MDF آریا

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

شهردار قلمرو ۹ به ما می گوید: «اینجا حدود ۴۰ روباه زیبا دارد! » اما همه می دانیم واژه «قشنگ» را صرفاً به دلیل حس «نظم شناسی اش» به فقره می سرما و از این رویه بوسیله هیچ اسکناس شادمان نیست! اجاق سرگین سفید رنگ جزیی ۵شعله زهوار داخل رفته کنار داخل ورودی بزرگ این ساختمان نیم کاره علامت از وجود و پیشگاه نگهبان دارد. نگهبانی که بوسیله هیچ عنوان نمی تواند امنیت را در این حیاط ۷هزار مترمربعی وجهه درنگ. این ساختمان شقه کاره خیابان شهید نظری، در فلکه چهارم تهرانپارس در عهد دفاع مقدس قرار حیات تبدیل به مرکز توانبخشی برای جانبازان شود اما با بخشیدن زیاد از ۳ دهه دست نخورده و متروک جاویدان مانده است. گزارش ما را درباره این ساختمان «نخراشیده» که میان چند مرکز و دایره داخل انتهای محله «مجیدآباد» است بخوانید.   خانه در میان اداره های دولتی



 با یکی از ساکنان خیابان نهم خاوری تو خیابان توحید بوسیله جانب ساختمانی متروکه می رویم. از خیابان توحید به طرف انتهای خیابان نهم شرقی حرکت می کنیم و به ابتدای خیابان شهید نظری می رسیم. از آنجا میدان «قرآن» از دور پیداست. راسته زیبا و خلوتی که جان می دهد برای پیاده روی، موتورسواری، چرخه سواری، یا هر فقره دیگری که به دنج بودن و سکوت و خلوتی احتیاج داشته باشد. داخل سیرت بازار قرآن یک ساختمانی نصف کاره با تابلو سفید دیده می شود. بناء گسترده که «عباس مهدیان اقبال آبادی» که بناء اش در انتهای خیابان نهم واقع شده، مساحت آن را حدود ۷هزارمترمربع برآورد می کند. این بناء به قول اهالی نگرش حدود ۴۰ سال است که به همین شکل و به همین وضع پاینده مانده است.

نیمه کاره و متروک. ترساننده و تاریک. کثیف و باثبات و البته پر از موش و جانوران کنایه دار. در واقع در هر سوراخ سنبه اش، کلونی این جانوران است که بخاطر خویشتن جولان و به عمر حقیرانه خود، البته در کنار ساکنان فلکه چهارم تهرانپارس دنباله می دهند. این ساختمان تو حقیقت بین اداره های دولتی سرزمین ۹ محاصره شده است. در غرب ساختمان که روی تابلو، متعلق بوسیله «کالج مدیریت توانبخشی» است، ساختمان معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ بوسیله چشم می خورد. در شرق این ساختمان، شهرداری ناحیه۹ منطقه۴و درون جنوب میدان قرآن، پارکینگ چند هزاره متری رایگان شهرداری و دست آخر داخل شمال، خیابان چهاردهم قرار پژمان است. ساکنان خیابان توحید و برزن مجیدآباد با گذشت ۴۰سال هنوز امیدوارند که با عکس العمل این گزارش سرانجامی را برای این ساختمان گرایش بکشند. مهدیان دولت آبادی یکی از این ساکنان ۴۰ساله است.   ساختمان دست به دست چرخیده است!  



«رضا مهریزی» شورایار محله «مجیدآباد» ساکن فلکه چهارم تهرانپارس است. بوسیله قولی «سجل» و تاریخچه این مسکن در دستش است. بی رودربایستی می گوید: «این زمین حدود ۴ دهه است که به همین شکل ول شده و به لحاظ زیست محیطی و مباحث اجتماعی مشکلاتی برای ساکنان محله ما مهیا کرده است. هیچ وضع کنترلی روی آسیب ها و معضل های موجود این ساختمان نیمه کاره وجود ندارد. این زمین و ساختمان نیمه کاره داخل اختیار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی است. به تری شنیده ام که این ساختمان به مقدر شدن مخصوص و به فردی واگذار شده تا دست آخر به بیمارستان و مرکز توانبخشی تحول شود ولی با ردیابی همسایه ها و هیئت امنای مسجد المجتبی(ع) و بسیجیان این مسجد هنوز به پاسخ قطعی و سرراست نرسیده ایم. در شورایاری خیابان کوچک تاکنون چندین مصوبه داشته ایم و مقرر کرده ایم که تکلیف این بنا نمودار شود. مکاتباتی هم با شهرداری ناحیه ۹ داشته ایم. از شیوه شهرداری مبدا شدیم که این ساختمان تو حال ارجاع است. اعتبار مسلم و عجالتاً باید این واقعیت را با مردم در میان بگذارم که خلال ۳۰ سال گذشته این بناء چندین و چند جنین دست به دست چرخیده است اما هنوز هیچ مفید برای سامان اعطا کردن به آن انجام نشده و حالا نیز درون اصالت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی راحتی دارد. چماق نگهبان منافی اشرار نمی شود!  

«محمدرضا رستمی» صاحب سوپرمارکتی سر خیابان نهم شرقی یکی دیگر از ساکنانی است که انتظار دارد هرچه زودتر تکلیف این ساختمان نیمه کاره ۴۰ ساله مشخص شود. به گفته خودش بارها برای جمع آوری معتادان و اشرار و کارتن خواب هایی که در حیاط این خانه امن می گیرند و پنهان می شوند، با کلانتری ۱۴۶ خیابان رشید وابستگی پژمان و بارها شهرداری را در جریان قرار داده اند ولی بوسیله تعهد معروف هنوز آب از آب تکان نخورده و کارشان گویی آب درهاون کوبیدن بوده است. رستمی می گوید: «مشتریان میدان میوه و تره بار توحید، کارفرما رجوع های مرکز مخابرات مثال گمنام و نمازگزاران مسجدالمجتبی(ع) هر روز تماشاچی تردد افراد معتاد و کارتن رویا به این خانه بد که علاوه به خشکی امدن همگی مشکلاتش نمای خیابان کوچک را بی آرامی زشت کرده، هستند و بارها بوسیله کلانتری و شهرداری شکایت کرده اند ولی هیچگاه اتفاقی نیفتاده و نمی افتد. ۴۰ سال پیش یادم است که فقط یک سال خاکبرداری این ساختمان کشش کشید و درون مقطعی حزن راحتی حیات اینجا به مرکزی مثل درمانگاه «شفا یحیاییان» تغییر شود اما هرچه بوده و دیده ایم و شنیده ایم تا بدین حین جنین و وعید بوده و دیگر هیچگاه! معتادان به راحتی فنس ها را بسرنوشت شوم دچار کردن می کنند و شب ها تو این ساختمان می خوابند. وجود آنها کنف منطقه و محله را به خطر انداخته وکاری از دست پلیس اندوه ساخته نیست. بود نگهبان این ساختمانی هم که حدود ۲، ۳ سال است در اینجا سکونت دارد، نمی تواند ضامن کنف محله ما باشد. داخل یک گفتار باید گفت که زور اشرار به عنف چماق نگهبان می چربد! » استقامت ساختمان رگه خورشید ندارد  مسعود سلیمی-شهردار سرزمین ۹ منطقه ۴

از شهردار ناحیه ۹ منطقه ۴ درباره این ساختمان می پرسیم. جویا می شویم که شهرداری برای پناه کوچه و زیبایی عفو به شکل ظاهری این منطقه چه کارهایی ارتکاب داده است. «مسعود سلیمی» شهردار قلمرو ۹ منطقه ۴ واقعیتی را با ما داخل میان می گذارد: «جمع آوری معتادان در حیطه کار نیروی انتظامی است و بوسیله ما مربوط نمی شود. ولی از آنجایی که این خانه چندین سال است که شقه کاره باقی مانده ما چندین بار و در دوره های مختلف بوسیله صاحبان آن تذکر و اخطاریه داده ایم. ساختمان ۷ هزارمترمربعی سیرت بازار قرآن اگر خطرآفرین بود وضعش اختلاف می کرد.

در این قیافه ما می توانستیم جریمه سنگینی روی دوش صاحبانش بگذاریم تا داخل دنباله ساخت وساز و پیش از نخست مکرر پیدایش وساز، آنها را ملزم کنیم تا جزا سنگینشان را بپردازند. اما اکنون واقعیت به ما نکته دیگری را می گوید. واقعیت درون شلنگ اول این است که به تعهد بچه های تهران استقامت ساختمانی ردخور ندارد و این ساختمان به هیچ وجه خطرآفرین نیست و با توجه به بنیان و پی ریزی اش که حدود ۴دهه پیش ارتکاب گرفته، این ساختمان از استحکام مطلوبی برخوردار است. صاحبان ساختمان دور زمین خود فنس کشیده اند و درون تو زمین خودشان محصورند. این بناء متعلق به دانشکده شهید بهشتی بود و به بخش خصوصی واگذار شد. مدخل مخصوص اما نتوانست به تعهداتش پایبند باشد و به همین دلیل دانشگاه قرار عدالت را به شکل قانونی الغا کرد.

ما یک هفته پیش بوسیله همراه شورایار محله از این ساختمان ملاقات کردیم. با دانشگاه شهید بهشتی تماس گرفتیم. چندین اخطار به آنها دادیم و آنها را ملزم کردیم که به اخطارهای کتبی ما پاسخ دهند. » 
از سلیمی می پرسیم که شهرداری ناحیه ۹ چه اقدام های بازدارنده ای برای ایمنی و آسایش زندگی شهروندان این خیابان کوچک ادا داده است. سلیمی بدون مکث می گوید: «ما می توانیم برای مقابله با جانوران موذی در مسکن و اطرافش طعمه گذاری کنیم. در صورت امید بسرنوشت شوم دچار کردن خصوصی و دانشکده پزشکی دانشگاه مثال بهشتی آماده هرگونه شریک با آنهاییم. شهرداری حاضر است هرکاری ارتکاب دهد تا سرنوشت این خانه نیم کاره هرچه زودتر مشخص شود و وجودش نه باعث مزاحمت اهالی محل بلکه برای آنها کار کننده بی قراری باشد و مشکلی از مشکلات آنها را از سر راهشان بردارد. »
چرخه های برقی حاضر به سیستم پدال کمکی واقعاً در چند سال اخیر بیش رواج یافته اند و هنگام سواری، شما را از لحظه نمی اندازند. درحالی که بسیاری از طرح ها به دنبال دوچرخه سنتی هستند، شرکت آلمانی eRockit قطعاً متجاوز از آنکه به متعاقب چرخه باشد، از بخش های موتوری در دشت جدید خود استفاده می کند.

