MDF آریا

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رسانه های عراقی یکشنبه شب از مرگ «پادشاه هاشم احمد»، وزیر نزاع صدام، مهتر حزب «بعث» و رئیس جمهور معدوم عراق وقوف دادند.

براساس این گزارش، وزیر جنگ صدام تو سن ۷۵ سالگی و طی مدت اسارت درون زندان «الناصریه» راحت است. او از سال ۱۹۵۵ تا ۲۰۰۳ (نزول رژیم صدام) وزیر دفاع عراق حیات.

سلطان هاشم سال ۲۰۰۷ به دلیل دست داشتن در جنایت های جنگی و الغا حقوق بشر به اعدام محکوم شد ولی همان سال این امر فسخ شد.
به گزارش همشهری آنلاین، همکاری هواپیمایی امارات با قراردادن پستی در صفحه اینستاگرام خود از آغاز پروازهایش بوسیله تهران از ۱۷ جولای (فردا) خبر داد.
گفتنی است که امارات پس از مسری بیماری کووید۱۹ اکثر پروازهای خود را بطلان کرده بود.
طی بیش از یک دهه ی گذشته بوسیله واسطه ی گسترش مرزهای خاصیت فناوری، معادلات داخل مرزوبوم های متنوع بوسیله هم زده و مفاهیم جدیدی شکل پژمرده است. سیستم بانکداری یکی از  صنایعی است که طی چند سال اخیر بیشترین تأثیر را از فناوری گرفته، بطوریکه با آستان بازیگران جدید در این حوزه، دیگران نمی توان بانک ها و موسسات مالی و اعتباری را عزب بازیگران این صنعتی خواند. ظهور انواع روش ها و سرویس های صیقل جدید باعث شده تا کاربران راحت تر از پیش ، امور مالی خود را در کندرو ترین زمان ممکن انجام دهند.

بخاطر بررسی این موضوع می نبوغ مثال فروشگاه های اینترنتی را درون نظر گرفت. گسترش خاصیت اینترنت و سهولت سودا اینترنتی باعث شده تا خلال یک دهه ی گذشته تعداد فروشگاه های اینترنتی به صورت فزاینده ای تکثیر یابد؛ وضع اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیازمند امکاناتی است که یکی از آن ها داشتن درگاه بانکی است، اما اخذ محضر بانکی کار چندان سهل ای نیست؛ حتی می توان گفت که داشتن پیشگاه اینترنتی پرداخت برای فدایی فروشگاه ها نیز تعبیر کردن چندانی ندارد. فروشگاهی کوچک را تو رویت بگیرید که فاقد وب سایت بوده و ازطریق پلتفرمی نظیر اینستاگرام به فروش محصول می پردازد؛ برخی فروشگاه های اینترنتی نیز با وجود داشتن وب سایت، دانش کافی، زمان خواه تفسیر اقتصادی کافی برای داشتن یک درگاه بانکی را نداشته و بوسیله ناچار از سایر روش های صیقل نظیر ارجاع کارت به کارت کاربرد می کنند که می تواند جای پا منفی در میزان فروش و رضایت مشتری داشته باشد.

آیدی پی به عنوان یک درخت سرو پرداخت، که جزو سلسله متاخر خدمات فین تک است، سرویس های مالی را با کمترین خرج زمانی، مالی و متخصص برای کسب وکارها و متقاضیان مهیا می کند. داخل ادامه نگاهی به اپلیکیشن این درخت سرو و خدماتی که این اپلیکیشن ارائه می دهد، خواهیم داشت. بنابر به خشکی امدن تعریفی که خویشتن آیدی پی ارائه کرده، شما  به قرار می توانید یک احصائیه کاربری تو آیدی پی ایجاد کنید و نیازی به حفظ کردن کردن شماره کارت خواه عده شبا ندارید برای اینکه طولانی آن اعداد دگرگونی به یک نام کاربری دلخواه شما می شود. همچنین می توانید برای مشتریانتان آدرس حضور آیدی پی خود را ارسال کنید تا مشتری با کلیک روی آن به ورقه صیقل هدایت شود. بعد از پرداخت، وجه به شمار شما واریز و پیامکی بخاطر طرفین ارسال می شود.آیدی پی امکان ایجاد پیشگاه را در کوتاه ترین و ساده ترین شکل ممکن حاضر می بطی ء

بهتر است این توان را با ذکر مثالی توضیح دهیم. تصور کنید که شخصی دارای یک فروشگاه اینستاگرامی  است و از این طریق به خرید کالا و خدمات می پردازد. باتوجه بوسیله اینکه امکان دسترسی به صفحه ی صیقل بانکی با استفاده از اینستاگرام داخل ملک وجود ندارد، از این رو تنها رویه صیقلی ، مصرف از راهکارهای ارجاع بانکی پول به رخ آنلاین یا حضوری و سپس ارسال رسید واریز است. آیدی پی این فرایند را بیش سهل پر حرارت کرده است. مالک فروشگاه قادر است با رجوع به آیدی معلول و ثبت شهرت و اتمام مدارک در این سرویس که  در مقایسه با فرایند ثبت شهرت بانکی متجاوز میسر خیس است، حضور خود را ستاندن بطی ء. درگاه مدنظر شامل لینکی است که با هر نام پیشنهادی از طرف کاربر ایجاد می شود. بخاطر مثال همان نعوظ که در تمثال کوچکتر مشاهده می کنید، آدرس درگاه زوم اپ در آیدی پی بوسیله این صورت است:  idpay.ir/zoomapp



با استفاده از اپلیکیشن آیدی پی، علاوه پیاده شدن امکان ایجاد یک آیدی که ازطریق لینک و همچنین QRcode زیبنده دسترسی است، می توان مشخصات و ویژگی های درگاه خود را تغییر داد. این انفراد های قابل تنظیم محتوی مواردی نظیر دریافت معلومات از پرداخت کننده (عده ی موبایل، کدملی، آدرس و ...)، کارمزد، معارفه رسانی پرداخت ها بوسیله پرداخت کننده و صاحب درگاه و همچنین ساختن فیلدهای سفارشی می شود.

