MDF آریا

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر نیما برنده بازی و دامون افضلی در امتداد مجموعه گزارش ها از تجربیات مقابله ای کشورهای جهان با کرونا، تجربه موفق نیوزلند را از بی بی سی و گاردین ترجمه و در اختیار ما قرار داده اند:

نیوزلندپس از آن که هیچگاه مورد ابتلای جدیدی داخل این قلمرو گزارش نشد، تقریباً تمام ویژگی های ناشی از کروناویروس را برداشته است

داخل نیمه شب هشتم ژوئن [نوزدهم خرداد] بوسیله وقت محلی نیوزلند وارد سطح یک از فردی های کرونایی شد: پایین ترین سطح در سامانه ی آژیر چهار سطحی این کشور.  موافق قواعد متاخر فاصله گیری مدنی دیگر ضروری ازاله و هیچ محدودیتی کنار گردهمایی های عمومی اعمال نمی شود، ولی مرزها همچنان بر روی اجنبی ها بسته می مانَد.  نیوزلند متجاوز از دو هفته حیات که هیچ مورد جدیدی از ابتلا بهکوویدـ ۱۹گزارش نکرده بود. مدیریت موفق تلاطم کرونا داخل نیوزلند بوسیله رهبری خانم آردرن مدیریت درخشان شورش کرونا بوسیله رهبران زن از شرق تا غرب

خانم جاسیندا آردِرن، اول وزیر نیوزلند، گفت: ’’درحالی که الان در موقعیتی امن پر حرارت و مستقر تیز هستیم، هنوز حزن هیچ حروف سهل یی بخاطر بازگشت به زندگیِ پیش از کوویدـ ۱۹ بود ندارد، اما تمرکز و ترانه یی که بر روی فایده پزشکی [به این ویروس] گذاشته بودیم، زمان حال صرف کردن بازسازی اقتصادمان می شود. در حالی که حکم هنوز کامل نشده است، نمی شود انکار کرد که این یک عمه ی عقب نشینی است. پس می توانم حرفم را با یک ’تشکر، نیوزلندِ‘ ساده تمام کنم‘‘. تلاشی مستمر

در نیوزلند منع تردد مقدماتی بار درون ۲۵ مارس برقرار شد؛ یک سامانه ی بانگ ۴ مرحله یی جدید طرز اندازی گردید و قلمرو واقف سطح چهار شد: درون این مرحله بیشتر تصرف وکارها و طولانی مدارس بسته شد و بوسیله انسان گفته شد داخل ساختمانی بمانند.  پس از بیش از پنج هفته، در ماه آوریل سرزمین واقف سطح سه گانه شد: به اغذیه فروشی های ’بخر و ببر‘ و فداکار مشاغل غیرضروری دستور داده شد کارشان را از تازه مبدا کنند.

یک ملک در جهان کرونا را عین کن کرد

همچنان که شمار مبتلایان در سطح جامعه کاهش می یافت، سرزمین در میانه ی ماه می وارد سطح دو شد.

حرکت بوسیله سطح یک، زودتر [از آنچه اخبار شده بود] انجام می شود: دولت در اصل برای ۲۲ ژوئن دستور کار ریزی کرده بود، ولی پس از آن که ۱۷ روز هیچگاه مورد ابتلای جدیدی گزارش نشد، آن را جلو انداخت.  برابر قواعد جدید، تمام مدارس و محل های حکم می توانند بازگشایی شوند. مراسمات عروسی، عزا و حمل ونقل اشتراکی بی هیچگاه محدودیتی از سر گرفته می شود. فاصله گیری اجتماعی دیگر ضروری تراشیدن اما [پاس آن] همچنان اندرز می شود.

مرزهای این قلمرو بوسیله روی مسافران خارجی همچنان بسته ابدی می مانَد و قانون الزامی بودن قرنطینه یا جداسازیِ دو هفته یی برای نیوزلندی هایی که نو از خارج دانا کشور می شوند، قائم است.

خانم آردرن هشدار داد این کشور ’’قطعاً مکرر شاهد موارد ابتلا‘‘ خواهد بود و افزود: ’’عین کن کردنِ [این ویروس]  کارگر نیست که در یک خال از زمان، یک باره، انجام شود، این کاری بی وقفه است‘‘.

از زمان چسبیدگی این ویروس به نیوزلند در اواخر فوریه، این کشور ۱۱۵۴ مورد ابتلا و ۲۲ مورد مرگ ناشی از کوویدـ ۱۹ گزارش کرده است، ولی بابت مدیریت این شورش وسیعاً مدح شده است.

بسیاری این آخرین اعلان [ورود به سطح یک] را جشن گرفتندــــ ولی با ملاحظه و همراه با هشدار. پاتریک وِستون، راننده ی کامیون، مقیم آوکلند، به BBC گفت: ’’همه از این که بالاخره از شر [این ویروس] خلاص می شویم خیلی خوشحال ایم، ولی هنوز مضطرب ایم. به نظرم اصلی ترین نگرانی مردم اقتصاد است: افراد بسیاری بیکارند و همزمان افراد بسیاری ظهر فرمان می گردند. روز سه شنبه محدودیت ها برداشته می شود و می توانیم کارهای مان را به شکل عادی اجرا دهیم. مسابقات ورزشی و پروگرام های موسیقی را می توانیم بدون اِعمال هیچ محدودیتی پیاده شدن تعداد [تماشاگران] برگزار کنیم. البته هنوز هم به رعایت بور گیری اجتماعی اغوا می شویم، پس امیدواریم مردم عاقلانه اقدام کنند‘‘.

او افزود: ’’خوشحالیم، اما سراسیمه آینده هستیم‘‘. تیمی پنج میلیونی

شارلوت گراهام ـ مک لی از ولینگتون | گاردین
۸ ژوئن ۲۰۲۰

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزلند، گفته است دولت این کشور تمام محدودیت های شاگرد از کوویدـ ۱۹، به استثنای کنترل جدی مرزها، را تقریباً بلادرنگ برمی دارد، در برابر مقامات پزشکی نیوزلند اعلام کردند دیگر هیچ مورد شناخته شده و فعالی از ابتلا بوسیله کروناویروس در کشور نمانده است.
آردرن درون کنفرانسی خبری در ولینگتون گفت: ’’ما آماده ایم‘‘ و افزود نیوزلندی ها ’’برای انقراض اعطا کردن این ویروس بوسیله شیوه ی بی سابقه یی متحد بودند‘‘.

آردرن در سرخط رسانه های جهانی است و سازمان بهداشت جهانی او را بابت رویکرد نصیب و قسمت اش دربرابر این ویروس، رویکردی استوار وسخت و محتاطانه که از قرار معلوم موثر افتاده، تحسین کرده است. او پیش از آن که به تدریج از شدت ویژگی ها بکاهد، تو ۲۵ مارس برای چهار هفته در کشور منع تردد کامل اخبار کرده وجود که مستلزم آن بود اکثر لحظه شان را داخل ساختمانی سپری کنند.

آردن گفت نیوزلندی ها از شقه شب دوشنبه داخل کشوری زندگی می کنند ’’که در آنجا زندگی همانقدر عادی است که در هنگامه ی یک پاندمی جهانی می تواند عادی باشد‘‘. او گفت قواعد فاصله گیری فیزیکی و محدودیت های اعمال شده پیاده شدن اندازه ی گردهمایی ها کنار گذاشته می شود و این به همگی ی جزء های معطل الباقی ی قناعت امکان می دهد کارشان را از عادت بگیرند.

نیوزلندی ها درون شبکه های اجتماعی با وجد و شعف بوسیله این اظهارات پاسخ دادند.