بوسیله طور سنتی، موتورگازی به موتورسیکلت کوچکی مجهز به پدال حرکت دورانی ای می گویند که موتورسوار می تواند از حالت توقف تا جایی پدال بزند و سپس سایر مسافت سیر را از قدرت سیستم پیشران کوچک بهره ببرد. اخیراً این اصطلاح بخاطر موتورسیکلت های سبک اندازه و کم قدرت مصرف می شود که هیچ متد پدالی ندارند.



محصول جدید eRockit کاملاً موتورگازی نیست و همچنین شباهتی نیز به چرخه ی فراهم به سیستم پدال کمکی بی آرامی ندارد، اما چیزی بین این دو است. درواقع سازندگان آن می گویند که مانند دوچرخه انجام می بطی ء ولی عملکردی مشابه موتورسیکلت ارائه می دهد. در حقیقت eRockit پیشدستی کردن کندرو و بیشینه سرعت بسیار از ۸۰ کیلومتربرساعت خود را ازطریق سیستم محرکه مستقیم عاری کلاچ بوسیله رخ می کشد.

گفته می شود که سواری الکتریکی سنکرون آهنربا دائم آن تا ۱۶ کیلووات غلبه ارائه می دهد و باعث می شود که نیروی پدال زنی حرکت دورانی سوار را تا زیاد از ۵۰ موافق افزایش دهد. شعاع حرکتی به لطف بهره گیری از پکیج باتری ۶/۶ کیلووات ساعت، تا بیش از ۱۲۰ کیلومتر بوسیله ازای هر بار شارژ چهار ساعته می رسد.

مقاله های مرتبط:تبدیل دوچرخه عادی به برقی، با ابزار رولوشن ورکسسه دوچرخه آف رود رانگو با موتور کمکی برقی، معرفی شد

سواری با eRockit ساده است. شما تاج ایمنی خود را روی سر می گذارید و روی دستگاهی مانند موتورسیکلت می نشینید و نخست به پدال کوفتن می کنید. همدستی سازنده ادعا می کند که دوچرخه سوار خواه موتورسوار هنگام حرکت و استفاده کردن از نیروی پدال زنی نسبتاً کم، نیروی رانشی روبه جلوی بیش مهیجی را تجربه می درنگ. 

بخشی از مشخصات متخصص eRockit منتشر شده اما این انبازی می گوید که از فریم آلومینیومی، رینگ های آلیاژی استیل وزن، ترمز دیسکی، سیستم روشنایی یکپارچه مصنوع شده است و معادل طاسی آن بدون احتساب موتورسوار، تنها بوسیله ۱۲۰ کیلوگرم می رسد.

میوه جدید eRockit با قیمت ۱۳ هزار و ۳۵۰ دلار، تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد آزمایشی را تجربه کرده است. ویدیوی ذیل آزمایش این دوچرخه /موتورسیکلت را مدال می دهد.

 دانلود      360P       720Pبیشتر بخوانید:موتورسیکلت سفارشی بی ام و برای آندرس پالوپدر مسابقات موتورسیکلت Isle of Man TT 2019 چه گذشت؟Isle of Man TT باز هم قربانی گرفتداستان برند جاینت؛ بزرگ ترین تولیدکننده حرکت دورانی تو جهانموتورسیکلت مفهومی بی ام و R18 رونمایی شد
ادبیات علمی تخیلی، یکی از شاخه های پرطرفدار ادبیات، درمیان افراد به خصوص گروه سنی کودک و نوجوان است. این نوع ادبی، با تلفیق اصل تصور و واقعیات علمی، مجاهدت داخل آفرینش جهانی دارد که درون آن، ترفیع علمی بشر، او را قادر به انجام هر کار کننده ساخته است. در ادامه گلچینی از بهترین کتاب های علمی تخیلی برای کودکان و نوجوانان را معرفی کردن کرده ایم. حتما بخوانید:کتاب آلیس در سرزمین عجایب؛ سفری خیالی برای فرار از روزمرگی هامعرفی بهترین عاشقانه های رمان ایران و جهان بخاطر نوجوانانکتاب این وبلاگ واگذار می ‎شود؛ اشاعه انتظار ۳۰ ساله زال در یک وبلاگ

اهمیت داستان های علمی تخیلی و فانتزی هنگامی مشخص می شود که می بینیماین گونه ٔ داستانی، تأثیر اثبات شدهٔ شگفت انگیزی به خشکی امدن خلاقیت کودکان و نوجوانان دارد. نوجوانان با خواندن ادبیات های علمی تخیلی، اندیشهٔ خود را از حوزهٔ واقعیات معمول، به مملکت ٔ تخیل بوسیله تصعید درمی آورند که در آن حد و مرزی برای ایجاد قوانین بود ندارد. یادمان نرود که بسیاری از مخترعین و دانشمندان بزرگ جهان، موفقیت خود را مدیون رویاهای کودکی خود هستند.

در این نوشته، مجموعه ای از شعر های علمی تخیلی را وارسی خواهیم کرد. تاریخچه های پیشنهادی این مقاله، ترکیبی از داستان های علمی تخیلی فیروز داخلی و خارجی هستند که جذابیت موضوع و متن، بنیانی ترین فاکتور برای انتخاب آنها بوده است.

از صمیم دل آرزو داریم که نصیب خوانندگان نوجوان ما نیز همچون نیکلا تسلا، استیون هاوکینگ، میچیو کاکو، ماری کوری و دیگر بزرگان بصیرت و هنر به جایگاه والایی در این عرصه ها برسند. ۱. قریه و ستارگان

بیایید مرزهای فرض مان را به ورای زمان حال بسط دهیم. ده سال بعد؟ نه! حتی صدسال دیگر تیمار نه. بیایید بوسیله قرن های بعد فکر کنیم. مثلا یک میلیون سال بعد. به دید شما یک میلیون سال دیگر زمین به شکلی داخل آمده است؟ ما چه شکلی خواهیم شد؟ آیا هوا زیست ما، به همان شکلی خواهد بود که امروز می بینیم؟

کتاب شهر و ستارگان، به همهٔ سؤالات فراز جواب داده است. داستان از این استراحت است که میلیون ها سال بعد، زمانی که همهٔ اقیانوس ها و دریاها بی آب شده اند و تقریبا حیات روی زمین درحال نابودی است، آدم ها به مرحله ای از تکامل فصیح اند که عمری جاودان دارند. جالب و البته ترسناک است! نه؟ فکرش را بکنید! همهٔ انسان های همیشگی باقی مانده روی کرهٔ زمین، در شهری ارشد و سرپوشیده که با دیوارهایی بسیار بلند از باقی دنیا جدا شده است، زندگی می کنند و سالیان سال است که کسی پایش را آن سوی دیوارها نگذاشته است.

تا اینکه پسری به نام آلوین، در این شهر تولد می شود. او، تقدیر انسان های زمین را جفا دیگری رقم می زند و پایش را از مرزهای رازآلود شهر، فراتر می گذارد و به رازهایی پی می برد که برای سال ها ناشناخته مانده اند. چه رازهایی؟ جواب این سؤال را با خواندن تاریخچه جذاب قصبه و ستارگان رک خواهید کرد. این تاریخچه نوشتهٔ آرتور سی کلارک، نویسندهٔ شهیر ادبیات های علمی تخیلی جهان است و توسط انتشارات تندیس، چاپ شده است. ۲. مجموعهٔ بردیا و گولاخ ها



اعتراف می کنم که همهٔ ادبیات های علمی تخیلی گیتی اندکی فانتزی در خودشان دارند. زمان حال گیریم که فانتزی داستان های بردیا، قدری بیشتر از بعد علمی اش باشد! چه اشکالی دارد که گاهی تخیل مان بیشتر از جزء علمی مغزمان کار کند؟

اگر بوسیله متعاقب کتابی هستید که بتواند حسابی شما را سرگرم کند، ادبیات های بردیا و گولاخ های نادیده وغریب زیرزمینی را به شما پیشنهاد می دهیم. ماجرا از جایی شروع می شود که بردیا همسترش را گم می کند و به پیرزن همسایه مشکوک می شود. او همیشه خیال می کرد که پیرزن همسایه، جادوگری عجیب است که اینک همسترش را نخجیر کرده است تا با آن سوپ همستر قرص کند! (چه چیز نفرت انگیزی!) همین ماجرا باعث می شود تا بردیا راهی سفری عجیب به هزاران اشکوب مافوق زمین شود تا با دنیای گولاخ ها آشنا شود.

همین آشنایی باعث می شود تا هر بار ماجرایی متاخر برای بردیا اتحاد بیفتد. دفعهٔ بعد، گولاخ ها از روستا زیرزمینی شان به زمین هجوم می آورند تا زندگی را روی زمین نابود کنند و بردیا باید جلوی این اتفاق شوم را بگیرد. نو این همهٔ تصادم نیست. داخل فرز سوم کتاب، با خرابکاری بردیا، یکی از خواهرانش اسیر گولاخ ها می شود. خلاصه اگر مانوس دارید با بردیا و ماجراهای دوست داشتنی و هیجان انگیزش همراه شوید، از این کلکسیون غافل نشوید. کتاب های این مجموعه، به نظام شاهزادهٔ شنل تشتکی، پیشگوی چشم نقره ای و هیولای زبان خوار نام دارند.

مجموعهٔ بردیا و گولاخ ها به خامه مهدی رجبی و بوسیله همت انتشارات افق، هوشیار بازار کتاب شده است. ۳. جک جنگلی

حتما همهٔ شما با اخبار محیط زیست و هشدارهایی که درمورد خطرات کاربرد بیش از حد منابع طبیعی می دهند، آشنا هستید. بیایید با هم تصور کنیم که اگر این هشدارها را جدی نگیریم و همچنان به استفاده زیاد از اندازهٔ این منابع ادامه دهیم، چه اتفاقی می افتد؟

کمترین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که انسان ها عادت تصاحب این منابع با هم مسبوق دعوایی بزرگ شوند. ولی امان از روزی که منابع حیاتی زمین دست عده ای قدرتمند بیفتد.

