MDF آریا

به طورکلی، زنان کمتر از ۵۰ سال درمقایسه با مردان اندوه سن کم دستخوش حمله ی قلبی می شوند. تجسس ی جدید که در مجله ی European Heart Journal منتشر شده است، این روند را علامت می دهد. از ۲،۱۰۰ بیمار دچار حمله ی قلبی تحت علاج در بیمارستان BWH و بیمارستان عمومی ماساچوست تو سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶، عزب حدود ۴۰۰ مورد را زنان تشکیل می دادند. میانگین اهل سنت بیماران مطالعه ۴۴ سال بود؛ اما در بلندمدت، احتمال اجل نسوان جوان بیش از احتمال مرگ مردان حیات. نویسندگان مطالعه بیماران را به طور متوسط ۱۱ سال زیرنظر گرفتند و دریافتند که گمان مرگ زنان بوسیله هر علتی تو آن مدت، ۱/۶ برابر بسیار از گمان اجل مردان بود.

ارسیلیا دفیلیپس، فلوشیپ کاردیولوژی مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا گفت: «تفاوت ها در مرگ و میر متأثر از مرگ و میرهای غیرقلبی عروقی حیات.» نمونه هایی از این علل شامل سرطان و سپسیس (نوعی پاسخ ایمنی افراطی دربرابر عفونت) بودند. دفیلیپس خاطرنشان کرد که تشریح شناخته شده ای در این تک وجود نداشت که چرا نسوان نرخ ماندگاری کمتری داشتند؛ گرچه در این مطالعه بوسیله عوامل متعددی رمز شده که ممکن است نقش داشته باشند. دکتر ماریسیا توییت، استادیار پزشکی قلب و عروق در کلینیک مایو گفت:عوامل کار بزرگ بیماری اعضای دیگر بدن با عوامل کار بزرگ بیماری قلبی هم پوشانی دارند و حمله ی قلبی و پیامدهای آن ممکن است روی سلامت اعضای دیگر بدن جای پا بگذارد. مرگ و میر طولانی مدت احتمالا ناشی از ترکیبی از عوامل مختلف است.

برای مثال، زنان معاینه شده درمقایسه با مردان ارج بیشتر دیابت و همچنین بلای ناگهانی هایی مانند آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) را نشان دادند. در روماتیسم مفصلی درد و التهاب مفاصل اغلب با حمله ی سیستم حمایت آغاز می شود. براساس گزارشی که داخل سال ۲۰۱۲ منتشر شد، این ناراحتی مداوم امکان پذیر است انگیزه تشکیل پلاک های چربی در عروق خونین شود که می تواند شریان ها را مسدود کند و به حمله ی قلبی منجر شود. همین هیجان امکان پذیر است روی نحوه ی بهبودی بیماران همچنین اثرگذار باشد.

علاوه بر این، نرخ ملالت در نسوان مطالعه ی مذکور بیشتر از نرخ افسردگی در مردان وجود. توویت در تفسیری همراه مقاله نوشت:افسردگی روی رعایت پند های مربوط به ریختگی زندگی و استفاده منظم داروها اثر می گذارد که به مالاریا ی خود می توانند روی ماندگاری بلندمدت زنان پس از حمله ی قلبی اثرگذار باشند. همچنین، ممکن است تغییرات فیزیولوژیکی هم زمان با رنجش به نعوظ ول نتایج را بدتر کند. برای مثال، اضافه سطح هورمون های استرس و مولکول های التهابی (سیتوکین ها) می توانند پیش آگهی ناسالم را بدتر بطی ء.

براساس گزارشی که در سال ۲۰۱۸ در نامه ی Circulation منتشر شد، به طورکلی احتمال اینکه نسوان پس از حمله ی قلبی دچار کاهش روانی خون اعضای ناشی از استرس شوند، دوبرابر بیشتر از مردان است.

فراتر از این عوامل خطر، مراقبت هایی که زنانِ دچار حمله ی قلبی دریافت می کردند، با محافظت های ارائه شده به مردان تفاوت داشت. احتمال آنژیوگرافی عروق کرونر زنان از مردان کم بود. درون این آزمایش، ماده ای رنگی به عروق خونی اماله می شود؛ بوسیله طوری که پزشکان بتوانند عروق و انسداد احتمالی آن ها را با اشعه ی ایکس ببینند. علاوه کنار این، این احتمال کمتر بود که نسوان انجام رواسکولاریزاسیون عروق کرونر شوند. عمل رواسکولاریزاسیون برقراری مکرر جریان خون عروق کرونر است که داخل آن جریان خون ازطریق جراحی یا قراردادن استنت در شریان مسدودشده احیا می شود.مقاله های مرتبط:حمله قلبی فروکشی که مخبر ائتلاف افتادن آن نمی شویدتأثیر نامطلوب تنهایی و انزوای اجتماعی بر قلب و مصونیت آن۳۶ ژن متاخر مرتبط با مصیبت قلبی اطلاع شدند