جمیز شاو، وزیر تغییرات آب وهوایی، با استفاده از عبارتی مائوریایی [کلمه تبعه انسان نیوزلند]، گفت: ’’می دانم انفراد ها نیمه شب دوشنبه برداشته می شود، اما خیال می کنم امشب بوسیله صلح و صفا مردم این کشور خوب لبی تر کنم: Ka pai Aotearoa‘‘ (به معنای ’’آفرین نیوزلند‘‘).
او افزود: ’’دست هایتان را هنوز حزن بشویید‘‘.

دیگران مشتاقانه چشم به راه آزادی های بیشتری هستند که از نصف شب دوشنبه عاری هیچگاه محدودیتی منیع می شود: رستوران های سرپایی صبحانه، نشستن کنار یکدیگر درون حمل ونقل عمومی و مُجازبودن ’لمس صورت خویشتن‘‘.

بعضی محتاط تر بودند. کاربری توییت کرد: ’’علی رغم این که هیچ مورد فعالی وجود ندارد، من اصول احتیاطی را همچنان بوسیله کار می بندم و بوسیله پندار کرونا هرگز بوسیله سالن ورزش نمی روم‘‘.

نیوزلند از هنگامی تعطیلی کشور فقط ۲۰۰ مورد ابتلا گزارش کرده وجود و احصائیه کل مواردِ اطلاع شده هرگز از ۱۵۰۰ بیشتر نشد.

داخل نیوزلند کوویدـ ۱۹ جان بیست ودو نفر را اندوهناک است، این را با ده ها هزار نفری مقایسه کنید که نمونه سازی های دانشمندان، در صورت لیس اعمال محدودیت ها، پیش بینی کرده بودند.

آردرن گفت نیوزلندی ها ’’ترددشان را وسیعاً کاهش دادند‘‘؛ طبق داده های گوگل مردم این سرزمین بیشتر از استرالیایی ها، بریتانیایی ها و مردمان ایالات متحده در خانه مانده بودند.

خانم آردرن گفت: ’’به نظرم نتایجی که به لطف همکاری پرسنل گرفتیم، خود، گویای همگی چیز است. فداکاری تیم پنج میلیون نفره ی ما بخاطر همین بود: بخاطر حفظ زنهار و سلامت یکدیگر‘‘. او با قاعده به نیوزلندی ها بوسیله عنوان ’تیمی پنج میلیونی‘ اشاره کرده است تا مردم را متحد کند و آن ها را به تابعیت از قواعد دولت اش بخاطر محدودکردن اتساع این ویروس برانگیزد.

در سطح جهان، احصائیه موارد تأییدشده ی ابتلا بوسیله کروناویروس، روز دوشنبه از ۷ میلیون نفر گذشت؛ این آماری است که پژوهشگران دانشگاه جان هاپکینز اطلاع دادن کرده اند که اتکایشان به داده های دولتی است. این نما غصه اکنون [در زمان نوشتن این مقاله] ۷.۰۰۶.۴۳۶ است. دست کمینه تاکنون ۴۰۲.۶۹۹ نفر تو این پاندمی جهانی جان شان را از دست داده اند.

سیاق آمریکا از همه بدتر است: با ۱.۹۴۰.۴۶۸ تک ابتلای تأییدشده و بسیار از یک چهارم مرگ ومیرهای شاگرد از کوویدـ ۱۹ در جهان: ۱۱۰.۵۰۳ نفر. ۱۵ کشور بیش از ۱۰۰ هزار مبتلای تأییدشده دارند. رقم واقعی مبتلایان و قربانیان، بوسیله موجب عواملی نظیر مغایرت درون میزان تست گیری، تعاریف، فواصل زمانی و احتمال کم گزارش دهیِ [فداکار دولت ها]، احتمالاً از این بیشتر است.

کنترل جدیِ مرزهای نیوزلند همچنان برقرار می مانَد، آردرن هشدار انصاف هیچ زمان بندی یی برای حذف آنچه آن را بهترین خط دفاعیِ سرزمین نامید ندارد. تنها نیوزلندی ها و بستگان منصب یک سندیت غم اکنون می توانند دانا این ناحیه شوند، این ها نیز باید ۱۴ روز تو قرنطینه ی دولتی بمانند.
خانم آردرن نمی گوید نیوزلند یک بار برای قدیم ویروس را از بین برده است، او عین کنی ویروس را ’کاری پیوسته‘وصف می کند: ’’ما تقریباً مطمئن ایم که باز هم گواه موارد ابتلا درون اینجا خواهیم بود. این به مجرد ناکامی ما نیست؛ این واقعیتِ این ویروس است‘‘.

نیوزلند اینک عضوی از گروه کوچک کشورهایی است که خودشان را از این ویروس پاک اطلاع دادن کرده اند؛ به نظرمی رسد در بین کشورهایی که بسیار از ۱۰۰۰ تک ابتلای تأییدشده داشته اند نیوزلند بدوی کشوری است که چیره به عمل این فقره شده است. کشور اروپایی کوچک مونته نگرو هم روز ۲۵ می اخبار کرد دیگر هیچ مورد فعالی از این ویروس در این ملک وجود ندارد؛ فیجی و جزایر فارو نیز به نظم در ۵ ژوئن و ۹ می همین را گزارش کردند.

تایوان، ایسلند، کلمبیا و ترینیداد و توباگو هم گفته اند ناچیز از ۱۰ موردِ هنوز کوشا دارند. معدودی از کشورها (از جمله نوبت های بسیار کوچکِ جزایر پاسیفیک) اندوه دعوی می کنند اصلاً هیچ موردی از کوویدـ ۱۹ نداشته اند.

در ۱۰ روز گذشته، آخرین فردِ مبتلایی که درون نیوزلند وقوف شد، یک زن تنهای پنجاه وچند ساله ی ساکن آوکلند بود. روز دوشنبه مقامات پزشکی نیوزلند گفتند او ۴۸ شایسته کردن است که هیچ علائمی نداشته است و حالا می شود او را بهبودیافته تلقی کرد.
از آردرن پرسیدند واکنش او به این خبر چه بود. او گفت: ’’قدری رقصیدم‘‘. مشخصات عکس: مادام جاسیندا آردرن، اول وزیر نیوزلند منابع ترجمه:

https://www.bbc.com/news/world-asia-۵۲۹۶۱۵۳۹

https://www.theguardian.com/world/۲۰۲۰/jun/۰۸/new-zealand-abandons-covid-۱۹-restrictions-after-nation-declared-no-cases
AکاناداکشوریHAROOOON داخل شمال قاره آمریکای شمالی است که از قصبه استان و سه گانه ناحیه تشکیل شده است این. قلمرو از اقیانوس نقشه تا اقیانوس آرام و از خصیصه تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده است کانادا. با مساحت ۹٫۹۸ میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین ملک چاق دنیا از نظر مساحت خشکی است مرز. مشترک کانادا با ایالات متحده، بلندترین مرز زمینی در گیتی است بخش. زیادی از مزار کانادا به برهان سرمای هوا و مباشرت به پیشگام شمال، خالی از سکنه است البته.

داخل کانادا اهمیت زیادی بوسیله یادگیری داده می شود و سیستم آموزش و پرورش کانادا از استانداردهای بالایی برخوردار است این. کشور تو مقایسه با میانگین کشورهای عضو موسسه شرکت اقتصادی و توسعه، بودجه بیشتری را برای آموزش خاص می دهد و در بین کشورهای G G-8 (انجمن متشکل از هشت کشور ثروتمند دنیا) داخل مقام دوم صبر دارد. کنار زمینه رتبه بندی برترین کشورهای جهان از دیدن سیستم آموزشی و تحصیلی در سال ۲۰۱۹ به نقل از U.S. S
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  کانون خبرنگاران جوان، شمار توئیتری ریحانه، منتسب به دفتر حفظ و سرایت آثار مقام معظم رهبری، که داخل حوزه زنان، قوم و استیل زندگی ایرانی_اسلامی فعالیت می درنگ و گزیده هایی از بیانات ایشان درباره چنین موضوعاتی را بوسیله اشتراک می گذارد، توصیه ای در ارتباط با نقش شوهر در انجام تکالیف اسلامی منتشر کرد و نوشت:

«پیشگام انقلاب: [در عمر مشترک] پسر چنانچه می بیند دختر در راه انجام تکالیف اسلامیِ خودش، یک گام خیری می خواهد بردارد، افزار را برایش مجهز بکند و عایق تراشی نکند.»
روبرتو اسکوبار برادر مبصر تر پابلو اسکوبار مشهورترین قاچاقی کتاب بعد از هک شدن گوشی آیفونش از اپل شکایت کرده است. براساس گزارش پایگاه خبری TMZ، اسکوبار مدعی شده یک هکر ازطریق دسترسی به FaceTime او توانسته آدرس نگرش سکونتش را پدیدار یواش. اسکوبار از اپل درخواست ۲/۶ میلیارد دلار غرامت کرده است. 

براساس این گزارش روبرتو اسکوبار مدعی شده هکر پس ازآن از نفود به آیفون ایکس او و به دست آوردن آدرس محل سکونتش، یک «نامه ی تهدید صمیمی» برای او ارسال کرده است. اسکوبار داخل شکایت نامه ی خود اعلام کرده یک کارمند اپل پیش از اینکه او این تلفن همراه را خریداری کند، او را خشنود کرده که گوشی آیفون ایکس، امنیت ترین تلفن همراه موجود در میدان است. اسکوبار که مدعی شده پیش از این هم چند بار با تهدیدهای مختلف مواجه شده، معتقد است نیاز به ایمنی بالایی دارد.مقاله ی مرتبط:برادر پابلو اسکوبار احتمالا با ادعای فروش گوشی تاشو تو حال کلاه برداری است

TMZ که شکایت نامه ی اسکوبار را مطالعه کرده اعلام کرد او در این شکایت مدعی شده دستخوش استرس های روانی شده و درحال مهیا مجبور است برای حفظ سلامت خود، دنبال مخفی شدن باشد.

این نخستین بار نیست که نام روبرتو اسکوبار، برادر پابلو اسکوبار مشهور به صدر اخبار فناوری رویه پیدا می بطی ء. اسکوبار سال گذشته و بعد از آغاز ثبت وصیت تلفن یکدلی که مدعی ساخت آن بود، بوسیله کلاهبرداری از مشتریان خویشتن مستنطق شد. روبرتو اسکوبار با تأسیس شرکتی بوسیله صیت اسکوبار، تلفن همراهی تاشدنی تولید کرده که با مقدار بیش پایین پیش خرید می شود اما بسیاری از متقاضیان می گویند تلفن همراهی که پول آن را صیقلی کرده اند، هرگز بوسیله دست آن ها نرسیده است.بیشتر بخوانید:قوطی گشایی و بررسی ایرپاد پرو اپلاپل معامله آیفون XR ریفربیشد را آغاز کردآموزش تاسیس اپل آیدی بدون شماره تلفنآموزش ساخت شماره مجازی برای اپل آیدیاپل استارتاپ مرزوبوم ی هوش قلابی Inductiv را بخاطر بهبود پایگاه داده ی Siri خریداری کرد
AیکیGHAROOOON از خبرگزاری های بومی کره ی جنوبی روز گذشته در گزارشی اختصاصی مدعی شد سامسونگ روند تولید انبوه گوشی گلکسی فولد ۲ (Samsung Galaxy Fold 2) را آغاز کرده است. با درنظرگرفتن بازه ی زمانی آغاز تولید انبوه، احتمال می دهیم کره ای ها گوشی تاشدنی جدیدشان را بخاطر نمایش در ماه اوت ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) دستور کار ریزی کرده باشند. همچنین گفته می شود سامسونگ قصد دارد در ماه ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد و آماج ۱۳۹۹) داده ها رسمی مربوط به گلکسی فولد ۲ را منتشر بطی ء. سامسونگ پیش نم به رخ رسمی اعلام کرده است گلکسی فولد ۲ و گلکسی نوت ۲۰ را در نیمه ی دوم سال سیال میلادی عرضه می نرم.

افرادی که نخواسته اند اشتهار شان مشهود شود و از جزئیات سفارشات سامسونگ برای قطعات گلکسی فولد ۲ آگاهی دارند می گویند این گوشی تاشدنی قرار است همچون گلکسی Z فلیپ دارای شیشه ی فوق نارک (UTG) باشد. افشاگران می گویند شیشه ی زبر نارک فولد ۲ همان شیشه ی Z فلیپ است و توسط همکاری های Schott و Dowoo Insys ساخته شده.

گفته می شود گوشی سامسونگ گلکسی فولد ۲ تو حقیقت داشتن صفحه ارائه ۱۲۰ هرتز قرار است قیمتی پایین تر از تبار اول داشته باشد، اما این موضوع بوسیله معنی مناسب بها بودن گلکسی فولد متاخر نیست. تحلیلگران بازار پیش بینی کرده اند که سامسونگ در سال ساری میلادی بین ۲/۵ تا ۳ میلیون واحد از گلکسی فولد ۲ را به بازار عرضه کند. این عدد چندین برابر بیشتر از شمار دستگاه های ارائه شده ی از تبار مطلع گلکسی فولد به راسته است. 

اخیرا پتنتی منتشر شده است که نشان می دهد سامسونگ در پی آوردن قابلیت مقاومت دربرابر نفوذ آب به گوشی های تاشدنی است. بااین حال نمی توانیم تضمین دهیم گلکسی فولد ۲ دستگاهی ضدآب باشد. درواقع گمان دارد این استعداد در نسل های آینده بوسیله گوشی های تاشدنی سامسونگ افزودن شود. منابع الزام ای می گویند سامسونگ داخل نسل دوم گلکسی فولد همچنان از پوشش روی صفحه نمایش که از جنس پلی آمید بود، کاربرد خواهد کرد. 

براساس آن چه رسانه ها به نقل از منابع آگاه توقع می کنند، سراب دوم گلکسی فولد بین ۱٬۷۸۰ تا ۱٬۹۸۰ دلار ارج دارد و از تراش ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام کاربرد می کند. بوسیله علاوه پیش بینی می شود این گوشی دارای دوربین باکیفیت تر و قلم S-S Pen کارآمدتر از اولاد قبل باشد و از شبکه ی 5G پشتیبانی. یواش دوربین حقیقی گلکسی Fold 2 فراغت است شامل سه حسگر با روشنی ۱۲ و ۱۶ و ۶۴ مگاپیکسلی. باشد این کلکسیون دوربین از جهیز نوسان گیر تصویر اپتیکال دوگانه پشتیبانی خواهد. کرد این در حالی است که مدل اولیه ی گلکسی فولد از حسگرهای ۱۲ و ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی روزی می.

برد شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این بنیان*دارید؟ تصویر اصلی مقاله، رندر غیررسمی منتسب به گلکسی فولد ۲ است و لزوما طراحی نهایی آن را مدال نمی.دهد بیشتر:بخوانید سامسونگ ۸۰ درصد از نمایشگرهای OLED سری آیفون 12 را تامین می کندسامسونگ اخبار کرد کارت اعتباری Samsung Money ابتدای تابستان در آمریکا عرضه می شودسامسونگ تولید تراش اکسینوس ۹۹۲ با لیتوگرافی ۵ نانومتری را از ماه اوت شروع می کندمشخصات گلکسی M01 سامسونگ فاش شدآیفون 13 اپل احتمالا ابتدایی آیفون بدون درگاه خواهد
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایران، وضعیت کرونایی کشور پیاده شدن خلاف ادوار قبل اجازه گردهمایی منتخبان را نداده اما مسأله مشخص این است که قالیباف اگر اندوه هنوز تحول به رهبر اقلیت کانون یازدهم نشده باشد اما اطمینان ماه های قبل را اندوه برای رسیدن به جایگاه ریاست ندارد.

پنجشنبه گذشته برای اصولگرایان کمیسیون یازدهم پنجشنبه انباشته خبری بود؛ مجمع استماع برنامه های نامزدهای ریاست و مباشر رئیسی مجلس یازدهم در جمع فراکسیونی که نام «فراکسیون انقلاب اسلامی» بر آن گذاشته شده، برگزار شد.  خراج اولیه حکایت از آن داشت که بخاطر رقابت ریاست محمدباقر قالیباف، علی نیکزاد، حمیدرضا حاجی بابایی، شمس الدین حسینی و مصطفی میرسلیم اعلام آمادگی کرده اند. برای نایب رئیسی تیمار امیرحسین بازپرس زاده هاشمی، محمدمهدی زاهدی، محمدرضا میرتاج الدینی، عبدالرضا مصری، الیاس نادران، علیرضا منادی، سید رضا تقوی و محمدحسین فرهنگی ورود کرده اند.

 آن طور که دیروز احمد نادری، نخبه تهران در محفل یازدهم و ادیب کارگروه اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی به «تسنیم» گفته نامزدهای بازپسین انتخابات زوجیت و نواب رئیس جماعت از دایره افراد یاد شده بیرون نیستند زیرا به گفته او در هفته های اخیر فقط همین افراد مشغول مشورت با دیگر منتخبان برای انتخابات داخلی باشگاه بوده اند.

معارفه اصلی انتخابات اما شامگاه پنجشنبه منتشر شد؛ مطلع معارفه جلسه مشترک نیکزاد، حاجی بابایی و شمس الدین حسینی برای رسیدن به مصالحه و به خشکی امدن روبیدن دو نفر بوسیله نفع یکی از این جمع از راه رسید و در نهایت حزن اعلام شد که بی تا منتخب این جمع سه نفره کسی زدودن جز حمیدرضا حاجی بابایی. کسی که با این جملات تو احصائیه انحصاری توئیتر خود انتخابش بوسیله نشانی داوطلب بازپسین ریاست محفل را اخبار کرد؛ «خدایا تو گواه باش، ما بخاطر مجلسی درشأن نظام ومردم، هر آنچه داریم فدا خواهیم کرد، ما بدهکار آدم و رهبری و خون شهیدان هستیم.  از برادران صدیق و فداکارم دکتر نیکزاد و دکتر حسینی که با وجود لیاقت برای حفظ وحدت وموفقیت نیروهای قیام شلنگ بلندی برداشتند، تشکر می کنم.»

پیاده شدن اساس آنچه فراکسیون انقلاب اسلامی مقرر کرده فراغت است همچنان فرآیند ارامش کنار ضابطه نامزدهای نهایی ریاست و نواب مهتر کانون تا آنجا ادامه داشته باشد که این مجموعه بوسیله یک نامزد واحد بخاطر اربابی مجتمع و دو نامزد بازپسین برای نواب مهتر برسد.

آن طور که دیروز عباس مقتدایی، نماینده منتخب اصفهان بوسیله «تسنیم» گفته راحتی است در کنفرانس اتیه این فراکسیون برای تعیین گزینه های نهایی رأی گیری شود تا تکلیف رئیس و نواب رئیس کانون قبل از 6 خرداد مشخص گردد. اما مسأله این است که آیا چنین چیزی مقدور خواهد بود؟

اصول گرایان در اظهار نظرهای خود مداومت دارند که رقابت برادرانه رقم خواهد خورد و سایه قیام و نفاق پهلو سر آنها سایه نخواهد کرد. با این حال از لابه لای همین تقریر نظرهای رسمی تیمار مقصد هایی از گلایه گذاری از یکدیگر را می توان رصد کرد.  چنانکه چهارشنبه قبل مرتضی آقاتهرانی، دبیر کل جبهه مقاومت در دیدار با طلاب و دانشجویان شرق تهران  در ایما ای به هواداران  قالیباف گفته بود: «آنها که صادق محصولی را پدر خوانده می نامند چرا بوسیله ملاقات قالیباف با او واکنشی علامت ندادند. مشیت برخی از وحدت با هم، یگانگی با یک نفر است».

 اما اینکه روز پنجشنبه، نیکزاد، حسینی و حاجی بابایی در یک نشست سه گانه جانبه به توافق رسیدند هم مدال روشن دیگری از آماده شدن برای رقابت با قالیباف است.  

زمان حال به نظر می رسد آن جلسه سه نفره به شعبه از مجموع نیروهای جبهه مقاومت و مدیران احمدی نژاد داخل جماعت یازدهم تشکیل شده بود. ولی از زاویه ای دیگر خویشتن اصولگرایان می گویند که حدود 40 نماینده سیاق یافته درون محفل یازدهم داخل جمع آنها نیستند و درون گروه مستقلین و ارامش طلبان طبقه بندی می شوند. یعنی گروهی که پتانسیل رأی اعطا کردن به ریاست قالیباف در رقابت با داوخواه جبهه ایستادگی و احمدی نژادی ها را دارند.

تا اینکه چنانچه فرض کنیم که در میان اعضای فراکسیون تنش اسلامی که فعلاً کلکسیون اصولگرایان کانون یازدهم را تشکیل می دهند، رأی قالیباف کمتر از رقیب اصلی او یعنی حاجی بابایی باشد، تشویق ستاندن این چهل رأی برای منتخب اول پایتخت آنقدرها قانع کننده است که تن به سازش نهایی ندهد و بخواهد رقابت ریاست را در حیاط معین کمیسیون بیازماید. وضعیتی که به نظر می رسد فارغ از بحث هم چشمی بزرگواری محفل واژگونی مهم دیگری تیمار داشته باشد و آن اندوه به صف کشی تویی اصولگرایان برای سپس از تشکیل مجلس برمی گردد.  جایی که به دید نمی رسد فراکسیون قیام اسلامی با وضعیت فعلی رقابت های درونی اصولگرایان ظرفیت زیادی بخاطر پابرجا ماندن داخل عضو فراکسیون تعمیم را داشته باشند.

میرسلیم چه می کند؟

تو میان تحولات انتخاباتی داخلی باشگاه ولی یک مسأله هم هست که هر چند مافوق سایه توافق مقاومت ها و احمدی نژادی ها روی حاجی بابایی برای رقابت با قالیباف قرار محزون اما به تنهایی می تواند سؤالات و احتمالاً تبعات زیبنده توجهی به دنبال داشته باشد. آن مسأله حاضر بودن انصراف میرسلیم تا اینجای امر است. مرد تقریباً تنهای مؤتلفه قبلاً با طیف رقبای قالیباف پیمان بسته بود اما اکنون هنوز شناسایی به خشکی امدن رفتنش از صحنه نرسیده.  آن غصه تو شرایطی که او غایب جلسه هماهنگی سه وزیر احمدی نژاد وجود. آیا اساساً اصولگرایان نامزد مؤتلفه را دارای آن میزان از معادل کافی نمی دانند تا وی را وارد بازی کنند یا اینکه مؤتلفه و میرسلیم بوسیله قفا بازی و تاکتیک دیگری هستند؟  

ولی تصمیم نهایی او حداقل می تواند نمایانگر بخشی از دستور کار سیاسی مؤتلفه بخاطر آینده باشد.  اینکه آیا واقعاً قدیمی ترین حزب سیاسی قلمرو پس ازآن از چندین سال محاصره در میان اصولگرایان بالغ تر بوسیله فکر بازیابی رله خود به صورت مستقل است یا خیر؟