موضوع کتاب جک جنگلی اندوه همین است. داستان در قرن بیست وسوم درون انگلستان اتفاق می افتد. منابع حیاتی سرمد مانده در زمین در تصاحب عده ای قدرتمند هستند و مابقی افراد باید برای حی ماندن، شبیه برده برای اشراف کار کنند. درون این میان، جک پسری از اشراف، به این وضعیت اعتراض می کند و بوسیله بزه این اعتراض از طبقهٔ اشراف رانده می شود و به جزیره ای دور جلای وطن می شود.

داستان جک، ماجرایی تکان دهنده و جذاب است که یادمان می آورد که مصرف پایدار منابع و حفظ حق بود برای آیندگان درواقع مواجب ای به خشکی امدن گرمابه های ماست. تاریخ جک جنگلی، توسط جان کریستوفر، نوشته شده است. این کتاب توسط حسین ابراهیمی به فارسی ترجمه شده است و انتشارات افق، آن را منتشر کرده است. ۴. کارن و پنج شهر اسرارآمیز

نظرتان دربارهٔ داستانی ترسناک چیست؟ دوست دارید کتابی بخوانید که اتفاقات سحرآمیزش، مو به تن تان سیخ کند؟ اگر جواب تان مثبت است، پیشنهاد می کنیم که حتما کتاب کارن و پنج شهر اسرارآمیز را از مجموعهٔ شبهه نحس، بخوانید. این تاریخچه دربارهٔ ماجرایی عجیب و البته سهمگین است که برای پسری به نام کارن اتفاق می افتد.

همگی چیز از یک تاریخ شروع شد. کتابی که کارن با فاحش کردن نامه ای درمیان آن خود را تو موقعیتی نوظهور قرار می دهد. طولی نمی کشد که کارن خودش را وسط شهر اسرارآمیزی فاش می کند که پر از اتفاقات نوظهور و غیرعادی است. چنانچه می خواهید بدانید که چه اتفاقی برای کارن می افتد و اصلا ماجرای این ولایت اسرارآمیز چیست، حتما کتاب کارن و پنج ولایت اسرارآمیز را بخوانید.

نکتهٔ دیگری که دربارهٔ این داستان بود دارد، این است که این تاریخ چابک دوم مجموعهٔ شبهه نامیمون است و نویسنده شرط داده است که قسمت های بیشتری از این کتاب را منتشر بطی ء. پس اگر به ژانر ترسناک تخیلی فرع دارید خواه متعدد وقت است که کمی هیجان را امتحان نکرده اید، سری به انتشارات چرخ وفلک بزنید و این کتاب بیم انگیز را مهمان کتابخانهٔ خود کنید. این تاریخچه نوشتهٔ بیتا حسینی است و انتشارات چرخ وفلک آن را منتشر کرده است. ۵. ریاضیات لعنتی



آیا شما اندوه از آن دست افرادی هستید که از ریاضی متنفرید؟ یا ابد از خودتان می پرسید که خب! این ریاضی دقیقا کجا بوسیله دردم می خورد؟ یا مثلا تفکر می کنید که هیچگاه لمحه ریاضی را یاد نخواهید گرفت؟ خبر خوب این است که شما عزب نیستید. آلیس هم مثل شما خاطر می کند. آلیس، دوشیزه نوجوانی است که مثل شما از ریاضی متنفر است و فکر می درنگ که هیچگاه حین نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند. تا اینکه یکروز درون پارک با آقای لوئیس کارلوس آشنا می شود. لوئیس، دانشمند و ریاضی دانی است که آلیس را با خود بوسیله سرزمینی بی سابقه می برد. ملک اعداد!

او داخل ناحیه اعداد با درخت اعداد، هیولای هزارتو و یک عالمه اتفاقات نادیده و هیجان انگیز دیگر مواجه می شود. او خیلی زود مسبوق می شود که ریاضی، نه تنها سخریه و غیرقابل حس نیستند، بلکه تدریس آن بسیار کیف حصه و کاربردی است، عزب باید یاد بگیریم که چطور به آن نگاه کنیم.

بیایید قبول کنیم که ریاضی یکی از کاربردی ترین و مهم ترین درس هایی است که باید یاد بگیریم و چنانچه تحصیل آن برایمان مشکل و تلخ است، کتاب ریاضیات لعنتی را حتما بخوانیم تا ما غصه مثل آلیس، سیاق آشتی کردن با ریاضی را یاد بگیریم.

تاریخچه ریاضیات لعنتی (آلیس در سرزمین اعداد) نوشتهٔ کارلو فرابتی، توسط انتشارات فاطمی، باخبر بازار شده است. ۶. المپیک روباتی

تابه حال برای کارگاه های روباتیک ثبت معروفیت کرده اید؟ تابه حال یار داشته اید که خودتان یک روبات محکم کنید؟ دنیای تاسیس روبات ها و فهمیدن مصنوعی، دنیای بسیار جذابی است. آیندهٔ ما و روبات ها داخل انجام مسئولیت ها به بی قراری گره خورده است و نمی قابلیت این موضوع را ابا کرد. هر روز که می گذرد، فهم مصنوعی پیشرفت بیشتری می بطی ء و بشر، دست بوسیله اختراعات جالب تری در این حوزه می زند.

موضوع ساخت روبات قدیم هیجان انگیز است. مخصوصا اگر برای شریک شدن درون مسابقاتی به عظمت المپیک باشد. البته منظور ما المپیک واقعی نیست، المیپک روباتی است!

تاریخچه المپیک روباتی، دومین فرز از مجموعهٔ جامع سوئیفت، نوشتهٔ ویکتور اپلتون است که ادبیات پسری باهوش و خلاق به نام تام را روایت می کند.

تام، قصد دارد که با ساختن روبات، درون مسابقات بزرگ رباتیک کشورش همدستی کند؛ مسابقاتی که از طرف دفتر خرد و فناوری قلعه زوجیت جمهوری برگزار خواهند شد.

ولی از آنجا که حوزهٔ معرفت و فناوری ابد دشمنان اختصاص خودش را دارد، با پیدا شدن سر و کلهٔ گروهی ضدعلم که با این مسابقات مخالفند، تخریب هایی اتفاق می افتد. نکتهٔ تأسف مرحله هم این است که دستگیری این خرابکارهای باهوش فقره متجاوز دشواری است.

خب! بهتر است که بقیهٔ ماجرا را در کتاب المپیک روباتی بخوانید. این کتاب توسط پانته آ خوش نویس برگردان شده است و انتشارات محراب قلم آن را وارد بازار کتاب کرده است. ۷. نوزاد نگرش نقاش ها

اگر روزی ماشین زمان مشخص کنید، با آن چه می کنید؟ کثرت قلق انگیز است، نه؟ پندار کنید! مردم اقتدار این را داشته باشد که بتواند به زمان های گذشته سیر درنگ. تا بوسیله حال تفکر کرده اید که چنانچه توانایی رفتن بوسیله گذشته و بازدید با افراد نامدار را داشتید، چه کسانی را انتخاب می کردید؟

خریدار مال دزدی سامانِ کتاب طفل محل نقاش ها، بوسیله طرز غریبی این توانایی را معلوم کرده است و از زمانی که از عروج اروپا برگشته است، فلش مموری اسرارآمیزش، از عکس های یادگاری با نقاشان ارشد باستانی لبریز شده است.

او در این مجموعه با داوینچی، میکل آنژ، ونگوک، پیکاسو، فریدا و دالی بازدید می نرم. استراحت است شما هم تو مسئله این ملاقات های تشویش انگیز، با بزرگان هنر قرون گذشته آشنا شوید. مثلا فکر کنید که روزی امکان این را داشتید که همسایهٔ میکل آنژ یا همخانهٔ داوینچی باشید! اوه! حتی فکرش غم هیجان انگیز به دیدن می رسد. اگر از فرع مندان هنر و نقاشی هستید و پشت داستانی دلگشا تاسیس و دوست داشتنی برای آشنایی با زندگی بزرگان تاریخ هنر می گردید، حتما این کتاب را بخوانید. با اینکه تلفیق تخیل و دنیای واقعی کتاب هنر کار سختی به دید می رسد، اما نویسندهٔ خوب کتاب، بوسیله احسان از پس این روند به خشکی امدن آمده است.

تاریخچه بچه نگرش نقاش ها، بوسیله خامه محمدرضا مرزوقی و بوسیله همت انتشارات هوپا، در شش جلد منتشر شده است. داخل امتداد بخوانید: تقویت اعتماد به لحظه در نوجوانان با ۱۰ متد کاربردی
از دست دادن حافظه قدری اجتناب ناپذیر از افزایش سن است. اگر معمولاً چیزهایی را فراموش می کنید که مربوط به همین چند روزگار پیش هستند، از دست دادن حافظه ی کوتاه مدت را تجربه می کنید. اولین چیزی که احتمالاً به ذهنتان می رسد این است که دچار آلزایمر شده اید، اما همه ی موارد ضعف حافظه ناشی از آلزایمر نیستند.از مشت اعطا کردن حافظه ی کوتاه مدت چگونه است؟

از دست اعطا کردن حافظه ی کوتاه مدت ماجرا ای است که داخل آن فرد معمولاً چیزهایی را که اخیراً دیده، شنیده و یا ارتکاب داده است فراموش می یواش. وقتی مغز شما معلومات کوچکی را که اخیراً دریافت کرده پردازش و ذخیره می کند، به آن حافظه ی کوتاه مدت می گویند. هرچند از دست دادن حافظه ی کوتاه مدت در پروسه ی سالخوردگی امری اجتناب ناپذیر است اما می تواند تو اثر عوامل دیگری نیز به وجود بیاید مثلاً انهدام عقل، آسیب بوسیله عدد و یا یک اختلال قضیه. از دست اعطا کردن حافظه کوتاه مدت چه تفاوتی با از دست اعطا کردن ذهن بلندمدت دارد؟

در از دست اعطا کردن حافظه ی کوتاه مدت:
* بی نظیر چیزهایی را فراموش می نرم که چند ساعت پیش روی داده اند مثلاً صبحانه چه خورده است خواه دیشب چه فیلمی را سیاحت کرده است.
* بخشی از پروسه ی طبیعی پیری است.
* می تواند نتیجه ی یک تصادف ی دیگر مانند بیماری آلزایمر باشد.
* پا بر جا ترین علامت آن فراموش کردن چیزهایی مربوط به چند ساعت پیش است. درون از مشت دادن حافظه ی بلندمدت:

* بی مانند وقتی که به مفروضات و خاطرات مربوط به گذشته نیاز دارد به مشقت می تواند آن ها را به یاد بیاورد. این خاطرات می توانند متعلق به چند هفته پیش، چند ماه پیش و خواه حتی چند سال پیش باشند.
* از دست دادن حافظه ی بلندمدت مشابه از دست اعطا کردن ذهن ی کوتاه مدت بخشی از پروسه ی غریزی پیری است.
* می تواند ناشی از حادثه ی دیگری شبیه بیماری آلزایمر باشد.
* اصلی ترین علامت آن فراموش کردن چیزهایی است که سال ها پیش روی داده اند. انگیزه از دست دادن ذهن ی کوتاه مدت و فراموشی چیست؟

5 عامل مهم در از دست اعطا کردن حافظه ی کوتاه مدت نقش دارند که تو ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

1. بلای ناگهانی های مغزی:
هر بیماری که بر عدد خواه لیف آن اثر بگذارد، به نعوظ بالقوه می تواند باعث از دست عدول کردن حافظه کوتاه مدت شود. از جمله این بیماری ها عبارت اند از:
* بیماری آلزایمر (AD): قطعاً شناخته شده ترین مصیبت است که باعث از دست اعطا کردن حافظه کوتاه مدت می شود. این بیماری علت 60 تا 80 درصد همه ی دمانس ها است.
* دمانس عروقی (VaD): عبارت است از هرگونه زوال عقلی که از سکته مغزی خواه سایر بیماری های عروق خونین مانند واسکولیت ناشی می شود.
* دمانس بدن لووی: یک شکل نادر انحطاط عقل است که تو نتیجه ی تجمع غیرطبیعی پروتئین تو عدد تشخیص داده می شود.
*بلای ناگهانی هانتینگتون: یک بیماری مغزی دژنراتیو ارثی که با حرکات غیرارادی خواه پریدن مانند شناخته می شود.
*مصیبت پارکینسون (PD): یک بلای ناگهانی تحلیل برنده که با کمبود نوروترنسمیتر دوپامین همراه است که جهت لرزش، سفتی عضلات و اختلالات حرکتی می شود.
* مولتیپل اسکلروزیس (MS): یک بیماری مزمن است که تو آن سیستم حمایت به پوشش خواه غلاف سلول های عصبی حمله می یواش و باعث ایجاد علائمی مانند بی حسی، اختلالات حرکتی و خستگی می شود.
* دمانس لوب پیشانی گیجگاهی (FTD): کلکسیون ای از بیماری ها که در آن قسمتی از لوب دچار آتروفی شده و جهت تغییرات غیرطبیعی تو ناحیه ی تمپورال یا فرونتال مغز می شود.
* صرع: تشنج هایی که افراد مبتلا به صرع تجربه می کنند می توانند باعث از دست روبیدن حافظه کوتاه مدت شوند.
* تومورهای مغزی: می توانند بوسیله بافت های طبیعی عدد آسیب برسانند و باعث از دست دادن حافظه کوتاه مدت شوند.

2. عفونت های مغزی:
هرگونه باکتری یا ویروس مسبب آنسفالیت (عفونت بافتن مغزی) یا مننژیت (عفونت لیف های اطراف عدد) می تواند انگیزه اختلال در حافظه باشد. با این حال، برخی از عفونت ها به طور ویژه با اختلالات ذهن مرتبط هستند، مثل:
* بیماری لایم
* اچ آی وی / ایدز
* سیفلیس

3. آسیب های مغزی:
هر فرایندی که علت آسیب عدد می شود - از جمله آسیب های پس از عارضه یا آسیب شاگرد از محرومیت مواد مغذی خواه اکسیژن می تواند منجر به از دست رفتن حافظه شود. از جمله:
* ضربه بوسیله سر: ضربه مستقر و تصادفی
* جراحی: شامل جراحی مغز و یا هر جراحی که تو طی آن جریان خون به مغز داخل معرض خطر باشد.
* محرومیت از اکسیژن: هر رویدادی که به دوره ای از بینوایی الحاق اکسیژن به مغز منجر شود، از یکسره حمله قلبی، خفگی تمام مدت، یا غرق شدن
* کمبودهای تغذیه ای: به خصوص کمبود ویتامین B1 خواه B12

4. علل روانشناختی یا روانپزشکی:
علل روانپزشکی خواه روانشناختی استرس از شایع ترین تا غیرمعمول ترین آن ها مانند:
* فشار روانی
* اضطراب
* ملالت
* اختلال دوقطبی
* جنون شباب

5. مصرف فدایی داروها و یا مواد افیون:
فدایی از داروها که به طور معمول تجویز می شوند و یا برخی مواد مخدر با اختلالات ذهن مرتبط هستند. از جمله می قابلیت به موارد کوچکتر اشاره کرد:
* مصرف الکل یا مواد تریاک
* داروهای ضد خوف (بنزودیازپین ها قرین کلونازپام)
* داروهای کاهش دهنده کلسترول (استاتین ها متشابه لووستاتین)
* داروهای فشارخون (بتابلوکرهایی مانند آتنولول)
* مخالف دردهای مخدر (متشابه هیدروکودون)
* ضدافسردگی ها (ضدافسردگی های سه حلقه ای مانند آمی تریپتیلین)
* داروهای رویا آور (مانند زولپیدم)
* داروهای مؤثر بر بی اختیاری ادراری (آنتی کولینرژیک هایی مانند اگزوبوتینین)
* آنتی هیستامین ها (آنتی هیستامین های سراب مبدا متشابه دیفن هیدرامین)
* داروهای شیمی درمانی (مثل ایفوسفامید) علائم از دست دادن ذهن ی کوتاه مدت

* پرسیدن سؤال های همسان به نعوظ مکرر
* فراموش کردن محل ساختمانی و ...
* فراموش کردن کارهایی که فرد اخیراً عمل داده است.
* فراموش کردن چیزی که فرد اخیراً دیده یا شنیده
چنانچه با هر یک از علائم گفته شده مواجه اکید نیکوترین کار این است که سبب نمره قائم و دقیق به پزشک رجوع کنید. درمان

برای علاج از مشت دادن ذهن ی کوتاه مدت طیفی از راهکارهای پزشکی وجود دارد ولی درمان وابستگی بوسیله سبب این واقعه دارد.
* داروهایی بخاطر درمان لخته ی خون، ادا جراحی، درمان سرطان و رفتاردرمانی شناختی، متداول ترین سر های درمانی این تصادم در معلول رخداد ای دیگر قرین سرطان یا لخته شدن خون داخل عدد هستند.
* در برخی موارد، کمبود مواد مغذی نیز می تواند عامل از دست دادن حافظه ی کوتاه مدت باشد. بنابراین درون چنین مواردی، جبران کمبود می تواند مشکل را رفع بطی ء.
راهکارهای غریزی معروفی نیز وجود دارند که می توانند عملکرد شناختی را تقویت کنند، مانند امگا 3. هر روز یک مکمل امگا 3 استفاده کنید. برای تفویض دوز مناسب این مکمل با پزشک مشورت کنید.
ویتامین B12 نیز برای تقویت عملکرد عدد کار کننده است. با مشی پزشک می توانید هر روز مکمل B12 مصرف کنید.
کورکومین نیز می تواند به شما کمک یواش تا ذهن تان را تقویت کنید. شیرطلایی بنوشید: یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم افزودن کرده، خوب ممزوج کنید و بنوشید. عامل پا بر جا کوشا در زردچوبه، کورکومین است که می تواند علائم اختلال حافظه را کاهش دهد و خواه حتی کاملاً رفع کند. از این رو، انتخابی زیاد برجسته برای درمان از دست اعطا کردن ذهن ی کوتاه مدت به شمار می رود.

چگونه می استعداد از از مشت دادن حافظه ی کوتاه مدت پیشگیری کرد؟

* خوب و کافی بخوابید.
* مرتباً بازی کنید.
* مجرا حل کنید خواه فعالیت هایی ارتکاب دهید که مغزتان را بوسیله چالش بکشند.
* با رفع شلوغی ها و به غصه ریختگی های خانه، حواس پرت کُن ها را کاهش بدهید.
* فهرستی از کارهای ضروری تان تهیه کنید و مقابل همین برنامه پیش بروید.

بیشتر موارد از دست دادن حافظه ی کوتاه مدت، ناشی از رفعت رفتن سن است و نسبتاً طبیعی است و معمولاً دشوار اضافی برای افراد ایجاد نمی کند؛ زیرا که اختلالی در اقتدار آن ها داخل عملکردشان بوسیله بود نمی آورد؛ اما اگر از مشت دادن ذهن ی کوتاه مدت ناشی از یک عارضه ی پزشکی باشد، بوسیله شدت نصیحت می شود درمان آن سرگذشت فوراً مطلع شود. پس اگر عاطفه می کنید از دست دادن حافظه، عمر روزانه تان را مختل کرده است هر چه زودتر جهت معاینه به پزشک مراجعه کنید. آیا استرس و اضطراب هم می توانند منجر به فراموشی شوند؟

بله، اختلالات روحی و روانی مثل استرس، رنجش و اضطراب اندوه می توانند فراموشی، بغرنج در تمرکز، اختلال حواس و یا مشکلات شناختی دیگر ابداع کنند.

منبع: تبیان
شاید مصرف ویتامین ها را درون روز فراموش کنید، ولی نوشیدن قهوه روزمره تان را فراموش نکنید. چنانچه در این گروه راحتی دارید، چرا این دو امر را همزمان انجام ندهید؟ می توانید با اضافه برخی مواد مقوی به قهوه تان، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی را به آن بیفزایید. در ادامه، با ۶ روش برای اضافه کردن ویتامین و آنتی اکسیدان بوسیله قهوه آشنا بشوید. این رفتار می تواند باعث افزایش انرژی، تقویت عملکرد قلب و فواید دیگری شود. حتما بخوانید:قهوه گانودرما؛ با خواص و مالیات جانبی آن آشنا شویدچای ماسالا، طرز تدارک و خواص آنخواص رزماری؛ ۱۱ خاصیت این گیاه خوش عطر برای صلح و صفا و پوست ۱. اضافه دارچین برای سلامت قلب

تکثیر دارچین بوسیله قهوه باعث افزایش فایده آنتی اکسیدانی و گشایش طعم قهوه می شود. هزاران سال است که از دارچین بخاطر خواص درمانی اش استفاده می شود. دارچین سرشار از آنتی اکسیدان های مفید است و یکی از بالاترین فعالیت های آنتی اکسیدانی را در میان ادویه ها داراست.



براساس مطالعات اجرا گرفته روی موش ها، دارچین داخل محافظت از دل و عدد مؤثر است. وارسی ای سلولی به خشکی امدن روی آدم ها نشان می دهد که دارچین می تواند کار بزرگ بروز سرطان را کاهش دهد و موجب تقویت جهیز ایمنی می شود.

متد استفاده: بخاطر کاربرد از دارچین، نصف قاشق چای خوری از آن را قبل از مصرف در قهوه تان بریزید و آن را غم بزنید یا یک ملاقه چای خوری پودر دارچین را ابتدا درون قهوه تان ریخته و بگذارید دم بکشد.

نکات: بهتر است از دارچین واقعی استفاده کنید. پیداکردن این نحو از دارچین کمی سخت تر است و نرخ آن از گونهٔ دارچین چینی (کاسیا) بیشتر است. همچنین مصرف منظم دارچین اصلی نسبت به دارچین چینی تندرست تر است. دارچین چینی دارای یک ترکیب گیاهی به نام کومارین است که مصرف مقادیر بالای آن می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد. ۲. تکثیر زنجبیل برای تسکین درد عضلات



اضافه زنجبیل به قهوه می تواند عطر و طعم منحصربه فردی بوسیله قهوه بیفزایید. درعین حال می توانید از خواص بسی زنجبیل بخاطر صلح و صفا نیز برخوردار شوید. صد هاست که از زنجبیل برای درمان حالت تهوع استفاده می شود. زنجبیل محتوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است. همچنین زنجبیل در کاهش درد عضلات، کاهش کلسترول و دستیار به گوارش نیز مؤثر است.

روش استفاده: می توانید پودر زنجبیل را به طور مستقیم و درون آخر بوسیله قهوه تان بیفزایید (۱ ملاقه چای خوری داخل هر فنجان).

نکات: می توانید زنجبیل ابتکاری را بیش ریز رنده کنید و آن را در اندازه های یک قاشق چای خوری تو فریزر بگذارید. بعد هر بسته از آن را بخاطر قهوه تان بردارید. ۳. افزایش قارچ برای تکثیر سلامت



حین کردن قهوه همراه با قارچ می تواند فواید شگفت آوری بخاطر صلح و صفا داشته باشد. قارچ خاصیت ضدویروس، ضدالتهاب و تقویت مایه حمایت را دارد. قارچ سرشار از آنتی اکسیدان هاست و در مطالعات انجام محزون روی موش ها، خاصیت ضدسرطان و پیشگیری از مصیبت های جگر از خویشتن نشان انصاف. همچنین قارچ می تواند بوسیله تامل پری بیوتیک های قدرتمندش در تقویت گوارش نیز مؤثر باشد.

مصرف قهوه همراه با قارچ می تواند موجب کاهش کافئین و برخی عوارض مصرف کافئین مانند مشکلات معده بشود.

نکات: همهٔ قارچ ها قرین غم نیستند. چنانچه بوسیله دنبال انرژی بیشتر هستید، از قارچ سرچماقی و اگر بوسیله عقب کاهش استرس و خواب خوب و اسودگی هستید، از قارچ گانودرما کاربرد کنید.

اسلوب مصرف: می توانید از راسته پودر قارچ را بخرید و براساس نحوهٔ استفاده روی بسته، از آن استفاده کنید. ۴. اضافه زردچوبه برای کمک به گوارش



زردچوبه خواص بسیاری بخاطر سلامتی دارد. بسیاری از خواص زردچوبه از معدود به معروفیت کورکومین نشئت می گیرد. کورکومین خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. زردچوبه بوسیله زهر زدایی کبد، بهبود گوارش و احتمالا افسردگی کمک می کند.

روش استفاده: می توانید زردچوبه، قهوه، شیرنارگیل و روغن نارگیل را با بی قراری خیساندن بکنید تا قهوه ی مفیدتر و خوشمزه تری داشته باشید.

نکات: بخاطر اضافه خواص زردچوبه آن را با قدری فلفل سیاه ترکیب کنید. فلفل سیاه می تواند نبوغ جذب مواد مفید موجود در زردچوبه را اضافه دهد. ۵. افزودن جینسینگ پرویی برای تنظیم هورمون ها



شاید پودر جینسینگ پرویی که از ریشهٔ این گیاه بوسیله مشت می آید را دیده باشید. از ریشهٔ جینسینگ پرویی به طور سنتی برای افزایش باروری استعمال می شده است. تو یک بررسی علمی، مصرف موش ها از جنسیگ توانست جهت تنظیم هورمون ها شود. همچنین این علف هرزه بوسیله پندار خواص احتمالی اش داخل بهبود عملکرد ورزشی، اضافه انرژی و میل جنسی نیز موردمطالعه قرار محزون است.

جینسینگ پرویی متجاوز مقوی است. این خاربن محتوی ۲۰ اسید آمینه (دربرگیرنده هر ۸ اسید آمینهٔ ضروری)، چربی های مفید و پروتئین و ویتامین C است.

متد مصرف: برای برخورداری مناسب از خواص جینسینگ پرویی استعمال روزانه ۱ تا ۳ ملاقه چای خوری از آن وصیت می شود.

نکات: بخاطر افزایش مدت مراقبت پودر جینسینگ پرویی، می توانید آن را داخل یخچال حراست کنید. ۶. افزودن کاکائو برای جلوگیری از افسردگی



بسیاری از افراد عاشق کاکائو و شکلات هستند. زمانی که از پودر کاکائوی خام استفاده کنید، از خواص بیشتری نیز برخوردار می شوید. کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان های قوی و آهن بوده و برای سلامت قلب مفید است.

خاصیت ضدالتهاب کاکائو باعث کاهش فشار خون، افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL) می شود. کاکائو طعم دهش دارد. نیز خواص عمده دیگر کاکائو می توان به گشایش عملکرد شناختی، گشایش ابداع وخو و خاصیت ضدافسردگی اشاره کرد.

گونه استفاده: ۱ ملاقه غذاخوری پودر کاکائوی تازه کار را درون قهوه تان بریزید تا معیار فیبر، آنتی اکسیدان ها و منیزیم موجود تو آن را بوسیله طور چشمگیری افزایش دهید.

نکات: بهتر است از کاکائوی ارگانیک مصرف کنید. همچنین بهتر است دربارهٔ تضاد های بین پودر کاکائو و کاکائوی خام مطالعه کنید.

بسیاری از افراد می خواهند کاربرد قهوه پایگاه را کاهش دهند. بنابراین بهتر است از هر فنجان قهوه تان نهایت روزی را ببرید. افزودن مواد بالا موجب افزایش فواید قهوه شده و احتمالا مشکلی برای ما ساختن نمی کند. بااین حال برای دانستن کامل تأثیرات افزودن این مواد به قهوه بوسیله مطالعات بیشتری احتیاج است. در ادامه بخوانید: ۱۲ غذای سالم سرشار از آنتی اکسیدان را بشناسید
ناسا به نشانی بخشی از برنامه ی طاسی بازگشت آدم به ماه، بوسیله رطوبت از گزینش سه شریک شدن تجاری برای ارسال اولین نصیب و قسمت از مأموریت های سطح نشین های رباتیک به ماه خبر داده است. این سه مشارکت آمریکایی که عبارت اند از اوربیت بیاند (Orbit Beyond)، استروبیوتیک (Astrobiotic) و اینتوتیو ماشینز (Intuitive Machines)، وظیفه ی ساخت و توسعه ی فضاپیماهای کوچکی را برعهده دارند که بتوانند تجهیزات ناسا را به صورت ایمن به سطح ماه برسانند و با مداقه فوقانی به بررسی سطح این قمر بپردازند. خواهش می رود این سطح نشین ها در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پرتاب شوند.

سه گانه شریک شدن برگزینی شده در دستور کار ی CLPS (خدمات تجاری حمل تجهیزات به ماه)همکاری می کنند. CLPS اولین مرحله از برنامه ی آرتمیس ناسا برای ارسال فضانوردهای دیگر به خصوص ابتدایی فضانورد زوجه به ماه است؛ اما تمرکز آن بیش از پروازهای سرنشین دار کنار برگ و علوم رباتیک معطوف است. مرام این برنامه، ارسال تجهیزات و انجام آزمایش های علمی درون سطح ماه با استفاده از سطح نشین هایی است که توسط سازمان های خصوصی ساخته و ترقی داده شده اند. بوسیله گفته ی جیم برایدنستاین، مدیر ناسا:این همدستی ها شهید های ممتاز ای از دانش و نوآوری آمریکایی هستند. به لطف این سطح نشین ها و تجهیزاتی که همراه دارند، می قابلیت درون آینده ای نزدیک به تجسس علمی سطح ماه پرداخت و وضعیت را برای بازگشت انسان به ماه تا سال ۲۰۲۴ حاضر کرد.



سطح نشین Orbit Beyong (چپ)، سطح نشین Intuitive Machines (وسط) و سطح نشین Astrobiotic (حق)

اگرچه مأموریت CLPS بدون سرنشین است اما این مأموریت با بررسی جزئیات بیشتر سطح ماه، وضعیت را برای پروژه ی آرتمیس و فرود انسان بر سطح ماه آماده خواهد کرد. یکی از سؤال های جذاب پژوهشی بخاطر دانشمندان و مهندسان، پی بردن به میزان یخ آب موجود در سطح ماه است.مقاله های مرتبط:چرا فضانوردان آپولو ۱۰ چیره نشدند روی سطح ماه فرود بیایند؟سطح نشین قمری بلو ارجین موسوم به Blue Moon رونمایی شد

قبلا یکی از فضاپیماهای ناسا فیروز به کشف آب در سطح ماه شده بود اما دانشمندان هنوز از ارزش آب موجود بی خبر هستند. درصورتی که آب موجود در سطح ماه بسیار باشد، کاوشگرهای آینده حتی می توانند از این آب بنوشند، بخاطر آبیاری از آن استفاده کنند یا با تجزیه ی یخ، بنزین فضاپیمای خویشتن را تأمین کنند.

 ناسا در مأموریت های اولیه ی CLPS، تأثیر فرود سطح نشین ها بر فضا ماه و چگونگی بوسیله هوا بیدار شدن گردوخاک از سطح قمری را معاینه خواهد کرد. این مأموریت بوسیله برهان اهمیت پشته و دنبال کردن اهداف مختلف، توسط بخش مأموریت های علمی ناسا (SMD) اجرا می شود. یکی از اهداف این پروژه، معاینه هوا پرتشعشع ماه و بازار مغناطیسی این قمر است. علاوه کنار این، سطح نشین های CLPS باهدف بررسی ترکیب حجر های ماه به مقیاس برداری از آن ها خواهند صیقل.

ناسا در ماه نوامبر، ۹ شرکت را برای مشارکت در برنامه ی CLPS گزینش کرد که از میان آن ها سه شرکت بخاطر عمل مأموریت های رباتیک ماه انتخاب شدند. طبق برآوردهای ناسا در آن زمان، مبلغ قرارداد کل این مأموریت ها طبق با ۲.۶ میلیارد دلار درون یک بازه ی ده ساله وجود. سه شرکت انتخابی، مقدماتی پیشتازان این مأموریت هستند و ۶ شرکت دیگر، مأموریت های آینده ی ناسا را بر عهده خواهند گرفت.

ناسا بوسیله شدت به شرکای CLPS خود امیدوار است. استیون کلارک، کارپرداز رئیس بخش اکتشافی ناسا با تأکید پیاده شدن طرح های فنی معتبر، پروگرام ها و هزینه ها، به موفقیت آینده ی این سه گانه شرکت امیدوار است. این دیدگاه از دیدگاه قبلی ناسا دلگشا بینانه تیز است. برایدنستاین درون نوامبر سال گذشته گفته بود ضمانت اکید برای موفقیت این پروژه ها وجود ندارد.

اوربیت بیاند به عنوان پیش دامنه این مأموریت اولین سطح نشین را بوسیله هوا خواهد فرستاد. این شریک با قراردادی ۹۷ میلیون دلاری با ناسا سرود دارد سطح نشین خود، با معروفیت موقتی Z01 را با راکت فالکون ۹ ساخت اسپیس ایکس در سپتامبر ۲۰۲۰ به هوا پرتاب بطی ء. این سطح نشین با ظرفیت ۴ محموله در صفحه ی آتشفشانی دریای رگبارها (Mare Imbrium) فرود خواهد آمد (البته پیش از پرتاب شهرت قطعی فضاپیما تعیین خواهد شد).



راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس

همکاری های دیگر یعنی، استروبیوتیک و اینتوتیو ماشینز هم به ترتیب در ژوئن و ژوئیه ی ۲۰۲۱ سطح نشین های خود را پرتاب خواهند کرد. ناسا بودجه ی ۷۷ میلیون دلاری را به اینتوتیو ماشینز اختصاص داده است. این شرکت سطح نشین خویشتن را با  حداکثر پنج حمل به یکی از نقاط تاریک ماه به معروفیت اقیانوس تندباد ها (Oceanous Procellarum) ارسال خواهد کرد. شهرت این سطح نشین Nova-C است که با راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس پرتاب خواهد شد.سطح نشین های رباتیک CLPS وضعیت فرود آدم روی سطح ماه را بررسی می کنند

استروبیوتیک، سوم شریک با بودجه ی ۷۹.۵ میلیون دلاری ناسا، سطح نشین خود به نام پرگرین (به ذهنی بیگانه) با ظرفیت ۱۴ محموله را به دهانه ی ارشد دریاچه ی مرگ (Lacus Mortis) ارسال خواهد کرد. اگرچه طبق گزارش های قبلی استروبیوتیک راحتی بود با اتحاد پرتاب و راه اندازی ایالات متحده برای ارسال پرگرین روی راکت اتلس ۵ شریک کند، ولی این انبازی اخیرا اخبار کرده تو حال بررسی گزینه های موجود برای مأموریت آینده ی خود است.

هیچ کدام از سطح نشین ها روی رهبر جنوب ماه فرود نخواهند آمد. برنامه ی آینده ی ناسا فرود آدم روی این منطقه است. بااین حال، ناسا معتقد است نخستین مأموریت های سطح نشین به مأموریت آرتمیس معاون خواهند کرد. به گفته ی کریس کولبرت، مدیر دستور کار ی CLPS داخل مرکز فضایی جانسون ناسا، در این مأموریت، معلومات زیادی برای مأموریت های آینده ی ماه بوسیله مشت خواهد آمد و وضعیت کاستی و فرود تقریبا در طولانی نقاط ماه یکسان هستند.

داخل مأموریت های آینده ی CLPS نقاط بیشتری از ماه بررسی می شوند؛ اما فعلا ابعاد پروژه ها والا است. جان تورنتون، مدیرعامل استروبیوتیک درون جریان کنفرانس خبری گفت:ما در ۴۶ سال گذشته، به عنوان یک قلمرو روی سطح ماه فرود نیامده ایم؛ درنتیجه باید بازگردیم و این کار را باید با دامنه های کوچک آغاز و به تدریج آن را بزرگتر کنیم.

هر سه شریک شدن مسئولیت تمام مأموریت های خود را کنار عهده دارند. بااینکه ناسا تجهیزات را در اصالت آن ها قرار می دهد اما مستمری ی پیدایش سطح نشین ها، اتصال تجهیزات، پرتاب راکتی، عملیات در فضا و  احاله سخت وسایل بوسیله سطح ماه بر عهده ی این باهم اتحاد کردن ها خواهد بود. این مأموریت شبیه برنامه ی خدمه ی تجاری ناسا است که کنترل شریک های خصوصی بر مأموریت ها و فضاپیماها را اضافه می دهد. مدیر مدخل مأموریت های علمی می گوید:این مأموریت نحو جدیدی برای پژوهش در سطح ماه است و می استعداد آن را بوسیله نقاط دیگر غم توسعه داد. ما با این مأموریت درهای جدیدی را بوسیله روی پژوهش های علمی باز کردیم.بیشتر بخوانید:یافته های جدید بر دقت پیش بینی های اقلیمی ناسا صحه می گذارنداقیانوس ها؛ عامل دگرگونی سیاره زهره به عالم اموات امروزیکشف ۱۸ سیاره فراخورشیدی متاخر بوسیله حد زمینتشکیل ماه باعث آمدن آب به زمین شدچرا فضانوردان آپولو ۱۰ فیروز نشدند روی سطح ماه فرود بیایند؟
به گزارش ایرنا، شبکه خبری زی نیوز نوشت: رام نات کویند رییس جمهوری هندصحت و صلاحیت رسم سوگند اول وزیری نارندرا مودی را تایید کرد.

پس از مودی سایر وزرای کابینه او از یکسره راجنات سینگ، وزیر کشور، سوشما سواراج وزیر امور خارجه و نیرمالا سیتارمان وزیر دفاع هند سوگند یاد کردند.

رهبران احزاب مخالف از عموم مان موهان سینگ مطلع وزیر سابق، راهول گاندی و سونیا گاندی رهبران حزب دنده و صنعت گران و ستارگان بالیوودی در تشریفات سوگند نارندرا مودی شرکت کردند.

از عموم مهمانان خارجی در این رسوم می شود به رهبران بنگلادش، میانمار، سریلانکا، تایلند، نپال، بوتان، قرقیزستان، موریس و همچنین اعضای دسته شریک چند بخشی اقتصادی و تکنیکی جنوب آسیا( BIMSTEC) رمز کرد.

هند درون سال ۲۰۱۴ از کامل کشورهای راه اندازی همدستی منطقه ای آسیا (سارک) که محتوی افغانستان، پاکستان و مالدیو می شود، جهت همدستی در مراسم سوگند خوردن نخست وزیری مودی دعوت به عمل آورده حیات.

در انتخابات سراسری هند که یک هفته پیش بوسیله پایان رسید، حزب بهاراتیا جاناتا بوسیله رهبری نارندرا مودی ۳۴۸ گردون از ۵۴۳ گردون پارلمان هند را بوسیله دست آورد تو حالی که حزب کنگره ارشد ترین رقیب مودی تنها ۹۰

کرسی پارلمان را کسب کرد. سایر احزاب سیاسی هند نیز مجموعاً ۱۰۴ آسمان تصرف کردند.

انتخابات سراسری هند موسوم به (لوک سبها) بوسیله مدت ۳۹ روز و در ۷ مرحله برگزار شد.

در انتخابات امسال هند بسیار از ۹۰۰ میلیون نفر واجد وضعیت رأی اعطا کردن بودند که به باور کارشناسان، انبازی داخل این انتخابات به دلیل برانگیخته شدن احساسات ملی گرایانه مردم این ناحیه اوج بوده است.
به گزارش ایرنا، بانک ملی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد: در این متد ابتدا مخاطب در قالب یک محک تلویزیونی در حال پرونده قرار محزون و به وی عنوان می شود که با عنایت به برنده شدن جایزه مسابقه، بخاطر اثبات مالکیت خط تلفن همراه و امکان دریافت جایزه، مشخصات شناسنامه ای برنده مورد نیاز است.

کلاهبردار پس از قبض اطلاعات، اقدام به ثبت نام تو سامانه های بانکی از جمله «بام» کرده و پس از ارسال کد فعالسازی از لفظ بانک برای مشتری، به طریق متنوع و استفاده از زبان فریبکارانه، این کد را از مشتری اخذ و داخل ادامه از حساب های وی شعاع استفاده می درنگ.

در این وضع بخاطر فراخوانی اعتماد مشتری، ضمن استفاده از اسامی شخصیت های دیپلماتیک و هنری کشور به عنوان مهمان برنامه، غالباً این رابطه ها با در نظر گرفتن مقتضیات زمان صورت می پذیرد.

در حال حاضر تماس های کلاهبرداران نزدیک به لحظات قشری افطار برقرار شده و بوسیله افراد اعلام می شود که زیرفون جایزه کمک هزینه سفر به عتبات شده است تا با این عنوان، احساسات وی را تهییج و به استراحت بوسیله اخذ اطلاعات شناسنامه ای وی اقدام کنند.

بانک ملی ایران درباره این روش و سایر روش های مانند کلاهبرداری به مشتریان خود هشدار می دهد و از آنها می خواهد ضمن بی توجهی به این طور ارتباط هایی، در رخساره لزوم موارد را به حراست بانک ملی یا مقامات انتظامی گزارش دهند.
دهان عقل، سومین و آخرین قسمت قسمت کردن از دهان های آسیاب است که تو اواخر نوجوانی خواه اوایل بیست سالگی مشهود می شود. چنانچه این دندان ها بدون انحراف و تندرست باشند، بسان دیگر دندان ها ارزشمند خواهند بود، اما در بیشتر مواقع این طور نیست و باید بوسیله فکر کردن کشیدن شان بود. با این تفاسیر این سؤال پیش می آید که علت درآمدن دندانی که به کشیدن نیاز محسوس خواهد کرد و بلااستفاده است چیست؟ در ادامهٔ این مقاله علاوه بر یافتن جواب این سؤال، داده ها دیگری غم دربارهٔ دندان عقل در اختیارتان صبر خواهیم عدل. کمی از مقاله بی قراری بوسیله ارائهٔ توضیحاتی دربارهٔ روند کشیدن این دندان، دوران بهبودی و توصیه ها و اطلاعاتی درون این باره اختصاص دارد.

علت معین شدن دندان حجر چیست؟



ابنای اولیهٔ بشر که بر روی این کرهٔ خاکی عمر می کردند، از شمارش خوراک مصرفی متجاوز متفاوت از آدم امروزی بودند. خوراک اصلی آن ها شامل گوشت خام، خشکبار، ریشه، تخم و برگ گیاهان بود. انسان اولیه هنوز آلاتی مثل شمشیر برای تکه کردن مواد خوراکی تو دسترس نداشت و به علاوه سپس از کشف آتش بود که امکان طبخ و پخت مواد غذایی مجهز شد و تا پیش از آن، مجبور بوسیله استفاده تازه کار مواد خوراکی حیات. مصرف این مواد خوراکی درست و ثابت قدم مستلزم داشتن فکی پهن تر و دهان های آسیاب قوی تری بود. دندان سنگ غم یکی از این دندان های آسیاب وجود.

نیاکان ما برای حی ماندن و مصرف خوراکی هایی که در دسترس سندیت بود، به هر سه دندان عقل شان نیاز داشتند. فکِ ارشد نمدار و پهن تر انسان اولیه باعث می شد تا فضای کافی برای درآمدن دندان حجر در دهانش وجود داشته باشد.

باستان شناس ها می توانند با بررسی استخوان های فک به جامانده از گذشته و مشاهدهٔ آثار دندان عقل عمر صاحب استخوان ها را تخمین بزنند. به عنوان مثال، اسکلت «پسربچهٔ ترکانا» که در حال حاضر در بخش تاریخچه طبیعی موزهٔ ملی اسمیتسونین (واقع در واشینگتن آمریکا) نگهداری می شود و قدمتی ۱٫۶ میلیون ساله دارد، به اعتقاد محققان متعلق بوسیله پسربچه ای هشت یا نه ساله بوده است. بررسی فک این استخوان بندی حاکی از آن بوده است که درون زمان مرگش هنوز دهان آسیاب ثالث (همان دندان عقل) صاحب اسکلت درنیامده بود وجود و به همین خاطر سن او هشت خواه نه سال ارزیابی زده شده است. چرا مردم امروزی دیگر نیازی به این دهان ندارد؟



حالا از انسان مقدماتی و باستان شناسی فاصله بگیرید و رژیم غذایی آدم امروزی را در حافظه تان تجسم کنید. مهم زیرفون از آن، به نحو هایی فکر کردن کنید که ما امروزه برای طبخ و پخت مواد غذایی و خوراکی متنوع کاربرد می کنیم.

ما امروزه تقریبا تمام خوراکی هایی را که مصرف می کنیم، به انواع واقسام وضع ها تکه تکه و خرد می کنیم و پیش از مصرف، آن ها را می پزیم، بخارپز یا قرمز می کنیم. این مسئله باعث شده است تا نوشانیدن غذا برای انسان امروزی درون مقایسه با مردم ابتدایی بوسیله مراتب کار میسر رطوبت باشد. تا اینکه بسیاری از محققان موجب کم شدن پهنای سرنوشت بیرونی فک پایینی و کوچک تر شدن آن درون انسان امروزی را شیوهٔ متفاوت او تو طبخ و مصرف مواد خوراکی می دانند. دگرگونی آناتومی فک انسان امروزی و کوچک تر شدن آن باعث شده است تا درون دندان دیگر فضای کافی برای دندان سنگ بود نداشته باشد. به همین تفکر است که بخاطر افراد بسیاری مایهٔ دردسر می شود. علت دردسرساز شدن دندان عقل چیست؟



در طول تاریخ چگونگی ساختار بدن انسان دستخوش تغییرات بی شمار شده است. یکی از این تغییرات در انسان امروزی کوچک تر شدن استخوان فک بود که باعث شد تا امکان جای گرفتن ارزان هر ۳۲ دهان داخل دهان از او سلب بشود. به همین خاطر زمانی که دندان عقل درمی آید، مقدور است بوسیله خیال نداشتن فضای کافی به دندان های مجاورش فشار وارد یواش و مشکل ساز بشود. بغرنج دیگر مربوط به زمانی است که دندان های دیگر امکان پدیدار شدن تمام دندان عقل را به آن نمی دهند و نصف ونیمه سر بر می آورد. این مسئله باعث می شود تا منفذ کوچکی در اطراف دهان عقل به وجود بیاید و باکتری ها از طریق آن به سرنوشت در لثه طرز بی پرده کنند. عفونت شاگرد از دخول باکتری ها می تواند منجر بوسیله درد، ورم کردن، خشکی فک و برخی اختلالات دیگر بشود. به علاوه زمانی که دهان کامل بیرون نمی آید، احتمال ویران شدن آن یا آسیب رساندنش به لثه بیشتر می شود، چراکه معمولا داخل وفاق با برس مسواک قرار نمی گیرد و متشابه دیگر دهان ها از آلودگی پاک نمی شود.

البته کسانی هم هستند که دندان سنگ در دهان گیرایی پدیدار نمی شود. یا آنکه حداقل زیر لثه همیشگی می ماند و امکان آن را پیدا نمی نرم. به اعتقاد محققان این روند می تواند چند سبب مختلف داشته باشد: وضعیت ریشهٔ دندان عقل، زاویهٔ قرارگیری آن، اندازهٔ آن و فضای تهی موجود داخل استخوان فک از جمله علل تأثیرگذار پیاده شدن این مسئله هستند.

حتی اگر دندان حجر تندرست و داخل موضع ارزان هویدا شده باشد، باز بی قراری به توصیهٔ افراد متخصص بهتر است رفتار به کشیدن آن کنید و به این طریق، از مصیبت ها و اختلالات احتمالی آتی پیشگیری کنید. دندان عقل درون سرنوشت انتهایی دهان قرار دارد و در بسیاری از مواقع به قرین سایر دهان ها تمیز نمی شود. به همین اندیشه است که دهان پزشکان به بسیاری از مراجعان خویشتن وصیت می کنند دهان های عقل شان را بکشند. چرا بوسیله این دندان «دندان سنگ» گفته می شود؟

دندان های سنگ بعد از دیگر دهان های آسیاب و معمولا بین ۱۷ تا ۲۱ سالگی نمایان می شوند. اصطلاحی که بخاطر آن داخل دیدن گرفته اند به همین دیرتر درآمدن ها آن مرتبط است و به احتمال زیاد گوهر تو این عقیده باستانی دارد که هرچه سن انسان بالاتر برود، عقل و خرد او بیشتر خواهد شد. قضیه تجسس شرایط دندان عقل در دهان و نصیحت های نخستین



بخاطر مطالعه چگونگی شرایط دندان حجر باید نظر دهان پزشک را جویا شد. او با عکس برداری از دهان حیات دهان عقل و چگونگی انگیزه گیری آن را مشخص می کند. تو بعضی موارد بی آرامی ممکن است بخاطر مطالعه بیشتر و تخصصی تیز بوسیله دید جراح دهان و دندان احتیاج باشد.

پس از انجام بررسی های لازم و تا اینکه داخل صورتی که موقعیت دندان عقل مناسب باشد، ممکن است صلاحدید دهان پزشک یا جراح داخل کشیدن آن باشد. اگر دندان عقل به حال خود رها بشود، حدس دارد در آینده مشکل ساز بشود و برای کشیدن، بوسیله جراحی نیاز صریح یواش. به همین خیال است که گاهی کشیدن پیش از موعد توصیه می شود. کشیدن دندان عقل برای کسانی که کمینه سن وسال نم هستند، مرده تر است، چراکه هنوز ریشهٔ آن تو لثه شان قائم نشده است و استخوان آن ملک درون دهان شان چندان محکم زدودن. هرچه سن بالاتر برود، مدت زمان لازم برای گشایش و ریکاوری پس از کشیدن دندان بیشتر خواهد شد. آزمایش نخستین برای مشخص شدن موقعیت دندان عقل و کشیدن آن

چگونگی کشیدن دندان حجر و دردآور یا اسایش بودن آن به مسائلی چون موقعیت دهان و زمانی که بخاطر کشیدن آن اقدام می کنید دارد. پس از انجام آزمایش های مقدماتی و مشاهدهٔ عکس های گرفته شده، دندان پزشک شما را از چگونگی روانی امر و اینکه بوسیله جراحی نیاز خواهد بود یا خیر آگاه خواهد کرد. اگر دندان سنگ کامل بیرون آمده باشد، کشیدن آن به سادگی و شبیه هر دندان دیگری خواهد بود. اما گاهی قسمتی از آن ذیل لثه یا تا اینکه عظم فک باقی می ماند و در این مواقع، کشیدن آن مستلزم ابداع برش تو لثه یا برج حمل بخشی از عظم که روی آن صبر دارد خواهد وجود.

معمولا زمانی که دندان حجر زیر استخوان فک قرار می گیرد، آن را تکه تکه خارج می کنند تا بخش کوچک لطافت از استخوان فک برداشته بشود و آسیب کمتری به آن برسد. کشیدن دندان عقل



پیش از کشیدن دندان حجر درون بافت های حوالی آن در دهان از بی حس کنندهٔ موضعی مصرف می شود. همان بی دریافتن کننده ای که بخاطر لبریز کردن دندان بی آرامی تک استفاده راحتی می گیرد. در بعضی موارد مقدور است به صلاحدید دهان پزشک یا جراح متخصص از خاموش بخش هم برای کنترل اضطراب استفاده بشود. از عموم تسکین پاره هایی که برای این عزم استفاده می شوند می توان به نیتروس اکساید (گاز خنده آور)، قرص هایی شبیه والیوم (یا دیازپام) یا معقول بخش هایی که به وسیلهٔ سرنگ تزریق می شوند اشاره کرد.

تو عارض استعمال از نیتروس اکساید، مشکلی برای رانندگی نخواهید داشت. در دو قیافه دیگر، برای رعایت مسائل کنف به همراه نیاز خواهید داشت. بهبود و ریکاوری پس از کشیدن دندان سنگ



سرعت بهبود دندان و لثه پس از کشیدن دندان حجر به استاندارد اشکال کشیدن آن تماس دارد (کشیدن دندان تمام درون مقابل جراحی دندانی که قسمتی از آن عرشه عظم خواه لثه است). درون ادامه خلال دو بخش توضیحاتی طاسی دربارهٔ دوران بهبودی خواهیم داد. نصیحت هایی حزن نشانی خواهد شد که بهتر است تا بهبودی تمام رایج نظر داشته باشید: ۲۴ ساعت ابتدایی خون ریزی: تا چند شایسته کردن پس از کشیدن دهان سنگ ادامه خواهد داشت. بخاطر کنترل آن پانسمان گاز تمیزی را بردارید، درون جای تهی دندان کشیده شده راحتی بدهید و مستقر آن را گاز بگیرید. بوسیله مدت ۴۵ دقیقه به طور مداوم تنگ کردن وارد کنید. می توانید به جای پانسمان از چای کیسه ای مرطوب شده استعمال کنید. تانیک اسید موجود در چای بوسیله شکل اخذ لخته های خون کمک می نرم. لختهٔ خون درون دندان حکم کبود شدگی هوازی را دارد که پس از جراحت شکل می گیرد و به بهبود محل آسیب دیده کمک می نرم. چنانچه خون ریزی کم و متناسب کنترل بود، همین کار را تکرار کنید تا بند بیاید؛ اگر خون ریزیِ شدید مکرر شد، با متخصصی که دندان تان را کشیده است ارتباط برقرار کنید. تا ۲۴ روزگار پس ازآن از کشیدن دندان عقل از شست وشوی دندان یا بیرون انداختن آب دهان خودداری کنید. همین طور از ادا کارهایی مثل سیگار کشیدن خواه خوردن با نی که به مک زدن نیاز دارند. درون این مدت مصرف نوشیدنی های داغ شبیه قهوه و سوپ بی قراری توصیه نمی شود. چنانچه این وعظ ها را رایج دید قرار ندهید، ممکن است لخته های خون از روی نگرش دندانِ کشیده شده به جای دیگری رجیم بشوند و اختلال حفرهٔ خشک بروز معلوم یواش (داخل توضیحات سرتیتر بعدی راجع بوسیله این اختلال توضیح بیشتری داده خواهد شد.) باد صورت: قسمتی از صورت که داخل آن دندان کشیده شده است ورم خواهد کرد. بخاطر به حداقل رساندن تورم، تکه یخی را داخل پارچه ای بپیچید و روی محل پف کرده راحتی بدهید. رخصت بدهید دهات دقیقه روی محل بماند. سپس بیست دقیقه به آن راحتی بدهید و مجدد برای روستا دقیقه همین امر را تکرار کنید. می توانید این کار را طی ۲۴ زمانه اولیه پس از کشیدن دندان عقل هر چقدر صلاح می دانید تکرار کنید. داروی مسکن: استامینوفن و ایبوپروفن برای تخفیف درد نه چندان جدی مناسب اند. اگر به ساختمانی قوی تری نیاز باشد، به صلاحدید متخصص دیپلم خواهد شد. آنتی بیوتیک: گاهی پیش از کشیدن دهان هم باید مصرف بشود (برای از بین بردن عفونت های پرگیر دندان عقل). بعد از کشیدن دندان بی قراری باید مصرف آن ادامه پیدا یواش تا تمامی آنتی بیوتیک های تجویزشده استفاده بشوند. مصرف مواد غذایی: تا زمانی که حالت ناشی از بی درک کنندهٔ موضعی برطرف نشده است، بهتر است از خوراکی های مایع استفاده کنید. تا چند روز پس ازآن از کشیدن دندان هم به غذاهای نرم تر اکتفا کنید. چنانچه ساختمان قوی برای تان تجویز شده است، از استعمال نوشیدنی های الکلی خودداری کنید. مسواک سرقت کردن دندان ها: طی ۲۴ روزگار ابتدایی می توانید دندان ها را مسواک بزنید، اما دندان های مجاور محل دندان حجر کشیده شده را در وابستگی با مسواک فراغت ندهید. روز بعد می توانید به آرامی تمامی دهان ها را مسواک بزنید. مصرف از شوینده های تجاری دهان توصیه نمی شود؛ ممکن است باعث ترس جای دهان کشیده شده بشوند. بعد از ۲۴ زمانه ابتدایی ورم صورت: روز دوم به جای استفاده از یخ، باید از کمپرس گرم بر روی محل تورم کرده مصرف کنید. حولهٔ برنده و گرم انتخاب مناسبی است. آن را به مدت بیست دقیقه بر روی صورت تان صبر بدهید؛ بعد بیست دقیقه صورت تان را استراحت بدهید و همین کار را تا هر زمان که صلاح می دانید تکرار کنید. ورم قیافه می تواند تا ۲-۳ روز سپس از کشیدن دندان حجر تداوم پیدا کند. شست وشوی دهان: برای این کار از آب نمک گرم استفاده کنید (یک خواه دو قاشق چای خوری نمک در یک فنجان آب گرم). زمان مفت برای شست وشوی دهان پس ازآن از صرف کردن غذا و قبل از جماع کردن است. از شوینده های تجاری دهان تنها در صورتی استفاده کنید که دندان پزشک تان نصیحت درنگ. درز: نوعی از بخیهٔ دهان وجود دارد که خودبه خود درون دهان حل می شود. چنانچه برای کشیدن دندان مجبور بوسیله جراحی اکید و اگر از بخیهٔ معمولی بخاطر تان استفاده شد، بعد از یک هفته بخاطر کشیدن آن به متخصص مراجعه کنید. از متخصص راجع به نوع بخیه ای که استفاده کرده است سؤال کنید. نشانه های حفرهٔ خشک: توصیه می شود نگرش کشیدن دهان سنگ را بررسی کنید و ببینید نشانه های حفرهٔ خشک تو آن وجود دارد یا نه. بهبودی طولانی: بهبودی کامل مقدور است بین چند هفته تا چند ماه زمان ببرد. البته درون همان یکی دو هفتهٔ اول محل کشیده شدن دندان تا حدی گشایش خواهد یافت که دهان تقریبا به حالت عادی برگردد. معلومات بیشتر را در این باره از متخصص جویا بشوید (ممکن است زمان بهبودی برای شما متفاوت باشد.). عوارض کشیدن دندان حجر و اختلالات ناشی از آن



از میان اختلالات شاگرد از کشیدن دندان عقل، دو اختلال وجود دارد که بزرگی بیشتری دارند: حفرهٔ بی آب: این اختلال زمانی رخ می دهد که به خشکی امدن روی محل کشیده شدن دندان لخته ایجاد نمی شود؛ خواه زمانی که لختهٔ ایجادشده جابه مکان می شود و بر روی محل دیگری داخل دهان استراحت می گیرد. این مسئله می تواند زمان بهبودی را به تأخیر بیندازد. حفرهٔ بی آب معمولا ۳ تا ۴ روز بعد از کشیدن دندان عقل ابراز فاش می درنگ و همراه با درد(کم، متوسط یا اکید) و بوی بد دهان خواهد بود. برای درمان آن به دارو نیاز است و باید به متخصص مراجعه کنید. خواب رفتگی خواه پارستزی: این اختلال نسبتا نادر است. دهان عقل اگر زیر استخوان فک قرار محزون باشد، اغلب بوسیله اعصاب دهان نزدیک خواهد بود. ممکن است این رگ ها در حین کشیدن دهان آسیب ببینند. نتیجهٔ این آسیب دیدگی نوعی بی حسی (بوسیله زبان خواب رفتگی) در زبان، لب، خواه چانه خواهد بود که ممکن است بین چند روز تا چند ماه تداوم پیدا کند. حتی امکان دائمی شدن این بی حسی تیمار بود دارد. هزینهٔ کشیدن دندان عقل



این خرج بوسیله عوامل مختلفی بستگی دارد: بوسیله نشانی مثال اینکه دندان بوسیله کشیدن سهل احتیاج خواهد داشت خواه جراحی؛ و اگر به جراحی احتیاج است، قضیه آن چگونه و چقدر زمان پهلو خواهد بود. به طور کلی کشیدن هر دهان حجر بین ۶۰۰۰۰ تومان (کشیدن دندان توسط دندان پزشک اشتراکی) تا ۳۰۰۰۰۰ تومان و گاهی بیشتر هزینه خواهد داشت. تعرفهٔ کلینیک های تخصصی و استفاده از بیمهٔ تأمین مدنی یا باهم اتحاد کردن های دیگر غصه می تواند در بیشتر و کمتر شدن هزینه ها مؤثر باشد.

 

مقالات صوتی مجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بیماری ها صلح و صفا ارزشمندترین مایملک انسان است

مشاهده محصول