MDF آریا

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در توییتی با رمز بوسیله توییت پمپئو که از تحریم های سازمان ملل با نشانی بایکوت های «ما» یاد کرده و از همه کشورها خواسته این تحریم ها را ادا کنند، نوشت: روند ای که درباره مبتلایان به جنون دروغگویی - کسانی که نمی توانند از دروغگویی بیمارگونه دست بردارند - وجود دارد این است که آن ها عملا در تور فریب خود گم می شوند.

وی  عکسی از یکی از توییت های پمپئو منتشر کرد که در آن تالیف است: ما برای اعمال بایکوت هایمان اهمال نمی کنیم و انتظار داریم که طولانی اعضای سازمان ملل کاملا به تمامی تعهداتشان ذیل محدودیت هایی که مجددا اعمال شده اند، عمل کنند.

ظریف در این توییت در بالا و پایین  "های مان" در "تحریم های مان" خط سرخ کشیده است.

باریکه دقایقی قبل از این توییت نیز  در توییتی دیگر نوشت: گیتی می گوید هیچگاه یک از بایکوت های شورای امنیت بازنگشته است.

ولی آقای «ما دروغ گفتیم، ما تقلب کردیم، ما سرقت کردیم» کچل گیتی را که از عمر در دنیای موازی او ابا می کند، به تنبیه تهدید می نرم.

ترامپ باید پیش از آنکه پامپئو شعار تبلیغاتی اش (بزرگی را بوسیله آمریکا برگردانیم) را بسیار از این به دستمایه خنده جهان بدل کند، مسیرش را تغییر دهد.
به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، دیویس یک حسگر زیستی فلورسنت مبتنی بر پروتئین خلق کردن کرده اند. این نوع حسگرها می توانند هورمون دوپامین را که نورون ها بخاطر ارسال سیگنال به سلول های عصبی منتشر می کنند، نمره دهند. هنگامی که این حسگر موسوم به "dLight1" با ریزبینی پیشرفته ادغام شد، تصویرهایی زیاد مشهود از انتشار دوپامین داخل حیوانات زنده ارائه عدالت.

لین تیان، سرپرست این پروژه و گروهش موفق شدند طیف رنگی حسگر dLight1 را گسترش دهند. آنها در پژوهش جدید خود، دو نوع طیفی جدید از این حسگر ارائه داده اند که "YdLight1" و "RdLight1" اشتهار دارند و به ترتیب رنگ های زرد و قرمز را نشان می دهند.

۷ عادت مغلوط که مغز را دچار اختلال می کند

تیان گفت: این حسگرهای جدید می توانند به پژوهشگران تو اطلاع و وارسی فعالیت های مربوط به پردازش اطلاعات در مغزکمک کنند. ما با کمک اثر جزیی های متفاوت خواهیم توانست تا چندین انتشار نوروشیمیایی و فعالیت نورونی را در یک زمان ببینیم.

حسگر RdLight1، امکان تخمین دوپامین، فعالیت عصبی و سرایت گلوتامات را داخل انواع خاصی از سلول های حیوانات مهیا می کند. افزایش تاثیر پرتو و عمق تصویربرداری، کیفیت سیگنال دوپامین را تکثیر می دهد. این قابلیت به پژوهشگران امکان می دهد تا بتوانند انتشار دوپامین را با کمک نور مورد بررسی قرار دهند و اثرات آن را به خشکی امدن مدارهای عصبی معیار سازی کنند.

دوپامین به عنوان یک پیام رسان عصبی، نقش مهمی را داخل حرکت، توجه، پرورش و سامانه لذت و اجر مغز بر عهده دارد.

تیان افزود: ابزارهای جدید، دریچه ای را به سوی توسعه شاخص های نوروشیمیایی با قابلیت تغییر ته رنگ باز می کنند. این ابزارها در کنار ابزارهای دیگر، قابلیت یدکی برای آشکارسازی نقش اسرار شیمی مغز در مصونیت و مصیبت دارند. دانشی که ما از این حسگرها به مشت می آوریم، توسعه درمان های ایمن نم برای اختلالات اعصاب و فصیح مانند افسردگی، اضطراب،اسکیزوفرنی و اعتیاد را آسان تیز می کند.

این پژوهش، داخل مجله "Nature Methods" بوسیله چاپ رسید.
‏به گزارش همشهری آنلاین، صادق زیباکلام لله دانشگاه تهران در توییتی نوشت:

«چون مهراز بازرگان را فراوان از آدم نمی شناسند، درست محو که خیابانی باسم او شود". این استدلال جناب عیسی فرهادی فرماندار تهران داخل مخالفت با تصمیم شورای روستا مبنی بر نامگذاری خیابانی باسم مرحوم مهندس بازرگان میباشد. احتمالا ایشان بدنبال شهرت نیکوکاری در دفتر مسئولین نصیب و قسمت تندرو آینده هستند.»
نزدیک بوسیله ۱۰ سال پیش و داخل خزنده سال ۲۰۱۰، شیائومی توسط ۷ نفر تأسیس شد؛ شرکتی که کار خویشتن را با نمایش ی نسخه ای دستکاری شده از سیستم عامل اندروید بوسیله نام MIUI آغاز کرد و اکنون بوسیله یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین شرکت های دنیای فناوری تغییر شده است. شیائومی تقریبا هر نوع کالایی از گوشی های هوشمند و لپ تاپ اندوهناک تا عینک آفتابی و حتی حوله روانه بازار می کند.

اگر مطالعه های زومیت را عقب می کنید، حتما می دانید که اکثر گوشی های شیائومی عملکرد بهتر و امکانات بیشتری را در مقایسه با رقیب های حزن مقدار خود ارائه می دهند. اکنون میزبان مدل Enhanced Edition از لپ تاپ های صنف ای می نوت بوک هستیم تا ببینیم آیا این لپ تاپ هم امضای شیائومی را دارد خواه نه. می نوت بوک 15 Enhanced Edition پرچم دار کامپیوترهای متناسب حمل شیائومی به حساب می آید؛ مدلی که برابر ادعای شرکت سازنده، «ابزاری قدرتمند، مخصوص حرفه ای ها است و با عملکرد سریع العمل و نمایشگر عالی، تجربه کاملی از یک کامپیوتر شخصی را ارائه می دهد». 

می نوت بوک پرو 15 Enhanced Edition که یکی از طولانی ترین معروفیت ها را در بین لپ تاپ ها دارد، یکی از برترین لپ تاپ های شیائومی محسوب می شود و طبق انتظارمان با جدیدترین سخت افزار به فروش می رسد. مدلی که مهمان زومیت بود، از پردازنده ی دودمان دهم اینتل Core i7 درکنار ۱۶ گیگابایت رم، یک ترابایت حافظه ی SSD پرسرعت NVMe PCIe و تراشه ی گرافیکی MX250 انویدیا بهره می برد که در دنباله به نعوظ کامل عملکرد آن را معاینه می کنیم. با زومیت درون معاینه لپ تاپ شیائومی می نوت بوک پرو 15 Enhanced Edition همراه شوید.

لپ تاپ شیائومی Xiaomi Mi Notebook Pro 15.6 Enhanced Edition توسط شرکت داتیس تجارت معزز خاورمیانه برای تجسس دراختیار زومیت قرار اندوهناک است.طراحی و کیفیت ساخت

نمایان می نوت بوک پرو 15 به بخشی سهل است که در نگاه نخست متوجه نمی شوید این لپ تاپ بوسیله چه شرکتی تعلق دارد؛ چراکه هیچ لوگویی روی قاب پشت نمایشگر به چشم نمی خورد. فقط دامن دستگاه می توانید یکسره «نقشه کشی شده توسط شیائومی» را درکنار عبارت نامی «تاسیس چین» پیدا کنید. بی مو وسیله از آلومینیوم برس خورده ی مات، مقاوم و نوک مدادی مصنوع شده از همین رو آثار انگشت و چربی دست را چندان مدال نمی دهد. لپ تاپ صنف ای شیائومی کمی بسیار از دو کیلوگرم وزن دارد و با اینکه سبک ترین لپ تاپ 15 اینچی بازار محسوب نمی شود، به صبر می توان آن را جابه مکان کرد.