مزیت استعمال از آیدی پی را نمی نبوغ تنها بوسیله سهولت استفاده از آن خواند؛ باتوجه به انجام تراکنش های مالی و افزودن تعداد تراکنش ها،  نیاز به مدیریت وجوه واریزی ها و پرداختی های خود ، امری زیاد حیاتی است. با استعمال از این فردی آیدی پی، حسابرسی و امکان دسترسی ساده بوسیله معلومات پرداخت سابق نیز بوسیله سادگی عمل می پذیرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از آیدی پی، امکان ایجاد حضور های مفرط است که می توانند به یک حساب یا حساب های بانکی متفاوتی متصل شوند.

ولی امکان خلق آیدی عام درگاه را نباید تنها استعداد اپلیکیشن این درخت سرو خواند. با استعمال از آیدی اثر می توانید ازطریق عده ی تلفن برای افراد مدنظر پول واریز کنید یا از آن ها پول دریافت کرد. برای مثال داخل صورتی که می خواهید بوسیله یکی از دوستان خود پول واریز کنید و اطلاعاتی نظیر شماره ی کارت، شماره ی حساب خواه شبا را دراختیار ندارید، می توانید تنها ازطریق شماره ی تلفن فرد مدنظر که تو آیدی اثر عضو شده، تو هر تراکنش تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان را واریز کنید. البته این ویژگی آیدی پی محدود به واریز نبوده و حتی می قابلیت ازطریق آیدی معلول از افرادی که عده ی تلفن آن ها را دراختیار داریم، التماس پول کنیم. تو این حالت پیامی به گیرنده ارسال می شود که حاوی آیدی اختصاصی بوسیله همراه مبلغ درخواستی است.

پرداخت انواع قبوض، خرید شارژ بخاطر موبایل، پرداخت ازطریق QRCode و ارائه وب سرویس برای درگاه های خلق شده به عزیمت استفاده در وب سایت را باید از قابلیت های دیگری خواند که ازطریق اپلیکیشن آیدی اثر دراختیار کاربران قرار می گیرد.

آیدی اثر استعداد دیگری با نام بازاریابی دارد که امکان درآمدزایی در قیافه معرفی این سرویس را حاضر می کند. هر کاربر در قیافه معرفی آیدی پی ازطریق کد معرفی کردن یا لینک مخصوص، از تمام تراکنش هایی که کاربر جلب شده در آیدی معلول عمل دهد، مبلغی شهود می کند. این مسکوک ۱۰ درصد از کارمزدی است که آیدی معلول از هر تراکنش کاربر ثانویه دریافت می کند.

اپلیکیشن آیدی پی بخاطر دو پلتفرم اندروید و iOS منتشر شده است.دانلود اپلیکیشنکافه راسته گوگل پلی سیب اپشما کاربران محترم نیز می توانید اپلیکیشن های محبوب خویشتن را ازطریق ایمیل [email protected] به زومیت معرفی کنید.بیشتر بخوانید:بعضی از اپ های iOS بوسیله دلیل دشوار SDK فیسبوک با اختلال مواجه شدنداپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده اند (۱۹ تیر)با توان جدید لینکدین می توانید سیاق تلفظ صحیح اسامی کاربران را از اصطلاح خودشان بشنویدرویت شواهدی مبنی بر افزوده شدن قابلیت چت متقابل بین فیسبوک مسنجر و واتساپگوگل پلاس بخاطر همیشه تعطیل شد؛ تمامی اپلیکیشن ها به Currents تغییر نام دادند
تا به حال کسی از شما پرسیده است «کدام عالم اسفل دره ای بودی؟» این سؤال آنقدرها هم که فکر کردن می کنید، بی ادبانه نیست. جالب است بدانید که جهنم دره، مکانی حقیقی درون نزدیکی های مشگین ده است که با معروف که روی آن گذاشته اند، اختلاف فاحشی دارد. هرآنچه باید درباره «دره جهنم» مشگین ولایت بدانید:دوزخ دره کجاست؟پیشینه تاریخی دوزخ دره سیآب و هوای جهنم دره سیپوشش گیاهی و جانوری جهنم درهبهترین زمان عروج بوسیله جهنم درهجاهای دیدنی نزدیک به عالم اسفل درهکدام جهنم دره؟جهنم دره کجاست؟

در بور ۳۵ کیلومتری مشگین شهر، کیلومتر ۱۸ ییلاق قارا یاتاغ دره ای ژرف بود دارد که دورتادور آن را صخره های سنگی احاطه کرده است و رودخانه خیاوچایی با سرخوشی طرز خود را از میان آن ها باز می بطی ء و می گذرد. تناقض باورنکردنی چهره خشن صخره ها را درکنار زیبایی های رودخانه پر آب و همچنین، آب سرد و خنک آن را در فصل تابستان در ذهن خود تجسم کنید. شاید باور نکنید! ولی محلی ها این دره را که با نظم های وصف ناشدنی اش شوق زندگی در انسان ها برمی افروزد، «جهنم دره» خواه «ناقلا دره» می نامند.



طبیعت زیبای جهنم دره در خردادماه؛ عکس از اینستاگرام lady.polaris

«دره عالم اموات» یا به مقاطعه محلی ها، «دوزخ دره سی» (جهنم درسی)، برضد آنچه از نامش به ذهن ها متبادر می شود، لقمه ای کوچک از بهشت موعود است که داخل دامنه های شمالی کوه منیع سبلان و در سیرت غربی ایران راحتی دارد. این دره بهشتی، یکی از شگفتی های طبیعت در فاصله ۲۰ کیلومتری روستای موئیل است. برای عدول کردن به این دره، از فاتحه روستای موئیل، بخشی از راه را باید با خودرو و بخشی را باید پیاده پیمود. آبراه ناچیز پهنا و درعین حال، پرآب و خنکی از میان این دره عبور می بطی ء که تو کامل فصول سال لطیف است. با سرد شدن هوا، به فکر تشکیل قندیل های یخی بی شمار و قشنگ در دو طرف آبراه درون محظور مختلف، نظم دره صدچندان می شود.



عالم اموات دره در خلع تابستان؛ منبع عکس: اینستاگرام anvar_nemati98 علت شهرت گذاری جهنم دره سی

به گفته ساکنان محلی، انگیزه این صیت گذاری سراشیبی های سریع و حروف صعب العبوری است که برای رسیدن بوسیله دره و رودخانه آن باید پیمود. بوسیله فکر همین لغزان های نوک تیز ۷۰ درصد و خاک سستی که هر لحظه امکان دارد دامن پای افراد را خالی کنند، فقط طبیعت چرخنده و کوهنوردان حرفه ای پا بوسیله این منطقه می گذارند؛ بنابراین، بهتر است بدون راهنما ملتفت دره نشوید. هرچقدر که بوسیله پایین دره نزدیک تر شوید، تزیین های آن پررنگ تر می شود. 

صعب العبور وجود داشتن مسیر و خوفناک بودن اشتهار عالم اسفل دره دلیل خوبی بخاطر سفر نکردن بوسیله آن نیست. دلایل زیادی برای عروج به جهنم دره خاص و تماشایی مشگین ده وجود دارد. قندیل های یخی و حتی چشمه های آب گرم طبیعی حوالی دره که از بیرونی صخره های کوهستان سبلان به بیرون می تراوند حزن تنها ویژگی هایی نیستند که به جهنم دره، ارزش سیر می بخشند. این دره دارای طبیعتی دست نخورده، وجود وحش متنوع و اهمیت زیست محیطی فراوانی برای عشایر است.پیشینه تاریخی جهنم دره سی



جهنم دره در فصل زمستان؛ عین عکس: اینستاگرام iranparadisecom

سال ها پیش، تو محلی که اکنون روستای موئیل پشیز از آن است، زمین های سرسبز و ییلاق های خوش آب وهوایی وجود داشت که محل کوچ عشایری وجود که دره های این منطقه را برای رفت وآمدهای سالانه خود انتخاب کرده بودند و شاید هیچگاه کس به اندازه شاهسون ها از ترتیب های خفا و ناشناخته جهنم دره آگاه نباشد. این عشایر هنوز هم برای رفتن به ییلاق های مرتفع مشابه آیقار، تندیرلی و هازامیغ از دره های این منطقه گذر می کنند. 

طول طاس دره حدود ۱۳ کیلومتر است که فقط بخشی از آن بوسیله شکلی که تو تمثال رفعت مشاهده می کنید، درآمده است. کوهنوردان بسیاری برای صعود به قله های سبلان، مثل قلل کسری، هرم و جنوارداغ از این حوالی گذر می کنند. علاوه پهلو آن، عالم اسفل دره به خاطر همجواری با آتشفشان نیمه کوشا سبلان که سومین قله بلند ایران محسوب می شود، از چشمه های آب گرم بی شماری برخوردار است که ویژگی های درمانی متعددی دارند. آب و هوای عالم اموات دره سی



جهنم دره تو ۳۵ کیلومتری مشگین شهر؛ عکس از مهدی صادقی جوانمرد

مبارزه گرما و سرما داخل کل مشگین قریه در تمام فصول سال دنباله دارد. برضد تصورهایی که از شنیدن تعبیر «جهنم» در اذهان نقش می بندند، عالم اسفل دره مشگین شهر اصلا محلی خشک و سوزان نیست. این دره به فکر موقعیت کوهستانی خود تا اینکه تابستان ها اندوه آسمانی خنک و رزین دارد و به خاطر مغایرت اضافی که با سطح سیل گرفتن دارد، به جرئت می نبوغ این نقطه را یکی از سردترین نقاط ایران دانست. 

علاوه بر آب سردی که حاصل ذوب شدن یخچال های سبلان است و با شدت در آبراهه وسط دره جریان دارد، از دیواره های آن نیز آب گرم به بیرون نشت می کند. منطقه ای که جهنم دره در آن واقع شده است، به خاطر صبر گرفتن در خوش نویسی یک نوار آتشفشانی از چشمه های آب گرم بی شماری برخوردار است که همگی دارای خواص درمانی هستند. چشمه آب گرم ملک سویی را که داخل نزدیکی این دره واقع شده است، یکی از چشمه های آب گرم همجوار با سبلان در این دره است که می توان آن را یکی از الطاف خدایی در این منطقه برشمرد.پوشش گیاهی و جانوری عالم اموات دره



طبیعت شاهد دوزخ دره مشگین شهر؛ عکس از اینستاگرام فرناز معماری

عالم اسفل دره چشم اندازهای مثال زدنی زیادی دارد. مناظر گرداگرد آن که ترکیبی از کوه و دره و رودخانه و پوشش گیاهی و جانوری مختلف است، یکی از دست نخورده ترین فطرت های مشکین شهر و حتی طاس استان اردبیل را در قلب خود جای داده است. رودخانه خیاوچای (خواه خیوچای) که با طول ۵۰ کیلومتر از سرشاخه های بنیادی رودخانه قره فروغ است، پس از عبور کردن از کوه های هزارمیخ، آیی قاری و دلی آلی جنوار داغی، به دره گسترده و طویل موئیل می رسد و پس از عبور از دل عالم اسفل دره به قره سو می پیوندد. این رودخانه یکی از منابع مهم تأمین آب شرب روستاهای مجاور آن است. آبشار زیبای گورگور همچنین در مسیر این رودخانه و درون محل تلاقی آن با بلندی های دره واقع شده است. این آبشار که داخل خورشید تصویربرداری است، تو هر فصل از سال جلوه ای ویژه دارد و بازدیدکنندگان بسیاری بخاطر تماشای آن به این منطقه سیر تکاملی می کنند.



تراب های وحشی در جهنم دره؛ عکس از شهرام اسماعیلی با به جای گذاشتن خاشاک درون طبیعت، خواب حیات وحش دره ارم روش «عالم اسفل دره» را آشفته نکنیم

رودخانه خیاوچای که از وسط جهنم دره می گذرد و به خاص حوضچه ای که در محل ریزش آبشار گورگور کشور سوئی ایجاد شده است، محل زندگی ماهی های قزل آلای بی شماری است که تماشای جست وخیز آن ها یکی از لذت های سیر به جهنم دره است. این رودخانه عمده ترین زیستگاه قزل آلاهای نقطه سرخ در استان اردبیل است.

جهنم دره زیستگاه دائمی حیواناتی از قبیل قوچ و میش ارمنی، آهو، خرس قهوه ای و خاکستری، گراز، بز سفید طوق دار، کفتار و پرندگانی در مدت عقاب و عقاب و سایر گونه های دیگر پرندگان و وحوش است که اینجا را بوسیله نشانی مأمن و محل زندگی خود برگزیده اند. درون زمان سفر به این منطقه باید جوانب مال اندیشی را بزرگداشت کرد؛ چراکه در این ظرفیت از طبیعت بکر که به دید همه چیز داخل آرامش کامل به سر می برد، حیواناتی شبیه خرس ها داخل صورتی که احساس کنند خطری توله هاشان را ترساندن می کند، می توانند خطرناک باشند. اگر وقت گام زدن درکنار رودخانه به زمین کوچکتر پایتان مداقه کنید، جای پای خرس ها را آشکارا خواهید دیدن.بهترین زمان سیر تکاملی به عالم اسفل دره



عکسی متفاوت از جهنم دره؛ عکس از صابر پورایمان خیاوی

به پندار موقعیت جغرافیایی، عالم اموات دره زمستان های سردی دارد؛ بنابراین، چنانچه علاقه ای به سرما ندارید و می خواهید از نهاد سرسبز و باطراوت آن لذت ببرید، بهتر است اواسط بهار تا اوایل تابستان به جهنم دره سفر کنید که آب وهوای مطبوعی دارد و طبیعت، سبزترین پیراهن خود را بوسیله تن کرده است. تا پیش از اردیبهشت، با اینکه زمین ها سرسبز هستند، ولی هنوز دره مه آلود است و زمین لغزنده و پر از چمن های یخزده. درون سایر عزل های سال هوای این دره بسیار سرد و کوهستانی و مه آلود است؛ طوری که حتی یک گام جلوتر را نمی نبوغ دید و در این مواقع فقط با کمک راهنماهای محلی می توان به دره جهنم عروج کرد.

شاید یک دلیل نام گذاری پارادوکس گونه جهنم دره نیز همین آب وهوای نامتعارف آن باشد؛ اما بوسیله خاطر وجود آب ها و چشمه های آب گرم آن، اینجا این توان را دارد که مقصدی ایدئال برای روزهای سرد زمستانی بی قراری باشد؛ به اختصاص اینکه تماشای آبشارهای یخ زده و قندیل های آویزان از دیواره های صخره ای کنار رودخانه خود بوسیله تنهایی عاملی بخاطر جذب مسافر است.جاهای دیدنی نزدیک به جهنم درهروستای موئیل

دو عکس متفاوت از روستای گردشگری موئیل داخل دو فصل متفاوت؛ منبع عکس: اینستاگرام meshkin_kandlari

روستای موئیل یکی از جاهای دیدنی مشگین خانه دادن و یکی از روستاهای کمتر شناخته شده در استان اردبیل و در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی مشگین قصبه است که در دره ای بوسیله همین اشتهار راحتی دارد. موئیل که حدود ۱۰۰ سال پیش شکل ولایت بوسیله خود گرفت روی لیز های تند قدم های غربی کوه های سبلان استقرار یافته است و علاوه بر مناطق ییلاقی و چشم اندازهای تماشایی، به خاطر ارتفاع ۲۱۸۰ متری از سطح دریا، بهار و تابستانی خنک و دل انگیز و پاییزها و زمستان هایی سرد و یخبندان دارد. کوه های جاری گونی، دوله سر، قره قیه و گیویل درسی این خانه دادن را تسلط کرده اند و آب وهوای شادی بسرنوشت شوم دچار کردن و باغ های زیبایی این روستا حاصل وجود چشمه های پرآبی در برابر قینرجه، ایلاندو و سرزمین سویی است. از جاذبه های گردشگری روستای موئیل می نبوغ به دره ی موئیل، مناطق ییلاقی متعدد، آب گرم های غریزی و درمانی، باغ ملی ها و اتراقگاه های عشایر و زیستگاه های دائمی وجود وحش اشاره کرد.شیروان دره



تصویری هوایی از شیروان دره مشگین شهر؛ عکس از مهدی بامروت

یکی از چندین زیستگاه وحشی منطقه ساوالان که ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشگین بخانه برگشتن و در مباشرت لاهرود است. این دره عمیق و عریض مساحتی حدود ۷۵ کیلومتر مربع دارد و به فکر کردن بود سنگ هایی به شکل مجسمه های تراشیده شده، جلوه ای ملیح دارد؛ این پیوستگی یک پدیده زمین شناسی و حاصل زنگ زدگی تفاله های آذرآواری آتشفشان سبلان و رانش و ریزش های متعدد طی هزاران سال است. فدایی از این اشکال فرسایشی عبارت اند از تنور جن، تخت یهودی و لانه زنبوری. این منطقه از تنوع گیاهی و حیوانی غنی برخوردار است و می استعداد آن را یکی از رادیکال ترین زیستگاه های وجود وحش ایران دانست که حیواناتی چون کل، بز، خوک، روباه، گرگ، قوچ، میش ارمنی، خرگوش، کبک، قمری و فاخته درون آن عمر می کنند و هر سال، پرندگان بسیاری در فصل مهاجرت بوسیله آنجا تصعید می کنند.کدام دوزخ دره بودی؟

گالری عکس دوزخ دره مشگین شهر

جای نامعلوم تو تداول عامه، هنگامی که ندانند کسی بوسیله کجا رفته و از رفتن او خواه نبودن او خشمگین باشند می گویند: نمی دانم کدام جهنم دره ای رفته است. دوزخ دره در لغتنامه دهخدا این راه تحسین شده است:

مرحله دیگر که کسی از سر خشم شما را بوسیله «جهنم دره» حواله داد، پیش از هر نفوذ متقابلا خشم گینانه ای، دم ژرف بکشید و با طمانینه از «عالم اموات دره مشگین شهر» برای او گپ کنید. اصلا، بوسیله فکر کردن همین سؤال حزن که شده است، باید یک بار به این دره ارم روش سفر کنید؛ اما بپا باشید که به جای عالم اسفل دره روستای موئیل در خلط مشگین شهر، قانون از دوزخ دره روستای قریس در مباشرت خوی سر در نیاورید. شاید متعجب شوید اگر بشنوید که دره ای دیگر با همین معروفیت در استان آذربایجان غربی حیات دارد که به اندیشه غصه نام بودن، بسیاری آن ها را با هم سهو می گیرند؛ هرچند آنجا نیز از نظر تزیین چیزی کمینه از دره هم نام خود ندارد. بیشتر بخوانید:بام تهران؛ بهترین مکان برای تماشای پایتختحرم امام رضا (ع) چگونه مصنوع شد؟پارک تصعید کجاست؟زیباترین جاده ایران کجاست؟متل قو (سلمانشهر) چگونه ساخته شد؟
به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایلنا، حسینعلی شهریاری درباره افزایش مجدد تعداد بیماران و مبتلایان به کرونا درون کشور گفت: چند هفته پیش آقای مهتر جمهور اذن داد همه چیز با مراعات پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به حالت اولیه بازگردد که باید بگویم ضمانت اجرایی برای این فقره در نظر اندوهناک نشد.

مهتر کمیسیون بهداشت و درمان حلقه شورای اسلامی با تاکید کنار اینکه درون کشور ماسک ارزان نرخ برای این که همه افراد جامعه توان خریدش را داشته باشند وجود ندارد، عنوان کرد: باتوجه به وضعیت مالی و اقتصادی که امروز مردم دارند، متاسفانه تولید و توزیع ماسک کم ارزش قیمت ائتلاف نیفتاده است، امروز بسیاری از افراد اجتماع توان خرید ماسک را ندارند.

وی تاکید کرد: معتقدم ماسک باید یارانه ای و زیاد ارزان قیمت در قطع ۵۰۰ الی هزار تومان در اختیار انسان راحتی گیرد و سپس ضمانت اجرایی در نظر بگیریم  که اگر کسی  درون مترو، اتوبوس ها، هواپیما و جاهای مختلف از ماسک استفاه نکرد، اجازه ندهند به او خدمات داده شود.

نماینده آدم سیستان و بلوچستان با اشاره به ته رنگ بندی مناطق بوسیله سفید، زرد و قرمز در خصوص عالمگیر کرونا، بیان کرد: از سوی دیگر  اطلاع دادن شد برخی از مناطق سفید هستند و همین امر باعث گمراهی مردم شد؛ چراکه نمی توانیم واقعا بگویم یک منطقه سفید است و بیماری در آن بود ندارد؛ زیرا ترددها و ارتباطاتی وجود دارد که باعث می شود منطقه ای که امروز سفید است، فردا زرد و قرمز شود. 

وی پیش روی کرد: هنگامی که نشانی می شود یک منطقه سفید است، مردم خاطر می کنند همه چیز معمولی است و هیچ اتفاقی نمی افتد. 

شهریاری با رمز به برگزاری تشریفات های متنوع در این ایام گفت: از سوی دیگر برگزاری مراسم های ازدواج، عزاداری و تجمعات آزاد شد که همین حکم خودش یکی از عواملی بود که باعث شد مردم از تقلا روزهای اول بور بگیرند. 

وی مداومت کرد: امروز واقعا مشکلات جدی بود دارد، به فکر داشته باشید مدافعان اشتی خدمات خوبی را تا این لحظه نمایش داده اند اما عالمگیر و افزایش مجدد مبتلایان باعث فرسودگی های نیروهایمان می شود و چنانچه وضعیت بوسیله همین سر پیش برود، به سمتی خواهیم رفت که سریر برای بیماران درون بعضی شهرستان نداشته باشیم.

رئیس جماعت بهداشت و علاج مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وضعیتی که امروز وجود دارد، ممکن است دستخوش کمبود تخت آی سی یو شویم.

وی با اشاره بوسیله دادن اختیار به استانداران برای برخی از اقدامات در استان ها گفت: معتقدم اعطا کردن اختیار به استانداران در چندی استان ها با دبیری مهتر دانشگاه علوم پزشکی کار خوبی است اما، همین کار هم باید کفالت اجرایی داشته باشد. 

این نماینده مجلس یازدهم با بیان این که امروز گفته می شود افراد ماسک بزنند و یا یکسری کارهای دیگر انجام شود ولی هنگامی که کفالت اجرایی وجود نداشته باشد کاری پیش نمی رود، اظهار داشت: ضمانت اجرایی یعنی این که شورای تأمین استان با درگاه دادستان و نیروی انتظامی تشکیل شود و آنجا یکسری دستوراتی صادر شود مبنی بر این که با افرادی که پروتکل های بهداشتی را مراعات نمی کنند برخورد شود. 

شهریاری افزود: مراعات پروتکل های بهداشتی یک روند شخصی نیست، چراکه اگر ما این کار را رعایت نکنیم مقدور است بقیه افراد را هم مبتلا کنیم، بنابراین اعتقاد دارم فقط با نصیحت نمی شود کارگر ادا داد، باید ضمانت های اجرایی بخاطر آن ها داشته باشیم.

وی با اشاره بوسیله نقش خدمات الکترونیک در کاهش قضیه تصاعدی تعداد مبتلایان گفت: ما این روزها مدام اسم از دولت الکترونیک می آوریم خب ادارات از این حجم مصرف کنند و کارمندان موجودی را به حالت دورکاری تو بیاورند. 

رئیس مجتمع بهداشت و تداوی مجلس شورای اسلامی دنباله عدل: مشکل بعدی این است که خود کارمندان طالع هم این پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و ماسک نمی زنند. شما امروز برخی از صف ها مقابل بانک ها را نگاه کنید، بی سابقه و غریب است؛ مشاهده می کنید افراد و کارمندان نصیب و قسمت ماسک نزده اند.

وی تاکید کرد: برای این که بتوانیم این روند صعودی را به نزولی تبدیل کنیم، تو کنار رعایت پروتکل های بهداشتی و گونه اندازی نوبت الکترونیک باید بوسیله افراد ماسک یارانه ای ارزان بها بدهیم و بعد از این اقدامات اگر کسی این کار را انجام نداد، اصابت کنیم. 

شهریاری درباره احتمال بازگشت قرنطینه به عنوان یکی از گزینه ها برای کاهش سیر صعودی بیماری عنوان کرد: اگر ما پروتکل های بهداشتی را دقیق رعایت کنیم، واقعا احتیاج به قرنطینه نیست، اما هنگامی که پاسداری نمی کنیم ممکن است هر اتفاقی بیفتد و مجبور باشیم داخل تعدادی از نقاط قرنطینه را باز گردانیم.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن عزیزی افزود: ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط ۱۵ بانک و اداره اعتباری استان در ۱۴ رسته اقتصادی به استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

وی ادامه قسط: تو کود فاتحه ۲۸ هزار و ۳۴ بنگاه اقتصادی آسیب دیده از کرونا در استان کرمانشاه که دارای کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی هستند، مشمول شهود تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون فرمان و رفاه اجتماعی کرمانشاه اظهارداشت: واحدهای کسب و کار آسیب دیده داخل رسته های متنوع اقتصادی با ۵ هزار و ۱۹۲ نفر اشتغال و ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری، ضمن اتمام فرایند ثبت نام در سامانه کارا مخبر سیستم بانکی شده و در حال تکمیل ضبط و دریافت تسهیلات هستند.

عزیزی نیز گفت: تو استان کرمانشاه بسیار از۸ هزار موثر که شغل خویشتن را در اثر مسری کرونا از دست داده اند، مشمول گرفتن مقرری بیمه بیکاری هستند که وظیفه آنان توسط اداره برنامه و بودجه بوسیله نسبت کارکرد پرداخت می شود.
Matteo Corner/EPA
براساس یافته های پژوهشی جدید، مرغ های مگس خوار بوسیله لطف وجود یک سلول مخروطی اضافی در چشمانشان که چشم انسان فاقد آن است، می توانند ته رنگ هایی را دریافتن کنند که چشم ما نمی بیند. این یافته ها که در آزمایش هایی با استعمال از مرغ های مگس خوار لمحه پهن وحشی (با نام علمی Selasphorus platycercus) تو کلرادو آمریکا بوسیله دست آمد، نشان می دهد که توانایی امتیاز رنگ های غیرطیفی (شامل طول موج های فرابنفش) می تواند در رفتارهای جانوران ازجمله جفت گیری، تغذیه و فرار از شکارچیان نقشی خطیر ایفا کند.

برضد انسان ها که سه سنخ سلول مخروطی حساس به رنگ داخل چشمانشان دارند، پرندگان چهار نوع سلول مخروطی دارند که در پردازش تمایز بین انواع متنوع رنگ ها به آن ها کمک می کنند. چشمان انسان با سه گانه سلول مخروطی می تواند آن چیزی را حساسیت کند که با عنوان سررشته سه کاناله (تری کروماسی) شناخته می شود و از اختلاط عصبی نور قرمز، سبز و آبی تشکیل شده است.

به لطف آن پردازش، عدد ما می تواند بنفش غیرطیفی را درک کند؛ بجای این طعم جزیی ترکیبی از آبی و قزل است. ولی حیوانات با سلول مخروطی اضافی می توانند با حساس بودن به انواع بیشتر از طول موج های نور، طیف به مراتب وسیع تری از رنگ ها را ببینند. این توانایی جهت می شود دریچه ای به سمت انواع دیگری از اختلاط های رنگی بوسیله روی آن ها باز شود  که ما نه می توانیم ببینیم و تا اینکه تخیل کنیم.

مری کازول استودارد، زیست شناس از دانشگاه پرینستون می گوید: «انسان ها درمقایسه با پرندگان و بسیاری از دیگر حیوانات، کوررنگ محسوب می شوند. داشتن چهار نوع سلول مخروطی نه عزب محدوده ی فام های مشاهده پذیر تو پرندگان را تا فرابنفش گشادگی می دهد، بلکه بالفعل بوسیله آن ها امکان می دهد تا رنگ های ترکیبی نظیر فرابنفش به اضافه ی سبز و فرابنفش به افزودن ی قرمز را دریافتن کنند. بااین حال، آزمایش این امر شاق بوده است.»

پیش برنده فرض می شد که پرندگان با سلول مخروطی اضافی شان، ممکن است بتوانند تا پنج رنگ غیرطیفی ازجمله بنفش، فرابنفش به اضافه ی قرمز، فرابنفش بوسیله اضافه ی سبز، فرابنفش به اضافه ی زرد و فرابنفش بوسیله اضافه ی بنفش را درک کنند. بوسیله نیت آزمایش این فرضیه، کازول و تیمش لامپ های LED «پرنده بین» را برنامه ریزی کردند تا شماری از رنگ ها ازجمله اثر جزیی هایی غیرطیفی را نمایش دهند که مردم قادر بوسیله دیدنشان نیست. این وسیله ها سپس کنار آبرسان قرار داده شدند. برخی از آن ها حاوی آب سپاسگزاری (که پرندگان شناخت دارند) درکنار یک رنگ جزیی بودند؛ درحالی که سایر آن ها آب عادی را درکنار رنگی متفاوت دربرداشتند.

پژوهشگران بعد موقعیت آبرسان ها را عوض کردند تا ببینند آیا پرندگان می توانند با کاربرد از نشانگر رنگ، نوع آب درون آبرسان را تشخیص دهند خواه خیر. داخل کلکسیون ای از آزمایش های تصادفی درطول سه گانه سال (شامل هزاران جلسه ی آبرسانی)، هدف این بود که دریابیم آیا مرغ های مگس خوار ترجیح می دادند از آبی تغذیه کنند که اختلاط های رنگی فرابنفش را عرضه می داد یا نه. مشاهده ی این اولویت داخل پرندگان مبین این بود که پرندگان برخلاف مردم قادر بوسیله دیدن آن طعم جزیی ها هستند.

آن طور که پدیدار شد، پرندگان مورد آزمایش بوسیله راحتی می توانستند برای به مشت آوردن پاداش خوشمزه، مغایرت بین گوناگون مختلف رنگ جزیی های غیرطیفی را نمره دهند. هارولد ایستر، دانشجوی دکترا و سخن سنج ی همکار بررسی از دانشگاه بریتیش کلمبیا می گوید: «تماشای این حاصل واقعا شگفت انگیز بود. فرابنش بوسیله اضافه ی نور سبز و پرتو سبز برای ما هم ارز است؛ اما مرغ های مگس خوار، فرابنفش بوسیله اضافه ی نور سبز را که با آب تشکر مرتبط بود، مرتبا به نعوظ صحیح انتخاب می کردند. آزمایش هایمان به ما امکان داده است تا به گیتی از نگاه مرغ مگس خوار سرک بکشیم.»

هرچند ما انسان ها با چشمان کوچک و ضعیفمان نمی توانیم واقعا دریابیم که این تنوع رنگ ها از نگاه حیوانات چگونه به دید می آید، نتایج نشان می دهد که تفاوتی تشخیص پذیر – تا آنجا که بوسیله پرندگان مربوط است – بین فرابنفش، قرمز و فرابنفش بوسیله افزودن ی قزل با فرابنفش به تکثیر ی سبز، فرابنفش به افزایش ی زرد و فرابنفش بوسیله تکثیر ی بنفش وجود دارد. ما ممکن است نتوانیم این تباین را ببینیم یا درک کنیم؛ اما مرغان مگس خوار قادر به نمره آن هستند.

پژوهشگران در آزمایشی دیگر، تقریبا هزار جنس مختلف از پر پرندگان و نزدیک به ۲۴۰۰ نوع گوناگون از گیاهان را آزمایش کردند و دریافتند که رنگ جزیی های تقریبا یک سومین از هرکدام، بوسیله عنوان رنگی غیرطیفی درک می شوند. این یافته نشان می دهد که توانایی بصری مورد بحث تا چه حد می تواند کنار تعاملات حیوانات با جهان اثر بگذارد. پژوهشگران تو مقاله ی خویشتن توضیح می دهند که:نتایج با این دعوی هماهنگ است که پرندگان، چهار کانال مستقل بخاطر دریافتن فام دارند؛ به گونه ای که فضای رنگی پرندگان نمایانگر طیفی گسترده از اثر جزیی های مرتبط با اقدام و اکولوژی است که آدم خواه هر حیوان با دید سه کاناله نمی تواند بسیاری از آن ها را تصور کند. علامت دادن اینکه پرندگان می توانند تباین فام های غیرطیفی را تشخیص دهند، گامی رو به جلو در درک ما از ابعاد بینایی پرندگان حاضر می کند.

یافته های پژوهشگران هرچند چشمگیر هستند، نمی توانند اثبات کنند که پرندگان جهیز بینایی چهارکاناله دارند؛ درنتیجه هنوز جزئیات فراوان دیگری بخاطر پرورش وجود دارد. در آینده، آزمایش های دقیق تر با رنگ جزیی های بیشتر می تواند به ما معاون درنگ تا محدودیت های درک رنگی پرندگان را بیشتر بیازماییم. حتی در آن صورت، هنوز چندان نمی دانیم کدام سازوکارهای عصبی به مغز پرندگان امکان می دهد تا این رنگ ها را دریافتن کنند. علاوه بر این طبق گفته ی پژوهشگران، سئوال فلسفی تر این است که رنگ های غیرطیفی درون چشمان عجیب ماکیان مگس خوار واقعا چگونه بوسیله دیدن می آیند.