طی ترخیص از بیمارستان، این احتمال کمتر حیات که به نسوان داروهایی شبیه آسپرین، بتابلاکرها، مهارکننده های ACE و استاتین ها داده شود؛ داروهایی که اغلب پس از حمله ی قلبی برای مراقبت از نشریه دربرابر آسیب بیشتر فتوا می شود. توییت نوشت این مغایرت ها تو مراقبت های بهداشتی ممکن است منعکس کننده ی نابرابری های مداوم جنسی یا جنسیتی داخل محافظت های بالینی و تصمیم گیری باشد یا ممکن است مدال دهنده ی تفاوت های بالینی در نحوه ی بروز حملات قلبی داخل نسوان و مردان باشد. بوسیله عنوان مثال، مردان بسیار از نسوان دستخوش پارگی خود به خودی شریانی درون قلب می شوند و این امر جلوگیری کننده از این می شود که پزشکان به اسلوب های تهاجمی مانند رواسکولاریزاسیون عروق کرونر دست بزنند.

دکتر رون بلانکشتاین، استاد پزشکی کالج ی پزشکی دانشگاه هاروارد، در بیانیه ای نوشت: «احتمال مواجهه ی زنان با انسدادهای جدی در شریان های کرونری خود در مقایسه با مردان ناچیز است و این امر حاجت به رواسکولاریزاسیون کرونر را کاهش می دهد.»

به گفته ی نویسندگان، شرایط اجتماعی اقتصادی همچنین ممکن است یکی دیگر از عوامل بنیادی مؤثر روی نرخ ماندگاری بلندمدت نسوان باشد. دفیلیپس گفت:در مطالعه ی خود واقف شدیم که زنان درمقایسه با مردان متوسط درآمد کمتری دارند و احتمال داشتن بیمه ی عمومی آنان بیشتر بود. بنابراین، احتمالا تضاد در سطح دسترسی به مراقبت های بهداشتی درون این زمینه ایفای نقش می یواش.

پژوهشگران خاطرنشان کردند برای اثر بردن بوسیله این جریان که عوامل مذکور چگونه روی ماندگاری بلندمدت نسوان پس از حمله ی قلبی تأثیر می گذارند، به مطالعات بیشتری احتیاج است. داخل همین دم به گفته ی دفیلیپس، متخصصان قلب و عروق باید خطرهای مصیبت قلبی عروقی و نشانه های نگران کننده ی احتمالی را بوسیله زنان آموزش دهند. داخل این مطالعه، شایع ترین نشانه ی گزارش شده در میان مردان و زنان درد قفسه ی سینه بود؛ اما نسبت بیشتری از زنان علائمی متشابه تنگی نفس و تشویش دل و خستگی فراوان را گزارش می کردند.

توییت درون تفسیر خود نوشت پزشکان با جذب زنان بیشتر درون کارآزمایی های بالینی و گنجاندن داده های مبتنی پیاده شدن جنس داخل مطالعات حملات قلبی و پرداختن بهتر به عوامل خطر ویژه جنس خلال آموزش بیماران، می توانند حراست از زنان را بهبود بخشند. برای مثال، دیابت ابستنی و جمعیت اکلامپسیا (فشارخون بوسیله شدت زیاد در بارداری) می تواند زنان را درمعرض ریسک بیشتر حملات قلبی قرار دهد. برداشتن تخمدان همچنین با تکثیر خطر حملات قلبی در ارتباط بوده است؛ احتمالا به این علت که تخمدان ها هورمون جنسی استروژن را تولید می کنند که فرض می شود دربرابر بلای ناگهانی قلبی محافظت می کند.

علاوه بر این، برخی پژوهش ها نشان می دهد که نسوان درمقایسه با مردان درمعرض خطرهای قلبی عروقی بیشتر شاگرد از کشیدن سیگار استراحت دارند. تمامی این عوامل به ویژه از این نظر انجام پژوهش های بیشتر را توجیه می کند که آیا خطر ناشی از آن ها کنار غلبه محافظتی استروژن قدرت و نسوان را دربرابر حملات قلبی مستعدتر می یواش خواه خیر.بیشتر بخوانید:چرا دویدن زانوها را خرابکاری نمی کندهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۲ آبان ۹۹]فکر می کنید ضیق خون طبیعی دارید؟ دوباره تفکر کنیدسازمان غذا و داروی آمریکا رمدسیویر را به عنوان درمان کووید ۱۹ از کار افتادن کردبرخی واکسن های کووید ۱۹ موجب آسیب پذیری دربرابر ویروس ایدز می شوند؟
  • ۹۹/۰۸/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی