپ های فراهم به کارت گرافیک انویدیا GTX 1650 و 1660Tiلپ تاپ های جدید HP با پردازنده اینتل و نمایشگر پرنور معرفی
قائم سیلدنافیل (Sildenafil) با عنوان تجاری متین ویاگرا (Viagra) خواه رواتیو (Revatio) به معامله می‌رسد. این دارو به رفع اختلالات طور کمک می‌کند. مصرف این قرص فقط با اجرا آمیزش جنسی منجر بوسیله طور می‌شود و تو غیر این صورت، کاربرد آن چنین چیزی را نما نخواهد زد. درون ادامه با قرص سیلدنافیل، تداخلات دارویی، عوارض،‌ کاربرد و نحوه کاربرد آن آشنا می‌شوید. حتما بخوانید:علل ناتوانی جنسی مردان و شیوه‌های درمان آنعلائم کلامیدیا در زنان و مردان، تشخیص و درمان آنهورمون تستوسترون؛ علائم کاهش هورمون مردانه و راه‌های تکثیر آن مستحکم سیلدنافیل چیست؟ موارد کاربرد مستحکم سیلدنافیل مالیات جانبی منیع سیلدنافیل تداخل دارویی منیع سیلدنافیل نکاتی مهم درباره مصرف سیلدنافیل مسلک مصرف صحیح سیلدنافیل شیوه نگهداری سیلدنافیل درست سیلدنافیل چیست؟

سیلدنافیل متعلق به گروهی از داروها موسوم بوسیله مهارکنندگان فسفودی‌استری (PDE5) است. این داروها مانع از عملکرد نوک تیز آنزیمی به نام فسفودی‌استر نوع پنج می‌شوند. این آنزیم در ناحیه تناسلی مردان هم فعالیت می‌کند. اختلال طور به ناتوانی مردان درون بزمین نشستن بوسیله نعوظ در رابطه جنسی گفته می‌شود. زمانی که یک مرد از نظر جنسی به هیجان می‌آید، بدن او خون بیشتری به سمت آلت می‌فرستد تا این بخش از بدن به حالت نعوظ خواه همان مبصر و برآمده شدن برسد. قرص سیلدنافیل می‌تواند با کنترل آنزیم سابق الذکر بوسیله رسیدن مرد بوسیله طور معاون کند. موارد کاربرد قرص سیلدنافیل

علاوه کنار رفع اختلال نعوظ، قرص سیلدنافیل بوسیله درمان پرفشاری ریوی داخل نسوان و مردان هم کمک می‌کند. این مشکل، به‌دلیلِ اوج رفتن فشار خون درون ناحیه قلب و شُش‌هاست. زمانی که فرد بهفشار خون بالا مبتلا می‌شود، قلب باید بیشتر کار کند تا خون کافی به سمت شُش‌ها بفرستد. نقش سیلدنافیل داخل اینجا، تسکین رگ‌ها با کار کردن روی آنزیم فسفودی‌استر نوع پنج است. با استعمال این قرص، خون‌رسانی به شُش‌ها آسان‌تر و از فشار روی دل کاسته می‌شود. این دارو را باید فقط با استعمال پزشک استعمال کرد. سیلدنافیل به شکل‌های دون در میدان عرضه می‌شود: قرص پودر سوسپانسیون قبل از مصرف سیلدنافیل باید به چه نکاتی توجه کنید؟

قبل از استفاده هر دارو باید مزایا و معایب آن را در دو کفه ترازو بگذارید و ببینید که وزنه به نفع کدام یک پایین می‌رود. درباره کاربرد کردن سیلدنافیل حزن باید با پزشک مشورت کنید و موارد پایین تر را هم در رویت داشته باشید: حساسیت‌ها

چنانچه قبلا نسبت بوسیله مصرف سیلدنافیل یا هر داروی دیگری درک داشته‌اید، حتما با پزشک در این‌باره صحبت کنید. داخل تک حساسیت‌های دیگرتان نسبت بوسیله مواد غذایی مختلف، مواد نگه‌دارنده، حیوانات، رنگ‌ها و… غم به پزشک اطلاع بدهید. طی مصرف داروهای بدون نسخه بی آرامی حتما بروشور آنها را بخوانید تا اطلاعاتی درباره وضعیت استفاده و عوارض جانبی داشته باشید. اطفال

از سیلدنافیل بخاطر درمان هیچگاه شاق و اختلالی درون کودکان استفاده نمی‌شود. برای تنگ کردن خون بالا تو ناحیه ریه و… هم نباید از این دارو، به‌ویژه به‌شکل دائم، برای کودکان مصرف شود. افراد مسن

تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، نشانه‌ای دال بر مضر بودن سیلدنافیل برای افراد مسن مطرح نکرده ولی با وجود این، افراد مسن بیشتر از دیگران در معرض مشکلات کبد، کلیه خواه دل هستند. داخل نتیجه باید در تجویز سیلدنافیل برای آنها بوسیله دوز مناسب و نکات کنف توجه بیشتری شود. شیردهی

هنوز تحقیقاتی مبنی بر مضر بودن سیلدنافیل بخاطر نوزادان مادران شیرده منتشر نشده است اما بهتر است، این افراد قبل از رفتار به استعمال این قرص، مزایا و معایب احتمالی‌اش را به‌خوبی معاینه کنند. عوارض جانبی محکم سیلدنافیل



مصرف هر دارویی در به خشکی امدن مزایایی که دارد، عوارض جانبی تیمار بوسیله همراه خواهد داشت. برخی از مواردی که ممکن است به لباس عارضه جانبی بعد از استفاده سیلدنافیل به وجود آیند، بوسیله شرح دون هستند: مالیات جانبی کمتر دیده شده درد در مثانه؛ عاطفه سوزش در سینه و معده؛ عاطفه سوزش، خارش، بی‌حسی، تیر کشیدن و سوزن-سوزن شدن در بدن؛ خون در ادرار خواه شاش کِدِر؛ سرگیجه؛ تکثیر دفعات خالی کردن ادرار؛ مشکلاتی در هاضمه؛ درد تو هنگام خالی کردن ادرار؛ اضطراب معده؛ آزردگی داخل ناحیه معده. عوارض جانبی نادر رویت غیرعادی؛ اضطراب؛ تغییرات خلق‌وخو؛ خون‌ریزی از چشم؛ تاری دید؛ درد استخوان؛ بزرگ شدن پستان‌ها؛ درد در کتابخانه سینه؛ لرز؛ عرق سرد؛ گیجی؛ تشنج؛ خنکی و رنگ‌پریدگی پوست؛ ناشنوایی یا مشکلات شنوایی؛ کاهش دفعات و قیمت دفع ادرار؛ کاهش دید؛ مشکل تمرکز کردن؛ گیج رفتن سر هنگام اهتزاز شدن تصادفی از حالت خوابیده یا نشسته؛ دوبینی؛ خواب‌آلودگی؛ خشکی چشم؛ خشکی دهان؛ خشکی، قرمزی و پوسته‌پوسته شدن پوست؛ افزایش گرسنگی و اشتها؛ درد در ناحیه چشم؛ بی‌هوشی یا ضعف؛ کندرو و غیرعادی شدن ضربان قلب؛ عاطفه حیات جسمانی خارجی درون چشم؛ تب یا لرز؛ سردرد شدید خواه مداوم؛ بزرگ شدن مردمک چشم؛ اضافه تعریق؛ افزایش تشنگی؛ درد در ناحیه پایین یا طرفین کمر؛ سردردهای میگرنی؛ حالت تهوع شدید خواه مداوم؛ عصبی شدن؛ کابوس؛ بی‌حسی دست‌ها؛ درد و ورم مفاصل؛ نعوظ طولانی و دردناک آلت مردانه؛ قرمزی، سوزش یا هیجان چشم‌ها؛ فرمزی، خارش و جمع شدن اشک درون چشم‌ها؛ بی‌قراری در هنگام خواب؛ نظر سایه‌های رنگی به شکلی متفاوت نسبت به قبل؛ حساسیت به نور؛ لرزیدن بدن؛ ایجاد فاجعه ملتهب روی پوست؛ رنگ‌پریدگی؛ خارش و قرمزی پوست یا کهیر؛ زخم‌های پوستی؛ تپق زدن و لکنت در کلام؛ گلودرد؛ شکست ناگهانی؛ تورم صورت، دست‌ها، پایین پاها یا قسمت مچ به بعد پاها؛ مشقت تنفس؛ ملاحت عضلات؛ احساس سوزش و گزیدگی در پوست؛ ضعف و خستگی غیرعادی؛ تحول و ابراز مشکل تو دید؛ از دست روبیدن موقتی دید چشم.

تو موارد نادری گمان کور شدن تیمار وجود دارد.

بعضی از عوارض جانبی در طول مصرف دوا و تطبیق دادن بدن با آن رفع می‌شوند. پزشک معالج هم درون کنترل مالیات جانبی بوسیله شما کمک خواهد کرد. مالیات جانبی مد درد در ماهیچه‌ها؛ خون‌ریزی بینی؛ اسهال؛ تنگی و سختی نفس؛ سردرد؛ درد و ناراحتی درون حوالی چشم و گونه‌ها؛ سرخ شدن پوست؛ سرخی و برافروختگی پوست؛ عطسه؛ هیجان معده پس ازآن از صرف غذا؛ کیپ یا روان شدن مخاط بینی؛ اختلال داخل خوابیدن؛ گرمای غیرعادی غشا. عوارض نادر دیگر

اگر این عوارض بعد از مصرف امتداد داشتند، حتما بوسیله پزشک مراجعه کنید: درد معده و شکم؛ دید خواب‌های غیرعادی؛ اضطراب؛ از دست اعطا کردن اعتدال و تمرکز درون حرکات؛ سرفه؛ درد شدید یا ممتد در ناف بوسیله رخ اسهال خواه انقباضات شکمی؛ مشکل تو بلع؛ شنوایی درد؛ افزایش ترشح بزاق؛ حس غیرعادی پوست؛ از دست اعطا کردن هماهنگی در بدن و ذهن؛ از مشت اعطا کردن کنترل ادرار؛ افسردگی روحی؛ حالت تهوع؛ بی‌حسی و مورمور شدن مشت و پاها؛ خون‌ریزی مقعدی؛ قرمز شدن و آزردگی زبان؛ سرخی، التهاب، صدمه و خون‌ریزی لثه؛ پیچیدن صدای زنگ در گوش؛ خواب‌آلودگی؛ ایجاد حس‌هایی غیرواقعی مثل چرخ خوردن زمین به دور سر؛ خلق کردن زخم تو ناحیه دندان و لب‌ها؛ مشکلات در بوسیله بود آمدن لذت جنسی(ارگاسم) در مردان؛ بیم تو ماهیچه‌ها؛ لرزیدن اندام‌های بدن؛ استفراغ؛ هوشیار شدن در شب بخاطر تخلیه ادرار؛ وخیم شدنآسم.

مالیات جانبی در هر فردی به شکلی متفاوت هویدا می‌شود و با بروز و تداوم هر یک از این عوارض باید حتما به پزشک رجوع شود. تداخل دارویی جماز سیلدنافیل

گاهی‌اوقات، دو دارو بوسیله هیچ‌وجه نباید با حزن بوسیله طور هم‌زمان مصرف شوند. اما داخل برخی دیگر از موارد، با وجود ناسازگاری میان دو دارو، می‌توان با کنترل نکات ایمنی و تنظیم دوز مصرفی، شاق تداخل را از بین سرما. اگر منظور مصرف سیلدنافیل را دارید و یکی از موارد زیر را غصه استفاده می‌کنید باید حتما این موضوع را به پزشک اطلاع دهید. البته شرایط هر بیمار باید در فتوا دارو و تغییر دوز یا قطع مصرف تو دید محزون شود. درون سیاهه مافوق از داروهایی یاد شده که مصرف هم‌زمان آنها با سیلدنافیل سفارش نمی‌شود. در نتیجه، ظن دارد که پزشک معالج‌تان این دارو را برایتان فتوا نکند یا تغییراتی در مصرف داروهای دیگرتان ایجاد یواش. امپرناویر(Amprenavir) آمیل نیتریت(Amyl Nitrite) آتازاناویر(Atazanavir) بسپرویر(Boceprevir) کبی‌سیستات(Cobicistat) داروناویر(Darunavir) اریتریتول تترا نیترات(Erythrityl Tetranitrate) فوس‌امپرناویر (Fosamprenavir) ایندیناویر(Indinavir) ایزوسورباید دی‌نیترات (Isosorbide Dinitrate) ایزوسورباید مونونیترات(Isosorbide Mononitrate) لوپیناویر(Lopinavir) مولسیدومین (Molsidomine) نلفیناویر (Nelfinavir) نیتروگلیسیرین(Nitroglycerin) نیتروپروساید (Nitroprusside) پنیتریت(Pentaerythritol Tetranitrate) پروپاتیل نیترات (Propatyl Nitrate) ریوسیگوات(Riociguat) ریتوناویر(Ritonavir) ساکینوایر(Saquinavir) تلاپرویر(Telaprevir) تیپراناویر(Tipranavir)

مصرف داروهای دیگری که در امتداد می‌آید با سیلدنافیل اصلا توصیه نمی‌شود اما در مواردی پزشکان با تغییر دوز مصرفی و بسامد مصرف، اجازه استفاده هم‌زمان از دو دارو را صادر می‌کنند: ماری‌جوآنا سریتینیب(Ceritinib) کلاریترومایسین (Clarithromycin کنیواپتان(Conivaptan) دی‌هیدروکدئین(Dihydrocodeine) دوولیسیب(Duvelisib) فلوکونازول(Fluconazole) فازنتوپیتان (Fosnetupitant) آیدلازیلیب (Idelalisib) ایتراکونازول(Itraconazole) ایوسایدنیب(Ivosidenib) لاروترکتینیب(Larotrectinib) لورلاتینیب(Lorlatinib) لوماکافتور(Lumacaftor) نفازودون(Nefazodone) نتوپیتان(Netupitant) سیمپرویر(Simeprevir) تلیترومایسین(Telithromycin) وریکونازول(Voriconazole)

مصرف سیلدنافیل با هر یک از داروهای کوچکتر ظن ابراز عوارض جانبی زیاد شدید دارد. اما از آنجا که گاهی مصرف هر دو دارو حاجت است، پزشک می‌تواند دوز و فرکانس مصرف را برای داروها دگرگونی دهد تا امکان استفاده هم‌زمان سهل شود. آلفوزوسین(Alfuzosin) بوسنتان(Bosentan) بونازوسین(Bunazosin) سیپروفلوکساسین(Ciprofloxacin) دلاویردین(Delavirdine) دکسازوسین(Doxazosin) اریترومایسین(Erythromycin) اتراویرین(Etravirine) کتوکونازول(Ketoconazole) موکسی‌سیلیت(Moxisylyte) نبی‌ولول(Nebivolol) پرازوسین(Prazosin) ریفاپنتین(Rifapentine) سیلودوسین(Silodosin) تامسولوسین(Tamsulosin) ترازوسین(Terazosin) تریمازوسین(Trimazosin) تداخل‌های دارویی دیگر سیلدنافیل



بعضی از داروها را هنگام طعام نوشانیدن یا استفاده مواد غذایی خاصی نباید استفاده کرد. کاربرد الکل و تنباکو با برخی داروها اندوه تداخلاتی خطرناک به وجود می‌آورد. مواردی که درون دنباله عنوان می‌شود، لزوما با سیلدنافیل تداخل ندارند، اما حدس اینکه مصرف هم‌زمان آنها با سیلدنافیل تداخل داشته باشد هم وجود دارد. مصرف سیلدنافیل با هر یک از مواد زیر، گمان بروز عوارض جانبی را اضافه می‌دهد اما شاید در بعضی موارد حاجت جدی به مصرف از سفت و این مواد باشد. درون این صورت، پزشک باید دوز مصرفی، سر و زمان استعمال را دستکاری درنگ و تغییراتی درون آن به وجود بیاورد. آب گریپ فروت آب دارابی مشکلات پزشکی اثرگذار بر مصرف سیلدنافیل

مشکلات پزشکی دیگری که تو بدن وجود دارد هم می‌تواند بر مصرف سیلدنافیل جای پا بگذارد. پس هر مشکلی که دارید حتما با پزشک مطرح کنید. مثلا: غیرعادی وجود داشتن آلت تناسلی مردانه (داشتن انحنا یا مشکلات مادرزادی در این سرزمین که با مصرف سیلدنافیل وخیم‌تر می‌شود)؛ آنژین صدری (درد شدید سینه)؛ آریتمی دل(سابقه جست قلب غیرعادی تو شِش ماه اخیر)؛ مشکلات رگ‌های خونی (تنگی دریچه آئورت، تنگی ساب‌آئورتی ناشناخته)؛ سابقه حمله قلبی در شِش ماه قبل از مصرف سیلدنافیل؛ نارسایی قلبی؛ فشار خون بالا؛ اختلال رتینال (مشکلات شایعه)؛ ورم رنگیزه‌ای شبکیه (بیماری ارثی چشم)؛ سابقه سکته مغزی (در شِش ماه گذشته یعنی شش ماه قبل از مصرف سیلدنافیل)، این بیماران بوسیله هیچ‌عنوان نباید از سیلدنافیل مصرف کنند؛ داشتن سن بالای ۵۰ سال؛ بلای ناگهانی سرخرگ کرونری؛ CDR یا آب سیاه پیشرفته (اختلالی چشمی)؛ انواع دیابت؛ مصیبت های قلبی؛ هیپرلیپیدمی (بلندی بودن چربی خون)؛ فشار خون بالا؛ NAION (شاق چشمی متجاوز وخیم)؛ استعمال سیگار احتمال ابتلا به (NAION) را تکثیر می‌دهد؛ اختلالات خون‌ریزی؛ لطمه معده (ممکن است، استفاده سیلدنافیل بخاطر بیماران مبتلا به زخم معده ضرر داشته باشد)؛ بیماری های کلیوی؛ مشکلات کبدی (مصرف این دارو در شرایط وجود مشکل جگر نیاز بوسیله ملاحظه دارد زیرا که تهی سازی دارو از بدن بیمار کلیوی سخت‌ صورت می‌گیرد)؛ عطارد خون؛ مولتیپل ملوما(اختلال خونی)؛ کم‌خونی داسی‌شکل (اختلالی خونین) کاربرد سیلدنافیل در این بیماران باید با ملاحظه باشد مربوط به امکان طور طولانی‌مدت حتی بدون تحریک جنسی را فراهم می‌کند)؛ PVOD (نوعی مصیبت مربوط به شُش‌ها). نکاتی مهم درباره مصرف سیلدنافیل

با مراجعه بوسیله پزشک بخاطر رفع هر مشکلی باید او را درون جریان مصرف سیلدنافیل بگذارید. مثلا چنانچه به خاطر مشکلی قلبی فوری به مرکز فوریت‌های پزشکی رجوع کرده‌اید بی آرامی باید به پزشک درباره آخرین باری که سیلدنافیل مصرف کرده‌اید، اطلاعاتی بدهید. در عارض استفاده داروهای حاوی نیترات که برای درمان ضیق خون بالا یا آنژین صدری مصرف می‌شوند، هرگز از سیلدنافیل مصرف نکنید.

داروهای حاوی نیترات، داروهایی متشابه نیتروگلیسیرین، ایزوسورباید، ایمدور، نیتروبید، نیترودور، پماد نیترول، افشانه (اسپری) نیترولین‌گوآل، نیتروستات و ترنسدِرم نیترو هستند. داخل صورت مصرف بعضی مواد نیترات‌دار غیرقانونی مثل اِمیل‌نیترات، بوتیل‌نیترات یا نیتریت اندوه نباید سیلدنافیل مصرف کنید. استعمال سیلدنافیل با ریوسیگوئات که در بازار به نام آدمپاس شناخته می‌شود هم فرمان درستی محو.

اگر از سیلدنافیل بخاطر دشوار پرفشاری ریوی استعمال می‌کنید، پزشک باید میزان ترفیع و اثربخشی دوا را درون دفعات متنوع مراجعه بوسیله او بسنجد. با معاینات پی‌ درون پی، پزشک درمی‌یابد که استعمال این دارو برای‌تان مفید است یا خیر.

کاربرد سیلدنافیل داخل کنار داروهایی مشابه ویاگرا یا مهارکنندگان فسفودی‌استری(PDE5) قرین تادالافیل خواه واردنافیل پند نمی‌شود. ویاگرا هم حاوی سیلدنافیل است. چنانچه مقدار یدکی سیلدنافیل استفاده خواه آن را همراه با داروهای نام‌برده خبردار بدن خود کنید، احتمال اضافه عوارض جانبی متجاوز بیشتر خواهد شد.

به طور کلی، نباید سیلدنافیل را با داروها و وسایل دیگر خلق کردن نعوظ مصرف کرد. اگر هم مشکلی قلبی دارید یا قبلا این طور مشکلی داشته‌اید، بخاطر مصرف سیلدنافیل پزشک را داخل سیلان سوابق مشکلات قلبی‌تان بگذارید. درصورتی‌که به مدت چهار ساعت متداوم خواه بیشتر دچار طور می‌شوید تیمار حتما به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است مشکلاتی جدی بخاطر آلت تناسلی‌تان ایجاد شود.

اگر بعد از مصرف سیلدنافیل، رویت یک یا هر دو چشم‌تان دستخوش مشکل شد هم سریعا به پزشک رجوع کنید. در صورت بروز اختلالات و مشکلاتی تو گوش یعنی اندک شدن تصادفی توانایی شنیدن خواه از دست دادن آن که همراه با سرسام و پیچیدن صدای زنگ تو گوش است تیمار باید متعدد سریع به پزشک مراجعه کرد.

اگر قبلا داروهای تنگ کردن خون پشته را مصرف می‌کرده‌اید، با مصرف سیلدنافیل گمان کاهش متجاوز فشار خون بوسیله وجود می‌آید. در صورت مشاهده یکی از این علائم حتما به پزشک مراجعه کنید:‌ تاری دید، گیجی، سرگیجه، ضعف، گیج رفتن قاعده هنگام بلند شدن از جا، تعریق و خستگی. مسلک استعمال صحیح سیلدنافیل

سیلدنافیل را دقیقا براساس دیپلم پزشک کاربرد کنید. یعنی میزان استعمال و دفعات آن را بدون رایزنی افزایش ندهید. اگر مقابل نسخه و دیپلم پزشک از آن را کاربرد نکنید، امکان بروز عوارض جانبی اضافه پیدا می‌کند. سیلدنافیل شیوه مصرف خاصی دارد. پس ابد دستورالعمل کاربرد را در نظر بگیرید. مثلا می‌توان آن را با خوردنی یا بدون طعام استفاده کرد.

در صورت استفاده از شکل مایع آن باید حداقل ۱۰ ثانیه قبل از خوردن، شیشه دارو را به‌خوبی تکان بدهید و از سرنگ بخاطر کشیدن دوز مناسب دستیار بگیرید و بعد از آن حزن سرنگ را بشویید. سیلدنافیل معمولا ۳۰ دقیقه بعد از مصرف، بغرنج نعوظ را برطرف می‌کند و اثر آن تا چهار ساعت سپس دنباله دارد. البته تو دو ساعت نخست، این قرص اثرگذاری بیشتری دارد. یادتان باشد که فقط از برندی قرص سیلدنافیل را خریداری کنید که پزشک تجویز کرده است. احتمال دارد که برندهای دیگر اثرگذاری لازم را نداشته باشند. دوز یا مقدار کاربرد سیلدنافیل

دوز مصرفی مناسب بخاطر هر بلای ناگهانی با دیگری متفاوت است. باید دستورالعمل مصرف روی نسخه یا دستورات پزشک را در این‌باره رعایت کنید. داخل ادامه، به معرفی مدل و دوز مصرفی سیلدنافیل پرداخته شده اما اگر دوز مصرفی شما با این ارقام متفاوت است، نگران نباشید و آن را بدون مشی با پزشک تغییر ندهید.

دوز مصرفی دوا بوسیله غلظت آن هم بستگی دارد. ضمن اینکه، تعداد دفعات و فواصل بین کاربرد و مدت زمانی که باید این دارو را مصرف کنید هم به سنخ مشکل و بیماری‌تان وابسته است. برای درمان اختلالات نعوظ

اگر سیلدنافیل را به قیافه استوار مصرف شود: افراد تا سن ۶۵ باید فقط ۵۰ میلی‌گرم سیلدنافیل را عزب یک مرحله داخل روز و یک ساعت قبل از آمیزش جنسی کاربرد کنند. بنا بوسیله تجویز پزشک، دوز مصرفی می‌تواند متفاوت باشد و ۳۰ دقیقه یا چهار ساعت قبل از آمیزش جنسی کاربرد شود. برای افراد بالای ۶۵ سال، دوز این دارو فقط ۲۵ میلی‌گرم در روز است و باید آن را یک ساعت قبل از آمیزش جنسی استعمال کنند. بنا بوسیله تجویز پزشک، دوز مصرفی می‌تواند متفاوت باشد و ۳۰ دقیقه یا چهار ساعت قبل از آمیزش جنسی استفاده شود. استفاده این دارو برای کودکان فتوا نمی‌شود. برای درمان پرفشاری ریوی

اگر سیلدنافیل را به صورت مستحکم یا محلول کاربرد شود: بزرگسالان باید پنج تا ۲۰ میلی‌گرم از این جماز را سه بار داخل روز مصرف کنند. فواصل کاربرد حزن باید چهار تا شِش ساعت باشد. مصرف داروِ کودکان فقط باید تحت نظارت و رخصت پزشک باشد. روال نگهداری سیلدنافیل

این دارو را باید درون ظرفی دربسته و در دمای حجره نگهداری کنید. ضمن اینکه نباید در معرض گرما، پرتو مستقیم و تری قرار داشته باشد. از قرار دادن آن در فریزر هم خودداری کنید. اگر تاریخچه استعمال این دوا گذشته است، آن را دور بیندازید. این قرص هم مثل داروهای دیگر باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود. تو دنباله بخوانید: ۴ جنس از شایع ترین گوناگون بلای ناگهانی های مقاربتی را بشناسیم
عمر شهری با همگی آلودگی‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات کوچک و وقار که دارد، لحظاتی را پیش می‌آورد که با تمام وجود احساس خستگی می‌کنیم. به همین دلیل، داخل ابتدایی فرصت بار و بندیل‌مان را جمع می‌کنیم و به نزدیک‌ترین باغ ملی پناه می‌بریم؛ همان‌جایی که هنوز در تله ساخت‌وسازهای بی‌رویه شهری درگیر نشده و می‌توان چند ساعتی را تو دل طبیعت بوسیله دور از سروصدا و دود و استرس سپری کرد. حوض درست کردن ولشت یکی از این تفرجگاه های دنج و آرامش‌بخش است که در امتداد بیشتر با آن آشنا می‌شوید. حتما بخوانید:حوض درست کردن سقالکسار؛ گشت‌وگذار درون طبیعت دلفریب گیلاناملش؛ گنجی درون بیرونی گیلان هیشه سرسبزسفر بوسیله چالیدره مشهد؛ سفری یک روزه ولی پرهیجان

به بیرون از شهر می‌رویم که اجازه ندهیم شلوغی زندگی شهری ملول و سرخورده و ناخوش‌احوال‌مان کند. درون چنین مواقعی موبایل‌مان را درون دست می‌گیریم و نزدیک‌ترین نقاط گردشگری را جست‌وجو می‌کنیم تا شاید چیزی بخوانیم یا عکسی ببینیم که حس کنجکاوی‌مان را تحریک درنگ و راهیِ آنجا شویم. گاهی همچنین از دوستان و آشنایان سراغ بکرترین جایی را که به‌تازگی تجربه آستان داخل آن را داشته‌اند و به‌خوبی از زیروبم آن آگاه هستند، می‌گیریم و می‌خواهیم که راهنمایی‌مان کنند. بعد غم با توجه به شرایط جوی، وسایل موردنیاز را جمع‌آوری کرده و راهی می‌شویم.

محتوای این ورق می‌کوشد تا راهنمای شما بخاطر انتخاب یک مکان مناسب گردشگری باشد. این‌بار سری به دریاچه وِلشت به‌عنوان بهشت گمشده مرزن‌آبادی‌ها زده‌ایم و داده ها کاملی را از آنچه باید برای یک‌روز تفریح در آنجا بدانید، برایتان مجهز کرده‌ایم. دریاچه ولشت؛ یک میراث فرهنگی

دریاچه ولشت یکی از آثار طبیعی ایران است که در مهر سال ۱۳۸۸ به‌عنوان هفتادویکمین اثر غریزی ملی، در فهرست آثار میراث فرهنگی‌مان ثبت شد. این دریاچه در خصیصه شرقی کلاردشت و ۲۵ کیلومتری جاده چالوس، یعنی نزدیک به شهر مرزن‌آباد، استراحت دارد.

به دلیل قرار گرفتن دریاچه در ضلع شرقی کلاردشت، (ازآنجاکه کلاردشت به شهر اکسیژن ایران مشهور است) طبیعت آن آب وهوای فوق‌العاده‌ای دارد. آب دریاچه از بارش‌های جوی و چشمه‌هایی که کف دریاچه حیات دارد، تأمین می‌شود. بوسیله همین دلیل، در فصول متنوع سال عمق آب متغیر است، اما درون هیچگاه ماهی از سال این دریاچه کم‌آب و بی آب نمی‌شود. بیشترین عمق آب در سرنوشت میانی دریاچه تقریبا بوسیله ۲۲ متر می‌رسد و حاشیه دریاچه عمق تقریبی ۹ متری دارد که آبتنی را برای گردشگران شناگر آسان‌تر می‌کند.

تا پیش از اینکه میراث فرهنگی نگاه ویژه‌ای به دریاچه ولشت داشته باشد، قلیل افرادی برای گشت‌و‌گذار در طبیعت، به آن مراجعه می‌کردند که آن هم، افراد محلی بودند که موافق غریزه برای گذران اوقات صبر روانه مراتع سرسبز می‌شدند. حتی بوسیله جرئت می‌توان گفت تا یک‌دهه قبل، خیلی‌ها حتی نام این دریاچه را نیز نشنیده بودند، ولی بعد از ثبت تاریخی دریاچه، همه‌چیز تغییر کرد.

اکنون آن‌طور که محلی‌های ساکن ابتدای جاده منتهی به دریاچه می‌گویند: «از هر ۱۰ مسافری که راه جاده چالوس را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند یک روز را دور از مجادله و فضای بدلی شهری بگذرانند، راه یک نفرشان به دریاچه ختم می‌شود؛ دریاچه‌ای که تا دیروز خیلی‌ها آن را ندیده بودند و این روزها تصویرش را در شبکه‌های مجازی زیاد می‌بینیم.» بزن بریم ولشت عکس از: حسین سپهوند

اگر مبدأ عروج به دریاچه را تهران تخیل کنیم، فاصله بین تهران تا دریاچه ولشت، حدودا ۱۶۹ کیلومتر است. اگر به‌طور میانگین با سرعت ۶۰ کیلومتر تو ساعت برانیم، برای رسیدن به دریاچه کمتر از ۳ ساعت درون راه خواهیم وجود که صرف این زمان بخاطر سفری یک روزه فوق‌العاده است، اما با احتساب ترافیک همیشگی جاده کرج و جاده خاکی منتهی به دریاچه که از میانه مسیر مرزن‌آباد برای رسیدن به دریاچه درون پیش می‌گیریم، کمی کار سخت و زمان سفر از زمان پیش‌بینی شده ما، یک زمانه بیشتر می‌شود.

۱۰ کیلومتر از این مسیر همان جاده ارضی است که تا دل دریاچه پیش می‌رود. اقدامات چندانی برای هموارسازی مسیر و جاده‌سازی در این بخش ادا نشده است. جاده کاملا سنگلاخی و خاکی است و همین راندن را برای راننده‌ها، به‌ویژه برای مسافرانی که بخاطر اولین‌بار وارد این محدوده شده‌اند، باطراوت می‌کند. بنابراین این ۱۰ کیلومتر با سرعت بسیار کم و با احتیاط طی می‌شود و در تاریکی محیط بیش از یک ساعت طول می‌کشد. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که در مسیر عروج از تماشای طبیعت لذت می‌برید و قصدتان فقط چسبیدگی به مقصد نیست، از جاده منتهی به دریاچه بی‌نهایت لذت خواهید سرما. راه‌های دسترسی به دریاچه ولشت

دریاچه ولشت یکی از گزینه‌های همیشگی تورهای گردشگری یک‌روزه است. بنابراین اگر جزو علاقه‌مندان به گردشگری با تورهای تفریحی هستید، به‌راحتی می‌توانید دو روز قبل از زمان سفر با یکی از تورلیدرها تماس بگیرید و در صورت خالی وجود داشتن ظرفیت، درون تور ثبت‌نام کنید. البته اگر روزی که عزم سفر دارید، تعطیل است، بهتر است حداقل ۵ روز قبل از زمان موردنظرتان با آنها تماس بگیرید.

اگر می‌خواهید با اتومبیل شخصی‌تان راهی ولشت شوید، اتوبان تهران_کرج را انتخاب کنید و به‌محض رسیدن به بریدگی جاده چالوس تغییر مسیر دهید. پس ازآن از آن در جاده چالوس تا رسیدن بوسیله تابلو مرزن‌آباد برانید. کمی مانده به مرزن‌آباد، جانب راست‌تان یک جاده صوری می‌بینید که شما را به دریاچه می‌رساند.

چنانچه قصد سفر با اتوبوس‌های بین‌شهری را دارید، بلیط تهران_چالوس را تهیه کنید. از راننده اتوبوس بخواهید شما را ابتدای مرزن‌آباد پیاده کند. از مغازه‌های سمت عبث جاده بخواهید عده آژانس یا تاکسی‌های تلفنی آن محدوده را داخل اختیارتان بگذارند. بسیاری از ساکنان محلی آن محدوده شماره‌شان را به مغازه‌داران داده‌اند تا داخل قیافه نیاز و وجود مسافر با آنها تماس بگیرند. داخل این صورت خیال‌تان راحت است که به‌محض پیاده شدن از اتوبوس یک موتور منتظرتان است که شما را به تیر برساند. حتما بخوانید:جنگل ابر شاهرود؛ هم‌آغوشی زمین و آسمانجاهای دیدنی محلات؛ سفر به هلند ایران ماهیگیری تو دریاچه ولشت آزاد است

پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از دریاچه ولشت خودتان را برای چند ساعتی حاضر کنید. ازآنجاکه شنا و آبتنی درون دریاچه (البته با رعایت احتیاط) ممنوع نیست، اگر اهل آبتنی در دریاچه هستید، بهتر است چند دست لباس همراه داشته باشید.

اردک‌ماهی، مار آبی و قورباغه از عموم آبزیان دریاچه هستند. به دلیل وجود چند سنخ ماهی پرطرفدار، دریاچه ولشت یکی از مکان‌های ماهیگیری برای روستایی‌های پایین دریاچه و ساکنان مرزن‌آباد محسوب می‌شود. آنها به‌محض روشن شدن فضا قلاب ماهیگیری و سطل طعمه‌هایشان را برمی‌دارند و راهی حوض درست کردن می‌شوند. شما هم چنانچه علاقه‌مند به ماهیگیری هستید، حتما با خودتان قلاب ماهیگیری و طعمه ماهی ببرید.

مهمانخانه و کافی‌شاپ موجود داخل محوطه حفاظت‌شده دریاچه تا روزگار ۲۲ آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان دریاچه هستند، ولی از زمانه ۲۲ تا ۱۰ صبح فردا تعطیل هستند. ازآنجاکه مشخص کردن آتش در اطراف دریاچه اشکالی ندارد، می‌توانید غذای نیمه‌آماده‌ای را که تو طول مسیر و با توجه به گرمای هوا فاسد نمی‌شود، همراه‌تان ببرید.

چنانچه قصد ماندن تو دریاچه را دارید، همراه داشتن چادرمسافرتی، پتو (شب‌ها هوای دریاچه بسیار سرد می‌شود)، سایه‌بان، کفش راحت و مناسب برای راه رفتن روی زمین سنگلاخی، کلاه آفتابگیر، کرم ضدآفتاب و پاور بانک ضروری است. ولشت، دریاچه‌ای بر فراز ابرها

فضا که ابری می‌شود، دریاچه و دشت‌های پیرامون آن بالای ابرها هستند. وقتی از دهات به سمت دریاچه می‌آییم، گویی ابرها کمی پرده‌شان را کنار می‌زنند تا نیم‌نگاهی به دریاچه بیندازیم. همه‌چیزِ اینجا شبیه خواب می‌ماند. عصرها که محیط کمی ابری و به‌دلیل تبخیر آب دریاچه، قطره‌های شبنم در محیط پراکنده می‌شود، رنگین‌کمان زیبایی روی دریاچه پل می‌زند که نمی‌توان چشم از آن برداشت.

محال است این‌همه زیبایی را ببینید و دوربین به دست نشوید. همه‌چیز گویای این است که محلی‌ها ضایع دارند، دریاچه را بهشت گمشده بنامند. برای ما که از دودو‌دَم و سروصدای دهات هزیمت کرده‌ایم تا یک‌روز آرام و پاک در طبیعت داشته باشیم، اینجا کم از بهشت ندارد؛ اینجا خود ارم است.

اگر صبح زود بیایید و تابیدن آفتاب روی پولک ماهی‌ها را سیاحت کنید، دیگر هیچ‌چیزی نمی‌تواند مجبورتان کند که عصر راه برگشت را داخل پیش بگیرید. به همین دلیل بهتر است برای یک شب غم که شده اقامت تو جوار دریاچه را تجربه کنید تا ساعت ۶ صبح را ببینید. سکوت دریاچه، صدای پرندگان، صدای اسب‌های خانه روستایی آن سوی دریاچه و…؛ همه‌چیز حال‌تان را تا مدت‌ها خوب می‌کند. بی‌شک ولشت بهشت گمشده است که در این روزهای داغ، خودش را به ما مدال داده تا حال‌مان را خوب کند. ماندن درون شب، کنار دریاچه ولشت

کمی پایین‌تر از دریاچه، درون میانه جاده خاکی، مسافرخانه کوچکی وجود دارد که می‌توانید شب را تو آنجا سپری کنید، اما چنانچه دل‌تان می‌خواهد شب را تو طبیعت بگذرانید، می‌توانید کنار دریاچه چادر بزنید و خیال‌تان راحت باشد که هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

چند سالی می‌شود که استانداری مرزن‌آباد برای دریاچه، کیوسک نگهبانی ۲۴ ساعته برقرار کرده است. برای گذر از نگهبانی، هر اتومبیلِ انحصاری باید مبلغ ۸ هزار تومان بپردازد که بخاطر یک منطقه حفاظت‌شده ارزش مناسب و ایده‌آلی به‌نظر می‌رسد.

همچنین از ابتدای امسال، با افزایش امکانات اطراف دریاچه، از جمله تجهیز دوره دریاچه بوسیله رستوران، کافی شاپ، سوپرمارکت کوچک ویژه فروش نوشیدنی و تنقلات، تجهیز و ترقی سرویس بهداشتی، آلاچیق، نمازخانه و… اقامت تو پیرامون دریاچه آسان‌تر شده است. در کل، همه‌چیز برای لذت بردن از نهاد و نفس‌تازه‌کردن فراهم است. تنها کافی است تصمیم بگیرید و راهی شوید. در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی تهران؛ ۲۲ جاذبه گردشگری خانه دادن ۷۲ امت
بوسیله گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی تو حاشیه بهره‌برداری از پروژه های شهری درون منطقه ۱۷ با حضرت داخل جمع خبرنگاران گفت: بزرگ‌ترین پروژه در این منطقه، محوری است که به حروف ترن تهران - تبریز مربوط می‌شود و مسابقه‌ای هم بخاطر مدل سازی آن برگزار شد. امیدواریم اجرای این پروژه تاثیر اجتماعی و فرهنگی بسیاری بر منطقه بگذارد.  

او ادامه انصاف: علاوه پیاده شدن این پروژه مهم که از سوی شهرداری تهران پیگیری می شود، امروز(چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت) ۱۴ پروژه عمدتا خدماتی همچون راسته تره و بار، سالن‌های ورزشی و چند مسیر ترافیکی به بهره‌برداری رسید. سعی ما این است با عرضه خدمات بهتر بور خصیصه و جنوب تهران را کمتر کنیم و این فقره را اجرا خواهیم داد.  

شهردار تهران در پاسخ به این پرسیدن که چه تعداد از این پروژه‌ها مشارکتی‌اند، گفت: تقریبا تمامی پروژه‌ها از جنس مشارکتی وجود و داخل شرایطی که وضعیت بودجه چندان خوب محو قاعدتا به متعاقب پروژه‌های بی‌اوتی و بی‌ال‌اوتی هستیم.

حناچی درون ادامه با اشاره به شکایت نیروی انتظامی از شهرداری تهران عنوان کرد: در این خصوص پیگیری‌های لازم عمل می‌شود و پاسخ آن را می‌دهیم.

شهردار تهران درباره بیع اتوبوس دست دوم نیز گفت: در فدایی کشورها اتوبوس‌هایی با پیمایش کم ‌تر از ۱۰۰ هزار کیلومتر، در حالی که وضعیت مناسبی دارند بوسیله دلایل قانونی با ۵ سال فعالیت، به خشکی امدن گذاشته می شوند و مقدار این اتوبوس ها گاهی یک دهم مقدار همان اتوبوس نو است. از این رو، چنانچه شرایط فراهم شود از آن ها کاربرد می کنیم.

حناچی همچنین درباره تکثیر قیمت دربست تاکسی تقریر کرد: بخاطر تاکسی‌ها ۲۳ درصد و بخاطر مترو ۲۰ درصد افزایش قیمت مصوب شد که ما برابر مصوبه اجرا می کنیم.  

او در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر بوسیله دنبال اضافه عوارض از بافت فرسوده است، تصریح کرد: اولا بافتن خسته معاف از عوارض است، ثانیا ضرایبی برای صدور پروانه وجود دارد و اگر این ضرایب را نوظهور بگیریم خواه سزاوار سرزنش با نرخ مسکن در نظر نگیریم، یکی از تبعات آن این است که این سرمایه عظیم شهر بوسیله مقدار نازل در جوانمردی سازندگان استراحت می گیرد.  

حناچی داخل ته با اشاره به انتصاب سیدمناف هاشمی به عنوان کارپرداز شهردار تهران گفت: مناف هاشمی سازمانی شهرداری تهران و جزو مدیران با تجربه ناحیه است و اگر شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده تسهیم می‌برند حاصل تلاش ایشان است. تقلا می‌شود از تجربیات ایشان استفاده شود.