نویسندگان با اشاره به اینکه تفکر درمورد پرسش بی جواب یادشده درباره ی طعم جزیی های دیده نشدنی، به شدت برای آدم دشوار است، می نویسند: «آیا فرابنفش به اضافه ی سبز از دید پرندگان به عنوان ترکیبی از آن رنگ ها (قابل قیاس با آوای دوگانه ی نواخته شده به مشت ویولونیست) یا به عنوان رنگی جدید و متعالی (قابل قیاس با آهنگی نو برضد اجزایش) است؟

درنهایت، آنچه برای پرنده جلال دارد احتمالا این حلق که آیا سیگنال های رنگارنگ بوسیله دستگاه ی انواع محدود سلول های مخروطی معارفه می شوند یا غیرمحدود؛ بلکه راندمان این ته رنگ ها تهیه ی مفروضات درباره ی غذا، جفت یا شکارچیان است.

نتایج یافته های پژوهشگران داخل نشریه ی PNAS منتشر شده است.بیشتر بخوانید:داستان های علمی تخیلی انعطاف ذهنی جوانان را فراز می برندپیداشدن مقدماتی شواهد مبنی بر وجود اکسیون؛ کاندیدای توضیح ماده تاریکجنرال الکتریک با مصرف از پرینتر سه بعدی توربین های بادی ۲۰۰ متری می سازداز بخارآب مسیل می نبوغ به نشانی حقیقت کارمایه تجدیدپذیر استفاده کردشرایط پراکندن پژوهش های پزشکی در مجله های معتبر علمی چیست؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیف الله ابوترابی اشعار کرد: مصوبه «اعطای متابعت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» روز ۱۳ خرداد سال ساری ابلاغ شد و لازم الاجرا است و ساز و حکم اجرایی این قانون بوسیله استانداری ها ابلاغ شده و ثبت احوال هم جلسات کارشناسی خود را درون این خصوص آغاز کرده است.

وی گفت: در اجرای طریق «اعطای متابعت بوسیله فرزندان نتیجه از ازدواج نسوان ایرانی با مردان خارجی» متقاضیان دریافت تابعیت ایرانی در داخل کشور می توانند بوسیله استانداری ها و تو خارج از ملک به کنسولگری ها ایران درون خارج از ملک رجوع کنند.

ابوترابی افزود: در اجرای این قاعده مادر حتما باید ایرانی باشد و از سر اسناد سجلی این موضوع اثبات و از موسسه ثبت احوال نیز احراز هویت شود.

سخنگوی دایره ثبت احوال ملک با بیان اینکه ملاک اجرای این قانون، «ایرانی وجود داشتن مادر است»، افزود: عروسی مام ایرانی با پدر اجنبی باید به تایید عفیف مراجع قانونی با رای قضایی درون تو یا خارج از ملک روان باشد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: اما برای فرزندانی که پس از این قاعده تولد می شوند، ملاک فقط ثبت ازدواج درون دفاتر ثبت ازدواج است و ازدواج این افراد تابع ثبت ازدواج پهلو اساس قوانین ثبت احوال است.

بنا به خشکی امدن این گزارش، کمک ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری از آغاز روند اجرایی اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی معارفه داد و گفت: تاکید ویژه رییس جمهوری بر این است که مشکلات این بخش از اجتماع که سال ها با مسائل مختلف برای هویت فرزندان خود درگیر بودند، برطرف شود.

علی ربیعی داخل جلسه مشترک نمایندگان دستگاه های مرتبط با اجرای قانون «اعطای تابعیت بوسیله فرزندان حاصل از ازدواج نسوان ایرانی با مردان اجنبی» که با حضور شماری از مادرانی که مشمول این قاعده شده اند، برگزار شد، گفت: همان طور که پاسبان این وزارتخانه اعلام کرد، روند اجرایی شدن قانون انقیاد مادران ایرانی ساکن بیرون از کشور از سه گانه هفته آینده اجرایی می شود و این مادران می توانند برای شهود انقیاد فرزندان خود به سفارتخانه ها و کنسولگری ها رجوع کنند.

وی گفت: روند اعطای پیروی به فرزندان مادران ایرانی دارای همسر اجنبی در استانداری ها و فرمانداری ها از ابتدای تیرماه آغاز می شود.

ربیعی با بیان اینکه جمع بندی سخنان مادران مجهز داخل این جلسه بوسیله رییس جمهوری و وزاری خارجه و سرزمین ارائه خواهد شد، اظهار کرد: برخی برچسب زنی ها  و سخنان نادرست از سوی تعداد معدودی از افراد درباره نسوان ایرانی که با اتباع دیگر کشورها ازدواج کرده اند متاسفانه درون جامعه ما وجود دارد. ما این موضوع را کتمان نمی کنیم و از این جهت متاسفیم. اینها رفتارهای ویژگی است و رویکرد سیاستگذاران ما نیست. اما باید برای همین سخنان انفراد همچنین عذرخواهی کرد.

سخنگوی نصیب و قسمت گفت: غلام از طرف رییس جمهوری و با دستور ایشان این جلسه را با مادران ایرانی که شوهر خارجی دارند، برگزار کردم و تاکید اختصاص شخص دکتر روحانی پهلو این است که مشکلات این مقدر شدن از جامعه که سال ها با مسایل مختلف بخاطر هویت فرزندان خود محبوس بودند، برطرف شود.