درست مانند محصولات بالارده ی دیگر شیائومی، می نوت بوک پرو ۱۵ کیفیت تاسیس متجاوز نیکی دارد. قسمت های مختلف بدنه و به خصوص محل استراحتگاه مچ دست با اِعمال فشار، فرو نمی روند و بدنه دستخوش پیچش نمی شود. اتصال نمایشگر بوسیله بدنه لپ تاپ توسط لولایی بزرگ انجام شده است که می تواند نمایشگر را به صبر در زاویه دلخواهتان نگه دارد؛ البته این لولا آن اندکی سفت حلق که نتوانید لپ تاپ را با یک دست باز کنید.اگر بخواهیم بخشی ریزبینانه طراحی می نوت بوک 15 را وارسی کنیم، باید به وجود چندی شکاف اشاره کنیم؛ بخاطر مثال، وقتی لپ تاپ را می بندید، نمایشگر روی کیبورد کاملا چفت نمی شود، موضوعی که داخل سرنوشت سرانجام و دو طرف لولا مشهودتر است. این فضای چند میلی متر می تواند به سرعت بوسیله محلی برای پر شدن گردوخاک تغییر شود. مورد اتیه بوسیله شکاف یکی دو میلی متری اطراف تاچ پد در مدل مورد معاینه زومیت بازمی گردد که هرازگاهی میزبان گردوغبار می شد.حضور ها و ارتباطات

تعداد و چیدمان محضر های می نوت بوک 15 Enhanced Edition یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود. این لپ تاپ مجموعا ۷ پیشگاه دارد که انتهای دو لبه ی مایه قرار گرفته اند. در جانب چپ، یک درگاه HDMI، دو درگاه USB 3.1 با پهنای باند ۵ گیگابیت برثانیه و آستان ۳٫۵ میلی متر نغمه قرار دارد. در جانب دیگر، دو محضر USB جنس C و یک کارت خوان سه کاره تعبیه شده است. شیائومی دعوی می بطی ء که می توانید تا سه نمایشگر را ازطریق جناب های HDMI و USB جنس C به این لپ تاپ وصل کنید؛ ولی متأسفانه هیچ یک از دو پورت USB-C از استاندارد تاندربولت پشتیبانی نمی کنند.در رویت داشته باشید که وسیله فقط توسط یکی از دو محضر Type-C شارژ می شود و دومین حضرت صرفا بخاطر ارجاع داده ها استفاده دارد. اگر شیائومی یک آستان LAN بی آرامی برای لپ تاپ رده بالایش در نظر پژمان بود، می توانستیم بگوییم که از رویت جناب ها کامل است. شاید بهتر بود مثل شرکت های دیگر، شیائومی غم یک تبدیل USB به LAN داخل جعبه دستگاه راحتی می داد. با وجود این، در مقایسه با سایر لپ تاپ های لوکس بازار، می نوت بوک 15 درگاه های کامل تری دارد.

بخاطر ارتباط بی سیم، تراشه تاسیس شریک شدن اینتل مقرری کنترل Wi-Fi را به خشکی امدن عهده داری دارد که از استاندارد Wi-Fi 5 خواه ac پشتیبانی می کند؛ بنابراین با اینکه از نظر ارتباط بی سیم در بین تند ترین لپ تاپ های گیتی راحتی نمی گیرد، ولی پرت است که هیچ لمحه به مشکلی برخورید. به جز این، دودمان پنجم بلوتوث حزن بود دارد تا با خیال مایه تسلی گوشی هوشمند خواه قسمت قسمت کردن بازی را به آن وصل کنید.کیبورد و تاچ پد

کیبورد شیائومی می نوت بوک 15 Enhanced Edition را یکی از بزرگ ترین ایرادهای آن می دانیم. دلیل حقیقی این موضوع به چیدمان غیراستاندارد کلیدهای کیبورد بازمی گردد. در جانب راست کیبورد ستونی قرار دارد که مفتاح های مشخص/خاموش دستگاه درکنار کلیدهای Home، End و تعدادی کلید دیگر تعبیه شده اند؛ درحالی که کلیدهای مهمی متشابه Back Space و Delete به آن کیپ اند، بنابراین باتوجه به عادت که صدای زیر مردانه داریم سمت راست Back Space کلید دیگری نباشد، مفتاح Home را موقع پاک کردن کاراکترها ضیق می دادیم. نزدیک وجود داشتن زیاد از کمیت کلیدهای Delete و نمودار/باثبات دستگاه هم باعث شد تا چند جنین به جای پاک کردن فایل موردنظرمان، دستگاه را به حالت Sleep ببریم. درون ضمن بسرنوشت شوم دچار کردن حرفی یا همان Numpad هم در کیبورد می نوت بوک پرو 15 حیات ندارد.

صرف کردن دیدن از موارد مطرح شده، عملکرد کیبورد می نوت بوک پرو ۱۵ کم وبیش رضایت بخش است. کلیدها به رخ جزیره ای و با بور ی مناسبی از حزن چیده شده اند و عمق حرکتی کافی دارند. برای استفاده از وظایف ثانویه ی کلید ها می توانید کلید Fn را هم زمان با کلید موردنظر فشار دهید یا اینکه مفتاح های Fn و Ecs را به صورت هم زمان فشار دهید تا کلیه ی کلیدها به قیافه پیش فرض، دومین وظیفه ی خود را انجام دهند. کیبورد شیائومی می نوت بوک پرو 15 تلالو پس زمینه ی سفید ی غصه دارد که با فشردن کلیدهای Fn و F10 خاموش خواه روشن می شود. کریه حلق بدانید که نور پس ماخذ یکی از نفاق های می نوت بوک پرو 15 معمولی و مدل Enhanced Edition محسوب می شود.

درون وسط استراحتگاه دست، تاچ پد بزرگ لپ تاپ قرار دارد. روکش تاچ پد لوزی ای است و بوسیله صبر می توانید اختلاف را با دیگر بسرنوشت شوم دچار کردن های استراحتگاه مشت تشخیص دهید. کلیدهای چپ و راست بوسیله صورت یکپارچه زیر تاچ پد تعبیه شده اند و عملکرد انعام هم دارند. تاچ پد وسیله از تعداد یدکی از فرمان های لمسی دو، سه و تا اینکه چهارانگشتی اندوه پشتیبانی می بطی ء.نمایشگر و اسپیکر

می نوت بوک پرو ۱۵ از نمایشگری با نسبت تصویر مرسوم ۱۶:۹ بهره می برد که هنوز طرفداران ویژه را دارد؛ مک بوک ، سرفیس ها و برخی دیگر از محصولات بالارده ی بازار به نسبت های تصویر با ارتفاع بیشتر روی آورده اند که برای کاربران حرفه ای برگزینی بهتری بوسیله حساب می آید. طبق غبطه شیائومی از پنل IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی تمثال ۶۰ هرتز استفاده کرده که با رده ی قیمتی آن قابل است.

از نمایشگر می نوت بوک پرو ۱۵ پوشش استوار و براق گوریلا گلس ۳ مراقبت می کند؛ نمایشگر جاهل لمسی نوت بوک پرو زاویه ی دیدی مناسبی دارد؛ اما بازتاب نور کمی در فضاهای باز مشکل ساز می شود. پنل ۸ بیتی مبتنی بر فضای رنگی sRGB این لپ تاپ طبق ادعای سازنده ۱۰۰ درصد فضای رنگی یادشده را پوشش می دهد که درون ادامه بوسیله معاینه آن خواهیم پرداخت.

در آزمایش شعاع زومیت که با الگوی شطرنجی و کاملا سفید و مشکی انجام می شود، می نوت بوک پرو ۱۵ درون بیشترین حالت ۲۵۰ قصد روشنایی تولید می بطی ء که اندکی با ادعای ۳۰۰ نیتی شیائومی اختلاف دارد. رنگ مشکی عمق مناسبی دارد و با میانگین سو ۱٫۴ نیت کنتراست شایان قبولی (۱۷۶.۶) را ساختن می کند. روشنایی حداقل پنل نیز ۵.۵ نیت است که نه می توان آن را برای لپ تاپ زشت دانست و خیر در بین گزینه های کم ارزش برای استفاده در محیط های کاملا تاریک قرار عدالت.لپ تاپ / آزمایشتصویر سفیدتصویر مشکینسبت کنتراستAdobeRGBsRGBDCI-P3حداکثر روشناییحداقل روشناییمیانگین روشناییNativeپوششمیانگین خطاپوششمیانگین خطاپوششمیانگین خطامی نوت بوک پرو ۱۵۲۵۰ نیت۵.۵۱.۴ نیت۱۷۶.۶۷۵ درصد۵.۱۱۰۰ درصد۳----ایسر نیترو ۷۲۶۸ نیت۱۸.۸ نیت۲.۰۵ نیت۱۲۹.۵۷۱.۵ درصد۵.۳۹۲.۵ درصد۴----میت بوک D15۲۱۳ نیت۴.۳ نیت۱.۵۴ نیت۱۳۸۴۸ درصد۵.۱۶۳ درصد۴.۴----Razer Blade Stealth 13۳۲۱ نیت۶.۷ نیت۳ نیت۱۰۷۷۱.۹ درصد۴.۴۹۰.۷ درصد۲.۷----MateBook X Pro 2019۴۷۵ نیت۵.۳ نیت۴.۱ نیت۱۱۲۷۳.۳ درصد۴.۳۹۹.۱ درصد۱.۷۷۵ درصد۳.۵Surface Pro 7۳۹۴ نیت۰.۸ نیت۰.۶ نیت۶۲۵۷۲.۵ درصد۴.۰۹۶ درصد۱.۶----Surface Laptop 2۳۴۵ نیت۱.۸ نیت۳.۹ نیت۸۸۷۲ درصد۳.۹۹۶.۷ درصد۱.۵----Surface Pro 6۴۴۰ نیت۴.۳ نیت۰.۶ نیت۷۳۳۶۶.۳ درصد--۸۹.۵ درصد۱.۳----MacBook Pro 13 2018۴۴۰ نیت۰.۰۰ نیت۰.۵ نیت۸۸۸۷۷.۳ درصد۲.۸۱۰۰ درصد۰.۴۹۹ درصد۱.۴MateBook X Pro۴۵۳ نیت۵.۰۹ نیت۴.۰۹ نیت۱۰۸.۳۷۷۳.۵ درصد۳.۷۹۸.۴ درصد۱.۱۷۳.۸ درصد۲.۹MacBook Pro 13 2017۵۰۷ نیت۳.۳۱ عزیمت--۶۰۸.۶۴------------Surface Laptop۳۸۷ نیت۱.۷۱ مشیت--۸۶.۹۶------------* تمامی اعداد ذکرشده در نهر اوج در آزمایشگاه زومیت خراج شده است.

طعم جزیی ها طراوت متجاوز خوبی درون نمایشگر می نوت بوک پرو ۱۵ دارند که البته استفاده از پوشش براق به جای مات به زنده خیس بودن آن ها کمک شایانی می کند. در آزمایش های ما این پنل ۱۰۰ درصد sRGB و ۷۵ درصد AdobeRGB را پوشش می دهد که ادعای شیائومی را تأیید می کند. تعادل رنگ سفید یا وایت بالانس به احسان رقبا اجرا نشده و دمای رنگ ۷۵۰۰ همچنین گواه دمای پایین اثر جزیی سفید است. میانگین خطای ۳ و ۵٫۱ درون فضاهای sRGB و AdobeRGB نشان از کالیبره شدن نمایشگر دارد و از این نظر شیائومی تشخیص ی قبولی را دریافت می کند.

در زیر دستگاه، دو بلندگوی ۲٫۵ واتی صبر دارند که درکنار هم می توانند صدایی استریو با قدرت ۵ وات را تولید کنند. بلندگوهای می نوت بوک پرو 15 توسط مشارکت معروف هارمن باریک شده و طولانی استانداردهای سخت گیرانه ی این شرکت را پشت قاعده گذاشته اند. به علاوه، از استاندارد دالبی پریمیوم هم پشتیبانی می کنند. در عملکرد روزمره، با اینکه نباید انتظار زیادی از این بلندگوهای کوچک داشته باشید، ولی برای اینکه با لپ تاپتان پادکست گوش دهید و هرازگاهی هم آهنگ های موردعلاقه تان را پخش کنید، صدای خروجی رضایت بخش است.بازدهی و عملکرد

درحال فراهم شیائومی لپ تاپ می نوت بوک پرو ۱۵ نسخه ی Enhanced Edition را داخل دو نسخه بوسیله رخ انحصاری تو بازار گره به فروش می رساند که پا بر جا ترین فرق آن ها بوسیله سنخ پردازنده ی گرافیکی بازمی گردد؛ یکی از نسخه ها از ماژول MX250 و دیگری از ماژول MX350 روزی می گیرد. شیائومی اولترابوک پریمیوم خود را با سیستم عامل ویندوز ۱۰ نسخه ی هوم به زبان چینی به فروش می رساند؛ اما ظاهرا امکان تحول کامل واژه به انگلیسی در تمامی مقدر شدن ها از جمله Bios نیز وجود دارد.

لپ تاپ می نوت بوک پرو ۱۵ نسخه ی Enhanced Edition مجهز به پردازنده ی گرافیکی MX250 برای بررسی دراختیار زومیت قرار داشت؛ تو دنباله فاتحه به تطویل جزئیات مشخصات فنی دستگاه می پردازیم، سپس عملکرد آن را دامن مورچه بین قرار می دهیم.

استعداد پردازشی می نوت بوک ۱۵ را پردازنده ی نسل دهمی Core i7-10510U تأمین می کند؛ دومین عضو از قوم ی Come Lake - U و مبتنی پهلو معماری باستانی Skylake که از ۴ هسته و ۸ ترد روزی می سرما. بسامد و توان طراحی حرارتی (PL1 TDP) پایه ی این پردازنده بوسیله تزیین ۱٫۸ گیگاهرتز و ۱۵ وات هستند؛ اما باهم اتحاد کردن های تولیدکننده به سلیقه می توانند آن ها را بوسیله ترتیب تا سقف ۲٫۳ گیگاهرتز و ۲۵ وات (PL2 TDP) نیز بالا ببرند. اینتل فرکانس توربوی تک هسته و چندهسته ی پردازنده را به نظم ۴٫۹ و ۴٫۳ گیگاهرتز اعلام می درنگ که اعداد تمجید برانگیزی هستند؛ اما باید توجه داشت که کاربر عزب داخل بازه های زمانی چند میلی ثانیه ای به چنین فرکانس هایی دست خواهد یافت.مشخصات متخصص پردازنده ی می نوت بوک پرو ۱۵ مدل Enhanced Editionمشخصات CPUنام پردازندهIntel Core i7-10510Uمعمارینسل دهم با معماری مبتنی بر اسکای لیکلیتوگرافی۱۴ نانومتر ارتقاءیافتهتعداد هسته۴ هسته / ۸ تردفرکانس۱٫۸۰ گیگاهرتز پایه (۲٫۳۰ گیگاهرتز در قیافه ارتقا توان طراحی گرمایی)، ۴٫۹۰ گیگاهرتز توربو (یک هسته)ذهن ی کش۸ مگابایتTDP۱۵ وات با امکان ارتقا به ۲۵ وات یا کاهش به ۱۰ واتگرافیک یکپارچهIntel UHD GraphicseDRAMنداردفرکانس گرافیک یکپارچهفرکانس محور ۳۰۰ مگاهرتز، بسامد بیشینه ۱٫۱۵ گیگاهرتزپشتیبانی از حافظهDDR4-2666, LPDDR3-2133, LPDDR4-2933مشخصات dGPUنام پردازنده ی گرافیکیMX250لیتوگرافی۱۴ نانومترمعماریپاسکالتعداد هسته های Cuda۳۸۴فرکانس۱۵۱۹ مگاهرتزحافظه۲ گیگابایت GDDR5پهنای رابط حافظه۶۴ بیتپهنای حافظه؟توان طراحی گرمایی۲۵ وات

پردازنده های قوم ی Comet Lake U از رم کم مصرف LPDDR4X با بسامد بیشینه ی ۲۹۳۳ مگاهرتز درکنار رم های DDR4 و LPDDR3 پشتیبانی می کنند و ماژول وای فای آن ها نیز با معیار وای فای ۶ سازگاری دارد؛ اما به جای واحد پردازش گرافیکی Intel Iris Plus Graphics به کاررفته در خانواده ی ۱۰ نانومتری Ice Lake از نمونه ی بسیار فرسوده ترِ Intel UHD Graphics بهره می گیرند.

خوشبختانه شیائومی برای اعاده انقراض واحد پردازش گرافیکی Core i7-10510U، اولترابوک گران ارزش خود را به پردازنده ی گرافیکی ۲۵ واتی GeForce MX250 انویدیا با کُد 1D13 حاضر مخلوق است. این پردازنده ی گرافیکی از ۲ گیگابایت حافظه ی ویدئویی GDDR5 ساخت شرکت Micron یکروز می گیرد.

با وجود پشتیبانی پردازنده از رم های بهینه ترِ LPDDR4X، می نوت بوک پرو ۱۵ اینچی شیائومی از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز مصرف می بطی ء. مهندسان چینی یک ترابایت حافظه ی SSD با کنترلر NVMe ساخت شرکت اینتل را همچنین برای می نوت بوک پرو ۱۵ در نظر گرفته اند که از ۴ دست خط پرسرعت PCIe نصیب می گیرد؛ بنابراین روی کاغذ می توان سرعت خواندن و نگاشتن زیاد مرحمت را برای آن متصور وجود.عملکرد حافظه ی پس انداز سازی لپ تاپ هامدل ها / عملکردنرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت برثانیه)ارزش نوشتن ترتیبی
(مگابایت برثانیه)Xiaomi Mi Notebook Pro 15 Enhanced Ed.۱۵۸۶٫۷۷۱۷۷۲٫۹۹Acer Nitro 7۱۷۹۲٫۸۰۱۵۵۰٫۴۹Huawei MateBook D15 SSD۳۴۳۶٫۸۸۱۴۴۲٫۶۲Huawei MateBook D15 HDD۱۱۰٫۹۶۱۰۸٫۰۱Razer Blade Stealth Late 2019۳۰۹۹٫۴۹۱۲۳۰٫۱۳Huawei MateBook X Pro 2019۳۲۹۲٫۶۶۲۹۴۱٫۵۰Surface Pro 7۲۰۱۸٫۳۵۸۱۲٫۴۶Surface Laptop 2۱۵۳۸٫۲۸۱۴٫۹Surface Pro 6۱۴۸۰٫۱۲۳۵٫۹MacBook Pro 13 2018۳۰۱۰۱۲۸۵Huawei MateBook X Pro۳۰۰۶٫۴۲۰۰۴٫۸LG Gram 15 2017۵۵۵٫۸۲۶۵Razer Blade Stealth۳۱۰۱۱۵۹۳MacBook Pro 13 (2017)۲۹۹۶۷۱۸٫۹Surface Laptop (128GB)۴۲۵٫۶۱۲۸٫۲Surface Pro 2017۱۷۱۱۹۷۷٫۲*تمامی بنچمارک های ذکرشده درون این جدول را زومیت ارتکاب کرده است.

حال دولت بوسیله اجرای بنچمارک ها می رسد تا عیار می نوت بوک پرو ۱۵ را بسنجند. در جدول زیر، بنچمارک های 3DMark و GFXBench درکنار GeekBench OpenCL پردازنده ی گرافیکی را مادون فشار استراحت می دهند؛ درحالی که بنچمارک های GeekBench و CineBench هر دو CPU-محور هستند و دو بنچمارک PCMark 8 و PCMark 10 عملکرد کلی مایه را با مثل سازی کاربری روزمره مورد ارزیابی قرار می دهند.خط سیر بنچمارک های لپ تاپلپ تاپ / بنچمارکمشخصات فنیGFXBench3DMarkBasic GeekBench 5GeekBench OpenCLPCMark8PCMark 10CineBench
R20Aztec RuinsHigh Tier - OffscreenSky DiverFire StrikeCloud GateMultiSingledGPUGPUCreativeWorkHomeCPUMi Notebook Pro 15 E.ECore i7 - 10510U
MX250Failed۱۱۲۵۷۳۴۹۸۱۲۷۳۶۳۱۱۰۷۱۲۲۳۱۱۸۶۳۵۶۲۲۳۷۷۳۵۲۶۱۳۵۸۷۴۳۶۸۱۱۹۷Acer Nitro 7Core i7 - 9750H
GTX 1650۵۷۵۳٫۸۸
DirectX 12۲۵۰۳۲۸۲۳۳۲۶۸۷۲۵۳۲۴۱۲۴۹۴۲۲۰۶۵۷۶۶۴۷۴۱۵۲۲۳۴۰۷۷۵۱۰۵۲۲۲۰MateBook D15Core i5 - 10210U
MX250۲۰۵۲٫۹
DirecX 12۱۰۰۲۹۳۲۲۰۱۳۶۸۲۳۹۶۰۱۱۱۶۱۱۷۸۶۵۷۹۱۳۹۸۶۴۵۲۴۳۵۵۶۳۶۸۱۱۵۸۸Razer Blade Stealth 2019Core i7 - 1065G7
GTX 1650۴۶۵۳٫۸۷
DirecX 12۱۴۳۳۶۶۳۴۷۱۳۳۲۱۳۲۲۷۱۱۳۹----۳۶۴۱۴۱۴۸۲۸۳۵۴۷۲۴--MateBook X Pro 2019Core i7 - 8565U
MX250۱۴۹۷.۵۱ فریم
DirectX 12۸۱۳۱۲۶۱۵۱۰۳۴۷--------۳۶۳۳۴۳۹۶۳۲۲۸۴۰۰۲--Surface Pro 7Core i5 - 1035G4۹۱۶.۹۲ فریم
DirectX 12۶۲۱۵۱۹۰۴۱۰۸۳۷۴۴۳۹۱۲۵۱----۳۵۳۳۴۳۴۵۳۰۳۹۳۶۸۸--MacBook Pro 13 (2018)
Windows 10Core i5 - 8259U۱۳۹۷.۶۱ فریم
DirectX 12۷۲۷۸۱۹۳۴۱۱۹۹۸--------۵۲۳۹۴۴۲۰۳۷۶۲۳۳۷۱--MacBook Pro 13 (2018)
macOSCore i5 - 8259U۱۴۱۶.۹۳ فریم
Metal------۳۸۰۸۸۸۷--۸۰۰۷----------* تمامی بنچمارک های ذکرشده در این خط سیر را زومیت اجرا کرده است.

اولترابوک شیائومی در بنچمارک های گرافیکی نتایجی نزدیک به MateBook D15 هواوی نما می زند؛ ولی مطابق انتظار از محصولات با مقدار مشابه همچون سرفیس پرو ۷ با پردازنده ی Core i5-1035G4، عملکرد گرافیکی به مراتب بهتری (بالغ به خشکی امدن ۸۰ درصد داخل تست های Sky Diver و Fire Strike) به عرضه می گذارد. می نوت بوک پرو ۱۵ در تست های کُلی PCMark 8 و PCMark 10 نیز رقیب هم وطنش را از پیش رو برمی دارد؛ ولی در بنچمارک CPU-محور CineBench R20 در کمال حیرت با اختلافی ۳۲ درصدی، عرصه را به میت بوک D15 واگذار می بطی ء. لپ تاپ شیائومی در بنچمارک CPU-محور مشهور GeekBench نیز عرصه را در پردازش چندهسته ای با تفاوت حدود ۲۰ درصدی بوسیله میت بوک D15 می بازد.

می نوت بوک پرو ۱۵ اینچی از نسخه ی ۲۵ واتی MX250 بخاطر اجرا پردازش های گرافیکی کمک می گیرد، از همین رو برای ارزیابی عملکرد آن تو دنیای اصلی دو بازی Gears 5 و Rise of the Tomb Raider را با وضوح Full HD و با دو تنظیمات گرافیکی Medium و High روی اولترابوک شیائومی انجام کردیم که نتیجه را در جدول زیر مشاهده می کنید. اولترابوک شیائومی بازی Gears 5 را با هر دو گرافیک High و Medium با قیمت فریم متجاوز بالاتری نسبت به میت بوک D15 ایفا می کند؛ اما تو ارتکاب بازی Tomb Raider عملکرد ناتوان تری دارد.نام بازیرزولوشنتنظیمات گرافیکیمیانگین نرخ فریمGears 5۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسلHigh۴۶٫۷Gears 5۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسلMedium۵۹٫۴Rise Of The Tomb Raider۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسلHigh۲۷٫۶۱Rise Of The Tomb Raider۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسلMedium۳۱٫۲۹*همه ی نرخ های فریم ذکرشده در این جدول با آزمایش های زومیت حاصل شده است.

شیائومی می گوید سیستم یخ کننده ی می نوت بوک پرو ۱۵ داخل سلاله متاخر از دو لوله با سطح رسانایی مبصر تر بهره می برد و عملکرد بهینه تری ارائه می دهد. برای وارسی ادعای شیائومی، بنچمارک CineBench R20 را ۱۰ وهله به قیافه متوالی اجرا می کنیم تا سطح ایستادگی عملکرد دستگاه را تحت بارهای پردازشی مداوم بسنجیم.



اولترابوک شیائومی عملکرد بیش ایستادگی در آزمون استرس زومیت داشت؛ به طوری که داخل مسیر اجرای آزمون، پایین ترین امتیاز ثبت شده برای دستگاه عزب ۳٫۲ درصد پایین تر از امتیاز وهله ی نخست است؛ ولی باید توجه داشته باشید که نمره MateBook D15 با پردازنده ی Core i5 تو وهله ی شروع آزمون استرس ۳۲ درصد بیشتر از اولترابوک شیائومی با پردازنده ی Core i7 بود. برای کشف کردن دلیل این طور اختلافی، می توان بوسیله نمودارهای دامن نگاهی انداخت، همان طور که مشاهده می کنید، فرکانس معتمد می نوت بوک ۱۵ در همسایگی ۲٫۲ گیگاهرتز نوسان می کند؛ درحالی که لپ تاپ اقتصادی هواوی در همسایگی ۳٫۰ گیگاهرتز لرز داشت! 







متأسفانه شیائومی راهکار محافظه کارانه ای را داخل مدیریت دمای پردازنده داخل پیش خمود است و مطابق آنچه در نمودار بالا مشاهده می کنید، اجازه ی تجاوز دما از همسایگی ۶۲ درجه ی سلسیوس را نمی دهد. مطابق خواهش نبوغ پردازنده نیز در همسایگی ۱۵ وات نوسان می بطی ء.عمر باتری

می نوت بوک پرو ۱۵ اینچی برای شارژدهی بوسیله باتری نسبتا حجیم ۶۰ وات ساعتی لیتیوم-یون ساخت شریک SUNWODA اتکا دارد. شیائومی می گوید اولترابوک جدیدش به لطف این باتری می تواند بالغ کنار ۱۷ شایسته کردن ویدئو به صورت Local با روشنایی نه چندان زیاد ۱۵۰ نیتی و حجم صدای ۵۰ درصد پخش بطی ء. شیائومی همراه با مایه شارژر ۶۵ واتی نیز ارائه می دهد که قید ۴۰ دقیقه شارژ آن را بوسیله ۵۰ درصد می رساند.

برای ارزیابی شارژدهی می نوت بوک پرو ۱۵، روشنایی نمایشگر را روی ۲۰۰ مشیت قرار دادیم و همه ی اتصالات بی سیم لپ تاپ را غیرفعال کردیم و با قراردادن اسلایدر سیستم مدیریت انرژی ویندوز ۱۰ روی حالت Better Battery، فیلم مقیاس زومیت با وضوح HD را از حالت شارژ کامل باتری تا خالی شدن آن به نعوظ مداوم روی اولترابوک اقتصادی هواوی پخش کردیم. داخل این حالت، لپ تاپ شیائومی توانست ۱۷ روزگار و ۲ دقیقه شارژدهی یواش که حاصل ی بسیار خوبی بوسیله شمار می آید و با ادعای سازنده نیز برابری می درنگ.

زومیت برای ارزیابی عملکرد لپ تاپ ها در کاربری های روزمره از بنچمارک PCMark 8 - Home استفاده می کند. همان طورکه از معروفیت آزمون جدید نیز برمی آید، PCMark 8 با شبیه سازی کاربری های نیم متوسط و روزانه ی خانگی مانند وب گردی، ویرایش عکس و ویدئو یا نگارش متن، در شعاع ۲۰۰ قصد و تنظیمات عملکرد Better Performance می تواند مقیاس مناسبی برای کاربری دنیای واقعی باشد. می نوت بوک پرو ۱۵ اینچی تو بنچمارک PCMark 8 - Home با ثبت زمان ۴ روزگار و ۳۱ دقیقه در رتبه ی بالاتری نسبت به میت بوک D15 استراحت می گیرد.لپ تاپ / آزمایشنمایشگرباتری ویدئوPCMark 8 - HomeGFXBench - Manhattan 3.1ابعاد و رزولوشنوات ساعتدقیقه:ساعتدقیقه:ساعتطول عمر باتری
(دقیقه)عملکرد در طولانی مدت
(فریم)Mi NoteBook Pro 15 E.E۱۵٫۶ اینچ
۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل۶۰۱۷:۰۲۴:۳۱FailedFailedAcer Nitro 7 2019۱۵٫۶ اینچ
۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل۵۷٫۵۶:۲۷۳:۱۵۱۲۰٫۲۲۳۷۱۰٫۵۲Huawei MateBook D15۱۵٫۶ اینچ
۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل۴۲۷:۰۴۳:۱۰۷۲٫۵۷۳۷۱۷٫۲۸Razer Blade Stealth Late 2019۱۳٫۳ اینچ
۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل۵۳.۱۵:۲۳--۷۰/۱۳۲۷۲۱/۳۴Huawei MateBook X Pro 2019۱۳٫۹ اینچ
۲۰۰۰ × ۳۰۰۰ پیکسل۵۷.۴۱۴:۰۶--۱۶۷/۰۷۱۵۱۳/۲۲Surface Pro 7۱۲٫۳ اینچ
۱۸۲۴ × ۲۷۳۶ پیکسل۴۳.۲۱۰:۰۰--۱۲۳/۷۹۱۴۱۱/۳۲MacBook Pro 13 2018 Windows 10۱۳٫۳ اینچ
۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل۵۸.۰۱۲:۳۰--۶۹/۶۷۲۱۷۱/۵۳MacBook Pro 13 2018 macOS۱۳٫۳ اینچ
۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل۵۸.۰۱۱:۰۷--۷۶/۲۲۱۲۳۳/۱۶* تمامی بنچمارک های ذکرشده در این نهر را زومیت اجرا کرده است.

متأسفانه بنچمارک GFXBench با وجود چندین وعده تلاش، روی می نوت بوک پرو ۱۵ اجرا نشد، از این رو نتوانستیم عملکرد اولترابوک شیائومی در شارژدهی حین اجرای بازی ها را بسنجیم.جمع بندی

تعداد سال های حضور شیائومی در راسته کامپیوتر از انگشتان یک دست نیز اجحاف نمی کند؛ ولی با کمی استفاده از می نوت بوک پرو ۱۵ می توان به حجم های این مشارکت پی برد؛ اولترابوک جدید شیائومی از نظر کیفیت و دقت ساخت به نیکوترین های بازار بیش نزدیک است. نمایشگر IPS با مداقه فام و کنتراست مناسب، ترک پد تیغ ای و دقیق، شارژدهی بسیار خوب و عملکرد بسیار معتمد از عموم ی ویژگی های مثبت می نوت بوک پرو ۱۵ به شمار می آید. به لطف نصیب گیری دستگاه از مدل ۲۵ واتی پردازنده ی گرافیکی MX250 می نبوغ پاره ای از بازی ها را نیز در تنظیمات گرافیکی متوسط با آن تجربه کرد.



می نوت بوک پرو ۱۵ بوسیله لطف ۱۶ گیگابایت رم کم مصرف LPDDR4X در زمینه ی چندوظیفگی رضایت اغلب کاربران را می تواند جلب کند، از سوی دیگر حافظه ی یک ترابایتی و سریع SSD آن چه به لحاظ فضای دردسترس، چه بارگذاری بازی ها و بطی ء افزارها تأثیر به سزایی پهلو تجربه ی مطلوب وسیله می گذارد. از نظر زومیت اصلی ترین مشکلات می نوت بوک پرو ۱۵ به چینش نامناسب کلیدهای کیبورد و محافظه کاری زیاد از اندازه شیائومی در پایین نگه داشتن دمای پردازنده بازمی گردد؛ مواردی که بوسیله ترتیب به غلط های تایپی متجاوز و عملکرد پایین مرطوب از کمیت مراد پردازنده می انجامد.

شما کاربر عزیز زومیت می توانید لپ تاپ شیائومی Xiaomi Mi Notebook Pro 15.6 Enhanced Edition را از فروشگاه اینترنتی شرکت داتیس تجارت برتر خاورمیانه خریداری کنید.نکات مثبتکیفیت و مداقه تاسیس بسیار خوبپایداری عملکرددقت رنگ و کنتراست مناسب نمایشگرمجموعه ای متنوع از پورت هاعمر باتری مناسبنکات منفیچینش نامناسب کیبوردجلوگیری از تکثیر دمای پردازنده که به عملکرد پایین تر از هوی آن می انجامدقیمت نسبتا بالابیشتر بخوانید:قیمت شیائومی می 10 تی پرو درون فروشگاه آمازون نظر شدگوشی های شیائومی به قابلیت ثبت ضربان دل مجهز شدندهواوی دو لپ تاپ جدید سری میت بوک را با آخرین پردازنده های اینتل و AMD رونمایی کردتولید اپل سیلیکون از سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ آغاز می شود
اپل با سرایت بیانیه ای مطبوعاتی رسما تأیید کرد که ساعت ۲۱:۳۰ بیست وپنجم شهریور مراسمی جدید برگزار می درنگ که احتمالا همان رسم سالانه ی رونمایی سلسله جدید گوشی های خانواده ی آیفون است. گفته می شود مراسم اپل قرار است محفلی برای رونمایی گوشی های قوم ی آیفون ۱۲ و میزان جدید ساعت های هوشمند قوم ی اپل واچ یعنی سری ۶ و رک شدن تاریخ ترویج باریک بین iOS 14 باشد.

کنفرانس اپل استراحت است دیرتر از انتظار برگزار شود. در فاتحه تصورمان بر این بود که هفته ی جاری عادات اپل برگزار شود؛ اما این موافقت نیفتاد. گمان می دهیم دلیل پا بر جا تأخیر در برگزاری رویداد اپل، مشکلاتی باشد که دنیاگیری ویروس کرونا ایجاد کرده است. اپل داخل جدیدترین گزارش مالی خویشتن اعلام کرده بود که عرضه ی آیفون های جدید چند هفته دیرتر از حالت معمول اتفاق خواهد افتاد. درحال حاضر، دقیقا نمی دانیم رویداد پیش رو زنده برگزار می شود خواه در تاریخ اخبار شده پخش ویدئویی ازپیش بایگانی شده را شاهد خواهیم وجود.

اپل هموار دعوت روزنامه ی مرموزی به عزیمت اعلام کتاب برگزاری سنت هایش بخاطر رسانه ها ارسال می کند. اپل به همراه اعلام کتاب برگزاری رویداد، تصویری را منتشر کرد که بوسیله عنوان شمایل واقعی این مقاله مشاهده می کنید و لوگو واقعی شرکت را به شکلی جالب نشان می دهد. قطعا در ساعات و روزهای آینده، ایده پردازی کاربران برای این تصویر را تماشاگر خواهیم وجود.

سردبیر رسانه ی ورج لحظاتی پیش توییت جدیدی منتشر کرد که در آن اخبار می شود اپل شعار Time Flies را برای رویداد گزینش کرده است؛ همین موضوع نشان می دهد که رویداد پیش رو احتمالا به طور مهم روی اپل واچ متمرکز خواهد بود. هوی می جوی اپل واچ سری ۶ توانایی تقویم سطح اکسیژن خون را داشته باشد و به شکلی بهتر روی رویا نظارت کند. همچنین سری ۶ احتمالا دارای پردازنده ی زننده رطوبت خواهد بود. 



گفته می شود اپل در معلول رونمایی چهار گوشی جدید تو این رویداد است: آیفون ۱۲ با ورقه ارائه ۵٫۴ اینچی، آیفون ۱۲ مکس با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی، آیفون ۱۲ پروبا صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس (Apple iPhone 12 Pro Max) با صفحه ارائه ۶٫۷ اینچی. اگر بینایی ها حقیقت داشته باشند، آیفون ۱۲ می تواند به کوچک ترین آیفون تمام ورق ی تاریخ و آیفون ۱۲ پرو مکس می تواند بوسیله ارشد ترین آیفون تاریخ دگرگونی شود. 

گفته می شود گوشی های معمولی سری آیفون ۱۲ تو پنل پشتی خود دو دوربین مجزا دارند؛ بااین حال مدل های پرو به سه دوربین مجزا بوسیله همراه اسکنر فراشکافت لایدار مهیا می شوند. درکنار این موضوع، یکی از تشویش انگیزترین شایعه هایی که درباره ی آیفون ها بوسیله شنوایی می رسد صفحه نمایشی با نرخ ترمیم ۱۲۰ هرتز است. البته به گفته ی رسانه ها، صفحه ارائه ۱۲۰ هرتز پروموشن (ProMotion) مخصوص مدل های پرو از آیفون ۱۲ است. همچنین، گفته می شود اپل پس از سال ها قصد دارد طراحی قشری آیفون ها را تا حدی متحول و این گوشی ها را بوسیله لبه ی اورنگ مجهز کند.  استفاده از شعار Time Flies نشان می دهد که رویداد اپل با محوریت اپل واچ سری ۶ برگزار می شود

اگر شایعه ها گوهر داشته باشند، تمامی چهار مدل از قوم ی آیفون ۱۲ بوسیله ورقه ارائه OLED حاضر می شوند تا نسل آیفون های LCD به آخر طرز برسد. البته گزارش های اخیر زنجیره ی تأمین اخبار می کند نمایشگرهای ساخت BOE از آزمایش های داخلی اپل سربلند بیرون نیامده اند و احتمال دارد شرکت کوپرتینویی تو اثر استفاده از ورق نمایش LCD درون آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس باشد. اپل سال ها است که در گوشی های درفش دارش از ورق نمایش OLED و داخل گوشی های دیگر از صفحه عرضه LCD بهره می برد. آیفون های متاخر نخستین محصولاتی هستند که بوسیله مودم 5G و تراش ی پنج نانومتری A14 Bionic مجهز می شوند.

آیفون های نسل جدید تنها محصولاتی نیستند که بخاطر رونمایی در رویداد ۲۵ شهریور برنامه ریزی شده اند. براساس گزارش رسانه ی بلومبرگ، اپل می خواهد در رویداد پیش رو مدل جدید تبلت های سری آیپد ایر را نیز معرفی کند. این تبلت احتمالا به زبان طراحی آیپد پروهای خاندان جدید مزین می شود و از ورق نمایش لبه تا لبه نصیب می گیرد. همچنین، احتمالا اپل بخواهد در مراسمش دو مدل جدید از ساعت های سری اپل واچ را معرفی کند. یکی از این ساعت ها اپل واچ سری ۶ خواهد بود که مستقیما جایگزیناپل واچ سری ۵ می شود و دیگری ساعتی میان رده لقب خواهد گرفت که برای جایگزینی با اپل واچ سری ۳ رونمایی خواهد شد. ناگفته نماند فداکار رسانه ها معروفیت این ساعت را اپل واچ SE اخبار می کنند.

شایعه های زیادی تقاضا کرده اند که هدفون دورگوشی اپل برگ ریزان امسال عرضه می شود. این هدفون که طبق ادعای جان پراسر درنهایت ایرپادز استودیو شهرت می گیرد، شاید در آینده ای نزدیک رونمایی شود. همچنین، اپل مدل کوچک نم اسپیکر هوشمند هوم پاد را برای هم چشمی بهتر با اسپیکرهای ساخت گوگل و آمازون نمایش خواهد کرد. اپل گفته است اولیه رایانه های مک مهیا به پردازنده ی مبتنی به خشکی امدن معماری آرم نیز تا پیش از فرجام سال ساری میلادی از راه خواهد رسید.
مقاله ی مرتبط:هرآنچه از آیفون 12 اپل می دانیم

ساعاتی پیش از تأیید رسمی برگزاری مراسم اپل، هشتگ AppleEvent# داخل توییتر با لوگو آبی اثر جزیی اپل همراه شد و کاربران متجاوز اضافی درباره ی آن شروع به انتشار توییت کردند. همین موضوع باعث شد تو کمتر از یک زمانه هزاران توییت با این هشتگ منتشر شود.

بیانیه ی متاخر اپل در حالی بخاطر رسانه ها ارسال شده است که جان پراسر، افشاگر تامین حوزه ی اپل، گفته بود ساعت ۱۷:۳۰ عصر امروز اپل با انتشار بیانیه ای رسمی ساعت اپل واچ سری ۶ را معرفی می درنگ. این اتحاد درنهایت رخ نداد و اپل اطلاع دادن کرد می خواهد رویدادی متاخر برگزار کند. 

به روزرسانی داخل ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۴ به وقت تهران: افزودن شدن جزئیات مربوط به شعار Time Flies و متمرکزبودن رسم روی معرفی نسل جدید اپل واچ.بیشتر بخوانید:تولید متراکم آیفون 12 هنوز آغاز نشده است؟پوکو M2 با بها پایه ۱۵۰ دلار معرفی شدفروشگاه شناگر اپل داخل سنگاپور، ۲۰ شهریور افتتاح می شودتصویری رندرشده از نوکیا 3.4 در رنگ جزیی بندی آبی فاش شداحتمال ارائه اپل واچ سری 6 در ماه سپتامبر توشه گرفت
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خبر گم شدن این افراد ساعت ۲۵ دقیقه صبح امروز ۱۵ شهریور بوسیله نیروهای پری هلال احمر بیرک مهرستان معارفه داده شد که بلافاصله یک تیم چهار نفری امداد و نجات کوهستان به نگرش مورد نظر اعزام شد. با جدیت بی وقفه نیروهای این جمعیت افراد گمشده مشهود و پس از انجام تداوی سرپایی به پایین کوهستان منتقل شدند.

این افراد به دلیل آشنایی نداشتن به مسیر و فنون کوهنوردی در منطقه مفقودالاثر شده بودند. گمشدگان به دلیل همراه نداشتن میزان لازم خواربار آب دستخوش مشکل شده بودند که با درگاه به موقع نیروهای امدادی هلال احمر بیرک مهرستاننجات یافتند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در متن توئیت رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است: خوب است که دیداری با عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران پس از بازدیدم از تهران داشتم. کار ما باید ادامه یابد. نتایج مهم نشست حلقه مشترک برجام
پژوهشگران گزارش کردند زنی که در سال ۱۹۹۲ به HIV آلوده شده بود، ممکن است اولین فردی باشد که بدون پیوند مغز استخوان یا تا اینکه دارو درمان شده باشد. تو ۶۳ نفر دیگر که آن ها نیز عاری دارو عفونت را کنترل کردند، ظاهرا HIV طوری تو بدن ریاضت کش شده بود که نمی توانست اضافه پیدا کند. یافته ها نشان می دهند این افراد ممکن است به درمان عملکردی دست یافته باشند.

پژوهش جدیدی که درون مجله ی Nature منتشر شده است، مکانیسم جدیدی را شرح می دهد که بدن ازطریق آن ممکن است HIV را سرکوب کند و اکنون به پندار پیشرفت در فناوری های ژنتیکی شایان مشاهده شده باشد. این وارسی همچنین امیدواری می دهد که فدایی از افراد آلوده که سال ها دون علاج های مخالف رتروویروسی قرار داشته اند، مقدور است به نعوظ مشابهی قادر بوسیله سرکوب ویروس و اسکان مصرف دارو باشند. این داروها عوارضی را برای بدن بوسیله همراه دارند.

زن سابق الذکر که لورین ویلنبرگ نام دارد و ۶۶ ساله و اهل کالیفرنیا است، به پندار اینکه بدنش ویروس را برای دهه ها پس از تأیید عفونت سرکوب کرده ، در میان پژوهشگران معروف است. بنا بوسیله گزارش ها، تاکنون، تنها دو نفر یعنی تیموتی براون از کالیفرنیا و آدام کاستیلواز لندن بخاطر HIV تداوی شده اند. هر دو مرد تحت پیوند مغز استخوان برای تداوی سرطان قرار گرفتند و این کار علت شد جهیز زنهار آن ها دربرابر ویروس مقاوم شود.

وحدت مغز استخوان آنقدر خطرناک است که نمی تواند یک گزینه ی درمانی برای بیشتر افراد دستخوش عفونت HIV محسوب شود؛ اما این بهبودی ها سبب تکثیر امیدواری درمورد امکان درمانی کامل شده است. داخل ماه مه، پژوهشگرانی در برزیل گزارش کردند که ترکیبی از درمان های HIV امکان پذیر است منجر بوسیله درمان دیگری شود؛ ولی برخی متخصصان گفتند برای تأیید این طور نتیجه ای به آزمایش های بیشتری احتیاج است.مقاله های مرتبط:ناتندرست لندن هویتش را فاش کرد؛ با دومین فرد رهایی یافته از HIV آشنا شویددرمان عفونت بیمار ویروس HIV برای دومین بار

در بین ویروس های مختلف، HIV ویروسی حیله گر بوده و نسب کنی آن بغرنج است. این ویروس خویشتن را دانا ژنوم انسان می یواش و سامان آلات سلولی را فریب می دهد تا خویشتن را افزودن کند. ویروس HIV بوسیله طور طبیعی رجحان می دهد درون ژن ها کمین بطی ء که بهترین ادوات بخاطر اضافه هستند.

در برخی افراد، سیستم ایمنی به مرور زمان سلول هایی را که ویروس در ژنوم آن ها جای گرفته است، جست وجو می کند و از بین می برد. دکترژو یو، نویسنده ی بزرگ مطالعه گفت ممکن است ژن های ویروسی تو مناطقی از ژنوم محصور شوند که درون آنجا تکثیری عارض نمی دهد.

شرکت کنندگان تجسس اصطلاحا «کنترل کنندگان ممتاز» بودند که یک درصد از افراد مبتلا به HIV هستند که بدون داروهای ضد رتروویروسی قادر هستند ویروس را کنترل کنند. پژوهشگران ظن می کنند که ممکن است برخی افراد که سال ها تحت تداوی های مخالف رتروویروسی راحتی می گیرند، نیز به همان حاصل برسند خصوصا اگر درمان بتواند جهیز کنف آن ها را محکمی کند. دکتراستیو دیکس، فنی ایدز از دانشگاه کالیفرنیا و یکی از نویسندگان تجسس ی متاخر گفت: «این گروه انحصار به بی تا بخاطر غلام بوسیله نوعی اثبات مفهومی است که نشان می دهد امکان پذیر است با پاسخ سیستم امینی میزبان به درمان بالینی کاملی برسیم.»

کنترل کننده های ممتاز بخاطر یافتن سرنخ هایی درمورد چگونگی کنترل HIV به طور تمامیت مورد تجسس قرار محزون اند. خانم ویلنبرگ متجاوز از ۱۵ سال است که داخل چنین مطالعاتی ثبت نام کرده است. بوسیله استثنای یک آزمایش که مربوط بوسیله سال ها پیش است و مدال دهنده ی مقادیر بخشی از ویروس بود، پژوهشگران هرگز نتوانستند HIV را در بافت های او وقوف کنند.

دکتر یو و همکارانش در بررسی ی جدید، ۱/۵ میلیارد سلول خونین خانم ویلنبرگ را تجزیه و تفریق کردند و حتی با مصرف از تکنیک های پیشرفته ی جدیدی که می توانند مکان ویروس را در ژنوم مشخص کنند، هیچ اثری از ویروس پیدا نکردند. میلیون ها سلول از دستگاه گوارش او همچنین نشانه ای از ویروس را نشان ندادند.



میکروگراف الکترونی روبشی رنگی از سلول T انسان (آبی و سبز) که بوسیله HIV آلوده شده است (زرد)

فدایی پژوهشگران درمورد نتایج استیناف جدید محتاط هستند. حکیم یونا اودوهرتی، ویروس شناس دانشگاه پنسیلوانیا گفت: «این نتایج مطمئنا دلگرم کننده اما حدسی است. قبلا از اینکه بتوانم بگویم او درمان شده است، باید اطلاعات بیشتری به دست آورم.»

یازده فرد دیگر وارسی که پژوهشگران آن ها را «کنترل کننده های استثنایی» می نامند، ویروس را تنها درون جزء متجاوز متراکم و دورافتاده ای از ژنوم خود دارند که ماشین آلات سلولی قادر به تکثیر آن نیست. فدایی از افرادی که ویروس را بدون دوا سرکوب می کنند، دارای آنتی بادی های قابل تشخیص یا سلول های ایمنی که سریعا دربرابر HIV واکنش دهند، نیستند. اما سیستم پناه آن ها حافظه ی قدرتمندی از ویروس را با خویشتن به همراه دارد. سلول های T قدرتمند که یکی از اجزای جهیز ایمنی هستند، سلول هایی را که ژن های ویروسی داخل بخش های قابل دسترس تر ژنوم آن ها لانه کرده است، حذف می کنند. سلول های عفونی که باقی می مثل ویروس را عزب در بخش های دورافتاده ی ژنوم خود دارند که ویروس در آنجا قادر به تکثیر نیست. دکتر بروس واکر ،پژوهشگر مؤسسه ی راگون که به مدت ۳۰ سال بوسیله مطالعه ی کنترل کننده های ممتاز مشغول بوده است، گفت: «این واقعا عزب تفسیر برای یافته های ما است.»

حدود ۱۰ درصد از افرادی که علاج های ضد رتروویروسی را ستاندن می کنند، خصوصا کسانی که این کار را خیلی مهلت پس از عفونی شدن آغاز می کنند، تا اینکه پس از توقف مصرف دارو، به طور موفقیت آمیزی ویروس را سرکوب می کنند. شاید اتفاق مشابهی در این افراد رخ دهد.

مطالعات ادا شده درزمینه ی درمان تمام HIV مبتنی پهلو حذف تمامی ویروس هایی است که تو ژنوم پنهان شده اند. مطالعه ی جدید، روش حل دست یافتنی تری را ارائه می دهد: اگر ویروس فقط درون پاره هایی از ژنوم بماند که تو آن نتواند افزودن شود، بیمار ممکن است بوسیله درمانی عملکردی دست یابد. دکتر واکر گفت: «بخشی که تو فلات های ژنی وجود دارند، اهمیت ندارد. براین اساس، وقتی ما این مطالعات را انجام می دهیم، لازم نیست فقط به کمیت مخزن نگاه کنیم، بلکه باید چونی آن را مورد توجه راحتی دهیم.»

از زمانی که پژوهشگران معاینه را تکمیل کرده اند، چند تک دیگر همچنین پیدا کرده اند که می تواند به عنوان درمان کامل درنظر خمود شود. آن ها درحال ربط گرفتن با افرادی هستند که ۲۰ سال یا بیشتر است که داروهای نقیض رتروویروسی را مصرف کنند و کسانی که امکان پذیر است موفق شده باشند ویروس را به وادی های ژنوم خود بفرستند.

داروهای نقیض رتروویروسی خصوصا چنانچه بوسیله مدت طولانی کاربرد شوند، می توانند عوارض جانبی ناگواری مثل بلای ناگهانی قلبی و آسیب ارگان را بوسیله همراه داشته باشند. اگر براساس پژوهش های بیشتر، درمانی عملکردی ارائه شود، زندگی بیماران دگرگون خواهد شد.بیشتر بخوانید:آمازون هیلو شناساندن شد؛ دستبند و سرویس تناسب کالبد با توان هایی ویژهوزیر بهداشت: کاش ابزاری فراتر از خواهش و التماس داشتماز سلفی می استعداد برای امتیاز بیماری های قلبی استفاده کردماسک شارژی ال جی برای تصفیه مستقیم هوا رونمایی شدآنتی ویتامین ها؛ روش حل مشکل مقاومت آنتی بیوتیکی
به گزارش همشهری آنلاین مجید شوالیه مطلق در میتینگ خبری بعد از بازی شقه نهایی شیشه دوربین حذفی طبق پرسپولیس بیان داشت: ایام محرم را بوسیله شیعیان جهان تسلیت می گویم. قبل از هر چیز برد را به هواداران تهنیت می گویم چون جای آنها واقعا خالی حیات.

وی افزود: در نیمه اول ورزش بی نهایت عطا کردیم و آویشن شایسته میدان بودیم و 3 موقعیت گل اندوه داشتیم اما فقط با یک گل از زمین بیرون رفتیم. در شقه دوم درون شرایطی که تیم ما 10 نفره بود و فرشید اسماعیلی به برهان مصدومیت از زمین خارج رفته بود گل همسانی را شهود کردیم.

مربی نجات ابرام کرد: می دانستیم پرسپولیس در نیمه دوم شروع حمله ای را در پیش خواهد داشت و ما ورزش را خوب فاتحه کردیم اما پیام حیدری دچار اشتباه شد و خطای هند اسماعیلی را اعلام کرد و از همان فضای خالی اسماعیلی پرسپولیس به تراب رسید.

وی ادامه انصاف: بعد از این اتفاق ورزش متعادل شد و بازیکنان ملاحظه کردند اما روی غفلت گل دوم را قبض کردیم اما صغیر های ما با غیرت بوسیله بازی برگشتند و داخل وقت تلف شده گل مساوی را زدیم. ما در این بازدید 3 هافبک تیممان را به دلیل مصدومیت تعویض کردیم و دستمان خالی شد ولی از اینکه بازی به پنالتی کشیده شد بی حد نگران نبودیم.

نامجو مطلق تاکید کرد: ما می دانستیم گلر خوبی مثل حسینی داریم و بوسیله همین دلیل نگرانی نداشتیم. خوشحالیم که بعد از نایب قهرمانی در شیشه گرفتن حذفی به فینال رفتیم. امیدوارم امسال یک شیشه ای کردن به هواداران بدهیم.

مربی رهایی در خصوص دیدار فینال نشانی کرد: تراکتور تیم خوب و پرستاره ای است و ما بازی سختی داریم. ما درون این بازی 120 دقیقه ورزش کردیم و باید یک ریکاوری دهش داشته باشیم. آن بازی مفرط سخت است اما می خواهیم در روستا مقدس مشهد قهرمانی را تصرف کنیم.

وی درون خصوص برگزاری احتمالی سوپرجام بین استقلال و پرسپولیس گفت: قطعا همینطور است. ما می توانیم دربی خوبی با پرسپولیس داشته باشیم. البته ما در آسیا هم حضور داریم اما با بود اینکه تا اینکه یک روز بی قراری استراحت نداریم به متعاقب حفظ احترام فوتبال ایران هستیم.

نامجومطلق در خصوص داوری بازی گفت: اندیشه می کنم او تمرکز لازم را نداشت به خصوص در صحنه ای که تراب تساوی پرسپولیس نما خورد. من برای حیدری احترام زیادی قائلم ولی معتقدم او می تواسنت تمرکز کافی در فدایی صحنه ها داشته باشد.
جسم شورای شهر تهران می گوید در ۶ ماه اخیر و با ادخال ویروس کرونای جدید بوسیله ایران، بیش از ۱۰ هزاره مورد فوتی ناشی از ابتلا بوسیله بیماری کووید ۱۹ تو تهران ثبت شده است. ناهید خداکرمی اعلام کرده است که تا روز گذشته، ۱۰ هزاره و ۲۰۰ شهروند تهرانی جان خویشتن را به دلیل ابتلا بوسیله کرونا از مشت داده اند. تهران به دلیل جمعیت شناورش شرایط پیچیده ای دارد و رتبه ی مطلع پخش ویروس کرونا داخل کشور را نیز ازآنِ خویشتن کرده است. ناگفته نماند روزانه یک میلیون نفر بوسیله پایتخت بااطلاع و تا انتهای روز از آن بیرون می شوند.

چهارم فروردین، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت خبر داده حیات که آمار کرونا ازاین پس به تفکیک استانی اعلام نمی شود و از آن زمان، تنها از آمار کلی ابتلا و فوتی براثر کرونا درون سطح کشور مطلع بوده ایم. براساس آخرین آمار وزارت بهداشت کشور، تا امروز، دوم شهریور، تعداد ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ ایرانی به کووید ۱۹ مبتلا شده و ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر نیز جان خود را از مشت داده اند.مقاله های مرتبط:بیشترین معیار ابتلا بوسیله کرونا درون ایران، تو رده سنی جوانان استایران سومین کشور جهان ازنظر نرخ ابتلای کادر تداوی به کرونا است

با حیات کاهش تعداد مبتلایان و فوتی ها داخل انتهای خلع بهار، تابستان موج جدیدی از شیوع کرونا را درون کشورمان رقم زد و آمار فوتی ها باردیگر سه رقمی شد. در دو ماه اخیر، وضعیت رفت و آمدها و سفرها و درگاه در جامعه فزونی اندوهناک و مسائلی مانند برگزاری کنکور، تشریفات های حضوری و آغاز فصول سرد سال نیز می تواند به افزایش آمار ابتلا بوسیله کرونا در ایران شدت بخشد.

به گفته ی سخن گوی وزارت بهداشت، هم اکنون استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. باوجوداین، وضعیت و با مشاهده ی اقدام افراد درون روزهای تعطیل دو ماه اخیر اشتیاق می رود درون تعطیلی هفته ی آینده نیز تماشاگر موج سفرها در کشور باشیم که به وخامت شرایط در استان ها اضافه می کند.بیشتر بخوانید:چرا می نبوغ درمورد واکسن کرونا خوش بین بود؟وزارت بهداشت: سلامت داوطلبان کنکور از طریق کدملی پیگیری می شودایران سومین کشور جهان ازنظر قیمت ابتلای کادر درمان به کرونا استآغاز کارآزمایی ۴۰هزار نفری بخاطر آزمایش واکسن تأییدنشده کووید ۱۹ در روسیهعصاره گل خرزهره هیچ تأثیری داخل درمان کووید ۱۹ ندارد